|
|
Bekijk resultaten poll: 1 Accepteer jij homoseksualiteit?/ 2 Vind jij homoseksualiteit geaccepteerd? | |||
1. ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
245 | 93.16% |
1. nee |
15 | 5.70% |
2. ja |
86 | 32.70% |
2. nee |
161 | 61.22% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 263. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Veel homo's zijn complete gekken. Ik word gek van die lui en hun parades. Ik wil ze niet in mijn straat zien. Moeten we door een wet geforceerd worden om deze completen neuroten te "verdragen"? Waarom zouden we eigenlijk?" Aan komt zetten vind ik dat geen uitleg. Als hij gewoon zegt dat hij niet met zn gevoelens om kan gaan en daardoor gewoon iets onbekend afzeikt vind ik niet dat je hem serieus moet benaderen. En dit soort mannetjes blijven echt wel dit soorten lamme reacties plaatsen. |
![]() |
|
1. Ja
2. Nee Ik heb zelf echt helemaal geen problemen met homo's en snap ook niet waarom er mensen zijn die dat wel hebben. Daar kan de persoon in kwestie toch ook niks aan doen, dat hij of zij op iemand van hetzelfde geslacht valt? Er is wel eens een meisje op mij afgestapt om mij mee uit te vragen. Ik reageerde wel een beetje anders op haar dan op een jongen omdat ik het gewoon echt niet verwachte, ze had me nooit hints gegeven ofzo dus vandaar. De eerste reactie was dus wel anders dan bij een jongen, maar het is niet zo dat ik haar nou compleet ga negeren ofzo, dat doe ik bij jongens ook niet, dus waarom zou ik dat wel bij haar doen. Ik vind dat homoseksualiteit in Nederland nog niet echt geaccepteerd wordt. Mensen kijken meestal toch vreemd als ze 2 jongens hand in hand over straat zien lopen. Homo is toch ook wel een vaak gebruikt scheldwoord. Als het dus echt geaccepteerd zou worden, zou dat volgens mij toch niet gebeuren. Hetero is immers ook geen scheldwoord... Bij de weg: e r t a njunior is tot nu toe volgens mij de enige die uitgelegt heeft waarom hij tegen homo's is. Prima dat (sommigen van) jullie zijn uitleg onzin vinden (ik ben het er zelf ook niet mee eens. Niet alle homo's lopen te paraderen) maar om nou gelijk alleen maar te zeggen dat hij een lam mannetje is met een brein dat op z'n derde is blijven hangen is wel weer een beetje te. Het is toch gewoon zijn mening? Als je het er niet mee eens bent, kun je dat ook gewoon zeggen ipv gelijk zo te zeuren (valt me trouwens op dat dat op het forum nog best vaak gebeurd (herinnerd zich een incident op vraag&aanbod met g-spotta die geen foto kon plaatsen...). Hoei wat een verhaal!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat probeer je hier eigenlijk mee te zeggen? Ik probeer je neit aan te vallen, maar je doet net alsof elke homo op elke man valt. Een man valt toch ook niet op elke andere vrouw en die gaat toch ook niet met elke vrouw klef lopen doen? Gelukkig heb ik zelf nog nooit zo'n antwoord gehad. Zo van 'ik accepteer het, maar ga niet met me lopen kleffen' Alsof je het toch niet accepteert, want blijkbaar zie je me als niet normaal. De mensen die het van me weten, blijven normaal tegen me doen. Ze blijven me omhelzen of troosten, omdat ik er zelf ook niets mee bedoel. Dat noem ik pas acceptatie. Dat ze me gewoon als hetzelfde meisje blijven aanzien en niet als een lesbienne. Ik accepteer het zelf, aangezien ik het zelf ook ben. Op dit moment doe ik ook onderzoek voor mijn stude. Het wordt wel redelijk geaccepteerd, maar we zijn er nog lang niet. Verschillende groepen zijn nog altijd tegen homoseksualiteit, zoals gelovigen en ook wel ouderen kijken er negatief tegenaan. Ik wil niet zeggen dat allen ouderen en gelovigen hetzelfde denken, maar bijvoorbeeld in de Islam wordt gezegd dat homoseksualiteit aangeleerd is en ook weer af te leren valt. Dat liefde tussen hetzelfde geslacht niet bestaat enzo. En mensen die dus zo'n geloof hebben of in een andere generatie zijn opgegroeid, zullen het niet snel accepteren. Ook heb ik heel veel studenten geinterviewd die homoseksueel zijn. De meesten op twee na zeggen ook dat de tolerantie beter kan. Het is er gewoon nog lang niet. Dat zie je ook in het dagelijkse leven. Bijvoorbeeld als er iemand in de media zegt, zoals Jamai, dat hij homo is, dat er hele heisa over wordt gemaakt. Doe even normaal zeg, sinds wanneer is het zo een groot nieuws als je homo bent? Blijkbaar wordt er toch niet normaal tegenaan gekeken. Als het echt zo normaal was, zou dat niet op tv komen. En als homoseksualiteit echt zo normaal was, waarom komen veel mensen er dan niet voor uit vraag ik me af. Oke, ik zeg ook niet dat je als homoseksueel zijnde moet zeggen dat je homo of lesbie bent, want tenslotte doet een hetero dat ook niet, maar er wordt er omheen gedraaid. Sommige mensen vertellen het niet, vanwege discriminatie of weet ik veel wat. Ik vertel het ook niet aan iederen, want ik moet oppassen aan wie ik het wel of niet kan vertellen. Bovendien kunnen mensen ook schijnheilig zijn. Daarmee bedoel ik dat ze wel zeggen dat ze het accepteren, maar als het te dicht bij hun in de buurt komt, nemen ze afstand. Dit heb ik zelf niet meegemaakt, maar sommige studenten die ik heb geinterviewd geven dit ook als argument waarom ze vinden dat de tolerantie beter kan. Mijn antwoord op de tweede vraag is dus nee.
||
![]() |
Citaat:
- Ik denk niet dat ik vrouw ben - Ik ben niet compleet gek - Ik doe niet mee aan die gare parades - Moet ik het dan verdragen als een jongen en een meisje elkaar compleet staan af te lebberen bij de bushalte? Zou je nu ook nog met argumenten kunnen komen die wel ergens op slaan, en niet op een kleine doelgroep? [edit] Even ter illustratie, jij vindt jezelf een normaal mens? [/edit] |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het trouwens ook echt helemaal niet met ertan eens, maar ik denk gewoon niet dat het veel helpt om alleen maar over hem te gaan zeuren. Dan draait de draad op een gegeven moment om die persoon en dat is denk ik toch niet de bedoeling van de TS. Vandaar dus dat ik zeg dat niet iedereen hem af moet gaan katten, want dat is niet de bedoeling van de draad. En als die ertan het blijkbaar nodig vindt om homo's voor van alles en nog wat uit te maken, is dat zijn probleem. Ik vind iig niet dat er iemand moet zijn die zich wat aan moet trekken van wat hij zegt, vooral niet op de manier waarop hij het zegt... @Boeing 747-400--> Dat is idd best wel irritant, als 2 mensen nogal uitebreid midden op straat staan te zoenen... En het maakt mij dan dus weer niet uit of dat een jongen en een meisje of 2 jongens/meisjes zijn. Ik vind 't sowieso niet echt iets voor op straat... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() En tsja, het is niet mijn bedoeling om iemand af te katten, maar ik irriteer me er gewoon aan als mensen met volkomen onzinnige redenen komen. |
![]() |
||
![]() |
Hm, ik weet niet of het door de fb's gewaardeerd wordt dat ik dit topic up. Maarreh, in dit topic heeft e r t a njunior nogal leuke uitspraken over homo's. Toendertijd stond er een linkje bij naar zijn homepage, http://www.ertan.nl/ , ikzelf was er niet echt in geïnteresseerd, maar mijn vriend heeft er eens een paar keer gekeken. Zoals jullie op de site zien heeft justitie een onderzoek ingesteld naar zijn site. Dat verklaart misschien ook wel de uitspraken die hij hier in dit topic heeft gedaan, en op nog meer plaatsen op het scholierenforum. Hij zegt onder andere dat hij door Nederlanders niet geaccepteerd wordt, maar gedoogd. Zelfs dat vind ik nog teveel, mensen die zulke uitspraken doen, waarom willen die in Nederland wonen? Op zijn site staan zelfs links naar de Jihad... Mag zoiets zomaar online blijven? Waarom wordt die site niet meteen van de server gehaald?
(dit is wel heel erg offtopic he? maar ik moest het ff kwijt ![]() [edit] Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 22:01. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik accepteer het wel. Maar ik vind het te weinig geaccepteerd..
Mannen wees eerlijk als jullie twee vrouwen zien zoenen is het goed. Een man en een vrouw is ook prima. Maar twee mannen vinden wij vaak smerig om te zien. Dat vind ik jammer, want er zit net zoveel liefde bij als bij de twee vrouwen. |
![]() |
|
![]() |
1. ja 2. nee
Een van m'n beste vrienden is homoseksueel. Ik heb hier geen problemen mee, het is uiteraard wel een beetje raar soms, omdat het gewoon anders is dan wat alles je laat zien van hoe het ' hoort '. Die vriend heeft zelf heel veel moeite met ervoor uitkomen dat hij homoseksueel is, hetgeen ook logisch is omdat er altijd nog genoeg mensen zijn die er wat op tegen hebben. Ik vind dat die mensen gewoon moeten doen waar ze zin in hebben en ik zal er geen last van hebben, maar bij anale seks tussen mannen heb ik wel zoiets van daar hoef ik niets van te weten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Door sommigen wordt homoseksualiteit heel erg slecht afgeschetst. Ik vind persoonlijk dat het moet kunnen en accepteer het ook, maar natuurlijk blijft het iets funny's hebben, iets anders. Maar ieder mens is toch anders en de samenleving zal nou eenmaal het beste functioneren als mensen dingen van elkaar accepteren. Ik vind het dan ook geen rare zaak.
De Media is erg verschillend; sommige kranten schrijven er heel positief over, anderen redelijk negatief. Kijk maar eens in een kaderkrant of in een massakrant, dan zie je vanzelf dat er een hoop verschilt.
|
yup ik accepteer het wel hoor als iemand homosexueel is... net zoals dat je iemand accepteerd alstie bruin/blond/zwart/rood/... haar heeft.
Verder vinnik wel dat ze nog lang niet overal geaccepteerd worden.. in hoeveel landen is het homo-huwelijk toegestaan?? Nederland was iig de eerste die et toestond... Maar als je over de hele wereld kijkt, maar ook in NL hoor!!, er wordt nog altijd zo raar gedaan over deze mensen. Ze worden altijd in media e.d. een btje raar neergezet en dat is best wel dom eigenlijk.... Maar ja... wat kan ik eraan doen he?? Nja ik accepteer et iig gewoon. Vrijheid van meningsuiting
||
Citaat:
Wat is er in godsnaam mis met iemand die wat anders is dan normaal. Ben je ook tegen geestelijk gehandicapten en lilliputters ofzoow? Die zijn toch ook anders dan algemeen geaccepteerd. Ja mensen zijn rare wezens en zij stoten af wat niet aan het " ideaalbeeld" voldoet... Wat een onzin zeg.. Kom met argumenten.. en niet van: nou ze zijn gek. Punt. ONZIN!!
|
![]() |
ik had op mijn werk een keer een collega die zei dat homo's smerig waren omdat ze gingen kontneuken. Toen vroeg ik of hij dat dan wel eens gedaan had, en toen zei ik er bij, dat ik niet zou weten waarom het niet lekker zou zijn als sommige mensen zeggen dat ze het lekker vinden. Toen dachten ze in het hele restaurant (waar ik werk) dat ik homo was. Dit vond ik zo belachelijk dat ik ook gewoon zei: " nou ik vind jongens soms best knap hoor" . Nou toen waren de rapen gaar. Mijn mannelijke colegga's bleken er helemaal niet zo makkelijk mee om te kunnen gaan, ze waren bang. daarom stemde ik bij vraag twee maar op twee
Op vraag 1 stemde ik op 1, omdat ik nog niet weet of ik ooit een jongen leuk zal vinden. Dat kan volgensmij iedereen van achtien nog wel overkomen, dat hij toch bi blijkt te zijn of zo. En daarom heb ik het idee dat ik homo's wel accepteer. Ik zou het in elk geval accepteren als ik zelf ooit op een jonge verliefd wordt.
Laatst gewijzigd op 07-05-2004 om 21:40. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
jammer dat je jongens die op jongens valllen in veband brengt met lilliputters of en geestelijk gehandicpten, ook lullig voor die gozer met een groeitstoornis die in een zin met een geestelijk gehandicapte wordt gezet dusssss volgensmij is een homo ook niet anders als normaal... Iemand die homo is valt op een ander geslacht dan meestal, en dat is alles. zo
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Eerst moet ik dit ff kwijt... gay people RULE!!
Bij de eerste heb ik ja gestemd , bij de tweede nee. In mijn omgeving is er geen veilig klimaat voor homo's, lesbiennes en al zeker niet voor biseksuelen. Dit zgn. "op grond van de bijbel".... Ligt er natuurlijk ook aan hoe je t interpreteert. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Heb jij een seksuele voorkeur voor iemand van hetzelfde geslacht? Weet dan verdomme wel dat het niet strookt met de wetten van God: "Nadert gij van alle schepselen de mannen? En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat." De homo-evangelisatie in de vorm van een posteractie zal daar geen verandering in kunnen brengen, sterker nog, als ik het juridisch rond kon krijgen, dan zou ik zeggen, er komt geen homo zijn kast meer uit.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
voor mij is homoseksualiteit geen taboe.
een vriendje of een vriendinnetje wat boeit dat nou. liefde is liefde en wat je er mee doet zal mij een worst zijn. als je maar gelukkig bent, daar gaat het toch om ik vind wel dat homoseksualiteit niet is geaccepteerd in het algemeen. Er wordt nog te vaak gezegd vieze homo. Of als er iemand homoseksueel is wordt er meteen van aangenomen dat diegene op jou valt oftwel dat die man iedere man wil bespringen en bij vrouwen idem. Er wordt wel afstandelijk gedaan. Dat zie ik aan een vriendin van me die biseksueel is en waar ze eerlijk voor uit komt. ik vind dit klinklare onzin. want iedere heteroseksuele man wil toch ook niet iedere vrouw bespringen??! uitzonderingen na gelaten
||
![]() |
Citaat:
Allah oe akbar zal ik maar zeggen ![]() *klik* Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 00:21. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Enquête homoseksualiteit Cherryheart | 20 | 29-10-2013 15:15 | |
Lifestyle |
Acceptatie van holebi's WallsGlenview | 19 | 11-06-2010 21:51 | |
Liefde & Relatie |
Homo-emancipatie ELISEK | 68 | 27-05-2008 19:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Grote Multiculturele Samenleving Topic! -SoloWolf- | 72 | 18-12-2004 13:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VVD'er Wilders haalt uit naar de islam. JantjePietje | 220 | 17-02-2004 17:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homofilie is een welvaartsverschijnsel Verwijderd | 89 | 12-01-2004 00:29 |