Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: hoe denk jij over de prijsverhoging van de sigaretten?
ik vind het onzin 47 35.07%
ik ben het er mee eens 83 61.94%
ik ben mede hierdoor gestopt met roken of ik ga stoppen 10 7.46%
anders namelijk.... (beantwoorden in een bericht) 14 10.45%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2004, 20:43
Susanne
Susanne is offline
Anders namelijk; het interesseert me eigenlijk niet, ik ga toch wel door, heb het geld er wel voor dus
Oud 04-03-2004, 20:44
Liss
Liss is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-03-2004 @ 18:24:
Ik ben het er mee eens. Boeit me ook niet echt aangezien ik niet rook.
Oud 04-03-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 04-03-2004 @ 21:43:
Anders namelijk; het interesseert me eigenlijk niet, ik ga toch wel door, heb het geld er wel voor dus
Smoke!!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:21
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Het boeit me niks.
Oud 05-03-2004, 16:42
Verwijderd
Ik ben het er mee eens ivm de staatsschuld die waarschijnlijk toch weer te hoog wordt en het feit dat al die projecten van de overheid geld kosten en dat soort dingen; als de overheid meer geld nodig heeft, kunnen ze dat beter van de rokers krijgen (die er zelf voor kiezen) dan van de bejaarden en gehandicapten (die er niet zelf voor kiezen).
En als je rookt en het is nu te duur, nouja, dan ga je toch minder roken, dan kost het weer precies even veel als het daarvoor deed.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:52
saartjeh
saartjeh is offline
boeit mij niet
ik vind wel n btje onzin, ik denk niet dat mensen er door gaan stoppen, misschien weerhoud het mensen er van om te beginnen
maar ik rook tog niet dus kga voor ja
Oud 05-03-2004, 17:28
cimbomlu kiz
cimbomlu kiz is offline
mee eens
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 17:29
Miracle
Miracle is offline
Ze zijn er zelf aan verslaafd geraakt dus het is hun eigen verantwoordelijkheid dat ze roken of niet. De regering heeft geld nodig, dus ik vind het prima dat ze dat op zo'n manier doen.
Oud 06-03-2004, 11:41
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 05-03-2004 @ 18:29:
Ze zijn er zelf aan verslaafd geraakt dus het is hun eigen verantwoordelijkheid dat ze roken of niet. De regering heeft geld nodig, dus ik vind het prima dat ze dat op zo'n manier doen.
en zeker wel gaan zeiken als ik een peukje opsteek???? lekker hypocriet ben je, van die overbetaalde accijnzen hebben alle rokers gezamelijk al 2 ziekenhuizen kunnen neerplanten, maw ook besteedbaar voor jullie, dus omdat jullie niet-rokers ervan meeprofiteren, houdt jullie recht van zeiken op, dus paf ik lekker door
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 12:04
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 06-03-2004 @ 12:41:
en zeker wel gaan zeiken als ik een peukje opsteek???? lekker hypocriet ben je, van die overbetaalde accijnzen hebben alle rokers gezamelijk al 2 ziekenhuizen kunnen neerplanten, maw ook besteedbaar voor jullie, dus omdat jullie niet-rokers ervan meeprofiteren, houdt jullie recht van zeiken op, dus paf ik lekker door
Waar staat dat ik zeik als mensen roken? Trek niet zo snel je oordeel, oke?

