Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 14:27
telluriet
telluriet is offline
Ik word binnenkort nog gepakt omdat ik niet naar Engels was gegaan.

Ik vond een S.O. leren namelijk belangrijker dan dingen doen die ik toch wel snap. Maar uiteraard vergat de leraar van wie ik het S.O. had het S.O.-blaadje, wat dus betekent dat ik voor niks heb gespijbeld.

Heb ik weer. Maarja, 't is een goede manier om het je af te leren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2004, 15:30
Nyawa
Nee
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 18:02
wissie
wissie is offline
Ik heb wel eens gespijbeld, omdat ik geen zin had in school. Vrij vaak. Ik heb er problemen mee gehad, maar meestal kwam ik er mee weg. Als straf heb ik uitsluiting van toetsing gehad. En nakomen, maar dat was alleen in de onderbouw.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 13:29
Divina Flor
Divina Flor is offline
ja, vorig jaar en dat jaar daarvoor
nu doet ik het nog maar zelden, alleen als het heel slecht uitkomt (eerste 3 uur les en dan het 9e nog een onzinnig vak)
vorig jaar ben ik er op 'gepakt', was er veel te veel niet, resultaat: in totaal 8 uur nablijven
Oud 26-01-2004, 22:39
Mori
Mori is offline
Ja, enkele keren toen ik in de 5e zat en in de 6e met regelmaat, omdat ik me niet prettig voelde op school. Ben nooit betrapt door school, wel door m'n ouders
Oud 27-01-2004, 17:43
Verwijderd
Ja, veel te vaak eigenlijk. Meestal het/de eerste u(u)r(en), wegens verslapen, en Latijn ga ik nog maar sporadisch heen. Gewoon, omdat ik het gewoon even niet kan opbrengen die les te volgen, en omdat je er zelden iets van hoort achteraf. Ik denk minstens 5 uur per week. Uiteraard alleen lessen waarvan ik weet dat ik het me kan permitteren.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:52
Liss
Liss is offline
Vandaag toevallig, had het alleen zelf niet door. Ben een half jaar niet op school geweest, dus weet ik ook mn rooster niet uit mn hoofd. Afgelopen 3 weken na de vakantie was de lerares waar ik vandaag het laatste uur les van heb ziek, vandaag was ze weer beter maar had ik er dus helemaal geen erg in dat ik les had
Tot ik een sms kreeg van een klasgenoot, maar ja.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:39
aniki
aniki is offline
ik ga wel eens niet naar het laatste uur als dat duits1 is. Dat maakt niets uit omdat we dan toch alleen maar het hele uur praten. Het is ook niet spijbelen te noemen omdat ik toch niets mis.

soms als ik te laat wakker wordt ga ik ook gewoon niet naar het eerste uur.

En bij lessen die een beetje belangerijk zijn zoals scheikunde biologie of natuurkunde spijbel ik alleen als ik het me kan veroorloven en ik in tijdnood zit voor een ander vak.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 19:13
alpha
alpha is offline
ik heb me wel eens ziek gemeld terwijl ik eigenlijk nog best een uurtje door kon, of omdat ik een pauze en een tussenuur moest wachten op anw, op vrijdagmiddag. Maar dat deed de hele klas, dus dat voelde niet echt als spijbelen.
Oud 27-01-2004, 19:53
SupahhSannie
SupahhSannie is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 22-01-2004 @ 14:24:
1. Heb je weleens gespijbeld? 2. Waarom? 3. Wanneer? 4. En ben je weleens gepakt door bijvoorbeeld de schoolleiding?
1. Ja zooo vaak....
2. Omdat t zoooo saai is op school en tsja examenjaar dus de helft van de tijd doe je nix
3. 1e uur (te vroeg uit bed) laatste uur(vond t wel weer genoeg geweest)
4. Ja...
coordinator: "zeg...waar was jij donderdag het 1e uur...?"
ik: 'eeeh....donderdag...ff denken....hmm...lag ik vast nog in bed..."
dat worden dan 2 uurtjes......
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:31
transfattyacid
transfattyacid is offline
1. Heb je weleens gespijbeld?
Ja, te vaak. Vooral sinds te tweede fase elke week wel een paar keer..

2. Waarom?
Elke dag begin ik met 1 les, en heb ik erna 2 tussenuren en een pauze ofzo. Naja dan blijf ik dus lekker in mijn bed liggen.
Of andersom, dat ik aan t einde van de dag een heleboel tussenuren heb en dan nog 1 les.
Of ik heb gewoon geen zin of ik moe ergens voor leren.

3. Wanneer?
Bij al het bovenstaande. En vooral op woensdag, dinsdag en donderdag omdat dat mijn lange dagen zijn met veeel tussenuren.

4. En ben je weleens gepakt door bijvoorbeeld de schoolleiding?
Relatief weinig.. 2 keer het uur in moeten halen, en 3 keer de afdelingsleider op me af gekregen maar verder deed die niks.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 08:39
debotjuh
debotjuh is offline
k spijbel dus super veel
k zit nu dus op het mbo en heb het helemaal niet naar me zin daar
moet onderhand elke dag van 9 tot 5 op school zitten maar goed ik werk dus ook elke avond van 6 tot 8 dus ga gewoon naar huis wanneer ik wil of ik neem weleens een dagje vrij zoals vandaag we moesten pannenkoeken bakken om 9 uur sochtends en dan kon je weer naar huis ben gewoon niet gegaan

nou moet ik wel zeggen dat ik al 148 uur afwezig sta dus gespijbeld
hoorde k gisteren van me studiebegeleidster
maar ik heb geen straf of zoiets dergelijks gehad
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 10:50
DomoBig
DomoBig is offline
ja *foei*
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:33
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ehhm... Elke week wel een keertje. Het is van mijn kant ook een statement dat ik bijvoorbeeld zonder lessen te volgen CKV en ANW ook wel aan kan (dat was 2 jaar geleden zo althans) en het heeft gewerkt. ANW een 8 en CKV een goedje...

Tuurlijk ben ik regelmatig gepakt, maar ik lul me er wel onderuit, of face de consequenties.
Oud 30-01-2004, 18:38
Verwijderd
1 keertje in de tweede,we hadden natuurkunde het laatste uur en dat zou uitvallen,en nu viel het uitvallen uit (de les ging dus gewoon door) dat pikten we niet en we zijn collectief weggebleven met de klas...nooit meer iets van gehoord
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 20:08
Noddy
Noddy is offline
2x, een paar weken geleden De helft van de klas had handvaardigheid en de andere helft mocht weg, omdat we 2 tussenuren hadden zijn we allemaal weggegaan en er waren maar twee die gezeik kregen, en dat was ik ook, maar toen moest ik 2 lessen inhalen, en de week erna was ik vergeten dat ik 8e uur had en mocht ik me een hele week om 8 uur melden. erg leuk
Oud 03-02-2004, 18:32
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
ik denk dat de keren dat ik gespijbeld heb nog net op 2 handen te tellen zijn. Bijvoorbeeld als we 2 tussen uren hebben en we nog voor een nutteloos vak als tekenen ben ik weg hoor. Ook als we alleen het 1e les hebben en daarna in de middag blijf ik gewoon slapen. en ik ben ook wel eens vergeten dat we les hadden omdat de andere natuurkunde klas uitviel en ik dacht dat wij dan ook vrij waren. Meestal lever ik dan een absentie kaart in met dan ik naar de dokter/tandarts moest. Ik ben een keer in de 2e gepakt. toen wilden ze mijn moeder bellen maar die was neit thuis. ik moest toen wat strafwerk maken maar niet overdreven veel.
Oud 03-02-2004, 18:40
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Heb je weleens gespijbeld? Waarom? Wanneer? En ben je weleens gepakt door bijvoorbeeld de schoolleiding?
1. Ja.
2. Verschillende redenen, geen zin of iets beters te doen, moe, mooi weer. etc
3. Vorig jaar regelmatig
4. Nee

Maar ik doe het nu niet meer...
Oud 03-02-2004, 18:45
rubenrtv
rubenrtv is offline
Jah,
meestal omdat het een saaie les zou zijn of ik tussenuren ervoor had,
vooral vorig jaar,
neej ik was altijd bij de tandarts en we hoefden geen briefjes in te leveren.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 18:51
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik spijbel de laatste tijd best veel. Maar doe dan ook een volwassenonderwijs opleiding dus we moeten het zelf weten, omdat het voor de meeste mensen hun eigen geld is en willen de lessen dan wel bijwonen.
Sommige uren heb ik echt niet nodig dus dan ga ik er niet naar toe. Maar moet de aankomende tijd proberen wat meer te gaan want anders mis ik ook dingen die wel belangrijk zijn en ik wil het wel halen.
Maar ´spijbelen´ mag dus bij mij opschool wel, het is je eigen verantwoordelijkheid. Dus ben nooit gepakt.
Oud 05-02-2004, 13:49
strawberry
strawberry is offline
ik spijbel 2 á 3 uur per week, standaard
altijd dezelfde uren. Waarom? Die uren zijn nutteloos (nederlands, frans 1), op een ontzettende klotetijd (lees: vrijdag het 8e, of na tussenuren) en het spijbelaars-oppak-systeem bij mij op school werkt niet, dus maken ze het je ook wel erg makkelijk. Ik spijbel overigens nooit bij belangrijke lessen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:55
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Heb je weleens gespijbeld? Waarom? Wanneer? En ben je weleens gepakt door bijvoorbeeld de schoolleiding?
1. ja
2. Als ik het nut van een bepaalde les niet zie, dan ga ik niet
3. Iedere week 1 tot 3 keer denkik
4. Neuh, de concierge vraagt wel es waar ik was, maar das een kwestie van een goeie band met de concierge opbouwen, dan boeit et ze niet
Reageren

Regels voor berichten