Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: zou je de mannenpil gebruiken, of (voor meisjes) willen dat je vriendje die slikt?
ja 79 67.52%
nee 28 23.93%
huh? 10 8.55%
Aantal stemmers: 117. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2004, 15:45
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 03-02-2004 @ 16:40:
De meest voorgeschreven anticonceptiepil op het moment (microgynon 30) is ook maar zo'n 25-30 euro per jaar (tenzij je apotheker je afzet ).
Is ie geen 25-30 euro per pakje? (dus per 3 maanden)
Ik weet eigenlijk niet hoe duur de pil is als ik hem straks zelf moet betalen, maar ik had van iemand gehoord dat de pil wel zo'n 20-30 euro per pakje kostte.
Oud 03-02-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 03-02-2004 @ 16:45:
Is ie geen 25-30 euro per pakje? (dus per 3 maanden)
Ik weet eigenlijk niet hoe duur de pil is als ik hem straks zelf moet betalen, maar ik had van iemand gehoord dat de pil wel zo'n 20-30 euro per pakje kostte.
Volgens het Farmacotherapeutisch Kompas (soort telefoonboek, maar dan met geneesmiddelen ipv mensen) is-ie iets van 13,80 per halfjaar, dus voor 2 doosjes. Het is wel de op 1 na goedkoopste pil, de meeste zijn rond de 20 euro per halfjaar, en de duurste (yasmin) is 36 euro per halfjaar. Maar 20/30 euro per pakje zijn ze dus geen van allen .
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:02
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Was het niet zo dat zaadcellen maar iets van 3% van wat je uitkwakt is? Dus als dat weg is merk je er toch niets van

Verder ach, opzich zou ik het welk slikken als de bijwerkingen niet te hinderlijk zijn.
Oud 03-02-2004, 18:02
Verwijderd
heeeeeeeeeeeel relaxt hoeven wij de pil niet meer te slikken
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
ShootingStar schreef op 03-02-2004 @ 19:02:
heeeeeeeeeeeel relaxt hoeven wij de pil niet meer te slikken
allebei
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 11:32
foreignstud
foreignstud is offline
Ik doe sinds kort medische testen voor een ziekenhuis in Eindhoven en op dit moment zijn ze bezig met een project over de man pil. Het is ook geen pil. Het is een staafje met vrouwlijke hormonen die in je bovenarm wordt geplaatst. Wereldwijd zijn ze nu bezig het op mensen te testen.. Waaronder ik dus..

Ik heb eerst 2x sperma en bloed gedoneerd in het ziekenhuis, waarvan de laatste keer een week geleden was.. Ze onderzoeken dat bloed en sperma en als alles ok is (wat ik wel verwacht) plaatsen ze het staafje binnen 2 weken.

Over bijwerkingen... In het staafje zitten vrouwlijke hormonen en daardoor kan je in beperkte maten borstvorming krijgen. Dat is eigenlijk alles.. Hormonen worden na verloop van tijd afgebroken door je lichaam.. dit is een natuurlijk procces, omdat een mannenlichaam geen vrouwelijke hormonen aanmaakt is er geen kans dat je sperma productie stil blijft staan. Het kan wel een tijdje duren voordat de zaadproductie weer op gang komt..

Als het zover is en het staafje zit in mijn bovenarm zal ik dat nog wel eens melden
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 11:43
Verwijderd
[QUOTE]

Over bijwerkingen... In het staafje zitten vrouwlijke hormonen en daardoor kan je in beperkte maten borstvorming krijgen. Dat is eigenlijk alles.. Hormonen worden na verloop van tijd afgebroken door je lichaam.. dit is een natuurlijk procces, omdat een mannenlichaam geen vrouwelijke hormonen aanmaakt is er geen kans dat je sperma productie stil blijft staan. Het kan wel een tijdje duren voordat de zaadproductie weer op gang komt..

QUOTE]

Als dat zo is, dat je borstvorming krijgt, begin ik er niet aan, ik ben al veel te dik, en een laagje erbij kan en wil ik niet hebben, helaas dus, maar voor mij een hele legitieme reden om het niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 04-02-2004 @ 12:43:

Als dat zo is, dat je borstvorming krijgt, begin ik er niet aan, ik ben al veel te dik, en een laagje erbij kan en wil ik niet hebben, helaas dus, maar voor mij een hele legitieme reden om het niet te doen.
Er staat alleen dat je het kán krijgen he. Niet dat het per se gebeurt.

Maar ik vraag me wel af: als het een staafje is, waarom noemen ze het dan de mannenpil
en ik wou nog even zeggen: voor zo ver ik weet maakt een mannenlichaam in elk geval oestrogeen aan, maar dan gewoon in héél lage mate. Ik las namelijk ooit dat een man van 80 gemiddeld meer oestrogeen in zijn bloed heeft dan een vrouw van 80. Dus dan is er wel oestrogeen. Maar dat zal inderdaad niet zó veel zijn dat je er voor altijd onvruchtbaar van wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 11:57
foreignstud
foreignstud is offline
Vergeten te vertellen,

ik weet het niet meer heel precies maar omdat je oestrogeen nivo daalt krijg je 8x een testeron prik in je kont.. maar dit is natuurlijk alleen voor de proefkonijnen..

het onderzoek duurt trouwens 1.5 jaar in totaal.. Het staafje blijft 44 weken in mijn bovenarm zitten..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:00
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-02-2004 @ 12:47:
Er staat alleen dat je het kán krijgen he. Niet dat het per se gebeurt.

Maar ik vraag me wel af: als het een staafje is, waarom noemen ze het dan de mannenpil
en ik wou nog even zeggen: voor zo ver ik weet maakt een mannenlichaam in elk geval oestrogeen aan, maar dan gewoon in héél lage mate. Ik las namelijk ooit dat een man van 80 gemiddeld meer oestrogeen in zijn bloed heeft dan een vrouw van 80. Dus dan is er wel oestrogeen. Maar dat zal inderdaad niet zó veel zijn dat je er voor altijd onvruchtbaar van wordt.
volgens mij maken beide lichamen gewoon alle hormonen aan, alleen in verschillende mate. In een vrouwenlichaam zit afaik ook testosteron.

Ik krijg het idee dat er meerdere varianten zijn van de mannenpil. Dit staafje dus, en dat ding wat al eerder eerder genoemd werd, in dat KIJK-artikel. Er zijn toch ook meerdere hormoonmethoden voor vrouwen (denk alleen al aan de verschillende pillen, maar ook voor vrouwen is er zo'n soort staafje)
Oud 04-02-2004, 12:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
foreignstud schreef op 04-02-2004 @ 12:32:
Ik doe sinds kort medische testen voor een ziekenhuis in Eindhoven en op dit moment zijn ze bezig met een project over de man pil. Het is ook geen pil. Het is een staafje met vrouwlijke hormonen die in je bovenarm wordt geplaatst. Wereldwijd zijn ze nu bezig het op mensen te testen.. Waaronder ik dus..

Ik heb eerst 2x sperma en bloed gedoneerd in het ziekenhuis, waarvan de laatste keer een week geleden was.. Ze onderzoeken dat bloed en sperma en als alles ok is (wat ik wel verwacht) plaatsen ze het staafje binnen 2 weken.

Als het zover is en het staafje zit in mijn bovenarm zal ik dat nog wel eens melden
Dit klinkt meer als een 'mannen-implanon' dan een 'mannen-pil'
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 18:38
Soullar
Soullar is offline
Ja gestemd, ik wil best aan de pil, maar alleen als mijn partner er om vragen zou, ik zou hem nooit zomaar slikken. Ik bedoel ik heb toch nergens last van zonder? Mijn menstruatie zal er niet echt minder erg van worden denk ik.

Ja is reuze handig voor one-night-stands? Denk het niet, zelfs in die situatie doe ik het liever veilig met condoom, niet alleen om haar niet zwanger te maken, maar eerder om niks geks op te lopen van wat er allemaal onbewust wordt overgedragen.

Over rare bijverschijnselen maak ik me niet echt superveel zorgen, dit omdat we niet meer in de jaren 50 leven van onzer vorige eeuw. Lijkt me duidelijk waarom toch?
Oud 04-02-2004, 22:01
Dreams
Dreams is offline
ik wacht eerst even 10 jaar tot ik zeker weet dat er niks vreemds gebeurd als je die pil slikt..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:43
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Lijkt mij wel handig, 3 anticonceptiemiddelen is veiliger dan 2...
Al verwacht ik niet dat hij er altijd aan zou denken om zo'n pilletje te slikken ofzo...

En daarbij, dit geldt uiteraard wel pas als die pil volledig getest en goedgekeurd is, met korte- en langetermijngevolgen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 21:35
Luna
Luna is offline
IK heb nee gestemd, ik heb de verantwooredlijkheid liever zelf in handen aangezien het ik met de consequenties wordt opgescheept als hij de pil een keer vergeet. Daarin vertrouw ik alleen mezelf, en zelfs ik vergeet het weleens.
(heb nu even dat gedoe niet, single, dus geen sex, dus geen pil.)
Oud 06-02-2004, 09:31
Verwijderd
Wat gaat hier iedereen er vreemd van uit dat jongens de pil vaker zullen vergeten omdat 'zij toch geen last van de gevolgen hebben'. Serieus, als mijn vriend zo zou denken ("als zij zwanger raakt is dat haar probleem") dan zou ik hem echt dumpen hoor. Zo'n vriend wil je toch niet?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 09:47
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-02-2004 @ 10:31:
Wat gaat hier iedereen er vreemd van uit dat jongens de pil vaker zullen vergeten omdat 'zij toch geen last van de gevolgen hebben'. Serieus, als mijn vriend zo zou denken ("als zij zwanger raakt is dat haar probleem") dan zou ik hem echt dumpen hoor. Zo'n vriend wil je toch niet?

Ik zou die pil ook vergeten, en niet omdat de consequenties me geen reet interesseren, maar omdat ik gewoon een ontzettende laxe vergeetachtige sufferd ben.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 06-02-2004 @ 10:47:
Ik zou die pil ook vergeten, en niet omdat de consequenties me geen reet interesseren, maar omdat ik gewoon een ontzettende laxe vergeetachtige sufferd ben.
Ach, als je 'm naast je tandenborstel legt dan denk je er heus wel aan. Ik ben óók ontzettend vergeetachtig, ik vergeet zo nu en dan m'n haar te kammen voordat ik het huis uit ga, ik heb nooit de goede spullen bij me en als ik te laat kom dan is dat vaak omdat ik er pas op het laatste moment aan dacht dat ik ergens naartoe moest. Maar de pil ben ik nog nooit vergeten.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-02-2004 @ 11:14:
Ach, als je 'm naast je tandenborstel legt dan denk je er heus wel aan. Ik ben óók ontzettend vergeetachtig, ik vergeet zo nu en dan m'n haar te kammen voordat ik het huis uit ga, ik heb nooit de goede spullen bij me en als ik te laat kom dan is dat vaak omdat ik er pas op het laatste moment aan dacht dat ik ergens naartoe moest. Maar de pil ben ik nog nooit vergeten.
Helpt niet, zovaak als dat ik mijn bril ergens vrgeten ben, en de rest van de dag met koppijn rondliep....
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 10:28
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 06-02-2004 @ 11:27:
Helpt niet, zovaak als dat ik mijn bril ergens vrgeten ben, en de rest van de dag met koppijn rondliep....
Maar je bril is lang niet zo belangrijk als zo'n pil... dus .
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 10:58
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-02-2004 @ 15:26:
Ja, doe maar. Tenzij het erg vervelende bijwerkingen heeft natuurlijk. Maar er lopen nog altijd mannen rond op deze wereld die de verantwoordelijkheid geheel bij de vrouw leggen, terwijl je toch echt samen neukt. Dan mag je de verantwoordelijkheid ook weleens delen vind ik.

Oeh, geëmancipeerde bui.
Eensch, en stel je voor, je bent de pil een keer vergeten...

'no worries baby, I got mine'

Nouuuuuuu, geweldig toch?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:09
C r Y p S
C r Y p S is offline
Grappig dat veel mensen noemen "Dat de man ook wel eens de verantwoordelijkheid mag dragen," en dat niemand er op wijst dat het voor de man ook wel eens heel prettig zou kunnen zijn om die verantwoordelijkheid te dragen. Tuurlijk, je hebt het condoom ook nog. Maar een pil slikken is heel wat minder gedoe. Wil je geen condoom meer gebruiken en is er geen mannenpil, dan leg je als man alle verantwoordelijkheid bij de vrouw neer >> dat is ook niet per sé een fijn gevoel hoor. Zeker niet omdat zij UITEINDELIJK ook degene is met het laatste woord in geval van een onverhoopte zwangerschap...
Daarom is een mannenpil wat dat betreft ook een uitkomst: je hebt als man het heft in eigen hand, terwijl je geen gepruts meer hoeft te hebben tijdens de sex.

Toch heb ik nu nog 'nee' gestemd >> ik zou idd eerst nog even een paar jaartjes af willen wachten zodat de kinderziektes eruit zijn.
Oud 06-02-2004, 16:00
Luna
Luna is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-02-2004 @ 11:28:
Maar je bril is lang niet zo belangrijk als zo'n pil... dus .
exactly .
Maar om even terug te komen op waarom ik het niet aan mn vreind zou toevertrouwen.
Niet dat het hem niet kan schelen en de pil daarom eerder zou vergeten maar omdat het toch meer een vrouwending is, het zit bij ons meer in het hoofd dat we zwanger kunnen worden dan bij mannen het idee dat zij ons zwanger kunnen maken, denkik. Vandaar dat ik hem toch liever zelf slik.
Oud 06-02-2004, 16:01
Luna
Luna is offline
Trouwens, als beide slikken heb ik er natuurlijk geen probleem mee.
Oud 06-02-2004, 18:06
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 02-02-2004 @ 15:05:
Geen probleen als ie iig op het niveau zit waar de vrouwenpil nu ook opzit, maar ik vrag me af hoe ze het nu doen ik bedol vrouwen hebben elke maand al een vruchtbare periode mannen niet

dus dat gaat heel veel hormonen kosten
dus alleen als ik goed weet hoe die wwerkt en waarmee
en dan moet dat niet te zijn
als je als vrouw aan de pil bent, slik je 3 weken de pil...als man dan dus 4 weken, (ervanuitgaande dat er evenveel testosteron nodig is als vrouwelijke hormonen..) in de "vrouwenpil" zitten twee soorten hormonen, oestrogeenimiterende en progesteronimiterende, dus dan heb je voor een vrouwenpil 3(weken)*7(dagen)*2(hormoonsoorten)=42 hormooneenheden nodig.... voor de man zouden dat dan 4*7=28 hormooneenheden...dus zou een vrouwenpil dan meer kosten dan een mannenpil!
Oud 06-02-2004, 21:17
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-02-2004 @ 12:47:

omdat 'mannenstaafje' of 'de staaf' weer zo dubbel wordt opgevat natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
de ijsprinses schreef op 02-02-2004 @ 17:17:
ik slik em liever zelf, dan weet ik tenminste zeker dat ik hem niet vergeet. Seks heb je samen, maar hij wordt niet zwanger. Daar wil ik controle over hebben.
Ik dacht echt precies hetzelfde, en toen las ik jouw reactie.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Kan er ook weinig aan toevoegen.

Het is zeker niet dat ik mijn vriendje niet vertrouw, maar ik wil graag zelf die controle houden, omdat ja hij niet zwanger kan worden...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:33
foreignstud
foreignstud is offline
Je hoeft hem ook niet te slikken..

het is een implantaatje.. het zijn geen losse pillentjes die je elke dag moet inemen.. dus je kan hem niet vergeten

en ik ben trouwens uitgekozen voor het onderzoek.. al mijn testen waren goed.. goed bloed en sperma

Volgende week donderdag wordt het implantaatje ingebracht
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 18:41
coecie
coecie is offline
Citaat:
foreignstud schreef op 08-02-2004 @ 17:33:
Je hoeft hem ook niet te slikken..

het is een implantaatje.. het zijn geen losse pillentjes die je elke dag moet inemen.. dus je kan hem niet vergeten

en ik ben trouwens uitgekozen voor het onderzoek.. al mijn testen waren goed.. goed bloed en sperma

Volgende week donderdag wordt het implantaatje ingebracht
maar er komt misschien ook iets dat wel een pil is dus, heb je dat artikel niet gelezen?
Oud 08-02-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
BendeBen schreef op 06-02-2004 @ 22:17:
omdat 'mannenstaafje' of 'de staaf' weer zo dubbel wordt opgevat natuurlijk
Voor vrouwen is er ook een staafje voor in de arm, dat heet Implanon. Mannen-implanon wordt vast niet verkeerd opgevat, toch?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 22:47
mrs_noodle
mrs_noodle is offline
mocht mijn vriend dit willen, leuk voor hem, maar ik zou sowieso de pil blijven nemen. handig als ik em (puur toeval ) zou vergeten zijn.. maar voor mij hoeft het niet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 07:55
boehoe
boehoe is offline
tsja, lijkt me leuk en aardig....maar ik ben nogal vergeetachtig
Oud 10-02-2004, 10:13
skadhd
skadhd is offline
Ik denk dat ik em elke dag zou vragen of ie et niet vergeten is. m,n vent is supervergeetachtig...
en k ben gewend dat ik de verantwoording draag, dus t zou raar zijn als k opeens niks meer hoef te doen
maar als ie et gaat slikken blijf ik toch aan de pil, veel minder pijn met ongesteld zijn enzo is ook wel fijn

Regels voor berichten