![]() |
||
Citaat:
Maar goed je moet het zelf weten ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Ga uit van tegen de 5000 euro, en als je ook nog werkt, kun je daar behoorlijk ruim van leven. Sterker nog, als je goed zoekt, eventueel in hostels slaapt waar je de huur van je bedje kan terugverdienen door 2 uurtjes te werken per dag, dan kun je met 2000 euro makkelijk weg. Let wel, dan moet je geen dingen als skydiven en bungeejumpen etc gaan doen, of zoveel zuipen als de gemiddelde Engelse backpacker. Dan neemt je budget evenredig toe. Citaat:
![]() Have fun!
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Beslis zelf of hij het waard is. (en als hij DE liefde van je leven is, dan wacht hij toch wel een jaartje op je, en hoef jij toch niet zonodig als vrijgezel op vakantie??)
||
Citaat:
Of je gaat pas over een paar jaar..ik weet niet hoe oud je bent maar iig ik ga na mijn studie dan ben ik ong. 22 lijkt mij een mooie leeftijd.
||
Citaat:
Maar zelf zou ik bepaalde dingen plannen uitplannen niet echt een datum maar wel dingen die je wilt zien, ik ben het eens met mijn mede-supporter boven mij.
||
Citaat:
![]() Hup NAC!
||
Citaat:
||
Citaat:
Vliegen kan ook, maar is voor de meeste backpackers te duur (tenzij het inbegrepen zit in je round the world ticket). Als je gerichte vragen hebt, pm of mail. Ik weet de meeste dingen wel over (backpacken in ) Australie.
||
![]() |
Citaat:
Zoals ParisPlage natuurlijk al zei, kijk goed uit: je bent alleen, een jong meisje met te grote backpack en ver weg van huis --> dat weten/zien mensen. Ik persoonlijk zou niet gaan liften; leer wat mensen kennen met auto en reis dan samen verder (als zij dat natuurlijk ook leuk vinden). Ik vond mijn periode met auto veel leuker dan reizen met t openbaar vervoer, je komt sneller op plekken waar niet veel reizigers komen en je kan een tentje meenemen, lekker kamperen!! Maar, Mackay ligt toch aan de kust?! Heb daar nog een nachtje op een camping gestaan (t was die camping waar de pauwen om 5 uur s'ochtends begonnen te kraaien ![]() TIPTIPTIP: probeer nederlanders te ontlopen! Dit kost veel moeite want ze zitten echt overal en met hen kom je t makkelijkste in contact (ivm de taal). Toch is het de moeite waard om juist met anderen (niet-nederlanders) contact te maken, in het begin een beetje eng, maar je engels zal vooruit schieten na een maandje en je voelt je helemaal 'proud' als je weer is zo'n groepje vastgekliekte nederlanders ziet waar jij gelukkig niet tussen zit. Je bent niet voor niets weg uit Nederland!! Iig, doe wat jij wil en geniet ervan!! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoelang duurt de leerplicht?
De volledige leerplicht duurt tot en met het schooljaar waarin de jongere zestien jaar wordt (een schooljaar loopt van 1 augustus tot en met 31 juli). Daarna is de leerplicht overigens niet helemaal afgelopen, want er volgt nog een partiële leerplicht. De jongere moet dan een jaar lang minimaal twee dagen per week onderwijs volgen op een instelling ( (mbo- of educatie-instellingen en door de minister aangewezen instellingen). Bij een mbo-opleiding met een bpv-overeenkomst (Beroepspraktijkvorming) kan het ook minder dan twee dagen zijn. Deze partiële leerplicht kan, afhankelijk van de schoolsoort, worden gecombineerd met werken. Voor jongeren die van school gaan na het schooljaar waarin ze zeventien worden, bestaat geen partiële leerplicht meer. Meerderjarigheid, bijvoorbeeld door een huwelijk, maakt geen einde aan de leerplicht. http://www.minocw.nl/leerplicht/leerplicht.html er bestaat ook nog zoiets als het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschap ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Vooral Sydney is erg duur, niet echt een aanrader om daar heen te gaan. Groetjes uit amsdertam.
|
2350 euro??? Op internet kan je open jaar tickets boeken voor minder dan de helft. Op www.backpackers.nl staat zelfs een aanbieding, kan je businessclass (!) naar Australie vliegen voor minder geld dan dat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
[WK] Groep D (Duitsland, Australië, Servië, Ghana) WolterB | 10 | 07-06-2010 16:14 | |
Vrije tijd |
[F1] Grand Prix van Australie Mr.Oizo | 17 | 04-04-2006 17:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Australië vreest terreuraanslag Supreme Dutch | 3 | 14-11-2005 09:35 | |
Vrije tijd |
[F1] GP van Australië PV | 62 | 18-03-2005 18:58 | |
Algemene schoolzaken |
Backpacken in Australie??? Lindezeemeermin | 2 | 04-11-2003 14:20 |