|
|
Bekijk resultaten poll: Kan homo-adoptie door de beugel? | |||
Ja, er moet geen verschil zijn tussen hetero's en homo's. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
61 | 64.21% |
Ja, maar alleen als er geen heteroseksueel stel is. |
3 | 3.16% |
Het maakt mij niet uit/ Ik weet het niet. |
8 | 8.42% |
Nee, het is onnatuurlijk en het moet verboden worden! |
23 | 24.21% |
Aantal stemmers: 95. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat korte argument gaat gewoonweg niet zomaar op. |
![]() |
|
Je kan dit vraagstuk gewoon niet beantwoorden door vast te houden aan gelijkheid. Gelijkheid ben ik voor, maar dat kan je ook anders zien. Ik wil dat iedereen een gelijke behandeling krijgt, in dit geval dus dat alleen ouders een kind kunnen adopteren als ze een goede leefomgeving voor dat kind kunnen garanderen. Is dat om welke reden dan ook niet zo, dan mogen ze wat mij betreft geen kind adopteren. Ik denk dat dat het geval is bij homo-stellen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Na nog een keer gelezen te hebben: ik beantwoorde alleen de vraag van Briseis, en was geen 'ik ben het met je eens voraz'. Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-02-2004 om 17:22. |
![]() |
|
Nee.
Dat is voorbehouden aan papa-mama, ongelijkheid is onzin want anders zou iedereen toch ook kinderbijslag moeten krijgen? ![]() Ik mag toch ook geen kind adopteren? Toch zou ik het alle liefde geven. Maar de optie nee, het is onnatuurlijk gaat me ook te ver. Het is zeker niet de norm, maar wel natuurlijk anders zou het niet gebeuren ![]() Edit: bij gebrek aan beter ik weet het niet gestemd
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
dat ze zouden worden gepest is dus gewoon de grootste rotonzin en als het waar zou zijn kun je weer zien hoe goed de jeugd wordt opgevoed en hoe tolerant ze zijn
![]() mensen die tegen deze stelling zijn moeten gewoon eens gaan nadenken wat er nu zo slecht is aan een homopaar met een kind of kinderen. ze worden toch opgevoed daar gaat he toch om. ![]()
||
Citaat:
![]() -> ten eerste moet het geluk van het kind voor het geluk van de 'ouders' gesteld worden, omdat het kind bescherming verdient. -> Homofilie (homofily ?) is potentieel een bedreiging voor de mensheid, aangezien homo's geen nut hebben mbt de voortplanting van het menselijk ras -> Homofilie is niet 'natuurlijk', dwz. dat homofilie de orde van de natuur verstoord (heeft even niks te maken met 'aanleren homofilie / homo worden oid) -> Voor de regilieuzen onder ons is dit waarschijnlijk een soort heiligschennis oid -> ja, die kinderen gaan wel gepest worden, denk na. -> is een goede opvoeding en een tolerante hetzelfde ? ik denk het niet. Natuurlijk is het niet goed om te discrimineren, maar alles toelaten lijdt alleen maar tot wanorde. Door teveel toe te laten ontstaan juist oorlogen. (en niet, wat veel mensen blijken te denken, worden daarmee oorlogen voorkomen. De aanleiding voor WW2 was juist een tolerantie naar duitsers, ipv een betere begeleiding. Hitlers intolerantie was weer aan de andere, verkeerde, kant van de balans). -> nee, het gaat er niet om of het kind opgevoed word, het gaat erom of het kind goed opgevoed worden, en ik denk dat de man en de vrouw elkaar wat dat betreft perfect aan vullen, en twee mannen of twee vrouwen niet.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan heeft mijn vader dus mijn hele baby leven de rol van mijn moeder op zich genomen?? Mijn vader gaf mij vroeger altijd de fles, verschoonde mij enzo. Mijn moeder deed hetzelfde bij mijn 2lingbroer, maar natuurlijk wel afgewisseld... Kom op zeg, als je zo primitief denkt dat de taak van de moeder schoonmaken en voor de kinderen zorgen is, dan lijkt me dat ook niet echt gezond.. Tenzij je dat leuk vindt ofzo. Ik heb op 1e optie gestemd. Ik KEN mensen die door 2 moeders zijn opgevoed, en nee, daar hebben ze nooit last van gehad. Hebben een hele leuke jeugd gehad! Bovendien wil ik misschien ooit later ook wel es kinderen. |
![]() |
||
Citaat:
Of juist heel natuurlijk: om het soort te behouden zijn er meer opvoeders om de kinderen op te voeden. misschien ook; meer mensen om het kroost in bescherming te kunnen nemen = behoud van mensheid.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja. Slechts als je iets als norm stelt (maar dan geef je waarden aan iets, imo) dan is alles wat niet aan die norm voldoet een afwijking. Dan zijn punkers met piercings ook een afwijking.
||
Citaat:
![]() Maar dat is mijn visie ![]() Als je als norm stelt dat het gaat om behoud van je soort is homoseksualiteit iets natuurlijks. Als je als norm stelt dat het gaat om het krijgen van kinderen is homoseksualiteit een afwijking. Ik ga voor t eerste. Go Darwin! ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik ben er tegen.
Ik vind dat er wel een huwelijk mag zijn tussen gay's, maar een kind adopteren gaat toch wel iets te ver in mijn ogen. Ik vind dat een kind "natuurlïjk" met een moeder en een vader opgevoed moet worden. Ik denk dat het niet gezond is voor een kind om door 2 mannen opgevoed te worden. Het is eenmaal zo dat moederliefde totaal anders is dan vaderliefde.
||
Citaat:
||
Citaat:
In het geval van homoseksualiteit: beschermen en opvoeding kroost
||
Citaat:
Voor mij is iets een afwijking als het van de norm afwijkt. Als ik morgen bijvoorbeeld een boom met rose blaadjes zie zal ik die redelijk afwijkend vinden ![]()
||
Citaat:
Beschermen en opvoeding kroost is in 1e instantie een taak voor de ouders natuurlijk.
|
[QUOTE]Joostje schreef op 15-02-2004 @ 01:06:
Zou een kind met homoouders niet gelukkig kunnen zijn? dat zeg ik niet : ik bedoel dat het geluk van het kind het uitgangspunt zou moeten zijn, niet de rechten of wensen van de adoptieouders Niet als overbevolking een van de grootste problemen in de wereld is. nee, maar dat is niet zo. Over-concentratie van veel mensen op dezelfde plek wel, maar van echte overbevolking is geen sprake. Sowieso zou een grotere menselijke gemeenschap in staat zijn om meer mensen te ondersteunen en hoeft overbevolking nooit een echt probleem te vormen. Neu, in de natuur komt homofilie niet voor ![]() als je 't nou goed leest... homofilie komt in de natuur beperkt voor omdat het de natuur niet dient, da's wat anders dan dat het helemaal niet voorkomt. homo's bestaan, dus komen ze in de natuur ook voor, aangezien de mens onderdeel van de natuur is. daar ging het dus ook niet over... ![]() en ja, kinderen die geadopteerd zijn door homo's zullen gepest worden om dezelfde reden dat kinderen met rood haar, kinderen met een bril, kinderen met een beugel, en sowieso elk kind dat anders is dan de rest gepest word. Dat heeft niks met volwassen motieven te maken, maar met de werking van kinderlijke geesten. Kinderen pesten echt geen homo's omdat homo's een bedreiging zouden vormen, maar gewoon omdat ze anders zijn.
||
Citaat:
btw ging de vraag niet over homofilie (laat homo's lekker homo's zijn) maar over homo-adoptie.
||
Citaat:
Kijk je kunt ook homo de norm noemen en hetero de afwijking, komt op hetzelfde neer klopt dat niet wat aantallen betreft ![]() Ik hecht daar verder geen waarde aan, je kunt het ook indelen in meest voorkomend en minst voorkomend als dat beter klinkt ![]()
Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 14:46. |
![]() |
|||
Citaat:
Een norm is opgelegd. Maar waarom is een heteroseksueel stel een algemeen geaccepteerd iets en een homoseksueel stel niet? Citaat:
Maar goed. Homoseksuelen hebben wat mij betreft even goed het recht en beschikken evengoed over die kwaliteiten om kinderen te beschermen en op te voeden.
|||
Citaat:
Ik vroeg Fade of Light t ook al: http://forum.scholieren.com/showthre...89#post9570789 Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Presidentsverkiezingen Verenigde Staten 2012 Martiño | 262 | 06-11-2012 17:00 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Kerk tegen anticonceptie, echtscheiding, homohuwelijk lso | 25 | 28-08-2005 22:16 | |
Psychologie |
Homosexueel --> Ziekte/afwijking? Verwijderd | 267 | 11-02-2005 14:24 | |
Liefde & Relatie |
Vriend heeft relatie met zijn zus No Quiero | 129 | 21-07-2004 13:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Trouwen voor God Riconoscente | 33 | 02-08-2003 09:16 | |
Liefde & Relatie |
homohuwelijken saske | 23 | 26-01-2003 21:05 |