|
ben je tevreden met jezelf:
Nee absoluut niet. Ik voel me doorlopend kut over mezelf:
-Ik ben ontzettend aso tegen mijn ouders: help nooit mee in het huishouden bijv.
-Ik ben ontzettend gemeen en egoistisch tov mijn vriend
-ik heb niet de karaktereigenschappen die de maatschappij tegenwoordig van iemand vraagt:
ik leef niet echt zelfverantwoordelijk, ik ben niet commercieel ingesteld in de zin van dat ik goed kan overtuigen en enthousiast ben, ik ben niet enthousiast of spontaan, ik ben niet sociaal, ik ben niet creatief, ik ben niet initiatiefrijk, ik ben onzeker, ik ben niet praktisch ingesteld enz.
-ik onthoud praktische dingen als hoe een band te plakken, hoe een was te doen, hoe te koken (de volgorde), bij auto-rijden: of je nu eerst de versnelling moet doen of hem van zn vrij af moet zetten, dat ik goed op mn kijktechniek moet letten etc. nooit....ik weet niet hoe dat precies komt, gebrek aan betrokkenheid en motivatie denk ik. Want oerdom ben ik nu ook weer niet. Maar t wil er gewoon niet in, ik snap het ook niet.
Ben al 2 jaar bezig met rijlessen en elke les opnieuw moet hij me hetzelfde uitleggen, strontvervelend maar het is zo. Met een beetje geluk slijt een handeling er na 500 keer in, maar anders niet. dit is echt een handicap voor mij.
-Ik ben 22 maar woon nog steeds thuis
-Ik wou dit jaar gaan besteden aan werken. geld verdienen; sparen en er leuke dingen van doen, en het huishouden meehelpen leren en aardiger zijn tegen mijn ouders.....maar tot nu toe is er nog geen zak van gekomen....en ik kan nog steeds niet wassen, koken, mn band plakken (nouja ik kan het wel maar alleen als het nog eens uitgelegd word).
Ik ben kom verder heel vaak dom en onhandig over (bijv. bij werk) en daar baal ik dan van. Ook omdat ik mezelf daardoor erg dom vind.
heb je het gevoel dat je niet alles eruit haalt wat erin zit?
Ja heel erg.
ben je gelukkig met de dingen die je doet en de toekomst die je denkt voor je te hebben liggen? of zou je graag dingen willen veranderen?
Ja ik zou willen dat ik de tijd 10 jaar terug kon draaien. Ik voel me heel erg kut als ik over de toekomst na ga denken omdat ik bang ben dat ik geen toekomst meer heb die nog enigzins leuk en zinvol is voor me.
(Ik zit in het 4e jaar van de PABO maar moet er misschien mee stoppen omdat ik de LIO waarschijnlijk niet aan kan (zeggen al mijn begeleiders op de pabo).
(als ik de opleiding toch ga afmaken dan begin ik volgend jaar opnieuw in de 4e=dus 5 jaar studie ipv 4).
Gister naar open dag voor humanistiek geweest. Het leek me best wel iets voor mij, bepaalde dingen dan. Kreeg er echt een energie-boost, ik voelde me van een steen in een spons veranderen die zoveel mogelijk kennis wilde absorberen. Ik had zin om me echt in iets zoals dat te gaan verdiepen, te leren etc.
Maar eenmaal op de terugweg en thuis kreeg ik een gigantische dip: waarschijnlijk kan ik die studie niet doen vanwege geld en tijd gebrek (duurt 6 jaar, heb al 4 jaar stufi verspild).
Ik zal nooit vooraan, bij de bachelor kunnen beginnen (financieel gezien en gezien mijn leeftijd is het ook niet praktisch) en die lijkt me nu juist het leukst want het meeste theorie, het meest breed, het meeste leren.
Ik baal echt enorm dat ik niet eerder ben gestopt met de Pabo, dat ik geen 18 meer ben, dat ik al 4 jaar stufi heb vergooid en nu niet meer een studie kan doen tenzij ik vette studieschulden maak en mn ouders willen/kunnen bijspringen met zoveel-duizend euro per jaar.
Ik baal zo dat ik in die 4 jaar pabo alleen maar heb lopen stressen en me kut en minderwaardig heb lopen voelen, dat ik er bijna geen moment van genoten heb en ook maar weinig van geleerd naar mijn idee. Gewoon 4 jaar van mn leven vergooid (met stressen en me kut voelen).
Ik had GVDM eerder in moeten zien dat het niks voor mij was....na al dat minderwaardig voelen en verslagen maken die me niet leuk leken, maar nee......ik zag het niet in, wilde vasthouden aan het idee 'ik ben niet iemand die dingen niet afmaakt'.
Zolang ik thuis zit me te vervelen, af en toe eens werk, blijf ik stilstaan en blijf ik leeg....terwijl ik nu juist zou moeten leren omdat dat nu nog net een beetje gaat, over 10 jaar ben ik ouder en leer ik al veel moeilijker. Ik voel me een spons die kennis wil opzuigen, maar dat gaat gewoon niet nu.
Ik baal gewoon zo dat ik niet kan doen wat ik zou willen, wat ik echt het liefst zou willen, op dat moment. Dat ik daarvoor moet wachten tot het juiste moment alweer voorbij is en dat ik op het moment dat ik er het meest van zou genieten/profiteren etc. er niet van kan genieten omdat het dan niet kan.
Ik baal er zo van dat ik in nederland woon en studeren (een 2e studie dan) hier af en toe zo onmogelijk duur is. Dat je op de 18e al zeker moet weten wat je de rest van je leven wilt gaan doen.
Ik wordt gewoon verdrietig en boos wanneer ik denk dat ik nooit mijn 'talenten' zal kunnen uiten of gebruiken in deze maatschappij. Het begint steeds meer tot me door te dringen dat ik al oud ben, dat ik nog maar 10 a 15 jaar lang mezelf 'jong' kan noemen en kan reizen of leren.
Dat de toekomst waar ik over droom, het vage idee van wat ik wil worden (iets met onderwijs, veel reizen, iets met adviezen/ voorlichten, iets met schrijven) nooit meer vorm zal krijgen omdat het nu al de toekomst is, nu al later is.
Ik ben redelijk 'jong' maar heb nog steeds niet genoten van mijn leven...die momenten zijn zeldzaam.
Ik vind het erg dat ik straks kinderen krijg (nouja ik heb ze nooit gewild maar misschien dat ik ze toch wil over 5 jaar...in ieder geval moet ik er dan over nadenken ivm de biologische klok en een vrouw zonder kinderen is toch raar) en als ze dan vragen hoe mamma vroeger leefde en hoe mamma vroeger uitging en student was dat mamma dan maar weinig te vertellen heeft omdat mamma nooit uitging of leuke dingen deed of een leuke studie had of leuke vrienden...mamma was altijd aan het stressen en een beetje buiten zichzelf aan het leven.
Ik baal ervan dat ik nooit boos op mezelf wordt (hooguit zelfhatend,depressief, passief en verdrietig maar nooit echt boos)en mezelf een schop onder de kont geef. Ik baal ervan dat ik in mijn droomwereld blijf hangen van 'het komt wel goed, ik kom toch wel terecht waar ik terecht moet komen'.....dat is niet zo!! Ik moet eens inzien dat ik dit leven voor mezelf leef en dat ik er aan moet werken wil ik er iets van maken. Ik leef als een buitenstaander van mn eigen leven die aan het toekijken is hoe het ooit op zn pootjes terecht zal komen (wat dus niet gebeurt als ik daar niet zelf wat aan doe).
Ik ben zo bang dat ik nu eindig als schoonmaakster en nooit zal kunnen doen waar ik naar verlang/ droom/ wil, wat ik vind dat mijn doel is in dit leven of zo. Dat ik de komende 10 jaar, net als de afgelopen 10 jaar, maar weinig dingen zal doen die ik leuk zal vinden, dat ik maar blijf stilstaan en er niks gebeurt totdat ik al zo oud en verschrompeld ben dat het geen zin heeft nog te studeren enz.
en ga zo nog maar ff door.........ik weet gewoon niet wat ik nu moet.....tis gewoon ZO ontzettend belangrijk dat je de goede studiekeuze maakt, daar ben ik nu wel achter......niks is meer leuk, zelfs leuke dingen niet als in je achterhoofd het stemmetje blijft roepen dat je nooit zult kunnen doen hier op aarde wat je graag wou, dat je nooit gelukkig zult worden, nooit -voor jezelf dat idee hebbend- zinvol bezig zult kunnen zijn.....het scheelt al zoveel als je die kopzorg niet hebt en gewoon op de juiste studie zit zonder studieschuld en problemen.
Bah, en de rest van mn leven is ook al niks: onzeker over relatie, weinig (2 maar) vrienden, geen bekenden -niet echt-, weinig uitgaan, geen studenteleven, mn dagen saai slijten, geen mooi figuur, kutte karaktereigenschappen als a-sociaal, onhandig, a-spontaan, geen initiatief durven nemen, een broertje met problemen, nog thuis wonen en daar nogal aso zijn, gezondheidsproblemen, eenzame jeugd en bladiebla.
Ik baal van mijn leven. Tenminste, dat zou ik moeten doen. Ik wil helemaal niet meer balen. Ik wil juist gelukkig zijn en leuke dingen doen. Maar hoe kan ik nog positief blijven als alles zo kut is?) ff kopietje uit ander topic van mij hier op psych.
Momenteel zit ik thuis zonder echt met opleiding of werk bezig te zijn en voel ik me niet super omdat er weinig gebeurd, vooral niet in mn geest.
Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 18:58.
|