Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
wraak?
als in: gerichte subversieve acties ter vergelding van iets wat je misdaan is? das goed, don't get angry, get even. of beter: Get angry, THEN get even. ik heb nog steeds een vete tegen iemand die uit luchtmachttijd. ik zou er plezier in hebben zijn bloedende kop onder 1 van mijn voeten te hebben.... |
![]() |
||
Citaat:
En wie wil nou een anarchistische samenleving? We zijn allen gebonden aan de wet en das maar goed ook... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Dan kennen julie natuurlijk ook wel deze teksten: Deut 32: 35 Mij komt de wraak toe en de vergelding tegen de tijd, dat hun voet zal wankelen, want de dag van hun verderf is nabij, snel komt nader wat over hen is beschikt. Rom 12: 18-21 18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen. 19 Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here. 20 Maar, indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten; indien hij dorst heeft, geef hem te drinken, want zo zult gij vurige kolen op zijn hoofd hopen. 21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. Hebr 10: 26-31 26 Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over, 27 maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de wederspannigen zal verteren. 28 Indien iemand de wet van Mozes terzijde heeft gesteld, wordt hij zonder mededogen gedood op het getuigenis van twee of drie personen. 29 Hoeveel zwaarder straf, meent gij, zal híj verdienen, die de Zoon van God met voeten heeft getreden, het bloed des verbonds, waardoor hij geheiligd was, onrein geacht en de Geest der genade gesmaad heeft? 30 Want wij weten, wie gezegd heeft: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden! En wederom: De Here zal zijn volk oordelen. 31 Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God! Hier lezen we dus dat de wraak aan God toebehoort en niet aan de mensen. Ook lezen we dat God niet milder is geworden of dat het om twee verschillende Goden gaat. In de eerder genoemde teksten uit het OT (Oude Testament/Verbond/Belofte) bleek ook steeds dat het de Here is die wraak neemt. M.a.w. iedere keer dat een mens wraak neemt / probeert te nemen, probeert hij op de zetel Gods te zitten. En zoals we uit de Bijbel weten was dat ook de eerste zonde, proberen om op Gods stoel te zitten. Gen 2: 4-6 4 De slang echter zeide tot de vrouw: Gij zult geenszins sterven, 5 maar God weet, dat ten dage, dat gij daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden, en gij als God zult zijn, kennende goed en kwaad. 6 En de vrouw zag, dat de boom goed was om van te eten, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, dat de boom begeerlijk was om daardoor verstandig te worden, en zij nam van zijn vrucht en at, en zij gaf ook haar man, die bij haar was, en hij at. Ps. ik zou graag een exemplaar willen hebben van het boek Hank, waar ik die bestellen? ![]()
Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 10:44. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Beste wraak film Donny must die | 70 | 25-06-2005 13:31 | |
Verhalen & Gedichten |
De Wraak van Harry: Deel 5 tss | 6 | 31-03-2005 18:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Schrijver van officieel vervolg op ''De Wraak van Harry'' uitgekozen Ampelopsis | 3 | 14-03-2005 11:52 | |
Verhalen & Gedichten |
De Wraak van Harry: Deel III Gunvald | 5 | 17-02-2005 19:24 | |
Games |
wraak reshad | 6 | 18-05-2004 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Wraak! Ieke | 0 | 08-12-2003 20:07 |