Maar om even door te gaan op wat je me verwijt. Als ik last heb van de rook van de sigaret vraag ik diegene vriendelijk om de rook niet richting mij uit te blazen en de sigaret de andere kant op te houden. Ik weet niet in wat voor wereldje jij leeft, maar ik wil me niet beroerd voelen omdat iemand anders verslaafd is aan roken. Als er een ruimte is waar het blauw staat van de rook neem ik maatregelen. Ze gaan maar buiten roken, we zetten een deur open of de afzuigkap gaat harder.
Die accijnzen kunnen we ook ergens anders in steken, bijvoorbeeld drank, wat ook erg slecht voor je is.
Jij vat recht duidelijk anders op dan ik. Omdat jullie voor mij een ziekenhuis betalen, koop je niet de schuld af van mij ziek maken. Heb ik gevraagd om dat ziekenhuis?
Ik snap werkelijk niet waar jij het lef vandaan haalt om het roken goed te praten. Kijk, dat jij een chronische verkoudheid of wat dan ook oploopt door het roken moet je zelf weten. Maar met jou sigaretten belast je ook anderen. Ben jij er trots op als je ziet dat iemand niet langer dan een uur in een discotheek kan blijven omdat hij anders gewoon stikt? Denk je dan "Wat goed, weer iemand weggepest die hier alleen maar kwam om lol te hebben".
Als je zo denkt ben je écht ziek. Dát is wat sigaretten aanrichten.
Oud 06-03-2004, 12:14
Verwijderd
helemaal mee eens

kijk ik gun anderen hun gezondheid, laat dat voorop staan, ik ben echt geen onmens, en als jij dat wel vind: whatever!
Maar ik word er een beetje moe van om mezelf de hele tijd tegen jan en alleman te moeten verdedigen, ik sta netjes op de rookplekken, en ik rook niet op plekken waar mensen met hun tere longetjes er last van hebben.
Maar ik heb er ook niet om gevraagd dat de accijnzen verhoogd worden, met een belachelijk bedrag, en het is gewoon hypocriet om dan ook nog eens allemaal beperkingen op te leggen, ik betaal er voor, dus mag ik er ook van genieten, ook in de buitenlucht, ook als ik uitga.
En als het even kan hou ik rekening met niet rokers, omdat bijna al mijn vrienden niet roken. Maar ergens trek ik een grens, ik ga niet mee met alle hypocrisie omtrend deze maatregel. En als er mensen last van hebben vragen ze mij maar om even een ommetje te maken, tenslotte hebben zij ook baat bij de door mij betaalde accijnzen.
Jij vind dat ik de zaken omdraai, ik vind van niet.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 12:20
Miracle
Miracle is offline
Tuurlijk is het vervelend en niet leuk, maar je kiest er zelf voor. Niemand dwingt je om sigaretten te kopen. Het is gewoon troep en als je troep wilt kopen, dan moet je er iets meer voor betalen.
Ik vind het een goede zaak dat het geld wat de regering nodig heeft ergens vandaan gehaald word wat niet goed is. Het geld moet ergens vandaan gehaald worden en liever van iets wat slecht voor je is (roken) dan alle btw verhogen zodat eten en kleren duurder worden.
Oud 06-03-2004, 14:38
Verwijderd
ik heb er persoonlijk niks op tegen dat de prijzen worden verhoogd, ikzelf zie kinderen steeds jonger gaan roken, en dat is zonde, waar ik wel moeite mee heb is dat overal zo'n probleem van word gemaakt, neem nu het voorbeeld van die rookzones op stations, dat is nu wel de grootste onzin die er is: de rook die eerst over het station verspreid wordt, is nu geconcentreerd rondom 1 punt, lekker als je daar doorheen moet. Bovendien, noem mij een station waar het niet tocht, je moet er wel last van willen hebben, als je er last van hebt op een station......
En dan die rookzuilen aan de ingang, die is lekker, moet je eerst door een blauwe walm, voor je het station ingaat, ook niet erg fris, schaf het dan helemaal af......

nogmaals ik vind het getuigen van een dubbele moraal van de overheid: het overal verbieden, maar er wel dikke poen aan verdienen, dat is scheef.

En als het dan toch ergens vandaan moet komen, waarom dan niet van auto's?? jaarlijks sterven er vele jonge mensen in het verkeer, dat is ook iets waar we met zijn allen last van hebben, ik rij geen auto, maar ik kan er wel mee worden overhoop gereden worden, daar heb ik dan ook last van.

Deze vergelijking lijkt misschien niet op te gaan, maar over gezondheidsrisico's gesproken......
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 14:41
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik ben het er mee eens en wel omdat het roken ongelooflijk veel negatieve gevolgen meebrengt voor de maatschappij en de roker voor hoge kosten zorgt. Denk alleen al aan sigarettenpeuken die overal troep geven en de extra medische kosten. Het is m.i. terecht dat rokers die kosten zelf betalen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 06-03-2004 @ 15:41:
Ik ben het er mee eens en wel omdat het roken ongelooflijk veel negatieve gevolgen meebrengt voor de maatschappij en de roker voor hoge kosten zorgt. Denk alleen al aan sigarettenpeuken die overal troep geven en de extra medische kosten. Het is m.i. terecht dat rokers die kosten zelf betalen.
Sigarettenpeuken die troep geven??? loop jij met je neus over de stoep of zo, wat een aanstelleritis zeg, nee alsof je weggesmeten mc donaldsbakjes niet ziet, en weggesmeten heineken blikjes........ het is maar wat je wil zien natuurlijk.........

Maar met die negatieve gevolgen voor de maatschappij ben ik het in zoverre eens dat men er iets negatiefs van maakt, de kosten zijn er door de hoge accijnzen al ruimschoots uit. Maar over die medische kosten gesproken, dan wil ik graag later wel aanspraak kunnen maken op mijn eigen accijnsgeld als ik voor longkanker in het ziekenhuis kom, helemaal mee eens, maar dat zal niet gebeuren, want dan is dat al opgemaakt aan de extra kosten die gemaakt moesten worden voor nog een betuwelijn of zo......
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:06
Miracle
Miracle is offline
Trumpetlover je moet niet zo vijandig doen. Wij hebben die regels niet bedacht en niet iedereen steunt alle regels. Ook moet je zeggen wat je dwars zit en er niet steeds om heen draaien. Eerst laat je merken dat je het wel erg vindt dat het verhoogd is en daarna ineens niet meer. Wij zijn niet de overheid en wij hebben het verhaal van die rookregels niet bedacht.

Het voorbeeld van auto's is heel anders. Auto's heb je nodig om je te verplaatsen en het is ondoenlijk om te bepalen wie wel en wie niet zonder een auto kan leven. Ook wordt je niet direct ziek van auto rijden, bij roken is dat wel het geval (en autorijden is niet verslavend lijkt me)
Oud 06-03-2004, 16:10
Rossantha
Rossantha is offline
Ik ben het er zeker weten mee eens
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 17:51
Paris
Paris is offline
Ik heb gestemd op 'ik ben het ermee eens'. Ik vind dat mensen niet moeten roken en als dit wat mensen laat of helpt om te stoppen dan vind ik het best!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 18:33
Verwijderd
Absoluut onzin, als de prijzen van sigaretten nou eens flink omlaag gaan. Pluk je daar direct binnen een jaar de vruchten van. Maar komen de grote voordelen pas na 20 jaar
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 19:24
Dannemann
Dannemann is offline
Ik rook wel, een prijsverhoging is natuurlijk niet in mijn voordeel, maar bij de hoeveelheid die ik rook heb ik er niet zoveel last van omdat ik maar een paar pakjes per maand rook. Ik geloof niet dat deze prijzen mensen ervan weerhouden te gaan roken, dat gebeurd pas als de pakjes 5 euro of meer gan kosten.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 06-03-2004 @ 17:06:
Trumpetlover je moet niet zo vijandig doen. Wij hebben die regels niet bedacht en niet iedereen steunt alle regels. Ook moet je zeggen wat je dwars zit en er niet steeds om heen draaien. Eerst laat je merken dat je het wel erg vindt dat het verhoogd is en daarna ineens niet meer. Wij zijn niet de overheid en wij hebben het verhaal van die rookregels niet bedacht.

Het voorbeeld van auto's is heel anders. Auto's heb je nodig om je te verplaatsen en het is ondoenlijk om te bepalen wie wel en wie niet zonder een auto kan leven. Ook wordt je niet direct ziek van auto rijden, bij roken is dat wel het geval (en autorijden is niet verslavend lijkt me)
Vijandig?? ik?? welnee, ik laat alleen merken dat ik het met de door helaas velen geaccepteerde, en gesteunde hypocrisie niet eens ben.Volgens mij lees jij verkeerd, want ik ben het op zich niet eens met de prijsverhoging, en de heksenjacht tegen de rokers, met een van de twee maatregelen zou ik het eens kunnen zijn, of anders gezegd, het zou me koud laten, maar rokers worden 2x gestrafd.

Auto's zijn wel degelijk ongezond, een beetje modaal gezin heeft er 2, en zorgen dus ook voor uitstoot van gassen en dampen, waar je ook longkanker van kan krijgen, en dan heb ik het nog niet over de vele honderden kinderen die per jaar geschept worden door van die ezels die het liefst zo hard mogelijk door een woonwijk willen razen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 11:22
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 07-03-2004 @ 11:27:
Vijandig?? ik?? welnee, ik laat alleen merken dat ik het met de door helaas velen geaccepteerde, en gesteunde hypocrisie niet eens ben.Volgens mij lees jij verkeerd, want ik ben het op zich niet eens met de prijsverhoging, en de heksenjacht tegen de rokers, met een van de twee maatregelen zou ik het eens kunnen zijn, of anders gezegd, het zou me koud laten, maar rokers worden 2x gestrafd.

Auto's zijn wel degelijk ongezond, een beetje modaal gezin heeft er 2, en zorgen dus ook voor uitstoot van gassen en dampen, waar je ook longkanker van kan krijgen, en dan heb ik het nog niet over de vele honderden kinderen die per jaar geschept worden door van die ezels die het liefst zo hard mogelijk door een woonwijk willen razen.
Wij vallen onder een modaal gezin en willen geen tweede auto omdat we dat slecht voor het mileu vinden. Je trekt veel te snel conclusies, generaliseren noem je dat.
BTW, hoe jij het stelt kun je beter extra accijnse doen op vliegtuigen dan op auto's want vliegtuigen verbruiken véél meer! (volgens mij kun je met één vlucht een jaar lang autorijden)

Verder heb ik geen zin om er nog verder op in te gaan.
Oud 07-03-2004, 11:46
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 07-03-2004 @ 12:22:

Verder heb ik geen zin om er nog verder op in te gaan.
slappe manier om je uit een discussie te trekken, maar ach ik eigenlijk ook niet
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:09
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 07-03-2004 @ 12:46:
slappe manier om je uit een discussie te trekken, maar ach ik eigenlijk ook niet
Ik hou niet van discussies met mensen die generaliseren en me steeds aanvallen.
Oud 07-03-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 07-03-2004 @ 13:09:
Ik hou niet van discussies met mensen die generaliseren en me steeds aanvallen.
Shit, ga ik toch nog reageren

Over rokers wordt zeker niet gegeneraliseerd, maar als jij je aangevallen voelt bij deze mijn welgemeende excuses dat ik je beledigd heb.....

Een verstokte roker, die zich ook aangevallen en gegeneraliseerd voelt
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:19
Cruz
Cruz is offline
Ik vind het onzin! Najah, eigenlijk interesseert het me gewoon niet zo. Ik rook niet, maar ik denk niet dat rokers nu massaal gaan stoppen ofzo. Misschien weerhoudt het mensen ervan om te beginnen, I dunno know..
Oud 07-03-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Cruz schreef op 07-03-2004 @ 13:19:
. Misschien weerhoudt het mensen ervan om te beginnen, I dunno know..
dat hoop ik maar, want stoppen is zo godverdomde moeilijk, en geloof me ik heb het 8x geprobeert
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten