Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
liegen lijkt me ook nie de goede oplossing... mijn ouders zijn zelf helemaal niet zo into het uitgaan en opblijven tot laat. 12 uur is soms al laat. ook als ik dan voorstel bij iemand anders te slapen of door iemand anders thuisgebracht te worden, zeggen ze soms dat het niet verstandig is ivm examens enzo. maar dat is toch ieders eigen verantwoordelijkheid.ik zou gewoon proberen te praten over deze situatie. tegenwoordig is bij mij alles flink soepeler, maar dat komt ook omdat ik een vriendje heb die me veilig thuis kan brengen
![]()
||
Citaat:
Eigenlijk was bovenstaand bericht meer naar mezelf gericht dan naar de topicstarter. Meer een reflectie van men eigen ervaringen.. ![]()
|
ohja.. want als 16 jarige sta je gelijk een stuk hoger in het uitgaanleven en heb jemeer recht om tot midden in de nacht uit te gaan
![]() beetje rare reactie Fainne.. en als je t niet zo bedoelt zoals ik t opvat moet je voortaan geen rolleye erachter zetten..
||
Verwijderd
|
Citaat:
mja als er echt niks anders opzit en je hebt al 100 keer gepraat en alles geprobeerd (alle tips die hier staan enzo) en het werkte allemaal niet......Dan zou ik gewoon uitgaan en dan wel op normale tijd thuiskomen voor je leeftijd, niet teveel zuipen (of niet laten merken) en dan kunnen ze zien dat je heus wel verantwoordelijk uitgaat enzo... dit komt er misschien btje moeilijk uit, maar ik heb ut ook ff moelijk |
![]() |
||
Citaat:
Een jaar doet veel hoor. Om even te verduidelijken, ik heb niet gezegd dat ik er meer recht op zou hebben omdat ik 'al' 16 ben. Want ik mag het zelf niet. Maak er gewoon niet zo'n reusachtig drama van , er zijn wel ergere dingen in het leven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ben "eindelijk" 15 en mag dus eindelijk 1x in de maand weg...(weg naar een discotheek) voor de rest mag ik eigenlijk wel elk weekend wel naar vrienden ofzo..maar dan ook maar tot 11 uur. toen ik 14 was wou ik al naar de disco..! wie wil dat nou niet..! jeej..mensen die zeggen dat je er niet zo`n reusachtig probleem van moeten maken vind ik best wel hypocriet.. ![]()
||
Citaat:
Waar haal je dat nu, ik ga vaak genoeg winkelen en naar de film met vrienden. Ik wou wel zo'n klein beetje naar fuiven vroeger, maar toen ik niet mocht maakte ik er echt geen drama van. dat is gewoon mijn mening . Als jij het nou het einde van de wereld vind mag dat. Ik ben trouwens gisteren naar een fuif gemogen en het viel wel mee. Iedereen kreeg bier over zich heen omdat ze zaten te springen en botsten contant tegen elkaar aan en de muziek werd ineens veel slechter. Was wel leuk dus. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Eigenlijk is dat wel gemeen (en laag). Dat je niet uitgaat wil toch niet zeggen dat je geen sociaal leven heb. Men beste vrienden zijn echt niet degene die ik met het uitgaan tegengekomen ben hoor. Ik had op mijn 14de echt niet de behoefte om tussen een stel 20-jarigen rond te hangen. Je bent er gewoon niet op je plaats als 14-jarige. (als ik tap en een 14jarige komt zen 10de pint vragen met een joint in zijn mond heb ik veel zin om hem eruit te trappen, dit is dan nog meer regel dan uitzondering). Op je 14de of 15de niet mogen uitgaan is heus niet zo erg denk ik. Op mijn 15de zwalpte ik ook (nog) niet door het nachtleven (deels wel uit wettelijke overwegingen, er gebeuren hier echt veel paspoortcontroles). Uiteindelijk zullen je ouders wel bijdraaien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan kun je het wel vergeten voor de rest van je leven. Ik bedoel, wat moet je anders doen? .... |
![]() |
||
Citaat:
![]() En dat zullen jou ouders zeker ![]() |
![]() |
|
Ik vind dit egt allemaal een btje onzinnig.
Bdoel, als je niet uit mag zoek je tog andere alternatieven, zoals al eerder genoemd.. Ikzelf mag ook nog niet zo heel veel, maar er komt al wel 'beweging' in. Ik denk dat het bij mij ook te maken heeft dat ik de oudste ben en de weg nog vrij moet maken voor mijn broertje. Een tijdje geleden mocht ik ook niet uit en toen hep ik gezegd dat ik naar de bios was.. en ben ik toch naar café gegaan.. ![]() Owkeej ben er niet trots op, maar ik denk ook dat als je je volwassen genoeg gedraagt (nieuw uitprobeersel van mij ![]() Ik mag bijvoorbeeld nu naar een supercool feest en daar heb ik zin in, en als ik iets mag en me verantwoordelijk gedraag, zal ik hopelijk in de toekomst wat meer mogen. En daar draait het allemaal om toch? ![]()
|
of je kunt een 'serieus' gesprek met je ouders beginnen dat je heel erg verantwoordelijk/zelfstandig bent en dat je voorlopig tijden afspreekt hoelaat je terugkomt. als je bijvoorbeeld 12.00 hebt afgesproken, kom je een uur eerder zodat ze een nog beter beeld van je krijgen.
of je gaat naar de plaatselijke katholieke jeugdsoos.
||
Citaat:
![]() ontopic: Ik gha bijna nooit uit, maar toch vragen mijn ouders elke vrijdag en zaterdag of ik nog uit gha..dat is zegmaar het omgekeerde.. ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Problemen thuis en niets mogen van ouders Supra16 | 18 | 02-01-2015 21:05 | |
Lifestyle |
Wat mag je niet van je ouders? Verwijderd | 229 | 15-04-2013 15:50 | |
Liefde & Relatie |
probleem!!! Meisje1993 | 32 | 27-03-2012 16:16 | |