Advertentie | |
|
![]() |
|
1. Heb je weleens gespijbeld?
Ja, te vaak. Vooral sinds te tweede fase elke week wel een paar keer.. 2. Waarom? Elke dag begin ik met 1 les, en heb ik erna 2 tussenuren en een pauze ofzo. Naja dan blijf ik dus lekker in mijn bed liggen. Of andersom, dat ik aan t einde van de dag een heleboel tussenuren heb en dan nog 1 les. Of ik heb gewoon geen zin of ik moe ergens voor leren. 3. Wanneer? Bij al het bovenstaande. En vooral op woensdag, dinsdag en donderdag omdat dat mijn lange dagen zijn met veeel tussenuren. 4. En ben je weleens gepakt door bijvoorbeeld de schoolleiding? Relatief weinig.. 2 keer het uur in moeten halen, en 3 keer de afdelingsleider op me af gekregen maar verder deed die niks. |
![]() |
|
k spijbel dus super veel
k zit nu dus op het mbo en heb het helemaal niet naar me zin daar moet onderhand elke dag van 9 tot 5 op school zitten maar goed ik werk dus ook elke avond van 6 tot 8 dus ga gewoon naar huis wanneer ik wil of ik neem weleens een dagje vrij zoals vandaag we moesten pannenkoeken bakken om 9 uur sochtends ![]() nou moet ik wel zeggen dat ik al 148 uur afwezig sta dus gespijbeld hoorde k gisteren van me studiebegeleidster ![]() maar ik heb geen straf of zoiets dergelijks gehad |
![]() |
|
Ehhm... Elke week wel een keertje. Het is van mijn kant ook een statement dat ik bijvoorbeeld zonder lessen te volgen CKV en ANW ook wel aan kan (dat was 2 jaar geleden zo althans) en het heeft gewerkt. ANW een 8 en CKV een goedje...
Tuurlijk ben ik regelmatig gepakt, maar ik lul me er wel onderuit, of face de consequenties.
|
![]() |
2x, een paar weken geleden De helft van de klas had handvaardigheid en de andere helft mocht weg, omdat we 2 tussenuren hadden zijn we allemaal weggegaan en er waren maar twee die gezeik kregen, en dat was ik ook, maar toen moest ik 2 lessen inhalen, en de week erna was ik vergeten dat ik 8e uur had en mocht ik me een hele week om 8 uur melden. erg leuk
|
![]() |
ik denk dat de keren dat ik gespijbeld heb nog net op 2 handen te tellen zijn. Bijvoorbeeld als we 2 tussen uren hebben en we nog voor een nutteloos vak als tekenen ben ik weg hoor. Ook als we alleen het 1e les hebben en daarna in de middag blijf ik gewoon slapen. en ik ben ook wel eens vergeten dat we les hadden omdat de andere natuurkunde klas uitviel en ik dacht dat wij dan ook vrij waren. Meestal lever ik dan een absentie kaart in met dan ik naar de dokter/tandarts moest. Ik ben een keer in de 2e gepakt. toen wilden ze mijn moeder bellen maar die was neit thuis. ik moest toen wat strafwerk maken maar niet overdreven veel.
||
![]() |
Citaat:
2. Verschillende redenen, geen zin of iets beters te doen, moe, mooi weer. etc 3. Vorig jaar regelmatig 4. Nee Maar ik doe het nu niet meer...
|
Ik spijbel de laatste tijd best veel. Maar doe dan ook een volwassenonderwijs opleiding dus we moeten het zelf weten, omdat het voor de meeste mensen hun eigen geld is en willen de lessen dan wel bijwonen.
Sommige uren heb ik echt niet nodig dus dan ga ik er niet naar toe. Maar moet de aankomende tijd proberen wat meer te gaan want anders mis ik ook dingen die wel belangrijk zijn en ik wil het wel halen. Maar ´spijbelen´ mag dus bij mij opschool wel, het is je eigen verantwoordelijkheid. Dus ben nooit gepakt.
|
ik spijbel 2 á 3 uur per week, standaard
altijd dezelfde uren. Waarom? Die uren zijn nutteloos (nederlands, frans 1), op een ontzettende klotetijd (lees: vrijdag het 8e, of na tussenuren) en het spijbelaars-oppak-systeem bij mij op school werkt niet, dus maken ze het je ook wel erg makkelijk. Ik spijbel overigens nooit bij belangrijke lessen. |
![]() |
||
Citaat:
2. Als ik het nut van een bepaalde les niet zie, dan ga ik niet 3. Iedere week 1 tot 3 keer denkik 4. Neuh, de concierge vraagt wel es waar ik was, maar das een kwestie van een goeie band met de concierge opbouwen, dan boeit et ze niet ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Spijbelen SPOED Reinz | 3 | 23-02-2009 23:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Spijbelen dmv rechter landelijk aangepakt nieuwszicht | 47 | 11-11-2005 09:57 | |
Algemene schoolzaken |
De Tweede Fase bevordert het spijbelen Femic | 92 | 04-02-2005 15:25 | |
Algemene schoolzaken |
spijbelen spaarvarken | 84 | 14-03-2004 18:54 | |
Algemene schoolzaken |
spijbelen punkyfish | 78 | 11-07-2002 19:35 | |
Algemene schoolzaken |
Spijbelen... Een problematiek om aan te pakken? Frida | 29 | 30-04-2002 15:43 |