Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Er zijn ook moskeën waar alleen mannen gaan, dus je moet goed weten welke je binnentreedt. Als je wil weten hoe een echte moskee eruitziet moet je vooral naar de grote moskeen gaan. In de meeste woningbuurten vind je alleen kleine. Het is waar de jij als (geen moslima) beter met een meisje gaat die wel moslima is, dan weet je tenmisnte wat je moet doen en naar waar je moet gaan..anders sta je daar zo. nog een kleine maar belangrijke tip: (ook al ben je geen moslim) vooraleer je een het gebedsplaats binnengaat moet je de wassing doen, in elke moskee is er ruimte om je te wassen Vraag maar aan een moslima die je kent hoe je de kleine wassing moet doen. Het is gemakkelijk hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn grootste bezwaar betreft dus je redenering dat omdat God de mens geschapen heeft, Hij ook alle macht over mensen heeft. Dit is nergens op gebaseerd. Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik geloof niet in een god die alles geschapen heeft of een die alles 'regelt', daarvoor is er te veel oorlog, worden er teveel mensen mishandeld en gaan er teveel mensen dood.
Ik geloof wel dat er iets is tussen hemel en aarde, vraag me niet waarom maar soms denk ik JA!
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Meer kan dit argument niet zeggen Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
van je grondaanname uitgaande: god bestaat en is de bron, dan nog betekent dat niet dat wij centraal staan in zijn plan. als we een test zijn, een residu, een foutje of een vaas bloemen voor hem, dan hebben we wat met hem te maken, maar niet zoveel dat hij naar onze gebeden gaat luisteren of ziektes geneest ofzo. je bent zowieso inconsequent als je zegt dat god met een reden handelt die de mensen maar te slikken hebben, want hoevaak er ook gezegd wordt dat god weer eens van gedachte is veranderd, je wijgert het te pikken dat de islam tegenwoordig van toepassing zou zijn. en waarom doe je dat? om dat JIJ niet zou weeeten waarom hij dat zou doen.
||
Citaat:
|
Met 'spiritueel-evolutionistisch gezeik' wordt hier, hoop ik, want idd is de evolutietheorie niet op spiritualiteit gebaseerd, bedoeld:
Evolutionistisch gezeik (veroorzaakt door oa ANW- en biologieboeken) en Spiritueel gezeik (veroorzaakt door enkele niet nader te noemen personen (wie de schoen past, trekke hem aan))
||
Citaat:
desalniettemin kan ik het niet over mijn hart verkrijgen te verzwijgen dat onze vriend de franse imbiciel op grond van een paar boeken gelooft in spirituele zaken als vliegende tafels (telekinese), bijna doodervaringen etc. (tenminste, dat heeeft hij mij verteld) ik stel dan ook voor Roel, dat je je kop houdt over spirituele zaken. dat je nou liever geen aap bent, ok maar... ![]()
||
Citaat:
En dat we niet van de apen af willen stammen, ja, dat spreekt voor zich natuurlijk.... ![]()
|
![]() |
Ik geloof dus echt wel in een God die van de bijbel en dus ook in zijn zoon Jezus Christus.Ik geloof erin omdat het mij troost als ik verdrietig ben.Ik weet dat er altijd iemand bij mij is die mij wil helpen als ik erom vraag.tuurlijk zijn dan niet alle problemen meteen opgelost dat zou wel erg makkelijk zijn maar ik weet wel dat God mij geen ellende geeft maar ze ook niet altijd gelijk voor mij oplost maar hij wil je wel helpen om het zelf uit eigen kracht op te lossen.En hoe erg het ook is je mag het aan hem vertellen en hij wil jou altijd vergeven.En troosten als jij er een nodig hebt.Door Jezus kun jij bij God komen.Het is niet eng en is ook niet een en al regel.Leef zoals hij het graag heeft en maak voral plezier met de goede dingen!Door het bloed van Jezus zijn onze zonde vergeven.hij houd van jou zoals een vader van zijn kind.God geeft je kracht om alle problemen in je leven aan te kunnen.Voor hem is niets onmogelijk hij kon zelfs uit de dood opstaan.hij houd van je zoals je bent.En is altijd bij je
Jij bent een parel in zijn hand! Groetjes en xxxjes Anne P.S Als je vragen hebt kun je me altijd mailen rollergirl900@hotmail.com
||
Citaat:
||
Citaat:
Of om het iets anders te zeggen: Kom met argumenten (je gaat toch zo prat op jouw argumentatie?) of houd je kop (ik vraag het je vriendelijk... ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 15:55. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2. Robots zullen nimmer in staat zijn zelf te denken. 3. al die personen waren zelf leraar, en hun leerlingen konden niet tippen aan de autoriteit van deze heren. En nee de vergelijking is niet helemaal sluitend. 4. Ik ga niet over de liefde zeiken, en ik weet zeker dat liefde zich bij mij af en toe manifesteert (waar haal je het lef vandaan?) en ik heb inderdaad een schurfthekel aan sommige duitsers. En dát terwijl ik die middag zeer vriendelijk tegen ze geweest was en zelfs een aardigheidje had meegebracht.
||
Citaat:
||
Citaat:
het gaat er om, dat vliegende tafels naast jomanda in het spirituele rijtje staan, en dat roel een hekel heeft aan dat rijtje, en ondertussen... wat ik van tafels vind, dat als je geest niet materieel is, dat je er dan geen tafels mee op tilt, dat doe je gewoon niet.
||
Citaat:
hahaha, je gaat er meteen vanuit dat god dezelfde smaak heeft als jij. als je een hekel had aan planten, zou je het ook met me eens zijn.
||
Citaat:
2. dus je bent in elk geval er eindelijk achter dat predestinatie niet betsaat? het gaat iig niet om denken, het gaat om scheppen en dat dan aan het lot overlaten 3. als je dat maar weet, wat iedere leraar was ooit leerling (behalve die ene van jullie dan) 4. okok, sorry, te bot, ik weet het, ik zal er eens op gaan letten
||
Citaat:
... calvinistisch, en je durfde zojuist te insinueren dat wij mensen zelf denken? ![]() nou weet ik het niet meer hoor. geloof je nou dat die tafels vliegen? ja? of je je er ver van houd of niet, je gelooft het toch? laat ook maar
||
Citaat:
Teksten en gedichten moet je niet altijd letterlijk nemen. er zit een boodschap achter. Zou dat bij de bijbel niet ook zo kunnen zijn?
||
Citaat:
Kortom: Tafels kunnen vliegen, maar we moeten ons van zulke praktijken verre houden. Net als we weten dat we elkaar kunnen vermoorden, maar dat toch niet doen. Wat snap je nu niet?
||
Citaat:
1 -> men gelooft in tafels en ervaringen 2 -> men heeft hekel aan spiritueel gezwets 3 -> om de een of andere reden horen vliegende tafels en bijnadoodervaringen bij spiritueel gezwets dat is dus vreemd en laten we nu maar stoppen: ik moet met FI nog een werkstuk maken voor bio, en kan geen oorlog riskeren
||
Citaat:
![]() Ja, dat is een een mooie schijnbare paradox. Edoch, spiritueel gezwets is niet hetzelfde als het toegeven van spirituele zaken. Als de namelijk consequent bent, noem je alle spirituele discussie 'gezwets' en dat zou jij, met jouw interesse in religie en aanhangels, toch niet over je hart kunnen verkrijgen? We -ik kan van we spreken, want ik denk dezelfde mening te hebben als FI- hebben een hekel aan sprituele zaken, als deze gezwets worden, dus niet beargumenteerd worden of wanneer er zomaar loze dingen worden geroepen. Tot zover. Ik hoef met FI geen bio-werkstuk te maken, dus ik riskeer een oorlog, maar ik denk niet dat die er zal komen. Christenen zijn immers vredelievende mensen... ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
anne18 schreef op 01-02-2004 @ 13:03:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
- de mens is zelf god, en je moet het 'goddelijke' in jezelf ontdekken door meditaties, uittredingen ed; - er zit een goddelijke kracht in de natuur die de evolutie voortdrijft (argh argh argh!); - media, zoals Jomanda, en dergelijke charlatans (ik realiseer me ter dege dat Christelijke goeroes óók bestaan); - het geloof in astrologie, wat voortvloeit uit vorige dingen; - elementen uit het boeddhisme en het hindoeisme. Ok, genoeg hierover, het is nu wel duidelijk. Ik geloof inderdaad dat er een heleboel dingen bestaan die paranormaal zijn en zweverig zijn (ook al is 90% gewoon keiharde leugen en bedrog), maar ik beschouw die zaken doorgaans als sektarisch en demonisch en ik wens er geen ene zak met deze verachtelijke praktijken te maken te hebben. Duidelijk?
||
Citaat:
![]()
|
Ik geloof in God. Waarom? Kijk om je heen alles wat op deze aarde is moet toch op de een of andere manier zijn begonnen?? Achter alles ligt een bepaalde kracht. Bijvoorbeeld een telefoon die op de grond valt. Hoe is dat gebeurd?? Ik liet het uit mijn hand vallen. De kracht komt uit mijn hand.. En zo geloof ik dus ook dat God de aarde heeft geschapen. Als we dan uitgaan van de Bing Bang dan kom je weer terug: Hoe is dat gebeurt dan.. Want achter alles ligt een (hogere macht) / kracht.
En als je dan vraagt waarom er zoveel ellende is in deze wereld. God heeft ons verstand gegeven die we moeten gebruiken. Net als er kappers zijn waar je je haar moet knippen. Ga je niet dan krijg je veelste lang haar. Gebruik je je verstand niet, dan krijg je alleen maar ellende. Ook heeft God ons boeken geschonken waarin een duidelijke levenswijze in is beschreven. Als elke christen, moslim, jood zich daaraan zou houden zouden er ook geen problemen zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof trouwens ook niet in meerdere goden. Vanaf mensenheugenis zijn er "goden" verzonnen om natuurlijke verschijnselen te verklaren. Ik denk ook dat God ook verzonnen is om dat te verklaren wat wij nog niet weten... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Why science fails to explain God gallil | 11 | 02-01-2006 12:21 | |
Jezus, de hindoeistische Zoon van God. KingOfGod | 7 | 06-10-2005 15:09 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 |