Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2004, 19:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-01-2004 @ 19:34:
ja dus?! daar kiezen ze zelf voor, geef ze goede voorlichting en kans op de risico's en klaar. Er zijn genoeg operaties die niet hoogst noodzakelijk zijn en ook risicovol. Maargoed het enige nadeel is dat het ons weer geld gaat kosten als zij behandeld moeten worden, als er iets mis is...hmm toch maar verbieden
Worden mensen die denken dat dat been aan hun lichaam niet bij hun lichaam hoort, ook geholpen door middel van amputatie? Zoja, dan zou dit in principe ook mogen. Zonee: dan niet.
Oud 22-01-2004, 19:52
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Het lijkt mij een goed idee. Tsja, meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. Ze mogen van mij die perverts die hun dochters verminken hard aanpakken. Het lijkt mij echter wel zeer vervelend dat elk jaar je genitaliën gecontroleerd worden door een arts.
Oud 22-01-2004, 19:55
actionhank
actionhank is offline
Nouja, zó erg is dat toch niet?
Oud 22-01-2004, 19:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
actionhank schreef op 22-01-2004 @ 20:55:
Nouja, zó erg is dat toch niet?
wat niet?
Oud 22-01-2004, 20:04
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben het grotendeels met Gatara eens. Op zich denk ik dat het goed is om er alles aan te doen om te zorgen dat vrouwenbesnijdenissen worden voorkomen. Ik zou er ook echt wel een doktersbezoekje 1 keer per jaar (oid) voor over hebben.

Citaat:
Als het verboden is om wiet naar Frankrijk te nemen en ze controleren dat sterk aan de grens, dan ga je niet het risico lopen gepakt te worden en neem je dus geen wiet mee.

Dus m.a.w.: preventie.
Maar ik denk dat dit niet klopt. In de culturen waar ze vrouwen besnijden zijn ze er heilig van overtuigd dat dat juist is. Ik ben bang dat de een of andere wet daar niet iets aan gaat doen.
Oud 22-01-2004, 20:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
grl schreef op 22-01-2004 @ 21:04:

Maar ik denk dat dit niet klopt. In de culturen waar ze vrouwen besnijden zijn ze er heilig van overtuigd dat dat juist is. Ik ben bang dat de een of andere wet daar niet iets aan gaat doen.
Wat als je een MS patient bent met medicinale wiet?

(ok ok, geen goede vergelijking )
Die overtuiging ja, .. maar t kan wel de gematigden mbt die overtuiging overhalen om t toch niet te (laten) doen.
Oud 22-01-2004, 20:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2004 @ 21:06:

Die overtuiging ja, .. maar t kan wel de gematigden mbt die overtuiging overhalen om t toch niet te (laten) doen.
Mja, misschien.. (zouden dat er dan veel zijn?)

Nou ja, ik ben er in ieder geval voor om alles te doen om vrouwenbesnijdenissen te voorkomen.
Oud 22-01-2004, 20:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 22-01-2004 @ 20:27:
Even serieus, netto zeven jaar in een cel voor deze praktijken?

Wat moet je dan wel niet krijgen als je iemand bij voorrade vermoord?
"gewoon levenslang" ofzo?
Een jaar of 20 zou mooi zijn.
Oud 22-01-2004, 20:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 22-01-2004 @ 20:13:
Vreselijk voor ons allemaal, maar voor hun hoort het er blijkbaar bij. En wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet mag..?
Wij zijn in dit geval de beschaafde partij die mag zeggen dat dat soort praktijken niet mogen. Met je 'cultuur'! 't Is gewoon weer een manier om de vrouw eronder te houden en dat moet nu maar eens afgelopen zijn!
Oud 22-01-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2004 @ 17:31:
Niet goed opgelet tijdens strafrecht he?
Inderdaad, maar dat komt omdat ik nog nooit een college strafrecht heb gevolgd.

Citaat:
MarkB schreef op 22-01-2004 @ 18:10:
Precies, en zo is het! Luister hier maar eens een keertje naar, meneer Gauloises, in plaats van altijd maar de politiek correcte advocaat en regeltjesvolger uit te hangen. Achter de tralies met mensen die hun kind mishandelen!
Sukkeltje, misschien eens eerst denken en dan kleppen

Zonder twijfel keur ik het besnijden af, alleen vind ik het plan onrealistisch en niet bepaald haalbaar.
Verder vraag ik me af of ik het wel ok vind om in een democratisch land meisjes die van een bepaalde afkomst zijn zich te laten ontbloten en te laten betasten door een paar keurige ambtenaren. Elke keer als ze naar het buitenland gaan. Je kunt tenslotte ook op vakantie naar duitsland gaan en vandaaruit verder vliegen. Verder moet je de mensen in de gaten houden of het van die geloofsfanatiekelingen zijn, hoe wil je dat doen, ze gaan bespioneren? Weet je wat een werk het is om die mensen allemaal te laten controleren. Voor hetzelfde geld pakt iemand die zo'n besnijding wil laten doorvoeren de auto naar frankrijk om daar een vliegtuigticket te kopen. Wat wil je doen, alle grenzen dichtzetten en dan potentiele maffe gelovigen proberen eruit te vissen.
Oud 22-01-2004, 20:46
Verwijderd
Het heeft niks met betasten door ambtenaren te maken. Het kan door de schoolarts gebeuren. Dan zetten ze zich daar maar overheen. Dit soort onzin dient met wortel en tak te worden uitgeroeid, en dat het rendement van de procedure die ervoor dient dan niet heel hoog is moet je misschien onder omstandigheden maar op de koop toenemen.
Oud 22-01-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2004 @ 21:46:
Het heeft niks met betasten door ambtenaren te maken. Het kan door de schoolarts gebeuren. Dan zetten ze zich daar maar overheen. Dit soort onzin dient met wortel en tak te worden uitgeroeid, en dat het rendement van de procedure die ervoor dient dan niet heel hoog is moet je misschien onder omstandigheden maar op de koop toenemen.
Leuk dat je niet ingaat over het hoofdbezwaar
Dat betasten boeit geen fuck, het feit dat je alle grenzen dicht moet zetten en zwaar moet controleren is het probleem.

Geef gewoon toe dat je daar nog niet aan gedacht had
Oud 22-01-2004, 20:51
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2004 @ 21:06:

Maar als je gematigd bent ga je toch ook niet naar het buitenland om het te laten doen?

Over hoeveel meisjes gaat het eigenlijk per jaar? En hoeveel zijn daarvan "gematigd"?
Oud 22-01-2004, 20:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-01-2004 @ 21:48:
Leuk dat je niet ingaat over het hoofdbezwaar
Dat betasten boeit geen fuck, het feit dat je alle grenzen dicht moet zetten en zwaar moet controleren is het probleem.

Geef gewoon toe dat je daar nog niet aan gedacht had
Kunnen ze het dan niet standaard gaan controleren? Dus niet alleen de mensen die naar het buitenland gaan maar gewoon 1 keer per jaar een oproep. Dan hoef je de grenzen toch niet dicht te gooien?
Oud 22-01-2004, 20:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-01-2004 @ 21:41:
Sukkeltje, misschien eens eerst denken en dan kleppen
'Sukkeltje'? En dát van iemand die regeltjes en wetjes belangrijker vind dan het welzijn van deze meisjes? Tsssss
Oud 22-01-2004, 20:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2004 @ 21:46:
Oud 22-01-2004, 20:58
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 22-01-2004 @ 21:52:
Kunnen ze het dan niet standaard gaan controleren? Dus niet alleen de mensen die naar het buitenland gaan maar gewoon 1 keer per jaar een oproep. Dan hoef je de grenzen toch niet dicht te gooien?
En hoe bepaal je wie gecontroleerd moet worden? Ga je voor een moskee zitten, en iedereen met een donkere huidskleur geef je een afspraak briefje?

Ik zal het maar kort samenvatten: Fuck de mensenrechten voor mensen die moslim zijn en een donkere huidskleur hebben.

Tenminste, volgens mij komt de hoofdlijn van dit topic daarop neer
Oud 22-01-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 22-01-2004 @ 21:55:
'Sukkeltje'? En dát van iemand die regeltjes en wetjes belangrijker vind dan het welzijn van deze meisjes? Tsssss
Als je die domme medelijden gevoelens even weglaat en als realist naar de zaak kijkt
Oud 22-01-2004, 21:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-01-2004 @ 21:58:
En hoe bepaal je wie gecontroleerd moet worden? Ga je voor een moskee zitten, en iedereen met een donkere huidskleur geef je een afspraak briefje?
Goed idee!

Citaat:
Ik zal het maar kort samenvatten: Fuck de mensenrechten voor mensen die moslim zijn en een donkere huidskleur hebben.
Nee, als vrouw zijnde besneden worden; dát is respect voor de mensenrechten!
Oud 22-01-2004, 21:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-01-2004 @ 22:00:
Als je die domme medelijden gevoelens even weglaat en als realist naar de zaak kijkt
Het plan is gewoon heel realistisch. Die controles kúnnen en dat verbod kán werken als de straffen op overtreding ervan maar hoog genoeg zijn.
Trouwens: ik vind het hebben van medelijden met verminkte en besneden meisjes helemaal niet dom. Ik weiger alleen mee te gaan in die kille en afstandelijke manier van kijken van jou.
Oud 22-01-2004, 21:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 22-01-2004 @ 21:51:
Maar als je gematigd bent ga je toch ook niet naar het buitenland om het te laten doen?

Gematigd in de strenge overtuiging. Dus m.a.w.: overtuiging door laten klinken, maar niet ten koste van een gevangenisstraf of hoge boete, bv...

Citaat:

Over hoeveel meisjes gaat het eigenlijk per jaar? En hoeveel zijn daarvan "gematigd"?
Weet ik niet. Maar al is het 1 per jaar die hierdoor onder vrouwenbesnijdenis uitkomt, vind ik dat al een prestatie
Oud 22-01-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 22-01-2004 @ 22:00:
Nee, als vrouw zijnde besneden worden; dát is respect voor de mensenrechten!
Dus jij bent van plan 100 000 mensen in hun recht te schenden voor het belang van de rechten van 500?
Oud 22-01-2004, 21:06
Gatara
Gatara is offline
Maar goed.
Als mensen ECHT overtuigd zijn om het te (laten) doen; maar het verboden is in Nederland EN verboden is om het in het buitenland te laten doen als je een inwoner bent van Nederland, zit er maar 1 ding op: illegaal.

Denk niet dat de dokters graag wachten op alle illegale besnijdenissen waarbij het meisje zware bloedvergifting heeft opgelopen en weet ik veel wat dan ook niet meer.

(eigenlijk vind ik het idee nu niet meer zo goed)
Oud 22-01-2004, 21:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-01-2004 @ 22:04:
Dus jij bent van plan 100 000 mensen in hun recht te schenden voor het belang van de rechten van 500?
Idd. Afweging moet er gemaakt worden. En dan liever (/me quote Margarita: "en dat is heel moeilijk voor mij om te zeggen") 2% (fictief getal) die besneden worden, dan 70% die een trauma aan jaarlijkse gedwongen controles onder moet gaan.

Eew. Gedwongen naar de geneacoloog. Vrijwillig is al erg zat
Oud 22-01-2004, 21:08
actionhank
actionhank is offline
Ik begreep uit het verhaaltje dat het om mensen van speciefieke afkomsten gaat. Dus als dit doorgevoerd wordt zou je inderdaad goed alle meisjes van bepaalde afkomst kunnen controleren. Daar hoef je heus niet voor bij een moskee te gaan zitten. Sterker nog, ik dacht dat het helemaal niet om Moslims ging?
Oud 22-01-2004, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2004 @ 22:06:
Idd.
ik mag nu toch wel stellen dat ik nu sprakeloos ben

Dus jij vind 500 meisjes belangrijker dan de andere 100 000
Oud 22-01-2004, 21:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jazeker. En als het een wet wordt, schend je die rechten officieel niet meer (toch?).

Over die controles: ik dacht eerder aan iedereen. ...?

Gatara: brr, dat was een onaangenaam idee zeg!
Oud 22-01-2004, 21:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
actionhank schreef op 22-01-2004 @ 22:08:
Ik begreep uit het verhaaltje dat het om mensen van speciefieke afkomsten gaat. Dus als dit doorgevoerd wordt zou je inderdaad goed alle meisjes van bepaalde afkomst kunnen controleren.

Nog erger. ONderscheid maken

Citaat:

Daar hoef je heus niet voor bij een moskee te gaan zitten. Sterker nog, ik dacht dat het helemaal niet om Moslims ging?
Nee, inderdaad. Ook bij joden en christenen wordt er gedaan aan vrouwenbesnijdenis (en cultuurgodsdiensten ook, geloof ik). Heeft meer met traditie dan met geloof te maken.
Verwijderd
Citaat:
actionhank schreef op 22-01-2004 @ 22:08:
Ik begreep uit het verhaaltje dat het om mensen van speciefieke afkomsten gaat. Dus als dit doorgevoerd wordt zou je inderdaad goed alle meisjes van bepaalde afkomst kunnen controleren. Daar hoef je heus niet voor bij een moskee te gaan zitten. Sterker nog, ik dacht dat het helemaal niet om Moslims ging?
Discriminatie, vind je niet?
actionhank
actionhank is offline
Nogmaals, zo erg is één keer per jaar gecontroleerd worden toch helemaal niet? Dit verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar toch.. hoeveel mensen vinden dat heel erg?
Oud 22-01-2004, 21:12
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-01-2004 @ 22:10:
Discriminatie, vind je niet?
Euh nee, ik vind van niet. Tenminste, je maakt wel onderscheid ja. Maarja, ik geloof dat het duidelijk was dat besnijden maar bij bepaalde bevolkingsgroepen voorkomt, dus dan heeft het geen nut om 6 miljard mensen te gaan onderzoeken, of wel?
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
grl schreef op 22-01-2004 @ 22:09:

Gatara: brr, dat was een onaangenaam idee zeg!
Nja, ik moest plotseling denken aan zo'n ziekenhuisserie (ER ofzo. Kijk het nooit behalve toen die ene keer ) en er een meisje binnenkwam waarvan ze in de eerste instantie dachten dat ze zwaar verkracht was en daardoor het een en ander had opgelopen (geen soa's bedoel ik), maar waarvan bleek dat ze bloedvergifting e.d. had opgelopen door een illegale besnijdenis.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
actionhank schreef op 22-01-2004 @ 22:10:
Nogmaals, zo erg is één keer per jaar gecontroleerd worden toch helemaal niet? Dit verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar toch.. hoeveel mensen vinden dat heel erg?
Ik vind dat je het wel ECHT heel erg moet vinden om erover te gaan zeiken als je weet dat je er mogelijke besnijdenissen mee kan voorkomen.

Mja, that's just me.
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
'Recht, recht'. Het 'recht' op bescherming tegen besnijdenis en andere barbaarse praktijken acht ik stúkken hoger dan het 'recht' op privacy en meer van die shit die alleen wordt opgevoerd als excuus van voorstanders van besnijdenis die het er niet mee eens zijn.
Dus, kort en bondig gesteld: JA.
Oud 22-01-2004, 21:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
actionhank schreef op 22-01-2004 @ 22:10:
Ten eerste betreft het vaak JONGE meisjes. Ik was er op latere leeftijd nog niet klaar voor om naar de geneacoloog te gaan.

