Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het lijkt mij een goed idee. Tsja, meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. Ze mogen van mij die perverts die hun dochters verminken hard aanpakken. Het lijkt mij echter wel zeer vervelend dat elk jaar je genitaliën gecontroleerd worden door een arts.
||
Ik ben het grotendeels met Gatara eens. Op zich denk ik dat het goed is om er alles aan te doen om te zorgen dat vrouwenbesnijdenissen worden voorkomen. Ik zou er ook echt wel een doktersbezoekje 1 keer per jaar (oid) voor over hebben.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() (ok ok, geen goede vergelijking ![]() Die overtuiging ja, .. maar t kan wel de gematigden mbt die overtuiging overhalen om t toch niet te (laten) doen.
||
Citaat:
Nou ja, ik ben er in ieder geval voor om alles te doen om vrouwenbesnijdenissen te voorkomen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Zonder twijfel keur ik het besnijden af, alleen vind ik het plan onrealistisch en niet bepaald haalbaar. Verder vraag ik me af of ik het wel ok vind om in een democratisch land meisjes die van een bepaalde afkomst zijn zich te laten ontbloten en te laten betasten door een paar keurige ambtenaren. Elke keer als ze naar het buitenland gaan. Je kunt tenslotte ook op vakantie naar duitsland gaan en vandaaruit verder vliegen. Verder moet je de mensen in de gaten houden of het van die geloofsfanatiekelingen zijn, hoe wil je dat doen, ze gaan bespioneren? Weet je wat een werk het is om die mensen allemaal te laten controleren. Voor hetzelfde geld pakt iemand die zo'n besnijding wil laten doorvoeren de auto naar frankrijk om daar een vliegtuigticket te kopen. Wat wil je doen, alle grenzen dichtzetten en dan potentiele maffe gelovigen proberen eruit te vissen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het heeft niks met betasten door ambtenaren te maken. Het kan door de schoolarts gebeuren. Dan zetten ze zich daar maar overheen. Dit soort onzin dient met wortel en tak te worden uitgeroeid, en dat het rendement van de procedure die ervoor dient dan niet heel hoog is moet je misschien onder omstandigheden maar op de koop toenemen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat betasten boeit geen fuck, het feit dat je alle grenzen dicht moet zetten en zwaar moet controleren is het probleem. Geef gewoon toe dat je daar nog niet aan gedacht had ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over hoeveel meisjes gaat het eigenlijk per jaar? En hoeveel zijn daarvan "gematigd"?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal het maar kort samenvatten: Fuck de mensenrechten voor mensen die moslim zijn en een donkere huidskleur hebben. Tenminste, volgens mij komt de hoofdlijn van dit topic daarop neer ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens: ik vind het hebben van medelijden met verminkte en besneden meisjes helemaal niet dom. Ik weiger alleen mee te gaan in die kille en afstandelijke manier van kijken van jou. |
![]() |
|||
Citaat:
Gematigd in de strenge overtuiging. Dus m.a.w.: overtuiging door laten klinken, maar niet ten koste van een gevangenisstraf of hoge boete, bv... Citaat:
![]()
|
Maar goed.
Als mensen ECHT overtuigd zijn om het te (laten) doen; maar het verboden is in Nederland EN verboden is om het in het buitenland te laten doen als je een inwoner bent van Nederland, zit er maar 1 ding op: illegaal. Denk niet dat de dokters graag wachten op alle illegale besnijdenissen waarbij het meisje zware bloedvergifting heeft opgelopen en weet ik veel wat dan ook niet meer. (eigenlijk vind ik het idee nu niet meer zo goed)
||
Citaat:
Eew. Gedwongen naar de geneacoloog. Vrijwillig is al erg zat ![]()
|
![]() |
Ik begreep uit het verhaaltje dat het om mensen van speciefieke afkomsten gaat. Dus als dit doorgevoerd wordt zou je inderdaad goed alle meisjes van bepaalde afkomst kunnen controleren. Daar hoef je heus niet voor bij een moskee te gaan zitten. Sterker nog, ik dacht dat het helemaal niet om Moslims ging?
|
![]() |
||
Citaat:
Over die controles: ik dacht eerder aan iedereen. ...? Gatara: brr, dat was een onaangenaam idee zeg! ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Nog erger. ONderscheid maken ![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Mja, that's just me. |
![]() |
||
Citaat:
Dus, kort en bondig gesteld: JA. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zou dat dus echt niet willlen dat ik op zo'n jonge leeftijd mijn benen uit elkaar moet doen voor zo'n arts. Bij de schoolcontroles op de basisschool en middelbare school mocht je als meisje ook gewoon je onderbroekje aanhouden en was het in principe al erg dat je topje uit moest (althans op de middelbare school). Denk dat het voor veel heren hier op het forum moeilijk te begrijpen is. Neem ik je niet kwalijk, maar houd dan liever je mond ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() we hebben trouwen ongeveer 28.000 somaliers in nederland, 13.000 daarvan zijn vrouw, en 475 bevinden zich in de besnijdingsdoelgroep die jullie willen stoppen. |
![]() |
||
Citaat:
Of dit nu door een arts gebeurt, boeit niet veel. Het gaat om het feit dat het gedwongen gebeurt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat heeft dit trouwens met dictators te maken? Die vergelijking slaat echt nergens op. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij ben je vergeten wat het voorstel van de VVD was mbt controle. Ik ben 70% voor het verbod, maar tegen de controle zoals de VVD die wil. Ik ben 30% tegen het verbod, omdat ik bang ben dat het allemaal de illegaliteit ingaat ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(ben blij dat ik niet jong meer ben ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij een verbod kan iig wel de dochter naar de rechter stappen of in een blijf van mij lijf huis ondergebracht worden, oid. Da's tenminste iets. Maar vooral: voorlichting en invloedrijke personen hun overtuiging uit hun kop praten ![]() ![]() Bij een controle tref je teveel vrouwen die daar geen bal mee te maken hebben, maar die er wel trauma's aan kunnen overhouden. (en ik weet niet in hoeverre het makkelijk is "om het als normaal te zien". Bij de dokter tijdens controle op de middelbare school was het ook normaal om het topje uit te doen, maar toch schaamde je rot en was het alles behalve plezierig. En nee. Er werd niet aan je gezeten behalve je rug en dat koude ding om je longen te beluisteren. Maar bij controle of je klit er nog zit..... Eew.)
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|