Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als ik jou was Renske, zou ik me eerst volledig orienteren op het WO en daar een studie uit kiezen die je leuk lijkt (er zijn zoveel WO studies dat er altijd wel eentje bij zit waar je je 100% voor kan geven) en wanneer je na het afsluiten van de studie nog steeds heel graag les wil geven kan dat altijd nog.
Onderschat je ouders niet. Die weten meer van je dan je zou denken en hun advies om te gaan studeren inplaats van een HBO-opleiding te gaan volgens geven ze uiteraard niet zonder reden. Wat je in ieder geval niet moet doen is bij voorbaat alle WO studies afschrijven en alleen maar oog hebben voor die 2 HBO-opleidingen die je noemde. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ben afgelopen vrijdag nog naar de RUG geweest naar pedagogiek en onderwijskunde, maar dat is het absoluut niet. I'll keep on looking! |
![]() |
|
Je kunt ook nog een studie kiezen in een vakgebied dat je leuk lijkt, en er daarna een master Onderwijs achteraandoen.
Als je per sé in ontwikkelingslanden wil gaan werken, zou ik eens kijken bij Culturele Antropologie (WO).
||
Citaat:
Je moet gewoon gaan doen wat je zelf wilt, het is immers JOUW toekomst en niet die van je ouders. Die hebben het allang 'gemaakt'. Je doet Gymnasium omdat je het leuk vind en omdat het jouw niveau is. Maar misschien ben je veel breder geïnteresseerd, waarom zou je dan niet gewoon HBO kunnen doen. Bij ons op school wordt er zelfs voor VWO'ers info gegeven over WO-opleidingen én HBO-opleidingen. Maar ik las ook dat je iets met ontwikkelingswerk wilde gaan doen. Kun je dat ook op een Uni! In Wageningen zit namelijk een opleiding (die mij ook wel interesseert): Ontwikkelingsstudies! Dit heeft ook helemaal te maken met ontwikkelingswerk, en het opzetten van projecten in ontwikkelingslanden. Erg interessant! Succes en sterkte ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
het hen minder geld kost, hbo is vaak korter danWO. je kan ook pedagogiek ofzo gaan studeren suc6 iig |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|