Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 18:45
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Fainne schreef op 16-02-2004 @ 19:24:
Van iedereen zijn maar 3 mensen tegen....ik moet er bijna van huilen. Jullie lijken wel mensenconsumenten. Jullie 'nee' is een belediging voor mijn leven.
Ach, jij ziet een ongewenste foetus als een klein mensje met een zieltje, ik zie het als een klompje cellen dat op mij parasiteert.
Oud 16-02-2004, 19:20
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 16-02-2004 @ 19:45:
Ach, jij ziet een ongewenste foetus als een klein mensje met een zieltje, ik zie het als een klompje cellen dat op mij parasiteert.
Je beschrijft het precies als een kankergezwel.
Vergeet niet dat je zelf zo'n parasiet bent geweest.
Zie je jezelf dan ook als zielloos? Een ziel heb je vanaf je eerste ontstaan, dus die komt niet ineens in je als je geboren wordt.
Of denk je dat zo'n mensje pas een zieltje krijgt nadat abortus niet meer mogelijk is?
En waarom niet afstaan voor adoptie? oh, het kind dragen, en bevallen is teveel moeite. Het is vooral teveel moeite om te weten voorwat je verantwoordelijk bent.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:01
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Fainne schreef op 16-02-2004 @ 20:20:
Je beschrijft het precies als een kankergezwel.
Vergeet niet dat je zelf zo'n parasiet bent geweest.
Zie je jezelf dan ook als zielloos? Een ziel heb je vanaf je eerste ontstaan, dus die komt niet ineens in je als je geboren wordt.
Of denk je dat zo'n mensje pas een zieltje krijgt nadat abortus niet meer mogelijk is?
En waarom niet afstaan voor adoptie? oh, het kind dragen, en bevallen is teveel moeite. Het is vooral teveel moeite om te weten voorwat je verantwoordelijk bent.
Ik ben door mijn moeder gewild, daar zit toch wel zeker een verschil in. Ik geloof niet echt in het bestaan van een ziel, jij wel, en so be it. Jij zou geen abortus laten plegen, ik weet niet wat ik zou doen in zo'n situatie maar ik wil wel een keuze hebben. En ethisch heb ik gewoon geen moeite met abortus.
En afstaan voor abortus zou ik niet doen - ik zou niet willen dat een kind met mijn genen door een ander zou worden opgevoed.
Oud 16-02-2004, 20:25
elledc
elledc is offline
Ik ben open minded, abortus keur ik goed. De beslissing ligt bij de moeder en bij de vader van het kind.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 14:23
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
1. Ik ben voor abortus

2. Veel vrouwen raken zwanger en hebben een kind niets te bieden, dan is het in het belang van de vrouw en het kind soms beter het kind te laten aborteren. Bovendien bestaan er situaties waarin het leven van een vrouw gevaar loopt als het kind geboren wordt. Ook in het geval dat een vrouw verkracht is, lijkt me abortus een heel aanvaardbaar iets.

3. Ja, ik vind dat abortus niet meer moet kunnen in het stadium dat het kind buiten de baarmoeder overlevingskansen zou hebben.

4. In alle gevallen waarin de zwangerschap nog niet in een te ver gevorderd stadium is.

5. Ik vind het onwenselijk dat mensen met een bepaald geloof hun normen dwingend op willen leggen aan mensen die dat geloof niet aanhangen, zonder dat het belang van de gelovige direct in het geding is.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 12:58
esperanza
esperanza is offline
Citaat:
Wawl schreef op 13-02-2004 @ 16:25:
De Kerk is een instituut dat normen heeft die al lang niet meer normaal zijn.

Elk persoon mag voor zichzelf beslissen of men abortus wil plegen. De Kerk heeft daar helemaal niets mee te maken.
Dat ben ik helemaal met je eens! bedankt!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:01
esperanza
esperanza is offline
Citaat:
Antasa schreef op 13-02-2004 @ 19:52:

Je vermoord eigenlijk een klein mensje voor je eigen 'pleziertjes'. Je bent als het goed is (nu heb ik het niet over verkrachting) zelf verantwoordelijk als je zo dom bent om het niet veilig te doen.
Vind jij iets dat nog nauwelijks bestaat, een klein klompje cellen al meteen een mensje? Want dat vind ik nogal moeilijk te zien, ik vind een mens pas een mens als het er ook uitziet als een mens.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:11
esperanza
esperanza is offline
Citaat:
Fainne schreef op 15-02-2004 @ 21:21:

5: wat vind jij van de geloofskwestie rond abortus?
onzin.
Ik zou willen dat meer mensen dit konden inzien.
Ik ben blij dat ik leef, want mijn 'vader' wou mij laten aborteren.
Wat bedoel je precies met onzin? Dat je het onzin vindt dat de kerk tegen abortus is ( dat lijkt me niet, kijkend naar je reactie), of vind je dat mensen toch zelf moeten kiezen?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:12
Gatara
Gatara is offline
Voor de gelovigen onder ons:
waarom bestaat t fenomeen abortus?
(vrouwen hebben al eeuwen lang abortus gepleegd (zij t op wat minder veilige manieren))

Ikzelf weet niet wat ik liever heb:
- een aanstaande moeder die eigenijk haar zwangerschap wilde afbreken omdat ze dan op wintersportvakantie zou kunnen gaan, maar het toch niet doet omdat het niet zou mogen (en wat voor een moeder ben je dan? ), of:
- een aanstaande moeder die haar zwangerschap afbreekt om op wintersportvakantie te gaan

Sowieso ben ik voor de mogelijkheid van abortus in gevallen van verkrachting of enorme ongelukjes (ook al was je nog zo voorzichtig genoeg) en je bent echt nog niet in staat financieel enzo een kind op te voeden (met de vraag of de echte vader nog wel bij je blijft, overigens en je dus vaak alleen staat as zwangere vrouw in dergelijke gevallen).

Natuurlijk moet in het geval as een abortus overwogen wordt wel duidelijk uitgelegd worden wat er gebeurt, wat het betekent en wat er verder aan te pas kan komen.
Oud 02-03-2004, 13:13
esperanza
esperanza is offline
Citaat:
Harry1984 schreef op 16-02-2004 @ 01:07:

2: heb je daar argumenten voor en zo ja welke?
Anders dan zijn er allemaal grietjes zwanger of je moet altijd condooms enzo gebruiken
.
Zoals jij het nu zegt lijkt het net of abortus net zo simpel is als een condoom. Abortus is een laatste redmiddel, geen voorbehoedsmiddel.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:43
Sjoerd
Sjoerd is offline
1: ben jij voor of tegen abortus?
voor.
nee.
3: zijn er bepaalde grenzen bij abortus?
Ja, ik vind dat ze moeten zeggen: "niet meer als 1 keer abortus" (behalve als je het kind weg wilt hebben door verkrachting.)
4: wanneer, vind jij, mag er abortus plaatsvinden?
Wanneer een vrwou zeker is dat ze het kind niet meer wilt.
Ik vind het goed uitgevonden, maar sommige mensen zijn er tegen, vanwege hun geloof, dan doen zij dat toch niet?!

(maar ze moeten wel gewoon veilig sexen als ze geen kind willen!)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:39
Sade
Sade is offline
Citaat:
esperanza schreef op 13-02-2004 @ 15:29:
Hallo allemaal,

Ik wil graag een paar dingen van je weten (als je daar zin in hebt natuurlijk). Voor school heb ik een paar meningen nodig over abortus. Hieronder een paar startpunten:

Voor
In geval van ongewenste zwangerschap, zou je daar (in een vroeg stadium) iets aan moeten kunnen doen.
[B]Ja, ik vind niet dat iemand abortus als voorbehoedsmiddel moet gaan gebruiken, en dus 10 keer achter elkaar abortus laten plegen (als dat uberhaupt al kan).
Zoals ik al zei, als de vrouw in kwestie ongewenst zwanger is geworden en het om bepaalde redenen niet wilt houden
Tja, geloofskwesties zijn altijd moeilijk. Al zie ik abortus niet zozeer als 'kinderdoding'. Aangezien ik zelf een meisje ben met het risico op een ongewenste zwangerschap, en niet geloof heb ik er persoonlijk geen problemen mee.
Oud 02-03-2004, 17:52
Sade
Sade is offline
En na het lezen van toch een aantal reacties die nogal naief te noemen zijn, hoop ik voor deze mensen dat ze zelf nooit in dit schuitje terecht komen, want dat werpt dan misschien wel eens een heel ander licht op datgene waar je zo van overtuigd was...
Oud 02-03-2004, 18:31
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
esperanza schreef op 02-03-2004 @ 14:11:
Wat bedoel je precies met onzin? Dat je het onzin vindt dat de kerk tegen abortus is ( dat lijkt me niet, kijkend naar je reactie), of vind je dat mensen toch zelf moeten kiezen?
'Onzin' was misschien verkeerd gezegd. Ik ken de geloofskwestie over abortus niet, maar als het zou zijn dat ze abortus alleen maar afkeuren of goedkeuren omdat God het zou gezegd hebben, vind ik het onzin, omdat ik totaal niet geloof.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:44
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Sade schreef op 02-03-2004 @ 18:52:
En na het lezen van toch een aantal reacties die nogal naief te noemen zijn, hoop ik voor deze mensen dat ze zelf nooit in dit schuitje terecht komen, want dat werpt dan misschien wel eens een heel ander licht op datgene waar je zo van overtuigd was...
bedoel je dit soms op mij?

Dit is mijn persoonlijke overtuiging en mening,
zoals ik jullie niet van jullie mening kan afbrengen dat het acceptabel is om een foetus te aborteren,
kunnen jullie mij niet van mijn mening afbrengen dat het in alle gevallen moord is.
Ik kan er toch niets tegen doen dat het algemeen aanvaard is, als ik de wet zou kunnen veranderen, zou ik het doen en abortus verbieden.
Wat ik zeker weet, isdat ik in alle gevallen het kind zou houden, ook in het geval van verkracht worden.

Naïef ( als een onwetende over iets praten waar je niets van af weet) slaagt echt niet op mij.
Onze keuzes zijn evenwaardig, al staan ze lijnrecht tegenover elkaar.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fainne schreef op 02-03-2004 @ 19:44:
bedoel je dit soms op mij?

Dit is mijn persoonlijke overtuiging en mening,
zoals ik jullie niet van jullie mening kan afbrengen dat het acceptabel is om een foetus te aborteren,
kunnen jullie mij niet van mijn mening afbrengen dat het in alle gevallen moord is.
Ik kan er toch niets tegen doen dat het algemeen aanvaard is, als ik de wet zou kunnen veranderen, zou ik het doen en abortus verbieden.
Wat ik zeker weet, isdat ik in alle gevallen het kind zou houden, ook in het geval van verkracht worden.

Naïef ( als een onwetende over iets praten waar je niets van af weet) slaagt echt niet op mij.
Onze keuzes zijn evenwaardig, al staan ze lijnrecht tegenover elkaar.
maar t gevaar zit m erin dat als een overgrote meerderheid tegen abortus is, dat het dan (weer) verboden wordt.
En dan wordt de mening van de voor-stemmers te niet gedaan.

Nu (met abortusmogelijkheid) is het puur gebaseerd op de keuze van de vrouw en man zelf (en voornamelijk vrouw). En als deze geen abortus wilt, is dat haar goed recht.
Oud 02-03-2004, 18:51
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Oh god, weer iemand van vijftien met dit soort vragen.. is het de mode ofzo?

Maargoed, mijn standpunt is geloof ik wel een beetje algemeen bekend dus daar hoef ik niet verder over uit te wijden..
Oud 02-03-2004, 19:05
Allures
Allures is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 13-02-2004 @ 15:35:
Voor.
Elke zwangere vrouw moet de keuze hebben.
Ja, in Nederland wettelijk gezien tot de 22ste maand.
Tot de 22ste maand (dit gebeurt zelden).
Heel leuk, zolang het geen invloed heeft op de abortus-regeling hier.
De 22ste maand????
Een zwangerschap duurt toch echt maar 9 maand??
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 19:31
Fleurop
Fleurop is offline
voor
Het blijft gewoon een eigen keus. Als je goed hebt nagedacht en je weet zeker dat je het kind niet wilt houden, om wat voor reden ook, dat moet abortus gewoon kunnen. Dat ik het zelf zou doen is tot daar aan toe.
Nee
Ik vind dat iedereen er recht op heeft, hoe dan ook. Want wie ben jij om te oordelen wat goed of niet goed voor iemand is?Daarbij vind ik wel dat iemand voor een bepaalde tijd verplicht bedenktijd moet hebben (maar dat is al zo..)
Ieder zo zijn eigen geloof... maar ik vind niet dat geloof abortus in de weg mag zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:47
Brutus
Brutus is offline

1: ik ben tegen abortus.
2: ja .. het is moord. voorbehoedsmiddelen zijn er niet voor niets.
3: zie 1
4: als het door een verkrachting o.i.d gebeurt.
5: ik vind t goed dat geloven er tegen zijn
Oud 02-03-2004, 22:58
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:

tegen
Ik vind het moord, en wij mogen niet zelf bepalen wanneer we ons leven beeindigen en zeker niet van iemand anders.
zie 1
nooit
Zelf is mijn christelijk standpunt ook aanwezig dus ik spreek ook deels hieruit.
Alvast bedankt voor je mening.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 23:02
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 02-03-2004 @ 19:51:
Oh god, weer iemand van vijftien met dit soort vragen.. is het de mode ofzo?
nah, geupt topic
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 12:33
esperanza
esperanza is offline
Goed dat iedereen een eigen mening heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 12:51
Liss
Liss is offline
1: Voor
2: Iedereen moet zoiets zelf bepalen, het veranderd toch je leven ook al is het een foutje geweest, als het niet wilt moet er niemand zijn die je tegenhoud.
3: Na een te lange tijd kan het niet meer.
4: Als de moeder dat wilt.
5: Onzin, maar ik heb geen geloof.
Oud 04-03-2004, 12:58
MieX
MieX is offline
Citaat:
Allures schreef op 02-03-2004 @ 20:05:
De 22ste maand????
volgens mij snap je m niet
Oud 05-03-2004, 18:52
Isa
Isa is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik wil graag een paar dingen van je weten (als je daar zin in hebt natuurlijk). Voor school heb ik een paar meningen nodig over abortus. Hieronder een paar startpunten:
1.tegen tis barbaars in de meest ware zin van het woord
2.het is moord en ik geloof dat je iemand de kans ontneemt om een leven te ervaren wat de bedoeling was
3.ja mag nie
3.bij levensgevaar voor ma misschien. en zoals Machia heb ik er dan ook moeite mee
5.speelt zeker een rol.
er is meer tussen hemel en aarde.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Allures schreef op 02-03-2004 @ 20:05:
De 22ste maand????
Dat gebeurd dus idd maar zelden, wat ze zegt.

Citaat:
MieX schreef op 04-03-2004 @ 13:58:
volgens mij snap je m niet
Dan snap ik hem ook niet.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 22:54
Fantôme
Fantôme is offline
@ Faine,
ik kan me goed voorstellen dat jij, om de reden die je aanvoert (vooral emotionele reden als je het mij vraagt, maar daar is zeker ook niks mis mee). Als ik het goed begrijp wilde jou 'vader' dat je moeder abortus zou plegen en als je moeder dat had gedaan had jij nu niet bestaan. Ik begrijp heel goed dat je vanuit dat oogpunt tegen abortus bent... omdat je geniet van je leven (ga daar vooral mee door!). Je zou in feite je leven 'missen' als je het niet had. Maar een foetus, weet niet wat er gebeurd en kan ook nooit een leven missen. En zoals het voor jou persoonlijk ligt kan het voor anderen ook heel persoonlijk liggen. Ik denk dat het vreselijk moeilijk is voor mensen die verkracht zijn om een kind op te voeden, die deels dus de genen heeft van de verkrachter. Misschien zou je voor altijd daar je kind wel inzien, ookal houdt je van hem / haar, sommige mensen kunnen er altijd aan herinnerd blijven. Dat is ook een emotionele reden om VOOR abortus te zijn.

liefs, wendy
Oud 05-03-2004, 23:28
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
esperanza schreef op 02-03-2004 @ 14:01:
Vind jij iets dat nog nauwelijks bestaat, een klein klompje cellen al meteen een mensje? Want dat vind ik nogal moeilijk te zien, ik vind een mens pas een mens als het er ook uitziet als een mens.
Ik weet niet of jij wel eens hebt gezien hoe het 'klompje', zoals jij het noemt eruit ziet op het moment dat het nog legaal is te aborteren, maar dan heeft het alles al, en ziet het er zeker al wel uit als een mensje.

Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 23:57
Verwijderd
En dat heeft ook vast in de gaten dat je het weghaalt.

Ik denk niet dat je goedkeuring van abortus moet zien in het feit dat het nog geen mens zou zijn, maar in de rechtvaardiging door overmacht omdat het je materiëel ook je eigen leven kost.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 10:00
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 05-03-2004 @ 23:54:
@ Faine,
ik kan me goed voorstellen dat jij, om de reden die je aanvoert (vooral emotionele reden als je het mij vraagt, maar daar is zeker ook niks mis mee). Als ik het goed begrijp wilde jou 'vader' dat je moeder abortus zou plegen en als je moeder dat had gedaan had jij nu niet bestaan. Ik begrijp heel goed dat je vanuit dat oogpunt tegen abortus bent... omdat je geniet van je leven (ga daar vooral mee door!). Je zou in feite je leven 'missen' als je het niet had. Maar een foetus, weet niet wat er gebeurd en kan ook nooit een leven missen. En zoals het voor jou persoonlijk ligt kan het voor anderen ook heel persoonlijk liggen. Ik denk dat het vreselijk moeilijk is voor mensen die verkracht zijn om een kind op te voeden, die deels dus de genen heeft van de verkrachter. Misschien zou je voor altijd daar je kind wel inzien, ookal houdt je van hem / haar, sommige mensen kunnen er altijd aan herinnerd blijven. Dat is ook een emotionele reden om VOOR abortus te zijn.

liefs, wendy
Ten eerste waardeer ik het enorm dat je zo genuanceerd hebt geantwoord.
Ik begrijp echt wel jouw standpunt, hoe mensen zo getraumatiseerd kunnen zijn na een verkrachting, dat als ze dan nog eens zwanger zijn geworden, zo snel mogelijk het element willen elemineren dat nog deels van de verkrachter is. In die situatie kunnen de meesten vrouwen dat als de enige oplossing zien, het enige wat ze kunnen indenken dat moment.
Mijn standpunt was altijd al zo duidelijk zoals nu, en wanneer ik te horen kreeg van mijn moeder dat mn 'vader' me wou aborteren, versterkte het alleen nog mijn standpunt.
Misschien heb ik al teveel meegemaakt in mijn leven, om me door omstandigheden te laten klein krijgen. Ik weet van mezelf dat ik een positieve keuze kan maken in een negatieve situatie.
Ik zie abortus om gelijk welke reden als moord, want het is een prachtig persoon in wording. Een foetus heeft er geen besef van dat het vermoord wordt, maar een geboren baby ook niet, die kan al schreeuwen van miserie of pijn, alleen omdat zijn stembanden al ontwikkeld zijn. Het stoort me ook dat men zo gemakkelijk al naar abortus grijpt als oplossing voor hun probleem. En zoals forumfreakie heeft aangetoond, het is in vele gevallen van abortus al een mini-mensje met alles erop en eraan.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 11:21
MieX
MieX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-03-2004 @ 20:34:
Dan snap ik hem ook niet.
Abortus na de geboorte
Oud 11-03-2004, 14:07
esperanza
esperanza is offline
Citaat:
Isa schreef op 05-03-2004 @ 19:52:
[B]2.het is moord en ik geloof dat je iemand de kans ontneemt om een leven te ervaren wat de bedoeling was
B]
Ja, maar de gezondheid van de moeder kan bijvoorbeeld in gevaar zijn en dan ontneem je haar de kans om het leven verder te ervaren. PLus alsnog het leven van dat ongeboren kind.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:11
esperanza
esperanza is offline
[QUOTE]forumfreakie schreef op 06-03-2004 @ 00:28:
[B]Ik weet niet of jij wel eens hebt gezien hoe het 'klompje', zoals jij het noemt eruit ziet op het moment dat het nog legaal is te aborteren, maar dan heeft het alles al, en ziet het er zeker al wel uit als een mensje.

Sorry. Dat wist ik inderdaad niet. Maar het ligt er ook maar aan wanneer je het aborteert. Kijk, de foetus ziet er pas zo uit als het minstens twee maanden is. In de eerste twee weken is het vaak nog geen echt mensje met menselijke kenmerken.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 06-03-2004 @ 11:00:
Ik weet van mezelf dat ik een positieve keuze kan maken in een negatieve situatie.
Ik weet niet of je hiermee bedoeld dat de beslissing om het kind te houden een positieve keuze is, maar besef je je ook dat dat in jouw ogen een positieve keuze is? Een ander kan daar heel anders over denken.

Ik ben niet tegen abortus, maar voor mezelf ook niet voor. Ik zeg nooit nooit, maar ik verwacht dat ik niet snel abortus zal laten plegen. Wat anderen doen, moeten ze zelf weten, daar ga ik niet over beslissen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:12
graag gedaan
graag gedaan is offline
Oud 11-03-2004, 16:47
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2004 @ 15:12:
Ik weet niet of je hiermee bedoeld dat de beslissing om het kind te houden een positieve keuze is, maar besef je je ook dat dat in jouw ogen een positieve keuze is? Een ander kan daar heel anders over denken.

Daar heb je gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:49
Cruz
Cruz is offline
Voor
Als je bv heel jong bent of je wordt verkracht ofzo.. maar men moet verder wel zo intelligent zijn om condoom/pil te gebruiken
Na een bepaalde tijd kan het niet meer
Zie antwoord bij vraag 2
Tja ik geloof niet
Oud 11-03-2004, 20:45
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
Cruz schreef op 11-03-2004 @ 20:49:
Voor
Er moet ook worden gedacht aan het kind, ik denk niet dat hij/zij een gelukkig leven zal krijgen als moeders niet/nauwelijks in staat is hem/haar op te voeden.
De officiele grenzen
Wanneer de moeder hiervoor kiest.
Moeilijk
Oud 11-03-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Hallo allemaal,

1. Voor
2. Verkrachting kan altijd gebeuren, ik zou dan wel abortus willen plegen.
3. Ja
4. Als je er zelf niet achter staat.
5. Vrij logisch, ik geloof zelf niet maar ik kan er cker begrip voor opbregen dat deze mensen niet willen aborteren.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 09:44
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-03-2004 @ 00:57:
En dat heeft ook vast in de gaten dat je het weghaalt.

Ik denk niet dat je goedkeuring van abortus moet zien in het feit dat het nog geen mens zou zijn, maar in de rechtvaardiging door overmacht omdat het je materiëel ook je eigen leven kost.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:19
Thomas
Thomas is offline
Ik denk niet dat het nodig is om dit nog in te vullen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:25
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
Thomas schreef op 12-03-2004 @ 13:19:
Ik denk niet dat het nodig is om dit nog in te vullen.
Dat denk ik inderdaad ook niet, maar het blijft een interessant onderwerp...
Oud 12-03-2004, 12:27
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 12-03-2004 @ 13:25:
Dat denk ik inderdaad ook niet, maar het blijft een interessant onderwerp...
Voor mij is de kous reeds afgedaan, hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten