Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik deel jouw mening MissBi@tch. Ik vind dat ze dat geld moeten uitgeven aan de mensen die er voor betaald hebben, en niet aan de mensen die hiervan alleen maar profiteren, omdat ze geen werk hebben. Naar mijn mening kan iedereen werken, tenzij je (echt!) arbeidsongeschikt bent. Desnoods gaan ze maar propjes rapen ofzo..
Ik kan me om dit soort berichten zo ontzettend pissig maken. Ik wil niet verkeerd overkomen, maar zo worden vooroordelen wel weer versterkt (ze kunnen hier alles. Hoeven niet te werken, krijgen wel vanalles betaald ![]() Ik stel dan ook voor, om de omgekomen Marokkanen te vervangen. Ik denk dat wij nog wel ergens 600 Marokkanen hebben zitten, die wij niet kunnen gebruiken. Die mogen ze in Marokko hebben (vooruit, die krijgen dan wel een enkele ticket, vind k dan wel netjes ![]()
||
Citaat:
|
Dat potje waar men het nu over heeft is bedoeld voor bijzondere gevallen. Stel mevrouw A. zit in de bijstand en haar wasmachine gaat kapot. Dan kan zij bij de gemeente aankloppen voor geld uit dit potje.
Er zijn in Den-Haag en Rotterdam heel veel Marokkanen die uit het getroffen gebied komen. Velen van hun hebben familie bij de aardbeving verloren. Nu bevinden zich daar ook mensen tussen die in de bijstand zitten en geen vliegticket van 450Euro kunnen opbrengen, simpelweg omdat ze daar de middelen niet voor hebben. De gemeente heeft toen besloten dat dit geld uit het bijzondere potje mag worden gehaald. Den-Haag en Rotterdam hebben voor deze manier van steun betuigen gekozen en ik vind het een mooi gebaar. De gemeente Amsterdam heeft ervoor gekozen om 200.000Euro beschikbaar te stellen voor de wederopbouw van Al Hoceima wat ook een mooi gebaar is. Ik vraag me echter bij deze discussie werkelijk af of er anders zou worden gereageerd als het mensen betrof die familie in Canada zouden hebben gehad.
|
De vliegtickets worden uit de bijzondere bijstand betaald. Het is niet voor niks een 'bijzondere' bijstand, dus waarom niet voor vliegtickets voor mensen die soms hun hele familie zijn kwijtgeraakt? Extra geld kost het niet, omdat het hier gaat om mensen die van een minimuminkomen bestaan en het geld anders aan bijvoorbeeld een televisie of koelkast was opgegaan. En het gaat per slot van rekening om ongeveer 21 vliegtickets.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tsja. Je kunt natuurlijk twisten over de bestemming van een bijzonder-bijstandspotje. Moet het gaan om materiële behoeften of niet? Waar leg je de grens?
Als er sprake is van enige verrekening heb ik er geen probleem mee. Dus als er nu vliegtickets van gekocht worden, kan daar over een tijdje niet ook nog eens een wasmachine van gekocht worden. Geld kan maar één keer uitgegeven worden. Er moet nu ook niet een uitzondering gemaakt worden omdat het zo zielig is oid. Er gaat (neem ik aan) per jaar een vast bedrag naar dat bijzondere bijstandspotje en daarvan moet men het doen. Het blijven tenslotte wel minima natuurlijk. ![]() |
![]() |
|
Toen ik de titel las dacht (en hoopte ik stilletjes) dat het enkeltjes waren richting Marokko voor de criminele Marokanen (Let op, ik zeg: Crimineel!).
Maar na het lezen van de eerste post blijf ik het belachelijk vinden, dit slaat werkelijk waar nergens op. Als mijn oma in Zeeland verongelukt moet ik toch ook zelf de reiskosten naar Zeeland betalen. Het is hetzelfde verhaal, alleen de afstand is iets anders. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind niet dat wij geld genoeg hebben. Als we geld genoeg zouden hebben, zou alles goedkoper kunnen zijn, maar dat is dus niet. Als we genoeg geld zouden hebben, zou de benzine hier niet 0,25ct duurder zijn dan in Belgïe, of de verzekeringen zo duur.
Overal moet worden bezuinigd, behalve op de vliegtickets. En dat ze geen geld hebben, dat is naar mijn inzien b*llshit, want ze hebben ook de reis hiernaartoe kunnen betalen (immers, Marokkanen zijn geen vluchtelingen). Ze kunnen wel de reis met de hele familie hier naar toe betalen (en ze hebben genoeg geld, anders waren ze maar tot Frankrijk gekomen), maar een reis naar Marokko om getroffen familieleden te helpen hoeven ze dan niet te betalen. Maar ze kunnen wel massaal een Mercedes rijden, zonder te hoeven werken. Dan kunnen ze toch ook die reis betalen? Mochten Nederlanders die in Canada wonen ook op kosten van de overheid daar hier komen helpen, als Limburg weer last heeft van water in de kelders, of wanneer een vuurwerkfabriek explodeert? Mensen kunnen weinig doen hier, dus waarom zouden wij dan moeten betalen voor de reis?
|
Dan hebben ze er niets aan, want heb sowieso mn frontje er altijd af, en als ik er een buiten hoor (hoor ik, ik slaap aan de voorkant), dan zal ie merken dat ie aan mn auto heeft gezeten. Maar daar gaat t niet om.
