Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() En ja, er is werk zat. Tenzij je vindt dat de staat moet zorgen voor je inkomen. Gezien je avatar heb ik wel zo'n idee....... Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Je verkoopt friet?
Ik vind wel dat er een limiet gestelt moet worden voor die bijstands uitkering, zodat je geen mensen krijgt die een jaar niets doen. Wat dacht je van een periode van 5 maanden? Best wat tijd om je leven op orde te zetten. Misschien moet er een speciale regeling komen ofzo, waar bij de overheid je werk toewijst na zo veel tijd. mijn twee centjes Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 19:43. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Ik noem je wel een lullo, puur om het feit dat jij durft te beweren dat men van 225 euro per maand kan leven en jij dat stellig ontkent en dan er andere zaken bij betrekt die er niet toe doen. En mij avatar zegt niets over mij, de staat moet zorgen dat er een inkomen is voor mensen die het nodig hebben, oftewel sociale voorzieningen. Wat jij allemaal roept is pure vvd crap die geheel de situatie van de maatschappij negeert. Of vind jij het zinnig om banen slecht te verdelen? En er is niet werk zat, voor stapels banen het je specifieke opleidingen nodig, of ze zijn aan de andere kant van het land. Mensen direct na hun studie ergens anders dumpen zonder de mogelijkheid te geven een baan te vinden die bij hun opleiding past is dom en onzinnig. En jou naam, pff, ik ken wel een hoerenlopende cokesnuifende zionistische talkshow moderator in duitsland die zo heet. En anders gok ik op een zinloze studie filosofie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vind jij het zinnig om banen planmatig te verdelen? Citaat:
Het is overigens je eigen fout als je pas gaat beginnen met zoeken wanneer je afgestudeerd bent. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Eigenlijk is dat niet grappig maar sneu ![]() 2. In zekere mate moet het wel redelijk verdeeld worden, dat gebeurd nu gewoon automatisch, maar als je mensen dwingt de eerste en beste baan aan te nemen die ze kunnen doen dan valt dat weg omdat de zinvolle verdeling dan wegvalt. 3. Ondertussen is de baan die niet bij hen past bezet en niet meer beschikbaar voor iemand die juist naar die passende baan zoekt. 4. Je gaat geen baan zoeken als jeje opleiding nog nieteens hebt afgerond, wat heeft het voor zin om werk te zoeken zonder opleiding ![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. ![]() ![]() ![]() Drie rolleyes voor die opmerking, waarvan moeten die mensen dan leven? Juist, zo dwing je ze. 3. Aha, maar als je geen diploma hebt, hoe kun je dan soliciteren goede vriend. 4. De staat bied geen banen aan, de enige staatsvorm die ik ken die banen aanbied zijn communistische staten zoals de DDR. Volgens mij heb jij niet door hoe eenb verantwoorde samenleving werkt waarin de mensen om elkaar geven en elkaar proberen te helpen. Die kletstaal van jou is het typisch vvd'er geleuter dat in de echte wereld niet werkt, tenminste niet als je om mensen geeft. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Het lijkt me evident dat je prima kan solliciteren wanneer je aangeeft binnen 2 maanden je bul te krijgen. Citaat:
Dat VVD-geleuter werkt overigens prima in de echte wereld, lees eens een geschiedenisboek over de VS zou ik zeggen. Je zal verstelt staan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. De grote mensen wereld, daarmee zou ik maar oppassen. En dan is het idd hopen dat je dat ding ook krijgt, en ook nog iets vind dat precies binnen die tijdsafstand zit, maar opzich moet ik je eigenlijk geen ongelijk geven dat jeje alvast eens zou moeten oriënteren op de arbeidsmarkt, maar er zijn genoeg mensen die andere zorgen hebben. 3. Dat denk jij, jij politieke opvattingen zijn te beperkt en jou economische te groot, eigenlijk jammer dat dat bij veel economen doorslaat ( ![]() En dat over de VS, daar moet je bij mij niet mee aankomen, de VS is een school voorbeeld ervoor dat het VVD geleuter voor geen meter goed is, oftewel het zorgt ervoor dat de maatschappelijk zwakkeren en zieken gewoon hard genaait worden, en het onmenselijke omstandigheden veroorzaakt. ![]() Nee, iemand die met de VS al goed werkend systeem komt aanzetten, die heeft geen verstand van menselijkheid. Ik betwijfel of jij ooit mensen hebt gezien die ziek zijn, mensen die geestelijke problemen hebben, of mensen die een bepaalde leeftijd hebben bereikt waardoor niemand ze meer wil hebben. ![]() Walgelijk |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus.. ![]()
Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 03:34. |
![]() |
|
ja laten we die (ex-)studenten maar ff zien dat ze ook maar in wezen zonder al die intellectuele opsmuk plebs zijn en niet verwachten dat ze in een of andere uitzonderingspositie zitten dat ze alleen nog maar verheven geestelijk werken hoeven te verrichten waarmee ze toch al veel meer gaan verdienen straks als een simpele arbeider met niet meer dan perspectief op een baan als chef-werkplaats oid. Lang leve het proletariaat!!!
![]() ![]()
|||||
![]() |
Citaat:
Ik zie niet wat er sociaal is hardwerkende mensen te dwingen geld te betalen aan mensen die prima kunnen werken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
verreweg de meeste studies bieden een hele goede kans op een baan, zeker technische en andere beta-studies. dus daardoor zal de kennis niet vervlakken. het gaat alleen maar om studenten die een studie als antropologie of filosofie oid gedaan hebben. als je zoiets studeert weet je al vanaf het begin dat je heel goed moet zijn om zeker te zijn van een baan in je eigen vakgebied. als je dat dan niet bent, jammer maar dat is geen reden om maar op de staat te mogen teren. maar nogmaals, de meeste studenten vinden vrij gemakkelijk een baan omdat er nou eenmaal veel vraag is naar goed opgeleide mensen. dat het net nu, in een tijd van groeiende werkloosheid, gedaan wordt lijkt me irrelevant; de verandering an sich is niet verkeerd en moest gewoon gedaan worden. daarnaast is het natuurlijk wel gewoon zo dat als een exstudent geen baan vindt maar wel actief zoekt, dat ie dan wel bijstand krijgt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigenlijk hoor ik alleen maar verhalen om mij heen, over al dan niet betaalde stages, of mensen die zelfs al werken, in hun studie. En zeker in mijn beroepsgroep van studenten komen al heel veel freelancers voor..... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Net zoals ik vind dat je de mensen eerst een kans moet geven om een baan te kunnen vinden ipv ze op de eerste best baan te gooien, iets wat de zinvolle verdeling van de beschikbare banen ook flink door elkaar zou gooien. En puur roepen dat iemand die nog geen baan heeft kunnen vinden gelijk het eerste en beste moet pakken, en dat die anders geen bijstand krijgt omdat hij pas van een studie stoot mij flink voor de borst. Je moet toch ergens van leven. Het is niet zo dat ik nu wil zeggen dat iedereen flink bijstand moet profiteren, maar ieder normaal mens zal toch op zoek gaan naar een behoorlijke baan omdat de bijstand absoluut geen vetpot is. En Friedmans houding strookt gewoon geheel met een maatschappelijke realiteit waarin de mensen niet allemaal asociaal alleen op zichzelf gericht zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik stelde alleen een probleem aan de orde dat m.i. relevant is in de discussie, namelijk dat een studie ook gezien kan worden als een academische vorming, het bijbrengen van een bepaald denkniveau en dat een studie niet per definitie een praktijkgerichte opleiding dient te zijn. Op deze manier vervaagt de scheidslijn hbo - universiteit, vind je niet? Overigens kan een student filosofie gaan schrijven, acedemisch onderzoek verrichten etc. etc. Werkeloosheid is in ieder geval geen garantie. Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 20:47. |
![]() |
|||
![]() |
Tja, als je iedereen dom vindt die niet als een schaap achter jouw mening aanloopt.......
Citaat:
Die scheidslijn is al zeer lang geleden vervaagd omdat er geen onderscheid gemaakt mag worden bij de toelating. Dan zul je ook moeten accepteren dat er minder aan academische vorming gedaan kan worden. In ieder geval bij de meer massale studies. Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Friedman schreef op 06-02-2004 @ 23:41:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En nu weten we nog steeds niet wat jij in het dagelijks leven doet. ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
En ze kennen ook een ziekenfonds genaamd Medicare, Welfare-uitkeringen zoals bij ons de bijstand, sociale huurwoningen etc etc. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En allerlei rechtsbescherming werkt alleen maar belemmerend op de arbeidsmarkt, daardoor treden er ook van die vervelende bijeffecten op zoals in Nederland. |
![]() |
|
Even inhaken: ik ben best bereid om na mijn studie, als ik niet meteen een baan vind die daarop aansluit, iets 'lagers' te doen. Maar wel onder twee voorwaarden: 1) ik wil genoeg tijd krijgen om door te zoeken naar iets dat wel aansluit op mijn studie, en 2) ik wil bepaalde keuzes kunnen maken, ik pak niet zomaar alles aan. Het liefst zou ik dan tijdelijk iets in het vervoer doen(treinconducteur, trambestuurder, rij-instructeur, etc.).
|
![]() |
|
|