Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2004, 23:02
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-01-2004 @ 00:00:
Ik heb geen Pro-Israelische provocerende avatars.
Een plaatje van een t-shirt, kom op zeg. Geen vlag, alleen het land met typische israelische dingen eromheen.

Maareh, ik zie dat je uitgepraat bent. Ik wens je veel succes met je verdere leven (zul je nog hard nodig hebben denk ik ).
Advertentie
Oud 30-01-2004, 23:04
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 00:02:
Een plaatje van een t-shirt, kom op zeg. Geen vlag, alleen het land met typische israelische dingen eromheen.

Maareh, ik zie dat je uitgepraat bent. Ik wens je veel succes met je verdere leven (zul je nog hard nodig hebben denk ik ).
Leuk dat je geen reactie geeft op het feit dat je volledige kletspraat bezigde met betrekking tot het aantal vluchtelingen dat naar Nederand komt.
Oud 30-01-2004, 23:04
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Nou, de Gazastrook en de Westbank worden daar bij Israël gerekend, dus in die zin is jouw avatar wel degelijk pro-Israëlisch. Maar dat is een andere discussie.
Oud 30-01-2004, 23:05
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-01-2004 @ 00:04:
Nou, de Gazastrook en de Westbank worden daar bij Israël gerekend, dus in die zin is jouw avatar wel degelijk pro-Israëlisch.
Het gaat hier om het land israel en niet de staat israel (ft palastina).
Oud 30-01-2004, 23:06
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Oud 30-01-2004, 23:07
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-01-2004 @ 00:06:
Ok, uitge***d dus.
Oud 30-01-2004, 23:08
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 00:07:
Ok, uitge***d dus.
Waarom zie ik jou niet reageren op jouw uitglijder van daarstraks?
Oud 30-01-2004, 23:08
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Bendzj schreef op 31-01-2004 @ 00:08:
Waarom zie ik jou niet reageren op jouw uitglijder van daarstraks?
Misschien is het afgelopen jaar het aantal azielzoekers gedaald - de afgelopen decennia was nederland toch echt wel het asielparadijs van europa .
Oud 30-01-2004, 23:09
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 00:07:
Ok, uitge***d dus.
Is dat niet iets voor de basisschool?
Oud 30-01-2004, 23:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 31-01-2004 @ 00:09:
idd. on-topic en niet FLAMEN.

anders word ik echt boos.
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 31-01-2004 @ 00:09:
Sorry voor de verlaging tot skyrise's niveau .
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 00:08:
Misschien is het afgelopen jaar het aantal azielzoekers gedaald - de afgelopen decennia was nederland toch echt wel het asielparadijs van europa .
Maar we hebben het hier toch echt over mensen die recent zijn geïmmigreerd. Je denkt toch niet dat er mensen die hier 30 jaar geleden aankwamen nu nog uitgezet kan worden.

Dus wat er in het verleden is gebeurd is niet relevant voor onze huidige situatie. Het beleid nu is een van de strengste setten regels in Europa.
Oud 31-01-2004, 00:16
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Afgelopen jaar? Afgelopen 3 jaar op z'n minst En de trend is nog steeds dalende.
Oud 31-01-2004, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Als je je eens op feiten zou baseren in plaats van op tendentieuze aannames, dan zou je te weten zijn gekomen dat Nederland de afgelopen vijftien jaar gemiddeld het strengste asielbeleid van Europa heeft gevoerd. Natuurlijk nog niet zo streng en rechtvaardig als Israël (toelatingsbeleid op ras, heel erg modern en acceptabel ) maar toch.
Oud 31-01-2004, 07:46
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2004 @ 01:29:
. Natuurlijk nog niet zo streng en rechtvaardig als Israël (toelatingsbeleid op ras, heel erg modern en acceptabel ) maar toch.
Daar gaan we weer .
Israël is bedoeld als thuisland voor joden. In de grondwet staat, dat iedere jood het recht heeft zich te vestigen (en de nodige hulp moet krijgen).
Andere mensen kúnnen ook naar Israel immigreren, maar dan móeten zij de gewone immigratieprocedure volgen zoals bij andere landen, wat een aantal jaren kan duren.
Oud 31-01-2004, 07:47
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
On topic.
Oud 31-01-2004, 10:36
MissCzechMeOut
Ik heb niet zo'n problemen met azielzoekers, de meeste gedragen zich over het algemeen netjes, doen iig de moeite om Nederlands te leren, en indien mogelijk zoeken ze werk.

Als hier ooit de hel zou losbreken zou ik het ook aangenaam vinden als ik in een land opgevangen zou kunnen worden.
Oud 31-01-2004, 10:55
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2004 @ 01:29:
Natuurlijk nog niet zo streng en rechtvaardig als Israël (toelatingsbeleid op ras, heel erg modern en acceptabel ) maar toch.
Ja, inderdaad, een erg rechtvaardig beleid in een landje dat ze met hulp van de Britten 60 jaar geleden hebben afgepakt.
Daar stoot ik me hoofd nog niet zo hard aan hoor, maar dat burenbeleid van de Israelieten, ze gaan echt aan zichzelf ten onder

daarnaast hebben Palestijnen imho net zoveel recht om daar te wonen / werken en recreeeren als de Joden, maargoed denken; "wat ons is aangedaan 60 jaar geleden kunnen wij beter!"

Gelukkig zijn er vrij weinig asielzoekers die het in hun hoofd halen om naar Israel te vluchten, niet bepaald het ideale landje.

Nee, Nederland kan prima asielzoekers opvangen. Wat mij goed lijkt is dat Nederland de sociale voorzieningen en sociale zekerheid voor de "nieuwkomers" aan banden legt zoals bijvoorbeeld Canada en Amerika. Dit hoeft niet zo ver te gaan als bovengenoemde landen, maar er zijn een boel Nederlanders die er dan al minder over struikelen. (bijvoorbeeld het opbouwen van je "uitkeringsgerechtigdheid" over de jaren dat je werkt hier etc.)

Een keerzijde is dat nieuwkomers dan WEL moeten worden geaccepteerd ( discriminatie & racisme) en zoniet er flinke straffen op staan. Een tweede is dat ze moeten mogen werken, wonen en leren.

Nog even een tip voor alle ras-Ariers, racisten, volkshelden, egoisten en andere buitenlander-haters: Neem nu je kans en ga op de Waddeneilanden wonen, daar kun je veel effectiever je grenzen bewaken tegen ongewenste mensen!!!
Oud 31-01-2004, 11:11
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-01-2004 @ 11:55:
[afbeelding] Ja, inderdaad, een erg rechtvaardig beleid in een landje dat ze met hulp van de Britten 60 jaar geleden hebben afgepakt.
Daar stoot ik me hoofd nog niet zo hard aan hoor, maar dat burenbeleid van de Israelieten, ze gaan echt aan zichzelf ten onder [afbeelding]

daarnaast hebben Palestijnen imho net zoveel recht om daar te wonen / werken en recreeeren als de Joden, maargoed denken; "wat ons is aangedaan 60 jaar geleden kunnen wij beter!"

Gelukkig zijn er vrij weinig asielzoekers die het in hun hoofd halen om naar Israel te vluchten, niet bepaald het ideale landje.

Nee, Nederland kan prima asielzoekers opvangen. Wat mij goed lijkt is dat Nederland de sociale voorzieningen en sociale zekerheid voor de "nieuwkomers" aan banden legt zoals bijvoorbeeld Canada en Amerika. Dit hoeft niet zo ver te gaan als bovengenoemde landen, maar er zijn een boel Nederlanders die er dan al minder over struikelen. (bijvoorbeeld het opbouwen van je "uitkeringsgerechtigdheid" over de jaren dat je werkt hier etc.)

Een keerzijde is dat nieuwkomers dan WEL moeten worden geaccepteerd ( discriminatie & racisme) en zoniet er flinke straffen op staan. Een tweede is dat ze moeten mogen werken, wonen en leren.

Nog even een tip voor alle ras-Ariers, racisten, volkshelden, egoisten en andere buitenlander-haters: Neem nu je kans en ga op de Waddeneilanden wonen, daar kun je veel effectiever je grenzen bewaken tegen ongewenste mensen!!!
Ga fietsen.

Ik heb ook nog een tip voor jou: zorg dat je ramen geblindeerd worden en dat je alles thuisdoet en de boodschappen laat bezorgen: je zal maar in aanraking komen met de realiteit.

Laatst gewijzigd op 31-01-2004 om 11:15.
Oud 31-01-2004, 11:18
MissCzechMeOut
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 12:11:
Ga fietsen.

Ik heb ook nog een tip voor jou: zorg dat je ramen geblindeerd worden en dat je alles thuisdoet en de boodschappen laat bezorgen: je zal maar in aanraking komen met de realiteit.
welke realiteit?
jouw wereldje?
Oud 31-01-2004, 11:20
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 31-01-2004 @ 12:18:
welke realiteit?
jouw wereldje?
De realiteit van deze harde samenleving.
Oud 31-01-2004, 11:22
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 12:11:
Ga fietsen.

Lief naief meisje,

Als iedereen in jou realiteit had gewoond dan was er een boel meer ellende in de wereld, en ja dat mag je persoonlijk opvatten.
Voor de volgende persoonlijke aanvallen heen en weer kun je beter pm-etjes sturen, dat is socialer voor de rest van de mensen op dit forum.

En ik heb totaaal geen probleem om met wie dan ook (ongeacht afkomst, huidskleur, taal, geloof, intelligentie, politieke kleur (muv CP86, NR etc), geslacht of leeftijd over straat te gaan, dus ik snap jou echt niet.
Oud 31-01-2004, 11:23
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 12:20:
De realiteit van deze harde samenleving.
die wat jou betreft (en met mensen zoals jij) alleen nog maar harder wordt!!!
Oud 31-01-2004, 11:26
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Lief naief meisje,
Lief oliedom jongetje.

Citaat:
Als iedereen in jou realiteit had gewoond dan was er een boel meer ellende in de wereld, en ja dat mag je persoonlijk opvatten.
Oh ja? Verklaart U nader.

Citaat:
Voor de volgende persoonlijke aanvallen heen en weer kun je beter pm-etjes sturen, dat is socialer voor de rest van de mensen op dit forum.
Aan U de eer.

Citaat:
En ik heb totaaal geen probleem om met wie dan ook (ongeacht afkomst, huidskleur, taal, geloof, intelligentie, politieke kleur (muv CP86, NR etc), geslacht of leeftijd over straat te gaan, dus ik snap jou echt niet.
- maar wel ten onrechte israel erbij slepen
- mij te discrimineren (ik haar niemand, behalve die vieze zionisten)
Oud 31-01-2004, 11:27
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-01-2004 @ 12:23:
die wat jou betreft (en met mensen zoals jij) alleen nog maar harder wordt!!!
Streng maar rechtvaardig .
Oud 31-01-2004, 11:33
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 12:27:
Streng maar rechtvaardig .
Dat rechtvaardige komt in jou ideeen over het asielbeleid nog niet echt aan het licht... nog ff aan werken,

voor de rest ben ik het met het strenge helemaal eens, maar wat mij betreft resulteert dat in het Sociale beleid dat de SP in haar partijprogramma heeft staan met op een gegeven moment als mensen ECHT de kans hebben gehad en ECHT niet willen in een keihard beleid waar mijn concentratiekampjes weer om de hoek komen kijken (hand in hand met militaire training voor ontspoorde jongeren en speciaal ingerichte leefgebieden voor ongewenste mede-en-nederlanders).

In het harde beleid dat jij wilt voeren krijgen mensen die kans niet echt ongeacht of ze nou willen of niet.
Oud 31-01-2004, 11:40
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Dat rechtvaardige komt in jou ideeen over het asielbeleid nog niet echt aan het licht... nog ff aan werken,
Ik ben rechtvaardig jegens de mensen die uit echte oorlogsgebieden komen en die hier niet komen op basis van economische motieven (ook niet als ze hier al 10 jaar wonen - leuke vakantie, nu weer terug).

Citaat:
(hand in hand met militaire training voor ontspoorde jongeren en speciaal ingerichte leefgebieden voor ongewenste mede-en-nederlanders).
Speciale leefgebieden voor ongewenste joden en nederlanders (verzet), had hitler ook.

Citaat:
In het harde beleid dat jij wilt voeren krijgen mensen die kans niet echt ongeacht of ze nou willen of niet.
Mensen die hier komen om er alleen maar beter van te worden verdienen die kans niet, nee.
Oud 31-01-2004, 11:48
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 12:40:
Speciale leefgebieden voor ongewenste joden en nederlanders (verzet), had hitler ook.
Ja, maar die mensen hadden NIET de kans om gewoon samen te leven in de samenleving, wat ze allemaal prima hadden kunnen doen, het waren gewone mensen zoals jij en ik, alleen kregen ze niet de kans om dat te blijven en werden ze opgesloten in ghetto's later in kampen.
Dat is heel wat anders als mensen die het voor zichzelf en anderen verpesten ondanks alle kansen en hulp die ze gehad (moeten) hebben.

Citaat:

Mensen die hier komen om er alleen maar beter van te worden verdienen die kans niet, nee.
gelukkig ben jij almachtig en alziend om daar alle echte vluchtelingen haarfijn uit te pikken alvorens ze terug te sturen.

Oud 31-01-2004, 12:29
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Ja, maar die mensen hadden NIET de kans om gewoon samen te leven in de samenleving, wat ze allemaal prima hadden kunnen doen, het waren gewone mensen zoals jij en ik, alleen kregen ze niet de kans om dat te blijven en werden ze opgesloten in ghetto's later in kampen.
Dat is heel wat anders als mensen die het voor zichzelf en anderen verpesten ondanks alle kansen en hulp die ze gehad (moeten) hebben.
Hou eens op met dat geblaat over kansen. Jongeren en ongewenste medelanders in jouw ogen krijgen ook geen kans 'om beter te doen' en moeten meteen een trainingskamp in.

Citaat:
gelukkig ben jij almachtig en alziend om daar alle echte vluchtelingen haarfijn uit te pikken alvorens ze terug te sturen.
Met intuïtie en logisch nadenken kom je ver.

Met jouw naïeve hollandse hersentjes kom je niet ver.
Oud 31-01-2004, 12:35
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 13:29:
Hou eens op met dat geblaat over kansen. Jongeren en ongewenste medelanders in jouw ogen krijgen ook geen kans 'om beter te doen' en moeten meteen een trainingskamp in.
OH OH OH.....

LEES nou eens een keertje WEL wat er staat *hele diepe zucht*

Er staat hier:

Citaat:
voor de rest ben ik het met het strenge helemaal eens, maar wat mij betreft resulteert dat in het Sociale beleid dat de SP in haar partijprogramma heeft staan met op een gegeven moment als mensen ECHT de kans hebben gehad en ECHT niet willen in een keihard beleid waar mijn concentratiekampjes weer om de hoek komen kijken (hand in hand met militaire training voor ontspoorde jongeren en speciaal ingerichte leefgebieden voor ongewenste mede-en-nederlanders).
dat ze WEL eerst de kans krijgen, keer op keer op keer (op de SP manier) dus ze hebben RUIM de kans gehad (wat ze in die harde samenleving van jou nevernooitniet zullen hebben) voordat ze echt afgeschreven worden als kansloos en niet meer te redden.

volgende keer EERST lezen voordat je weer zo'n opmerking maakt die noch kant noch wal raakt.

Citaat:

Oh, de ene keer zeg je dat je net zo Hollands bent als ik en de andere keer ben je weer een Jood? Wat is het nou? Weet je het zelf al?
Oud 31-01-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 31-01-2004 @ 13:29:

Tuurlijk. Intuïtie. Das gesünde Volksempfehlen, maar dan op z'n Israelisch, of niet?
Oud 31-01-2004, 12:59
Gatara
Gatara is offline
Skyrise en simshalom, als jullie je niet inhouden volgt er een afkoelban.
Oud 31-01-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-01-2004 @ 13:59:
Om jou terwille te zijn hou ik er ook maar mee op. Dat mens is gewoon onverbeterlijk
Oud 31-01-2004, 13:13
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-01-2004 @ 18:43:
Democratie says: wij hebben dat stel lullo's kamer en kabinet ingeholpen.

Benieuwd hoeveel 'ex-LPF'ers' en 'ex-VVD'ers' die petitie tekenen en terugsturen, terwijl ze anderhalf jaar geleden nog een hard plassertje kregen toen Fortuin riep dat de grenzen dicht moesten en de VVD blaatte over een harder asielbeleid.
Je stelling is juist.

Ik verwacht dat er best wel "'ex-LPF'ers' en 'ex-VVD'ers'" zullen tekenen. Men was namelijk heel erg blij met de stoere praat van Fortuyn, maar keek niet naar de gevolgen. De gevolgen worden nu duidelijk en dat zal (hopelijk) de aanhang van het 'grenzen dicht' beleid ook wat verminderen.
Oud 31-01-2004, 13:14
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-01-2004 @ 13:59:

(hoewel ik mij toch aardig aan de regeltjes probeer te houden... kunt u mij wijzen op (mijn rechten) en de plichten die ik heb verzuimd?)
Oud 31-01-2004, 13:15
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
NN schreef op 31-01-2004 @ 14:13:
Je stelling is juist.

Ik verwacht dat er best wel "'ex-LPF'ers' en 'ex-VVD'ers'" zullen tekenen. Men was namelijk heel erg blij met de stoere praat van Fortuyn, maar keek niet naar de gevolgen. De gevolgen worden nu duidelijk en dat zal (hopelijk) de aanhang van het 'grenzen dicht' beleid ook wat verminderen.
ach ja Mooie woorden waren dat he?... *zucht* goede oude tijden...

Helaas kijken wij nooit verder dan onze grote mond lang is...

korte termijnbeleid, wat zou het heerlijk zijn als dat eens langer kon duren.
Oud 31-01-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 31-01-2004 @ 14:14:

(hoewel ik mij toch aardig aan de regeltjes probeer te houden... kunt u mij wijzen op (mijn rechten) en de plichten die ik heb verzuimd?)
Joden tegenspreken is antisemitisme hoorrrrr!

Pas maar op, het CIDI en de JDL kijken mee.
Oud 31-01-2004, 13:20
Gatara
Gatara is offline
moet ik dit topic nu sluiten of gaan jullie je gedragen?
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2004 @ 14:18:
Joden tegenspreken is antisemitisme hoorrrrr!

Pas maar op, het CIDI en de JDL kijken mee.
oh sorrie,... nou ik *sniff* vind het alleen zo zielig voor die duizenden Palestijnen die elke dag worden onderdrukt en geterroriseerd... omdat er een paar tussen zitten die stout zijn..
Palestijnen zijn toch ook mensen... *sniff* of niet?

Ach misschien heb ik mij dan toch vergist.. en zijn de Joden echt het volk van God... ja nee, inderdaad... die moet je niet in de weg staan, anders walsen ze met een tank over je heen...

natuurlijk... tss stom van me.
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-01-2004 @ 14:20:
Ik ga wel even in de regen staan.
Oud 31-01-2004, 13:21
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-01-2004 @ 14:20:
ik heb net duidelijk gevraagd wat er mis was met mijn replies, en behalve dat ik het vanaf nu niet meer over Israel en Joden ga hebben (so do the other people in this topic) snap ik nog steeds niet wat er mis is.
Oud 31-01-2004, 13:23
Gatara
Gatara is offline
blah vraag maar via PM

dit gaat dicht

Regels voor berichten