Ik zou dat dus echt niet willlen dat ik op zo'n jonge leeftijd mijn benen uit elkaar moet doen voor zo'n arts. Bij de schoolcontroles op de basisschool en middelbare school mocht je als meisje ook gewoon je onderbroekje aanhouden en was het in principe al erg dat je topje uit moest (althans op de middelbare school).

Denk dat het voor veel heren hier op het forum moeilijk te begrijpen is. Neem ik je niet kwalijk, maar houd dan liever je mond of zeg in ieder geval niet: dat doe je toch zo maar effe?
Oud 22-01-2004, 21:16
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 22-01-2004 @ 22:12:
'Recht, recht'. Het 'recht' op bescherming tegen besnijdenis en andere barbaarse praktijken acht ik stúkken hoger dan het 'recht' op privacy en meer van die shit die alleen wordt opgevoerd als excuus van voorstanders van besnijdenis die het er niet mee eens zijn.
Kom dan nooit meer bij mij over dictators zeuren

we hebben trouwen ongeveer 28.000 somaliers in nederland, 13.000 daarvan zijn vrouw, en 475 bevinden zich in de besnijdingsdoelgroep die jullie willen stoppen.
Oud 22-01-2004, 21:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MarkB schreef op 22-01-2004 @ 22:12:
Gedwongen kijken naar je k** valt mijn inziens onder aanranding en ja, daar kun je een trauma van oplopen.

Of dit nu door een arts gebeurt, boeit niet veel. Het gaat om het feit dat het gedwongen gebeurt.
Oud 22-01-2004, 21:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2004 @ 22:16:
Gedwongen kijken naar je k** valt mijn inziens onder aanranding en ja, daar kun je een trauma van oplopen.

Of dit nu door een arts gebeurt, boeit niet veel. Het gaat om het feit dat het gedwongen gebeurt.
Nou, als jij het zo erg vind dat ze naar je k** kijken, dan laat je je toch niét beschermen door zo'n controle-maatregel? Laat ze dan je klit er maar afsnijden.
Oud 22-01-2004, 21:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-01-2004 @ 22:16:
Kom dan nooit meer bij mij over dictators zeuren

we hebben trouwen ongeveer 28.000 somaliers in nederland, 13.000 daarvan zijn vrouw, en 475 bevinden zich in de besnijdingsdoelgroep die jullie willen stoppen.
And your point being...? Of het er nou 475 zijn, of 475.000: ieder slachtoffer is er één teveel.
Wat heeft dit trouwens met dictators te maken? Die vergelijking slaat echt nergens op.
Oud 22-01-2004, 21:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MarkB schreef op 22-01-2004 @ 22:23:
Nou, als jij het zo erg vind dat ze naar je k** kijken, dan laat je je toch niét beschermen door zo'n controle-maatregel? Laat ze dan je klit er maar afsnijden.

Volgens mij ben je vergeten wat het voorstel van de VVD was mbt controle.

Ik ben 70% voor het verbod, maar tegen de controle zoals de VVD die wil.

Ik ben 30% tegen het verbod, omdat ik bang ben dat het allemaal de illegaliteit ingaat
Oud 22-01-2004, 21:26
Verwijderd
Ik denk idd ook dat er veel praktische haken en ogen aan zitten. Ik denk dat het beter is gezaghebbende islamieten en artsen in te schakelen om mensen af te raden hun dochter te laten besnijden.
Oud 22-01-2004, 21:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2004 @ 22:16:

True, tot dat het normaal wordt.. als in: een onderzoek wat gewoon gebeurt bij iedereen. Vrouwen worden toch ook op geroepen voor een uitstrijkje. Daar zeuren ze toch ook niet (meer) over? Dit gaat misschien wel over jonge meisjes, maar zodra men het als normaal gaat beschouwen, zal het allemaal wel meevallen, denk ik.
Oud 22-01-2004, 21:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
grl schreef op 22-01-2004 @ 22:26:
True, tot dat het normaal wordt.. als in: een onderzoek wat gewoon gebeurt bij iedereen. Vrouwen worden toch ook op geroepen voor een uitstrijkje. Dit gaat misschien wel over jonge meisjes, maar zodra men het als normaal gaat beschouwen, zal het allemaal wel meevallen, denk ik.
Dan zou dat voor ALLE jonge meisjes moeten gelden.

(ben blij dat ik niet jong meer ben )
Oud 22-01-2004, 21:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2004 @ 22:25:

Volgens mij ben je vergeten wat het voorstel van de VVD was mbt controle.

Ik ben 70% voor het verbod, maar tegen de controle zoals de VVD die wil.

Ik ben 30% tegen het verbod, omdat ik bang ben dat het allemaal de illegaliteit ingaat
Wat wil je dan, zonder controle? "ja, het mag niet, maar we kunnen het niet controleren, dus ga je gang maar." Zoals altijd weer in Nederland!
Oud 22-01-2004, 21:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 22-01-2004 @ 22:26:
Ik denk idd ook dat er veel praktische haken en ogen aan zitten. Ik denk dat het beter is gezaghebbende islamieten en artsen in te schakelen om mensen af te raden hun dochter te laten besnijden.
(En gezaghebbende Christenen en gezaghebbende Joden)
Oud 22-01-2004, 21:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 22-01-2004 @ 22:26:
Dat zou inderdaad beter zijn maar...good luck!
Oud 22-01-2004, 21:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2004 @ 22:27:
Dan zou dat voor ALLE jonge meisjes moeten gelden.

(ben blij dat ik niet jong meer ben )
Mja, en het zou het sowieso makkelijker maken als iedereen werd opgeroepen. Veel minder administratief werk
Oud 22-01-2004, 21:31
Verwijderd
Je zorgt gewoon dat je een aardige Somalier kent met een doktors opleiding die het binnen nederland wel even voor je doet
Oud 22-01-2004, 21:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MarkB schreef op 22-01-2004 @ 22:27:
Wat wil je dan, zonder controle? "ja, het mag niet, maar we kunnen het niet controleren, dus ga je gang maar." Zoals altijd weer in Nederland!
Wat Le Socialiste voorstelt, maar met een verbod en inderdaad zonder controle.

Bij een verbod kan iig wel de dochter naar de rechter stappen of in een blijf van mij lijf huis ondergebracht worden, oid.

Da's tenminste iets.

Maar vooral: voorlichting en invloedrijke personen hun overtuiging uit hun kop praten Brainwashen, dus.

Bij een controle tref je teveel vrouwen die daar geen bal mee te maken hebben, maar die er wel trauma's aan kunnen overhouden.

(en ik weet niet in hoeverre het makkelijk is "om het als normaal te zien". Bij de dokter tijdens controle op de middelbare school was het ook normaal om het topje uit te doen, maar toch schaamde je rot en was het alles behalve plezierig. En nee. Er werd niet aan je gezeten behalve je rug en dat koude ding om je longen te beluisteren. Maar bij controle of je klit er nog zit..... Eew.)
Oud 22-01-2004, 21:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2004 @ 22:31:
(en ik weet niet in hoeverre het makkelijk is "om het als normaal te zien". Bij de dokter tijdens controle op de middelbare school was het ook normaal om het topje uit te doen, maar toch schaamde je rot en was het alles behalve plezierig. En nee. Er werd niet aan je gezeten behalve je rug en dat koude ding om je longen te beluisteren. Maar bij controle of je klit er nog zit..... Eew.)
neuh, makkelijk zal het waarschijnlijk nooit worden, maar ik weet niet of het echt traumatisch zou zijn.. (mja, misschien voor de kinderen die thuis ookal gedwongen worden met de benen wijd te gaan liggen )
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten