Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2004, 19:02
Allures
Allures is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 02-03-2004 @ 19:29:
uhm het meisje heeft geen zelfmoord gepleegd, gelukkig niet.
Het gaat om een plant die van de kast is gesprongen omdat hij de geur niet meer aankon.
arme bamboe

Uhm volgens mij staat die 1 onterecht voor je leeftijd hoor.. rozen en bamboe..

Ik heb trouwens nog nooit andere godsdienstleerkr8en gehad dan zieltjeswinnende.. (ik zit wel op een jezuietencollege maar soit)... Get over it..

En ik vind idd dat die goth maar is met die vrouw moet praten, ik bedoel maar als je der zo uitgesproken bijloopt moet je er tegen kunnen dat het fout geinterpreteerd wordt en goths hebbn toch meestal geen problemen met voor zichzelf op komen.. (ok ik bén bevooroordeeld, maar wel positief )

En leerkr8en ZIJN nou eenmaal irritant..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2004, 21:14
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 29-02-2004 @ 11:32:

bijv. met de advent verplicht met kaarsjes in de klas naar een bijbl verhaal luisteren
Is dat erg? Ik heb (als niet gelovige) op alleen maar christelijke scholen (de een wat strenger dan de ander) gezeten en ik denk niet dat het me slecht gedaan heeft. Ik ben er ook geen spatje minder atheïstisch om geworden. Gewoon opletten wanneer ze met haar geloof bezig is en probeer die docent te begrijpen. En uit ervaring heb ik gemerkt dat je rustig een goed gesprek kan voeren met een christelijke (godsdienst/levensbeschouwing) docent. Maar schei in ieder geval uit met die provocerende onzin als het sturen van rozen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 09:38
sublime
sublime is offline
Citaat:
Uitverkorene schreef op 25-02-2004 @ 17:05:
Je zit zeker op een christelijke school? Dan kun je weinig doen. Ik heb ook ooit verplicht de halve bijbel moeten lezen. Dat is heel slecht en ouderwets natuurlijk; een moderne school hoort religie vanuit verschillende invalshoeken te behandelen. Maar als je gaat klagen zal de school wijzen op zijn christelijke identiteit, en je hebt tenslotte zelf gekozen dat je erop wilt zitten...
wat is er slecht aan de bijbel moeten lezen? dan weet je iig waar je het over hebt. > ook een kwestie van algemene ontwikkeling

verder lijkt het me een enigszins overdreven verhaal, maar meer reactie volgt later
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 03:00
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
sublime schreef op 03-03-2004 @ 10:38:
verder lijkt het me een enigszins overdreven verhaal, maar meer reactie volgt later
Later...

Reageer niet...het is beter voor de mensheid....maar ik kon het toch eventjes niet laten.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 03-03-2004 @ 10:38:
wat is er slecht aan de bijbel moeten lezen? dan weet je iig waar je het over hebt. > ook een kwestie van algemene ontwikkeling

uhm noem jij de bijbel lezen goed voor je algemene ontwikkeling? het is goed om wat te leren over alle godsdiensten die er zijn op de wereld maar de bijbel lezen vind ikzeer overdreven.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:41
sublime
sublime is offline
@phensicske: beetje vergeten

@anniemoppie: absoluut goed voor je algemene ontwikkeling. je moet het niet zo zeer religieus beschouwen, alswel geschiedkundig. bovendien komen een heleboel bijbelse zaken in andere dingen terug (kunst bijvoorbeeld). door enige bijbelse kennis te hebben, begrijp je van veel kunst veel meer.

maar ik vind trouwens ook dat eigenlijk iedereen de koran zou moeten lezen bv
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten