Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Hasselt staat bekend om het feit dat ze 1 van de enige steden zijn die nog werkende kalkovens heeft en........ Ene Kiliaen van Rensselaer, afkomstig uit Hasselt, schijnt aan de oorsprong van de ontwikkeling van New York te hebben gestaan, zo is onlangs uit historisch onderzoek gebleken. Waarin een klein stadje met ondernemingszin groot kan zijn! Ach, dat staat mooi he. |
![]() |
|
- die ene tennis meneer woont hier
![]() ![]() - het glazen gemeente huis dat 3 jochies van 10 in de fik gestoken hebben - we krijgen grote haven (o.i.d) o.a voor HEINEKEN ![]() - archeon - avifauna - n11 met zn aquaduct dat letterlijk ook water tunnel betekende ![]()
|
Vught:
- Staat in de buurt bekent als enorm kakdorp (maar dat is eigenlijk maar 1 buurt) - Mislukte AMA-campus waar constant AMA's elkaar de kop inslaan - Albert Verlinde komt er vandaan (woont er nu nog, in de gemeente dan) - Pas nog lokaal (Brabant) in t nieuws geweest omdat de grootste grootgrondbezitter uit de buurt is overleden toen zn enorme villa is afgefikt - Beste banketbakker van Nederland komt uit Vught - Concentratiekamp uit WOII Kan zo gauw niet meer verzinnen, maar er zal ongetwijfeld meer zijn!
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() En ik vergeet dat in Honselersdijk Prins Frederik Hendrik (de zoon van Willem van Oranje) met zijn vrouw Amalia van Solm hier hebben gewoond. Duh ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Anyway, zo weet ik het nog niet..
||
Citaat:
Lmnd..
||
![]() |
Citaat:
En Vitesse heerscht.
|
Te ??? het museum Bussemakerhuis (meubelen uit de 18de en 19de eeuw en Franse stijltuin met boomgaard). De fraaie, laat-gotische hervormde kerk te ??? (15de eeuw) bevat muurschilderingen uit de bouwtijd en een zandstenen preekstoel uit ca. 1600. (uit: Encarta 2003)
Wie weet wat er op de plek van de ??? moet staan is een ERG knappe kop ![]() |
![]() |
|
![]() |
IK woon in Kampen. Kampen staat bekend om de zogenoemde Kamperuien. Verhalen over Kampenaren die iets ondoordachts deden. We hebben ook in de zomer de kamperuitdagen een soort van baderie.
Dan huizen we een platsik koe de toren op. Omdat er een Kamperui is waarin de gemeenteraad besluit om een koe de toren op te huisen om het gras en mos te eten. De koe overleeft dit niet. Zo zijn er nog taloze verhalen bekent. Verder staan wij bekend als hanze stad. En hebben we een zeer historisch centrum. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() en hier komen Richard K. *die tenniser met moeilijk achternaam*, Patrick Pauwe uuh en nog een paar goeie OUD schaatsers vandaan ![]() en vanuit de omgeving wil iedereen naar ons oud&nieuw feest ![]()
|
![]() |
Mijn dorp staat hier in de buurt wel een beetje bekend om zijn Harmonie (een beetje). Mijn gemeente is een aantal jaren geleden wel eens in het nieuws gekomen doordat de aarde begon te bewegen, de aardbeving van 13 april 1992, het epicentrum lag in het buurdorp. Verder woont Maharishi Yogi bij mij in de gemeente, maar of die nu zo bekend is met zijn trancedente meditatie?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Een wereld van verdriet. (voorlopige titel) Aardbei-meisje | 9 | 17-02-2005 15:57 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Het onbegrijpelijk verbod clubje | 23 | 12-10-2003 18:39 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 |