Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die van jou zitten slechts vol met voorbeoordeelde meningen dat ze het lezen niet waard zijn. Daarnaast vraag ik mij ook nog af wat een deel van een toonladder met een station heeft te maken. Om het irrelevante pad maar eens te vervolgen. Laatst gewijzigd op 10-03-2004 om 15:03. |
![]() |
||
Citaat:
![]() De jongen vraagt om meningen over Delft en Twente. Ik studeer bijna 3 jaar in Delft, en post mijn bevindingen. Daarnaast geef ik meteen aan dat ik geen ervaring heb met Twente. Iedereen beleeft zijn studie anders, een objectieve vergelijking valt niet maken. Daarvoor zou je op z'n minst in beide steden gestudeerd moeten hebben, maar vind die mensen maar eens (al ken ik dan weer wel iemand die na 1,5 jaar aan de UT hierheen gekomen is, en die vind Delft leuker). Je kunt je dus hooguit baseren op meningen van mensen uit één der steden, en op basis daarvan een keuze maken.
||
![]() |
Citaat:
Excuseer mij. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hej,
Ik vind de UT wel hartstikke leuk!! Ik kan het niet vergelijken met Delft, want daar ben ik nooit geweest, maar ik vind het erg leuk op de UT. Natuurlijk zijn er nerds, volgens mij heb je die bij bepaalde opleidingen op elke universiteit. En omdat de UT een technische universiteit is, heb je er misschien meer dan op andere universiteiten, maar ik denk niet dat het erg veel uitmaakt. Over die studentenverenigingen: ik hou hier zelf helemaal niet van, maar op de UT zijn er heel veel verschillende studenten en studieverenigingen, en deze ook allemaal best verschillend, dus er zit vast voor iedereen (die van deze verenigingen houdt) wel een geschikte en leuke bij!! Het UT terrein is wel een beetje afgelegen van de stad, maar dat vind ik wel logisch voor zo'n groot terrein met allerlei verschillende faciliteiten -> sportcomplex, supermarkt, kapper etc etc, en natuurlijk de verschillende gebouwen! Trouwens, zo ver is het ook weer niet naar de stad -> kwartiertje fietsen.. Verder zien sommige gebouwen van de UT er wel een beetje oud uit.. maar er zijn ook een paar nieuwe en moderne gebouwen dus dat valt allemaal reuze mee!! Maar nogmaals, ik ken Delft niet, dus daar kan ik niets over zeggen, misschien is het daar nog wel veel leuker!!!!! Succes met je keuze, Appel |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() De UT is geen Technische universiteit (meer) !!!! Zo willen ze niet meer genoemd worden, er zijn ook aardig wat niet-technische opleidingen (TCW, PSY, BK, WMTS (of hoe onderwijskunde nu ook mag heten),...) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat er wel heel veel technische studies zijn (er zijn namelijk alleen niet-technische studies bijgekomen, maar geen technische verdwenen) dus.... Ik denk dat er dus nog behoorlijk wat nerds rondlopen ![]() (Als het idd de nerds zijn die technische opleidingen doen..) Trouwens... De UT MAG niet meer zo genoemd worden!! Misschien zouden ze het best wel willen.. |
![]() |
||
Citaat:
Een feit wat ook mee zal spelen is de dalende interesse voor technische studies, dus de UT boort andere studentenbronnen aan. Toch denk ik dat veel instellingen hun karakteristieke sfeer niet snel kwijt zullen raken, en dat vind ik ook beter. Ik heb liever een wat kleinere universiteit die ten minste ergens voor staat.. en dat er dan veel nerds rondlopen neem ik dan maar voor lief.
|
Verwijderd
|
Het bevalt mij ook prima op de UT en ik heb zelf ook echt geen behoefte aan een studentenvereniging dus dat mis ik echt niet.
Trouwens, van elektrotechniek in Delft weet ik toevallig dat de studievereniging daar nog corporaler is dan de ergste studentenvereniging in twente: Audentis. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij Scintilla heeft alleen een cantus wat corporale trekjes. een beetje brallen enzo is heel af en toe wel leuk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik zou voor Delft gaan (maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met mijn huidige woonplaats, in de buurt van Enschede)
waarom? Enschede: ligt in Twente Delft: ligt NIET in Twente ![]() In de omgeving van Enschede zijn er verder géén fatsoenlijke steden, wat in de regio van Delft dus wél het geval is ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij heeft er erg leuke verhalen aan overgehouden ![]() |
![]() |
|
Ok, als je boeren wilt zien dan moet je dus echt naar Delft gaan. Een stelletje onbeschofte fietsenmakers zijn het. Er lopen heus wel aardige mensen rond hoor, maar de cultuur spreekt me echt niet aan.
Het enige positieve aan Delft is dat je dicht bij het immer gezellige Leiden zit. Niet voor niks komen al die fietsenmakers naar Leiden, daar zijn tenminste wel vrouwen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat komt omdat een doorsnee tukker die een vwo diploma haalt wil tukkerland zo snel mogelijk verlaten met een hoop een nieuwe leven te beginnen ergens anders in Nederland. en aan de UTwente studeren opmerkelijk veel mensen van "heel ver" - van Enkhuizen tot Kerkrade, van Middelburg tot Delfzijl. Dus als je niet veel omgaat met de locals maar gezellig binnen de studentenleven blijft kom je niet veel met boeren in de aanraking. Alhoewel boeren ook wel gezellig kunnen zijn. Alleen maar als ze veeeel bier op hebben ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar je weet niet hoe leuk twente is.....zonder boeren ![]() daar baaaaaaaaaaaaal ik van ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En waarom is enschede qua mentaliteit een dorp? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hij wou aan de UT studeren, Enschede dus. |
![]() |
||
Citaat:
ENema ENergieloos ENg ENkeltje terug ENorm saai ENschede! |
![]() |
||
Citaat:
En ja, dan heb je nog de UT, dat ligt inderdaad in enschede (heel goed ![]() Ach weet je, laat maar gewoon ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Gister in Delft geweest om ook even wat vergelijkingsmateriaal te hebben.
Het was best gezellig en de universiteit is best mooi. Maar wat een nerds, shit zeg. Heel weinig dames, die er bij de UT wel veel meer waren. Maar de rondleiding door de stad, studentenhuis, terras en eten bij de studentenverening was erg leuk. En volgens mij hangt er best een goede sfeer, hoewel het behoorlijk ballerig was... Ik heb lucht en ruimtevaarttechniek bekeken, maar naast dat Wubbo Ockels nog een presentatie deed was het niet bijzonder informerend. Technische natuurkunde ook nog bekeken, best spectaculair (met natuurlijk praktica die je nooit zult tegenkomen als student) en je kreeg een redelijk inzicht in de studie. Als universiteit lijkt de UT mij meer te trekken, maar als stad kan Delft wel eens leuker zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dan is delft écht geniaal! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar joh, maak je niet zo druk. |
![]() |
||
Citaat:
Enschede is niet triestig aldus deze ras-tukker ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bovendien zijn zelfs de studieverenigingen ballerig, dus je ontkomt er echt niet aan. Ik ben absoluut allesbehalve nerd, maar in dat overdreven gezeur heb ik geen zin. Ik ken hier bij elektrotechniek een promovendus die in Delft elektrotechniek heeft gestudeerd, en die kan me vertellen dat de begeleiding in Twente veel beter is, meer projectgericht, de studenten zijn over het algemeen meer tevreden in Twente en in het bedrijfsleven heb je een streepje voor als je hier hebt gestudeerd. Zowel in binnen- als buitenland heeft de universiteit veel contacten ![]() Bovendien is het in Enschede vele malen makkelijker om een kamer te krijgen, en ze zijn ook nog eens veel goedkoper. Dan bedoel ik niet alleen de campus waar er nu erg veel vrij zijn, maar dat geld ook voor de stad. Ook in de stad kan het gezellig zijn. Vooral op donderdagavond kun je leuk uitgaan in een aantal discotheken en kroegen. Er lopen dan bijna alleen maar studenten rond en heb je dus geen last van die irritante 12/13/14-jarige breezersletten. Toegang is overal vrij en in de disco's is het bier maar €1,- wat heel goed uitkomt omdat ik nou niet bepaald geld over heb. Ik zie dan ook geen reden om niet naar Enschede te gaan. succes |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() @ FlorisVdb. Die studentenbalheidstoestand bevalt mij niet zo heel erg, aangezien ik niet echt het idee heb dat je in zo'n groep nog jezelf kunt zijn. Ik heb nog geen studententour gehad door enschede, en misschien doe ik dat nog wel eens. Want hoewel ik al honderden keren in Enschede ben geweest ken ik natuurlijk maar weinig van het studentenleven daar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |