Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2004, 12:21
blackfairy
blackfairy is offline
ben t wel met je eens hoor battou, maar zeg nou eerlijk.. wie van de mensen hier ging of wilde er hier op zn 15e nog niet uit..
Oud 12-02-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
ConcordDawn schreef op 08-02-2004 @ 17:40:
liegen tegen je ouders of vrienden vind ik echt laag.
je hebt zelf ook gelogen zei je, dus spreek jezelf niet zo tegen.
liegen is liegen, of je daarna nou de waarheid vertelt of niet, in eerste instantie heb je gewoon dus gelogen
Oud 12-02-2004, 14:46
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
mierenneuker, natuurlijk ben ik ook wel enkele keren de mist in gegaan.
Oud 12-02-2004, 14:58
zo-af-en-toe
zo-af-en-toe is offline
liegen lijkt me ook nie de goede oplossing... mijn ouders zijn zelf helemaal niet zo into het uitgaan en opblijven tot laat. 12 uur is soms al laat. ook als ik dan voorstel bij iemand anders te slapen of door iemand anders thuisgebracht te worden, zeggen ze soms dat het niet verstandig is ivm examens enzo. maar dat is toch ieders eigen verantwoordelijkheid.ik zou gewoon proberen te praten over deze situatie. tegenwoordig is bij mij alles flink soepeler, maar dat komt ook omdat ik een vriendje heb die me veilig thuis kan brengen dat misschien een tip???
Oud 12-02-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
ConcordDawn schreef op 12-02-2004 @ 15:46:
mierenneuker, natuurlijk ben ik ook wel enkele keren de mist in gegaan.
zeik dan niet zo
Oud 12-02-2004, 18:17
-$-Battou-$-
-$-Battou-$- is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 12-02-2004 @ 13:21:
ben t wel met je eens hoor battou, maar zeg nou eerlijk.. wie van de mensen hier ging of wilde er hier op zn 15e nog niet uit..
Jah, uiteraard wil iedereen dat. Lijkt me ook wel het gezondste.
Eigenlijk was bovenstaand bericht meer naar mezelf gericht dan naar de topicstarter. Meer een reflectie van men eigen ervaringen..

Oud 18-02-2004, 20:41
Fainne
Fainne is offline
Owjah, ik was weer even vergeten dat al de 14-15 jarigen al feesten tot een stuk in de nacht
Oud 18-02-2004, 22:17
blackfairy
blackfairy is offline
ohja.. want als 16 jarige sta je gelijk een stuk hoger in het uitgaanleven en heb jemeer recht om tot midden in de nacht uit te gaan ..
beetje rare reactie Fainne..

en als je t niet zo bedoelt zoals ik t opvat moet je voortaan geen rolleye erachter zetten..
Oud 18-02-2004, 22:35
Verwijderd
Citaat:
zo-af-en-toe schreef op 12-02-2004 @ 15:58:
liegen lijkt me ook nie de goede oplossing... mijn ouders zijn zelf helemaal niet zo into het uitgaan en opblijven tot laat. 12 uur is soms al laat. ook als ik dan voorstel bij iemand anders te slapen of door iemand anders thuisgebracht te worden, zeggen ze soms dat het niet verstandig is ivm examens enzo. maar dat is toch ieders eigen verantwoordelijkheid.ik zou gewoon proberen te praten over deze situatie. tegenwoordig is bij mij alles flink soepeler, maar dat komt ook omdat ik een vriendje heb die me veilig thuis kan brengen dat misschien een tip???
zo das geen leven thuis...

mja als er echt niks anders opzit en je hebt al 100 keer gepraat en alles geprobeerd (alle tips die hier staan enzo) en het werkte allemaal niet......Dan zou ik gewoon uitgaan en dan wel op normale tijd thuiskomen voor je leeftijd, niet teveel zuipen (of niet laten merken) en dan kunnen ze zien dat je heus wel verantwoordelijk uitgaat enzo...

dit komt er misschien btje moeilijk uit, maar ik heb ut ook ff moelijk
Oud 19-02-2004, 17:17
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 18-02-2004 @ 23:17:
ohja.. want als 16 jarige sta je gelijk een stuk hoger in het uitgaanleven en heb jemeer recht om tot midden in de nacht uit te gaan ..
beetje rare reactie Fainne..

en als je t niet zo bedoelt zoals ik t opvat moet je voortaan geen rolleye erachter zetten..
ja, ik zal wel de enige zijn die het niet normaal vind dat mensen van die leeftijd uitgaan tot stukken in de nacht...
Een jaar doet veel hoor. Om even te verduidelijken, ik heb niet gezegd dat ik er meer recht op zou hebben omdat ik 'al' 16 ben. Want ik mag het zelf niet. Maak er gewoon niet zo'n reusachtig drama van , er zijn wel ergere dingen in het leven.
Oud 19-02-2004, 17:27
Verwijderd
echt niet

en zeker niet op je 16e...

niet mogen uitgaan op je 16e Das echt wel dikke drama!!! WTF mis je allemaal wel niet
Oud 19-02-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
omajunk schreef op 19-02-2004 @ 18:27:
echt niet

en zeker niet op je 16e...

niet mogen uitgaan op je 16e Das echt wel dikke drama!!! WTF mis je allemaal wel niet
Psst, er zijn zat mensen die nooit uitgaan.
Oud 19-02-2004, 19:19
Verwijderd
ja opzich dat zal wel, maar ut lijkt me gewoon zwaar kut....

Maar mun vorige reply was wat overdreven he...
Oud 19-02-2004, 19:33
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
Fainne schreef op 19-02-2004 @ 18:17:
ja, ik zal wel de enige zijn die het niet normaal vind dat mensen van die leeftijd uitgaan tot stukken in de nacht...
Een jaar doet veel hoor. Om even te verduidelijken, ik heb niet gezegd dat ik er meer recht op zou hebben omdat ik 'al' 16 ben. Want ik mag het zelf niet. Maak er gewoon niet zo'n reusachtig drama van , er zijn wel ergere dingen in het leven.
niet gemeen bedoeld ofzo...maar eigenlijk heb jij dus gewoon geen fatsoenlijk sociaal leven?

ik ben "eindelijk" 15 en mag dus eindelijk 1x in de maand weg...(weg naar een discotheek) voor de rest mag ik eigenlijk wel elk weekend wel naar vrienden ofzo..maar dan ook maar tot 11 uur.

toen ik 14 was wou ik al naar de disco..! wie wil dat nou niet..!

jeej..mensen die zeggen dat je er niet zo`n reusachtig probleem van moeten maken vind ik best wel hypocriet..
Oud 19-02-2004, 21:07
Verwijderd
Wtf best wel strenge ouders hier allemaal.

Toen ik net 14 was ging ik elk weekend uit tot een uurtje of 12 en in vakanties tot 1e...Nohja en daarna werd ut steeds later...
Oud 21-02-2004, 12:33
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 19-02-2004 @ 20:33:
niet gemeen bedoeld ofzo...maar eigenlijk heb jij dus gewoon geen fatsoenlijk sociaal leven?

ik ben "eindelijk" 15 en mag dus eindelijk 1x in de maand weg...(weg naar een discotheek) voor de rest mag ik eigenlijk wel elk weekend wel naar vrienden ofzo..maar dan ook maar tot 11 uur.

jeej..mensen die zeggen dat je er niet zo`n reusachtig probleem van moeten maken vind ik best wel hypocriet..
Omdat ik niet uitga naar fuiven heb ik geen sociaal leven?
Waar haal je dat nu, ik ga vaak genoeg winkelen en naar de film met vrienden. Ik wou wel zo'n klein beetje naar fuiven vroeger, maar toen ik niet mocht maakte ik er echt geen drama van.
dat is gewoon mijn mening . Als jij het nou het einde van de wereld vind mag dat.

Ik ben trouwens gisteren naar een fuif gemogen en het viel wel mee. Iedereen kreeg bier over zich heen omdat ze zaten te springen en botsten contant tegen elkaar aan en de muziek werd ineens veel slechter. Was wel leuk dus.
Oud 21-02-2004, 16:12
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:

Eigenlijk is dat wel gemeen (en laag). Dat je niet uitgaat wil toch niet zeggen dat je geen sociaal leven heb. Men beste vrienden zijn echt niet degene die ik met het uitgaan tegengekomen ben hoor.

Ik had op mijn 14de echt niet de behoefte om tussen een stel 20-jarigen rond te hangen. Je bent er gewoon niet op je plaats als 14-jarige. (als ik tap en een 14jarige komt zen 10de pint vragen met een joint in zijn mond heb ik veel zin om hem eruit te trappen, dit is dan nog meer regel dan uitzondering).

Op je 14de of 15de niet mogen uitgaan is heus niet zo erg denk ik. Op mijn 15de zwalpte ik ook (nog) niet door het nachtleven (deels wel uit wettelijke overwegingen, er gebeuren hier echt veel paspoortcontroles). Uiteindelijk zullen je ouders wel bijdraaien.
Oud 21-02-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:

Ja, immers: De Disko is het enige zinnige op de planeet. Het enige wat ook maar iets bijdraagt aan je leven. De enige invulling van je zaterdagavond. Het enige lichtpuntje in de eeuwige duisterheid van je bestaan. De enige witte golf op de branding van je leven. Het geeft je leven weer zin, een doel! Als je NIET naar de disko gaat.. man..

Dan kun je het wel vergeten voor de rest van je leven.

Ik bedoel, wat moet je anders doen? ....
Oud 25-02-2004, 11:54
Verwijderd
je ouders hebben wel een beetje gelijk hoor... heb je geen oudere zus of nicht die een keer mee kan?
Oud 25-02-2004, 12:59
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Debje schreef op 31-01-2004 @ 20:00:
Ik ben 15 en mag pas uitgaan van mijn ouders als ik 17, 18 ben..
Zo erg vind ik het niet, maar soms wordt ik weleens mee uitgevraagd door vrienden en dan mag het niet..
Ik mag alleen overdag dingen doen en zelfs dan belt mijn moeder de hele tijd op of het goed gaat..
Wel mag ik naar schoolfeesten, maar dan brengt mijn vader me met de auto..
En dat mag omdat er docenten zijn waarop mijn ouders vertrouwen..
Wat vinden jullie ervan??
Blijf dan ook maar lekker thuis ,want in die grote boze buitenwereld lopen kinderlokkers rond die het op Debje voorzien hebben.

En dat zullen jou ouders zeker vinden.
Oud 05-03-2004, 18:00
LieFfieJ
LieFfieJ is offline
Ik vind dit egt allemaal een btje onzinnig.
Bdoel, als je niet uit mag zoek je tog andere alternatieven, zoals al eerder genoemd..
Ikzelf mag ook nog niet zo heel veel, maar er komt al wel 'beweging' in. Ik denk dat het bij mij ook te maken heeft dat ik de oudste ben en de weg nog vrij moet maken voor mijn broertje. Een tijdje geleden mocht ik ook niet uit en toen hep ik gezegd dat ik naar de bios was.. en ben ik toch naar café gegaan..
Owkeej ben er niet trots op, maar ik denk ook dat als je je volwassen genoeg gedraagt (nieuw uitprobeersel van mij ) je veel meer kan bereiken.
Ik mag bijvoorbeeld nu naar een supercool feest en daar heb ik zin in, en als ik iets mag en me verantwoordelijk gedraag, zal ik hopelijk in de toekomst wat meer mogen.

En daar draait het allemaal om toch?
Oud 05-03-2004, 19:01
indigo_temp
indigo_temp is offline
of je kunt een 'serieus' gesprek met je ouders beginnen dat je heel erg verantwoordelijk/zelfstandig bent en dat je voorlopig tijden afspreekt hoelaat je terugkomt. als je bijvoorbeeld 12.00 hebt afgesproken, kom je een uur eerder zodat ze een nog beter beeld van je krijgen.

of je gaat naar de plaatselijke katholieke jeugdsoos.
Oud 06-03-2004, 19:22
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
birthmark schreef op 06-02-2004 @ 16:31:
"mam, rob gaat risk met z'n ouders spelen, mag ik meedoen en blijven slapen?"
MHAHAHA

ontopic: Ik gha bijna nooit uit, maar toch vragen mijn ouders elke vrijdag en zaterdag of ik nog uit gha..dat is zegmaar het omgekeerde..

Regels voor berichten