Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2004, 00:33
michieldewit
michieldewit is offline
Ik denk dat je het iets breder moet zien: mannen vallen op vrouwen die lijken op hun rolmodel vrouw. Vrouwen vallen op mannen die lijken op hun rolmodel man. Vaak spelen ouders een dermate belangrijke rol in het leven van hun kinderen, dat ze als rolmodel fungeren. Maar het kan ook best zo zijn dat een zoon om welke reden ook een andere vrouw (bv. een tante, een goede vriendin of een beroemdheid) als rolmodel 'kiest'. Dan zal zijn partner daar ook wel op lijken.

Overigens gaat er ook het gerucht dat er vrouwen zijn die telkens weer op 'foute' mannen vallen. Ik vraag me af hoe dat in de theorie past
Oud 01-03-2004, 02:40
Daevrem
Daevrem is offline
Er is ook nog een andere factor. De genetische basis voor seksuele voorkeur wordt ge-erft. Van de vader en de moeder. Dus erf je van je vader de voorkeur die hem uiteindelijk voor je moeder heeft laten kiezen en van je moeder erf je dat wat er voor gezorcht heeft dat hij voor je vader gekozen heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 07:12
Elysium
Elysium is offline
Ik geloof niet dat ik in de verste verte op zijn moeder lijk, hoewel dat een leuk mens is verder.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 13:08
Sade
Sade is offline
Volgens mijn lerares Levensbeschouwelijke Vorming vindt een man pas in zijn derde vrouw (of monogame relatie) de ware.
De eerste keer kiest hij namelijk voor zijn moeder, of dat wil natuurlijk zeggen: een vrouw of vriendin die sterk op zijn moeder lijkt (innerlijk en eventueel uiterlijk)
Als dat niet blijkt te werken, kiest hij voor een vrouw die het totaal tegenovergestelde van hem is, zijn tegenpool.
Dat blijkt dan ook niet te werken, dus vindt hij uiteindelijk in de derde vrouw zijn Mrs. Right.

Volgens deze theorie ben ik de ware voor mijn vriend

Toch interessant, eh?

Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 13:11.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:16
sail fan
sail fan is offline
Ik denk dat ze innerlijk bij heel veel jongens wel op hun moeder lijken, maar uiterlijk denk ik dat het meer en deel er niet op lijkt, mar dat komt denk ik ook door andere generaties, ander soort mode, e.d.
Oud 01-03-2004, 22:37
vrijgezel
vrijgezel is offline
Citaat:
Sade schreef op 01-03-2004 @ 14:08:
Volgens mijn lerares Levensbeschouwelijke Vorming vindt een man pas in zijn derde vrouw (of monogame relatie) de ware.
De eerste keer kiest hij namelijk voor zijn moeder, of dat wil natuurlijk zeggen: een vrouw of vriendin die sterk op zijn moeder lijkt (innerlijk en eventueel uiterlijk)
Als dat niet blijkt te werken, kiest hij voor een vrouw die het totaal tegenovergestelde van hem is, zijn tegenpool.
Dat blijkt dan ook niet te werken, dus vindt hij uiteindelijk in de derde vrouw zijn Mrs. Right.

Volgens deze theorie ben ik de ware voor mijn vriend

Toch interessant, eh?
Als dat voor vrouwen ook zo geldt dan word mijn toekomstige vriendje dus ook mijn ware want mijn 1ste was net mijn pa en die daarna het tegenovergestelde van de 1ste en dus nu zou ik de ware moeten ontmoeten geinig
Oud 01-03-2004, 22:39
Mitros
Mitros is offline
Mmm, kan me niet specifieke karaktertrekken van mijn exen herrineren die sterk overeenkomen met mijn moeder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten