Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 17:04
Omi0
Omi0 is offline
Ja kijk als je nou 12 of 21 dagen doet..dat maakt al een heel verschil, en dan voornamelijk in de kosten.
En jij wilt ook heel wat meer van Europa zien..+ Scandinavië is achterlijk duur..

Maar 750 euro voor 12 dagen Benelux was toch wel iet wat scheef geweest..

Ben je wel van plan om in herbergen te slapen? Volgens m'n moeder kun je in het noorden vaak wél koken in de jeugdherberg, iets wat wij niet konden..
Advertentie
Oud 17-04-2004, 03:24
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 03-04-2004 @ 16:29 :
... je moet niet gaan interrailen als je graag een goedkope vakantie wilt.
Wat dan wel?
Oud 17-04-2004, 09:05
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
phensicske schreef op 17-04-2004 @ 04:24 :
Wat dan wel?
dan kun je beter een last minute reis nemen, of een goedkope aanbieding.. dingen die van tevoren al grotendeels geregeld zijn, zodat je niet voor financiele verrassingen komt te staan.
Oud 17-04-2004, 14:42
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 17-04-2004 @ 10:05 :
dan kun je beter een last minute reis nemen, of een goedkope aanbieding.. dingen die van tevoren al grotendeels geregeld zijn, zodat je niet voor financiele verrassingen komt te staan.
Niet helemaal. Dat soort reizen gaan vaak naar dure toeristenplaatsen en als je dan toch verder wil reizen moet je allerlei treinkaartjes zelf kopen. Interrailen is een van de goedkoopste en leukste manieren om lang weg te gaan.
Oud 17-04-2004, 14:58
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 17-04-2004 @ 15:42 :
Niet helemaal. Dat soort reizen gaan vaak naar dure toeristenplaatsen en als je dan toch verder wil reizen moet je allerlei treinkaartjes zelf kopen. Interrailen is een van de goedkoopste en leukste manieren om lang weg te gaan.
ja dat wel, maar niet als je gewoon een goedkope vakantie wilt
Oud 17-04-2004, 20:36
tandenborstel
tandenborstel is offline
*kijkt heel erg lief*

Van wie mag ik even een recente Thomas Cook Time Table voor treinen lenen om van een paar landen de tijden te kopieren??? [heeft weinig geld]
Oud 19-04-2004, 10:50
spemmey
spemmey is offline
Wat ik me afvraag maar nergens kan vinden is het volgende:

Stel ik kies een zone om in te reizen waar Nederland niet in ligt (kan nogal vaak voorkomen), dan moet je toch eerst in die zone zien te komen. Is dat erbij inbegrepen of moet je daarvoor ook nog extra betalen en is dat dan duur, hoe werkt dat, mag je dan bijv. gewoon een keer op en neer van NL naar die zone?
Oud 19-04-2004, 11:11
tandenborstel
tandenborstel is offline
Citaat:
spemmey schreef op 19-04-2004 @ 11:50 :
Wat ik me afvraag maar nergens kan vinden is het volgende:

Stel ik kies een zone om in te reizen waar Nederland niet in ligt (kan nogal vaak voorkomen), dan moet je toch eerst in die zone zien te komen. Is dat erbij inbegrepen of moet je daarvoor ook nog extra betalen en is dat dan duur, hoe werkt dat, mag je dan bijv. gewoon een keer op en neer van NL naar die zone?
Nee, dat is helaas niet inbegrepen!

Je krijgt wel 50% korting op een treinkaartje van/naar je startpunt van je zone, dus als je in Italie begint, dat je dan 50% korting op een retourtje NL-Italie krijgt.

Verder zou je 2 aansluitende zone's kunnen nemen, waarvan 1 in Nederland.

Of zoals ik het doe, ik heb zone G, we vliegen naar Istanbul en reizen vanuit daar terug naar Slovenie. Daar worden we opgepikt door ouders die toevallig daar ook vakantie vieren en kunnen we met hun mee naar huis. Oke, beetje nep, maar wel handig en goedkoop.
Oud 20-04-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 03-04-2004 @ 16:29 :
daarom dus

ik wil finland-noorwegen-zweden-denemarken-duitsland doen, en dan krijg je oostenrijk en zwitserland er ook bij. voor 22 dagen ben ik dan iig al € 289,- kwijt. als jij zegt 15 euro per nacht in een jeugdherberg is dat dus ong 250 euro als je ook nog wat nachttreinen neemt. dan ben ik dus sowieso al meer dan 500 euro kwijt, en dan heb ik nog geen eten en allerlei andere kosten.

en voor 750 euro kun je niet naar gran canaria in een 5-sterrenhotel, maar als ik dat wilde dan zou ik ook niet gaan interrailen. je moet niet gaan interrailen als je graag een goedkope vakantie wilt.
Het gaat toch ook niet om de goedkoopheid, maar om het avontuur! En €1000,- is echt heel goedkoop voor een maand onbeperkt (trein)reizen, eten, slapen en leuke/mooie ervaringen.
Oud 20-04-2004, 21:15
hippie jesse
hippie jesse is offline
Ik weet niet of jullie het meegekregen hebben, maar het hele interrail systeem is vernieuwd, en veel duurder. Is echt zwaar kloote. Maar ik ga tegenwoordig gewoon liften
Oud 20-04-2004, 21:25
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 20-04-2004 @ 22:15 :
Ik weet niet of jullie het meegekregen hebben, maar het hele interrail systeem is vernieuwd, en veel duurder. Is echt zwaar kloote. Maar ik ga tegenwoordig gewoon liften
Dat staat al in dit topic idd maar het valt wel mee, toch?
Oud 20-04-2004, 23:55
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 20-04-2004 @ 22:25 :
Dat staat al in dit topic idd maar het valt wel mee, toch?
Ja, ik vind het ook wel meevallen. En ik vind het wel handig dat het nu onbeperkt reizen is, anders moest je nog heel veel gaan plannen, en dan is het hele interrail idee er een beetje af.

Regels voor berichten