Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2004, 22:45
McCaine
McCaine is offline
Let op: dit gaat over racisme, niet allochtonen.
Oud 31-01-2004, 00:39
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 30-01-2004 @ 23:45:
Let op: dit gaat over racisme, niet allochtonen.
Alsof je tegen een muur praat, ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 30-01-2004 @ 23:15:
Of je moet zorgen dat je je vrienden respect kunt laten krijgen voor negers. Ze hebben bijvoorbeeld in de loop der jaren geweldige muziek gemaakt.
Het lijkt mij dat je ze moet respecteren, omdat het mensen zijn net als jij - niet omdat ze "geweldige muziek" hebben gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:42
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
gister was er een soort van rel bij ons op school. buitenlanders versus racisten. aan de ene kant de zwarte gebroeders, aan de andere kant de blanke gebroeders. er werd gezegt dat ze wouden gaan vechten, maar er gebeurde geen fuck. ik ging ook geen partij treken, want daarmee schiet je niets op. maar als ik partij zou moeten trekken, zou ik aan de zwarte kant gaan staan.
ik heb het echt niet op racisme. een paar vriendinnen stonden bij de racisten. ze riepen dat ik daarbij moest komen staan, maar zo achterlijk ben ik ook niet, al zo ik er wel zo uit. dus ik bleef mooi staan met andere vrienden.
thuis dacht ik daar eens over na, toen ik American History X aan het kijken was. wat er bij school gebeurde, had wel wat weg van de nazi's versus joden en al. natuurlijk heel minimum, maar toch.
Oud 31-01-2004, 13:00
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Ik vraag me soms toch wel af of de vreemdelingen het racisme zelf niet hebben uitgelokt, met het stelen en oude mensen in mekaar slaan
Oud 31-01-2004, 13:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 31-01-2004 @ 14:00:
Ik vraag me soms toch wel af of de vreemdelingen het racisme zelf niet hebben uitgelokt, met het stelen en oude mensen in mekaar slaan
Ik vraag me soms toch wel af of Nederland het racisme zelf niet heeft uitgelokt door zo weinig kansarme lui te stimuleren kansrijk te worden.
Oud 31-01-2004, 13:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SandraMoslima schreef op 30-01-2004 @ 20:06:
By the way: Haat en diepe afkeer is gewoon het zelfde, je kunt erom heen draaien zolang als je wilt....
uh je snapt het niet helemaal geloof ik....haat = diepe afkeer. Daardraai ik ook geenszins omheen. Ik zeg alleen dat het niet snel om DIEPE afkeer, maar om afkeer gaat. Het verschil zit um dus in het niveau van afkeer.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 31-01-2004 @ 13:42:
thuis dacht ik daar eens over na, toen ik American History X aan het kijken was. wat er bij school gebeurde, had wel wat weg van de nazi's versus joden en al. natuurlijk heel minimum, maar toch.
Het Neonazisme wat je in american history X (en tegenwoordig) ziet heeft meer afkeer tegen de gekleurden dan tegen joden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:36
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
alluman schreef op 31-01-2004 @ 10:18:
Het lijkt mij dat je ze moet respecteren, omdat het mensen zijn net als jij - niet omdat ze "geweldige muziek" hebben gemaakt.
Nee, natuurlijk, maar als dat niet zo is, moet je de racisten een roze bril op laten zetten. Als dat bijvoorbeeld kan met muziek, dan denk ik dat je dat moet proberen (of iets dergelijks, maar ik geef maar een voorbeeld). Maar je hebt gelijk als je zegt dat je al vanaf het begin iedereen moet respecteren, ongeact het ras.
Oud 31-01-2004, 19:13
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ik zelf haat alleen mensen die mijn haten.....

En mijn mening over rasicme is:

Misschien een foute beoordeling.....

Mensen die uit onwetendheid andere ras soorten haten.

Hopenlijk heb ik het goed geformuleerd.
Oud 31-01-2004, 20:16
Isa
Isa is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 30-01-2004 @ 23:15:
Zijn het goede vrienden? tegen goede vrienden kun je altijd wel wat zeggen! Ze zullen in ieder geval je mening accepteren. Of je moet zorgen dat je je vrienden respect kunt laten krijgen voor negers. Ze hebben bijvoorbeeld in de loop der jaren geweldige muziek gemaakt.
owja echt geweldig en cultureel verrijkend, die achterlijke rapteksten en al die bitches die er elke seconde op MTV en TMF voorbijkomen...

natuurlijk is er ook wel wat betere muziek gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 00:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
zijn racisten eigenlijk wel 'slechte mensen'? Veel mensen vinden van wel en ze worden gehaat, maar kijk eens vanuit hun optiek. Vaak hebben ze een verdraaid wereldbeeld, maar dat is voor hun wel de realiteit.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:40
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 30-01-2004 @ 19:31:
het komt dus grotendeels daoor de media dat ik generaliseer..
Net zoals de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking die zich laatdunkend/negatief over Turken en Marokkanen uitlaat.

Citaat:
Isa schreef:

owja echt geweldig en cultureel verrijkend, die achterlijke rapteksten en al die bitches die er elke seconde op MTV en TMF voorbijkomen...

Mja, dat komt omdat de gemiddelde zwarte natuurlijk ook niet kan tippen aan Normaal en Cooldown Cafe.

nauurlijk is er ook wel wat betere muziek gemaakt....
Oud 01-02-2004, 16:25
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Isa schreef op 31-01-2004 @ 21:16:

[off topic] Negro-spirituals, Blues, Jazz. Geweldig. Ik heb een grotere bewondering van negers gekregen [/off topic]
Oud 02-02-2004, 08:33
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Haat maakt haat, begrijpen mensen dat dan nog steeds niet
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 13:10
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-02-2004 @ 01:55:
zijn racisten eigenlijk wel 'slechte mensen'? Veel mensen vinden van wel en ze worden gehaat, maar kijk eens vanuit hun optiek. Vaak hebben ze een verdraaid wereldbeeld, maar dat is voor hun wel de realiteit.
Ik vind racisten niet per definitie "slecht". "Slecht" is sowieso een term om mee uit te kijken denk ik.

Verder heb je helemaal gelijk dat men in Nederland zich veel te weinig in mensen met non-conformistische meningen verplaatst.
Oud 02-02-2004, 18:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 02-02-2004 @ 09:33:
Haat maakt haat, begrijpen mensen dat dan nog steeds niet
ja en? die mensen zijn niet antihaat zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:18
Blues
Blues is offline
Citaat:
SandraMoslima schreef op 30-01-2004 @ 20:36:
Dan haat je mij ook...geen probleem hoor..

Het valt gewoon niet te ontkennen dat de Joodse regering in Palestina/Israel met zulke praktijken bezig zijn. .!!

En dat terwijl juist de Joden weten hoe het is om onderdrukt te worden..(WO2)
Hoe kun je in vredesnaam zegen dat joden doen wat de natzi's in WO II deden?
Bouwen de joden vernietigingskampen dan waar ze 16.000.000
Palesteinen vekrachten verminken en fabrieksmatig vernietigen?
Zoiets is een onderwerp zonder argumenten, een uitspraak zonder waarheid.
Ik keur het gedrag wat er in Israël/Palestina af van beide partije

Laatst gewijzigd op 02-02-2004 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Blues schreef op 02-02-2004 @ 21:18:
Hoe kun je in vredesnaam zegen dat joden doen wat de natzi's in WO II deden?
Bouwen de joden vernietigingskampen dan waar ze 16.000.000
Palesteinen vekrachten verminken en fabrieksmatig vernietigen?
Zoiets is een onderwerp zonder argumenten, een uitspraak zonder waarheid.
Ik keur het gedrag wat er in Israël/Palestina af van beide partije
Hoe ik dat in vredesnaam kan zeggen?!?
Omdat het de werkelijkheid is!!
Doe je ogen open!
Wanneer worden jullie wakker!
Zie je dan niet wat er daar allemaal gebeurt?
Wie verzekert jou ervan dat daar geen vernietigingskampen zijn, waarin Palestijnen worden uitgemoord?!
Volg je wel het juiste nieuws?! Volg ik wel het juiste nieuws?!
Wat heeft die zogenaamde Berlijnse 'muur'dan te betekenen!!
Je wilt trouwens niet weten hoeveel Palestijnse vrouwen/ meisjes daar worden verkracht...!!
Het is gewoon te erg voor woorden wat daar allemaal gebeurd!
Ook ik keur die zelfmoordacties niet goed, maar ik zie het wel als een noodkreet. Een noodkreet naar buiten toe, om te laten zien waar zij (Palestijnen) in leven(Waar niemand naar blijkt te luisteren, helaas.. )
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:46
Blues
Blues is offline
Citaat:
SandraMoslima schreef op 02-02-2004 @ 22:29:
Hoe ik dat in vredesnaam kan zeggen?!?
Omdat het de werkelijkheid is!!
Doe je ogen open!
Wanneer worden jullie wakker!
Zie je dan niet wat er daar allemaal gebeurt?
Wie verzekert jou ervan dat daar geen vernietigingskampen zijn, waarin Palestijnen worden uitgemoord?!
Volg je wel het juiste nieuws?! Volg ik wel het juiste nieuws?!
Wat heeft die zogenaamde Berlijnse 'muur'dan te betekenen!!
Je wilt trouwens niet weten hoeveel Palestijnse vrouwen/ meisjes daar worden verkracht...!!
Het is gewoon te erg voor woorden wat daar allemaal gebeurd!
Ook ik keur die zelfmoordacties niet goed, maar ik zie het wel als een noodkreet. Een noodkreet naar buiten toe, om te laten zien waar zij (Palestijnen) in leven(Waar niemand naar blijkt te luisteren, helaas.. )
Er zijn helemaal geen vernietings kampen, en als die er wel zijn volgens jou geef dan bronnen.
Wie verzekert jou dat die kampen er wel zijn? heb nog nooit op het nieuws een kamp gezien wat vergelijkbaar is met een kamp uit de WO II. (natuurlijk zijn er gevangen kampen) maar daar wod niemand vermoord gemarteld.

Vorige week zijn er trouwens nog 400 palestijnen geruiled tegen 1 joods zakeman en 5 joodse lichamen, zijn er sporen dat die 400 palastijnen gemarteld zijn? Zo'n blunder kan Israël zich internationaal niet veroorloven.

Er zijn zelfs joods organisaties die daar slachtoffers gaan helpen, die gaan dan stukjes van mens oprapen bij al het geweld ongeacht jood of moslim.

Turkije is bondgenoot van Israel en als ze daar moslims in vernietings kampen hadden zou Turkije toch geen bondgenoot zijn of wel?

Ook zijn ze lid van de verenigde naties, en die hebben daar heus wel inspecties en als er kampen waren werden ze eruit uit de VN. geknikkerd en kregen ze ruzie met alle anderen vn leden.

Denk je echt dat de joden iemand anders iets aandoen wat ze zelf is aangedaan?

En al hadden ze kampen , het land is zo groot nog niet ooit komt er heus wel iemand achter als ze echt van die kampen hadden en dan hadden ze zichzelf internationaal gekleineerd, dan zou niet 1 land nog zaken met ze willen doen. Zoiets gaan ze niet eens riskeren.

En wat zou jij doen als al vanaf het begin zelf moord comando's je land inrennen? als ik leider van Isreal was had ik die muur allang gebouwt

Ik trek geen partij van niemand niet, je moet gewoon reël blijven en je aan de feiten houden.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Blues schreef op 02-02-2004 @ 22:46:
Er zijn helemaal geen vernietings kampen, en als die er wel zijn volgens jou geef dan bronnen.
Wie verzekert jou dat die kampen er wel zijn? heb nog nooit op het nieuws een kamp gezien wat vergelijkbaar is met een kamp uit de WO II. (natuurlijk zijn er gevangen kampen) maar daar wod niemand vermoord gemarteld.

Vorige week zijn er trouwens nog 400 palestijnen geruiled tegen 1 joods zakeman en 5 joodse lichamen, zijn er sporen dat die 400 palastijnen gemarteld zijn? Zo'n blunder kan Israël zich internationaal niet veroorloven.

Er zijn zelfs joods organisaties die daar slachtoffers gaan helpen, die gaan dan stukjes van mens oprapen bij al het geweld ongeacht jood of moslim.

Turkije is bondgenoot van Israel en als ze daar moslims in vernietings kampen hadden zou Turkije toch geen bondgenoot zijn of wel?

Ook zijn ze lid van de verenigde naties, en die hebben daar heus wel inspecties en als er kampen waren werden ze eruit uit de VN. geknikkerd en kregen ze ruzie met alle anderen vn leden.

Denk je echt dat de joden iemand anders iets aandoen wat ze zelf is aangedaan?

En al hadden ze kampen , het land is zo groot nog niet ooit komt er heus wel iemand achter als ze echt van die kampen hadden en dan hadden ze zichzelf internationaal gekleineerd, dan zou niet 1 land nog zaken met ze willen doen. Zoiets gaan ze niet eens riskeren.

En wat zou jij doen als al vanaf het begin zelf moord comando's je land inrennen? als ik leider van Isreal was had ik die muur allang gebouwt

Ik trek geen partij van niemand niet, je moet gewoon reël blijven en je aan de feiten houden.
Dit bedoel ik nou...
Je weet gewoon niet waar je het over hebt!
Enneuh..sorry hoor, maar wat bedoel je met zelf moord commando's JE land biinnen rennen...Dat is het nou juist! Het is Palestijns land..!! Owh ik kan je wel verzekeren dat ze worden gemarteld...by the way: Het waren geen Palestijnen die Sharon heeft ingeruilt, maar Libanezen van de HezBollah beweging..!! De Palestijnen laten ze niet meer heel. Die vermoorden ze. Wat een Bullshit reden om niet te kunnen moorden als je lid bent van de VN. Dacht je dat zij voortdurend in Israel zaten te controleren ofzo...Ik dacht et niet. Kijk trouwens maar naar Amerika: heeft de VN wat tegen de Irak-kwestie kunnen doen?! Ik dacht het niet!
De Nederlandse berichtgeving klopt ook al helemaal voor geen ene ****
Ik ga hier later wel verder op iin...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 22:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SandraMoslima schreef op 02-02-2004 @ 23:00:
Dit bedoel ik nou...
Je weet gewoon niet waar je het over hebt!
Enneuh..sorry hoor, maar wat bedoel je met zelf moord commando's JE land biinnen rennen...Dat is het nou juist! Het is Palestijns land..!! Owh ik kan je wel verzekeren dat ze worden gemarteld...by the way: Het waren geen Palestijnen die Sharon heeft ingeruilt, maar Libanezen van de HezBollah beweging..!! De Palestijnen laten ze niet meer heel. Die vermoorden ze. Wat een Bullshit reden om niet te kunnen moorden als je lid bent van de VN. Dacht je dat zij voortdurend in Israel zaten te controleren ofzo...Ik dacht et niet. Kijk trouwens maar naar Amerika: heeft de VN wat tegen de Irak-kwestie kunnen doen?! Ik dacht het niet!
De Nederlandse berichtgeving klopt ook al helemaal voor geen ene ****
Ik ga hier later wel verder op iin...
geen bronnen, je kans ons vanalles verzekeren, maar geen rapporten laten zien, de nederlandse berichtgeving klopt niet, maar jij de underground terrorhenkie weet wel hoe het zit...

Als je hier later nog op ingat, kom dan met iets fatsoenlijks en niet van 'geloof mij nou maar', want als we dat deden, spraken we nu duits

edit: kut doe ik het ook...lees de titel, ga je israelkutzooi ergens anders houden en ga daar met bronnen te werken...en nu opsouten en dit topic heellaten.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 22:34
Blues
Blues is offline
inderdaad sommige mensen zijn gewoon blind voor de waarheid of helemaal gehersenspoelt, sorry dat mijn verhaal zo lang was maar ik moest 't gewoon even zegen wat ik zei waren by the way allemaal feiten en sterke argumenten

ik hoop niet dat hierdoor de topic verpest is
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:48
Emphasis
Emphasis is offline
Mwah. Ik word werkelijk niet goed van die apenpakjes van 'die gasten' en die blingbling-muziek. Dan heb ik het eigenlijk voornamelijk over negers.. maar ik haat ze verder niet. Iemand uit Sri Lanka zou ik al helemaal niet haten, dan hebben we het meer over de welbekende kut-Marokkanen je crois. Een mannetje uit Sri Lanka heeft me nog nooit een kankerlijer genoemd omdat ik langs hem moest of geprobeerd te vechten omdat híj daar zin in had.. :>
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 12:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SandraMoslima schreef op 30-01-2004 @ 20:36:
Dan haat je mij ook...geen probleem hoor..

Het valt gewoon niet te ontkennen dat de Joodse regering in Palestina/Israel met zulke praktijken bezig zijn. .!!

En dat terwijl juist de Joden weten hoe het is om onderdrukt te worden..(WO2)
Mag ik je verwijzen naar een heel mooi artikel?
Oud 03-02-2004, 12:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Emphasis schreef op 03-02-2004 @ 12:48:
Mwah. Ik word werkelijk niet goed van die apenpakjes van 'die gasten' en die blingbling-muziek.
Dat hoort eerder onder lifestyle. Van die lifestyle houd ik ook niet.

Zit vol pro-geweld en pro-seksime propaganda
Nee, bah.

Maar dat heeft niks met racisme te maken als je daar niet van houdt, iig.
Oud 03-02-2004, 15:03
Verwijderd
ik kan iemand niet haten als ik diegene niet ken. en als ik em dan haat, haat ik em alleen omdat ik z'n innerlijk niet geweldig vind. en niet hoe die eruit ziet of omdat hij/zij een hoofddoek draagt of toevallig een andere smaak heeft
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 20:51
Decomposition
Decomposition is offline
Ik ken veel racisten en neo-nazi's, ik denk dat die mensen de fout maken om te denken dat verschillen tussen rassen ze ongelijkwaardig maken, terwijl de rest van hun ideeen soms niet eens zo slecht zijn.
Ik geloof best dat er ieder ras verschillende kwaliteiten heeft, net als bij verschillende rassen van andere dieren, maar ik denk dat ze min of meer gelijkwaardig zijn. geen racist dus..
Oud 04-02-2004, 12:40
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Decomposition schreef op 03-02-2004 @ 21:51:
Ik ken veel racisten en neo-nazi's, ik denk dat die mensen de fout maken om te denken dat verschillen tussen rassen ze ongelijkwaardig maken, terwijl de rest van hun ideeen soms niet eens zo slecht zijn.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Oud 05-02-2004, 10:43
Nostradamus
Nostradamus is offline
Ik word gezien als racist, hoewel ik zelf een ouder uit het buitenland heb.

Ik accepteer het niet als iemand niet probeert te integreren.
Als ik met het OV reis hoor ik om mij heen alleen maar moslims en
buitenlandse muziek.
Dit stoort mij zeer, vooral in mijn eigen land.

Ik heb vooral een afkeer van moslims, niet zozeer een haat.
Ik vind hun geloof en denkwijze gewoon nergens op slaan.
Ik heb het recht om dat te vinden, zo hebben jullie het recht om mij een racist te noemen op basis van dit stukje.
En eigenlijk...doet het me niets.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:27
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Nostradamus schreef op 05-02-2004 @ 11:43:
Als ik met het OV reis hoor ik om mij heen alleen maar moslims
Hoe klinken die?
Oud 05-02-2004, 11:31
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Nostradamus schreef op 05-02-2004 @ 11:43:
Ik word gezien als racist, hoewel ik zelf een ouder uit het buitenland heb.

Ik accepteer het niet als iemand niet probeert te integreren.
Als ik met het OV reis hoor ik om mij heen alleen maar moslims en
buitenlandse muziek.
Dit stoort mij zeer, vooral in mijn eigen land.

Ik heb vooral een afkeer van moslims, niet zozeer een haat.
Ik vind hun geloof en denkwijze gewoon nergens op slaan.
Ik heb het recht om dat te vinden, zo hebben jullie het recht om mij een racist te noemen op basis van dit stukje.
En eigenlijk...doet het me niets.
Wat heeft buitenlandse muziek luisteren trouwens met integratie te maken? Ik luister ook wel eens buitenlandse muziek, of mag ik dat wel omdat ik autochtoon ben? Als het te hard staat en je stoort je dan zeg je er gewoon wat van, net zogoed als wanneer een stel alto's hun bler muziek te hard op heeft staan in de trein.

Dat jij de denkwijze van moslims (voor zover jij die kunt inschatten) nergens op vindt slaan, is inderdaad jouw recht en het is niet mijn recht om jou op basis daarvan een racist te noemen. Misschien wel een hypocriete bekrompen zak, maar dat mag dan weer niet volgens de forumregels vrees ik.

Dus een prettige dag nog.
Oud 05-02-2004, 11:40
Nostradamus
Nostradamus is offline
Onder reizen met het OV versta ik de bus.
Je kunt meestal wel zien of het een moslim is.
Dat ze bij een AZC instappen doet ook al niet vemoeden dat het om een Nederlander gaat.
Verder versta ik ook wel andere talen dan het Nederlands.
Een bosnische moslim kan ik er bijvoorbeeld zo uitpikken.

Amerikaanse muziek is ook buitenlands natuurlijk...
Daar erger ik me ook aan, als het te hard staat.
Maar van dat gejank of "Maroc Rappers" word ik helemaal strontziek.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:50
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Nostradamus schreef op 05-02-2004 @ 12:40:
Onder reizen met het OV versta ik de bus.
Je kunt meestal wel zien of het een moslim is.
Dat ze bij een AZC instappen doet ook al niet vemoeden dat het om een Nederlander gaat.
Verder versta ik ook wel andere talen dan het Nederlands.
Een bosnische moslim kan ik er bijvoorbeeld zo uitpikken.

Amerikaanse muziek is ook buitenlands natuurlijk...
Daar erger ik me ook aan, als het te hard staat.
Maar van dat gejank of "Maroc Rappers" word ik helemaal strontziek.
aha dus toch wel wat racistische trekjes...
Oud 05-02-2004, 11:51
Nostradamus
Nostradamus is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-02-2004 @ 12:50:
Heb ik nooit ontkend...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:57
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Nostradamus schreef op 05-02-2004 @ 12:51:
Heb ik nooit ontkend...
Het was meer een bevestiging voor mezelf aangezien ik je het voordeel van de twijfel had gegeven. Maar het zijn dus naast moslims ook asielzoekers, bosniërs en maroc-rappers die je irriteren.
Oud 05-02-2004, 12:01
Nostradamus
Nostradamus is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-02-2004 @ 12:57:
Het was meer een bevestiging voor mezelf aangezien ik je het voordeel van de twijfel had gegeven. Maar het zijn dus naast moslims ook asielzoekers, bosniërs en maroc-rappers die je irriteren.
Bosnische moslims, Islamitische asielzoekers en Maroc Rappers, idd.
Meeste "Maroc rappers" lijken me Islamitisch.

Ik heb bijvoorbeeld geen hekel aan (niet-islamitische) Afrikanen of Bosniers.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:44
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-02-2004 @ 12:50:
Moslims zijn een ras?
Oud 05-02-2004, 12:56
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-02-2004 @ 13:44:
Moslims zijn een ras?
Zijn asielzoekers allemaal moslim dan?
Oud 05-02-2004, 13:18
Nostradamus
Nostradamus is offline
Je had kunnen concluderen dat ik het over Islamitische asielzoekers heb.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:25
LaResistance
LaResistance is offline
Je had het ook over integratie-problemen zoals de taal, en dat is toch niet alleen een probleem van moslims.

Maar jij je zin; je hebt het niet op moslims, en vooral niet als ze ook nog eens naar maroc-rappers luisteren

En ik als nederlander mag wel naar maroc-rappers luisteren en als ik me ooit nog eens bekeer tot de islam moet ik zeker ook terug naar m'n eigen land
Oud 05-02-2004, 13:51
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-02-2004 @ 13:56:
Zijn asielzoekers allemaal moslim dan?
Hij heeft het over moslims, ik niet.
Oud 05-02-2004, 13:53
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-02-2004 @ 14:51:
Hij heeft het over moslims, ik niet.
Hij had het over moslims, asielzoekers, bosniërs, Amerikaanse en Maroc-rappers...hij gooit alles door elkaar, ik niet.
Oud 06-02-2004, 21:31
Nostradamus
Nostradamus is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 05-02-2004 @ 14:53:
Hij had het over moslims, asielzoekers, bosniërs, Amerikaanse en Maroc-rappers...hij gooit alles door elkaar, ik niet.
Of jij leest het gewoon niet goed.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:06
JCG
JCG is offline
ben ik een racist? misschien ik haat sommige marokanen met heel mijn hart. waarom? De eerste vier omdat ze me moeder hebben aangevallen en berooft, en de volgende 2 omdat je ze vriendin hebben aan gerand. Ik weet dat niet alle marokanen slecht zijn, maar hier in Gouda is het heel moeilijk om zo te blijven denken. Ik weet ook wel dat alle blanke niet perfect zijn, maar van hun heb ik minder last dan van de marokanen in Gouda.

En racisme, hoe defineer je dat??? onderschijt maken op basis van ras? Stel je verdrinken 2 mensen, een witte en een zwarte (om het maar zwart wit te zeggen ). Je kan er maar een redden wie red jij dan??? ik de witte, waarom? Geen idee, das is me eerste ingeving
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 14:04
Savagé
Savagé is offline
Racisme is zown onbenullig iets,
ik bedoel, als je iemand wil "haten" om de kleur van zn huid of zn afkomst kun je 'm net zo goed haten om de kleur van zn haar, of de kleur van zn ogen, het gewoon een uiterlijk kenmerk wat nix over het innerlijk zegt.
Ik vind dat als je als "blanke" iemand met een donkere huid (alleen daarom) niet respecteerd, jij zelf degene ben die het niet verdient gerespecteerd te worden.

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 14:11
Savagé
Savagé is offline
Ik ben zelf van Zuid-Afrikaanse afkomst, maar ben blank.
En ik had een gesprek met iemand die buitelandse mense haat, maar diegene wist dus niet dat ik zelf buitenlands was, en zei mij wel te mogen, maar hij mocht een andere vriend van mij die donker is niet, (die vriend is ook van zuid-afrikaanse afkomst), die jonge zegt dat buitelanders op een andere manier denke en doen, maar na een goed gepsprek met hem te hebben gehad zei ik dat ik zelf ook van Afrikaanse afkomst ben..
dan val je toch ff door de mand als blijkt dat je het goed met een buitelander kan vinden en goed met een "afrikaan" kan praten !.. zo blijkt maar weer dat uiterlijk nix zegt over wie je bent en hoe je denkt..
Oud 15-02-2004, 17:21
Fgank
Fgank is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-01-2004 @ 20:34:
Racisme is vanwege ras en niet alle Moslims zijn van hetzelfde ras, schat. En mischien moeten een aantal Moslims naar hun eigen houding kijken .
Evenals een aantal christenen of euh atheisten(die puntjes lukken niet), ga zo maar door...
Oud 15-02-2004, 17:27
Fgank
Fgank is offline
Citaat:
Isa schreef op 30-01-2004 @ 17:29:
umm nou ik denk zeker wel dat er verschillen zijn tussen rassen en dat onze lieve heer ze voor bepaalde doelen op aarde heeft gemaakt maar nee ik haat ze niet nee.
behalve prachtige culturele diversiteit, zorgt het "geloven" al sinds mensenheugenis voor bloedige conflicten. Veel geloven leren mensen dat ze boven anderen staan, zo ook het christendom in onze fijne middeleeuwen. Waarom denk je dat bepaalde rassen boven anderen staan? En wat voor een god heb je dan als Hij, de almachtige, mensen onderscheid van anderen. Is hij dan niet de allereerste racist??
Oud 15-02-2004, 17:29
Fgank
Fgank is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 30-01-2004 @ 17:58:
Respect voor scholen???
Waar vindt je dat??
hoe kortzichtig kan je zijn??
Reageren

Regels voor berichten