Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar jah, als het toch een "geaccepteerd" beroep is, waarom dan ook niet? Waarom zou de ene baan minder zijn dan de andere? ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo kan ik alles wat ik zeg wel blijven herhalen! Ik probeer dan een nieuw soort discussie op gang te brengen.
|||
Citaat:
En gimme more beer, je zei (weliswaar met een evil smiley): Citaat:
Omdat gedwongen prostitutie domweg verkrachting is.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dusja, ik wil zwart-op-wit zien dat gedwongen prostitutie via de huidige wettelijke regels NIET mogelijk is. Blijkt dat wel zo te zijn dan moet daar wat aan veranderd worden. Voordat een ambtenaar denkt dat die bijstandsvrouw wel lekker in bed is en hij haar 3 prostitutiebanen aanbiedt om haar maar de prostitutie in te krijgen en er zo zelf profijt van te hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat me er gewoon om dat er miljoenen situaties zijn waar wel een gaatje in te ontdekken valt. Elk net bevat mazen, niks is waterdicht. Zeker als het gaat om één incident, dan noem ik zo lang doorgaan op een begrijpelijke en éenmalige fout gewoon mierenneukerij. |
![]() |
||
Citaat:
Preventief te werk gaan is altijd beter dan dat het een keer misgaat. Je legt mensen een macht in handen die er eigenlijk niet moet zijn.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Over idiote wetten gesproken: Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat in dit soort gevallen altijd om éenmalige incidenten. Die zijn dan al ontdekt. De volgende keer is het iets anders. De daarop volgende keer is het wéer iets anders. Je kunt onmogelijk voorkomen dat een systeem meteen de allereerste keer dat het in werking treedt gaten bevat. Het is die panische, krampachtige angst voor onverwachte dingen, die onredelijke, onrealistische verwachting dat alles honderd procent zeker te voorspellen moet zijn, die de maatschappij veel schade toebrengt en het leven van mensen er niet leuker op maakt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar inderdaad, dat iemand die baan zou moeten nemen is praktisch onmogelijk, iedereen snapt dat dat niet van je verwacht kan worden. Je hoeft ook geen banen aan te nemen die je fysiek niet aankunt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en bij eventuele fouten zou dat makkelijk met een excuus terug gedraaid kunnen worden. Het probleem is dat dat nu niet gaat - het systeem is immers nog krom (en nee, ik heb t nu niet over dit voorbeeld mbt werk.nl).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik lees ze wel, maar ik vind dat ze de kern van het probleem niet raken. Voor mij is dat een paar posts terug al opgelost. Als je zwart-op-wit zet dat een vrouw nooit gedwongen kan worden tot het aanvaarden van een baan in de prostitutie, dan is dat weggenomen. Dat lijkt me overigens ook zo vanzelfsprekend als het maar kan. Het komt niet eens in mij óp om te denken dat een vrouw een baan als prostituee zou moeten aanvaarden. Het gaat mij meer om wat Gimme More Beer zegt, die doet namelijk alsof systemen, beleid en regels altijd 'foolproof' moeten zijn. En dat kan gewoon niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het was geen verkeerde invoer, het systeem bood als het niks interessants kon vinden 'willekeurige' vacatures aan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ik vind het te gek voor woorden dat die mensen van het cwi dit soort vacatures aanbieden. het is al erg genoeg dat die rare praktijken gelegaliseerd zijn.
soft drugs is ook gelegaliseerd, komt er straks een vacature voor drugsdealer??????
||
Citaat:
![]() Het is een COMPUTERFOUT! Het CWI is, omdat het een legaal beroep is, verplicht die vacatures in het systeem op te nemen. Er is alleen niet voor gezorgd dat je nooit dergelijke vacatures aangeboden krijgt als je d'r niet naar gezocht hebt. |
![]() |
||
Citaat:
Het was gegaan via werk.nl en hoewel de bedoeling is dat bepaalde keywords niet toegelaten worden bv: prostitutie in die database (maar wel het feit is dat het CWI deze wel in de database moeten hebben), kan het zijn dat door middel van verhulde vacatures prostitutiebanen wel aangeboden kunnen worden. Bv.: verklede verpleegster om mannen op allerlei wijze te behagen. Dat was althans zo (volgens nu.nl) in dit geval. Doet er verder niet toe aan de discussie dat het technisch mogelijk is dat je een baan aangeboden voor prostituee en er gevolgen aan vast zitten. Aan de goede wil van de ambtenaar wil ik het niet leggen. Wil daarom de zekerheid dat dit niet gebeurt; en als het dan toch gebeurt dat dan vastgelegd wordt dat er geen consequenties aan vastzitten als deze baan niet geaccepteerd wordt.
||
Citaat:
Wat betreft je punt of iemand daardoor 'gedwongen' kan worden een baan te nemen: natuurlijk niet, er bestaat altijd nog zo iets als redelijkheid en billijkheid. Dit was gewoon een domme fout van mensen die wel MEER domme fouten hebben gemaakt. En nogmaals: dit jobboard heeft NIKS te maken met gedwongen sollicitaties voor WW-ers. Als WW-er krijg je een serie vacatures, en dat is en blijft altijd mensenwerk. Edit: wat betreft die keywords, dat is de 'foute woorden service'. Als je een CV invult met veel woorden als 'kut' en 'hoer' wordt die op nonactief gesteld, en kijkt een persoon van het CWI wat daar mee aan de hand is. Dit had niks met het probleem te maken. Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 10:48. |
![]() |
||||
Citaat:
Snap ik. Maar moeten we ons - als werkzoekenden - slechts verlaten op de redelijkheid en billijkheid van ambtenaren of kunnen we ons geruststellen met het feit dat we ons niet hoeven te verlaten op de ambtenaar, maar dat dit in werkelijk zeker niet en nooit en te nimmer niet gebeuren zal. Die zekerheid zie ik nu niet aangezien niet iedere ambtenaar een sint is. Citaat:
Nee, ik snap dat dit jobboard daar niets mee te maken heeft. Citaat:
||
Citaat:
Geen enkel systeem is waterdicht, fouten worden gemaakt en blijven gemaakt worden. Iedereen begrijpt dit, en als jij toch 'geautomatiseerd' een vacature in de bus krijgt waar je volgens het systeem op moet reageren, kun je die vacature gerust links laten liggen omdat er wel HEEL duidelijk in staat dat het om het beroep "Prostituée, medewerker bordeel" (ik heb de beroepen valuefile hier op m'n HD staan) gaat. Een enkele ambtenaar kan je natuurlijk nooit (al dan niet moedwillig) dwingen een dergelijke vacature te vervullen, er is altijd een hogere ambtenaar, of de media. |
![]() |
||
Citaat:
Er wordt op dit moment 1 vacature aangeboden met als beroep "Prostitue", en er zijn maar 8 CVs met dat beroep, dus kennelijk is er niet veel ruimte voor hobbyisten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Een advocaat of procureur is niet verplicht, het is immers bestuursrecht. Deze rechtsgang is met opzet laagdrempelig gehouden. |
![]() |
||
Citaat:
(jaja, ik weet dat dit in de praktijk waarschijnlijk niet voor gaat komen, maar zeg nooit nooit. Als het thechnisch mogelijk is, kan het in de praktijk uitgevoerd worden).
||
Citaat:
... Nope, leef nog. Een discussie heeft IMHO alleen zin als er een reele kans is, en ik geloof niet dat je daar in dit geval van kunt spreken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Gatara, soms moet je vertrouwen op de actoren in het systeem, omdat geen enkel systeem waterdicht is. Een systeem is een model van de werkelijkheid, en geen enkele simulatie kan alle variabelen van de werkelijkheid volledig omvatten, want daar is de werkelijkheid te grillig en onvoorspelbaar voor. Juist omdat de werkelijkheid bevolkt wordt door menselijke en daarmee feilbare want onlogisch denkende en handelende stakkers.
Er worden dus menselijke fouten gemaakt, en die worden ook weer door mensen ongedaan gemaakt. Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 15:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik zou het zelf ook schokkend vinden. Maar ja, werk = werk. Ook hoertjes betalen keurig aan de fiscus (serieus!). Als er in je 'search' lijstje ander werk zou zitten dat je verschrikkelijk kunt vinden zoals: vuilnisman (zorg! voor schone buurt), zou je dan ook een aanklacht indienen? Ik zou zelf nooit en te nimmer op zo'n advertentie/vacature ingaan, maar aangifte doen gaat me wel wat ver. Ik bedoel, er zijn vast dames die het wél leuk lijkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|