Het is gewoon belachelijk vind ik, dat belastingbetalende mensen de vliegreis moeten betalen voor mensen die niet werken.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() t ging over haar vorige avatar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
A. Ik vind t juist mooi dat dat hier kan, we leven niet alleen voor onszelf.
B. Deze mensen hebben geen geld en zijn uitzonderingsgevallen (zelfs onder de marrokanen ![]() C. Een oom opzoeken die doodgaat is iets anders dan de hele familie ![]() Iedereen lijkt hier te denken dat er een gratis vakantie wordt weggeven of zo...terwijl de voorwaarden al buitengewoon streng zijn en de omstandigheden waar ze daar in de terechtkomen nou niet zozeer onder de benaming vakantie vallen. En aangezien Marokko problemen heeft om hulptroepen in te schakelen, zullen de familieleden helaas zelf moeten komen helpen om te redden wat er nog te redden valt. En iedereen kan aanspraak maken op bijzondere bijstand als ze ook daadwerkelijk in de shit zitten en geen kans hebben op geld, zelfs geen mogelijkheid hebben om het te lenen...dus kom niet aan met de egoistische argumenten van mn oma die overlijdt in nieuw-zeeland want de kans dat je absoluut nergens geld vandaan kunt halen om erheen te gaan lijkt me vrijwel nihil als je hier op dit forum kan rondhangen. Ik vind het een bijzonder goed initiatief.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als jouw familie cholera in afrika heeft, kun jij nog een ticket betalen (wat ik concludeer door jouw aanwezigheid hier) en heb je dus geen recht op de bijzondere bijstand. Heb je uberhaupt wel kennis van zaken of loop je gewoon maar wat in de rondte te blaten? ![]() Btw natuurlijk lachen ze je uit...aangezien je dat geld overduidelijk niet broodnodig hebt. Waarom trekken veel hier de conclusie dat als er een ramp gebeurt er dan gratis tickets worden weggegeven...het gaat om mensen die anders hun kapotte koelkast eindelijk eens kunnen vervangen en dat nu niet doen vanwege deze ramp en dat geld anders besteden, nl een vleigticket. Het gaat hier niet om het weggeven van vliegtickets maar om de besteding van de bijzondere bijstand, dat geldt hadden ze toch wel ontvangen al dan niet in de vorm van een koelkast oid.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hebben de Iraanse familieleden ook vliegtickets gekregen uit de speciale bijstandspot?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Dat mensen nog steeds niet inzien dat de media bepaalt wat belangrijk en gezien wordt in onze samenleving is naief... Criminaliteit is ook amper toegenomen, terwijl door de berichtgeving van de media het angstgevoel onder mensen ervoor wel is toegenomen, rara hoe kan dat...
||
![]() |
Citaat:
![]() Wie heeft er recht op? Iedere Amsterdammer kan bijzondere bijstand aanvragen. Bij de aanvraag bekijken we wel of u de kosten echt moet maken en hoe hoog uw inkomen en uw eventuele vermogen is. Maar ook of u geld kunt lenen en of u geld via een verzekering of andere regeling kunt krijgen. We benadrukken nogmaals dat deze bijzondere kosten niet zómaar worden vergoed. Per geval bekijken we of u deze kosten echt moet maken en of u niet ergens anders financiële hulp kunt krijgen En het lijkt me dat als je familie gedood is tijdens een aarbeving dat dat bijzondere kosten zijn in een bijzondere situatie... Dat geldt net zo goed voor jou, voor mij, als de marokkanen nu.
Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 11:20. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Enkel omdat er een paar tussen zitten die frauderen, waardoor anderen dan maar niet naar hun stervende familieleden mogen... ![]() BTW alsof de bijstandscomissie tijd over heeft, op alles wordt bezuinigd dus ook op hun tijd om alles in de gaten te houden, dat is wat het kabinet wil, dus ze kunnen niet eens anders... Maar anders geef jij je op als vrijwilliger voor het controleren van bijstandgerechtigden ![]()
Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 11:25. |
![]() |
||
Citaat:
Dat moeten ze gewoon niet doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je zo redeneert verdienen studenten ook geen studiefinanciering meer, aangezien daar ook gruwelijk mee wordt gefraudeerd.
|
![]() |
|
|