Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2004, 21:51
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 06-03-2004 @ 15:10:
Idd gemiddeld 8 of hoger, en niet lager dan een 7... Alhoewel ik twijfel over "niet lager dan een 7". Ik heb, volgens mij, bij meerdere propedeuse-uitreikingen gezien dat je ook met een 6 cum laude kan krijgen. Zelfs als je een herkansing nodig had is het mogelijk. Misschien dat bij de bachelor- of mastertitel de eisen zwaarder zijn.
Citaat:
6 De examencommissie kan aan een getuigschrift een judicium toekennen. De judicia worden
vermeld op de bulbijlage. De opleiding kent het judicium “cum laude”.
7 Het judicium ‘cum laude’ wordt niet toegekend indien het gewogen gemiddelde van de
behaalde cijfers minder is dan 8,0 en evenmin als het programma voor meer dan 50% uit
vrijstellingen bestaat.
Zo is het dus ook op mijn opleiding...
sinds de bama is de propedeuse sowieso niets meer...
Oud 08-03-2004, 22:08
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-03-2004 @ 22:40:
Ik heb op dit moment drie mastervakken binnen van elk 14 ECTS, dus 42 ECTS in totaal. Dat is eigenlijk al voldoende. Voor die vakken heb ik tweemaal 8.5 gehaald en eenmaal 9. Ik doe het tweede semester nog twee vakken van elk 14 ECTS, dus samen met m'n scriptie kom ik uit op 88 ECTS totaal. Ik hoop/verwacht voor al die vakken gemiddeld boven de 8.5 te blijven.
Gaat goed, . Tellen je bachelorvakken niet mee?
Oud 08-03-2004, 22:30
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 08-03-2004 @ 23:08:
Gaat goed, . Tellen je bachelorvakken niet mee?
Ja, maar die komen niet echt boven de acht uit. Dus dat is niet echt het vermelden waard.
Oud 11-03-2004, 16:38
MickeyV
MickeyV is offline
Zeg nare, hoe werkt dat precies in de BaMa structuur? Begrijp ik goed dat de beoordeling van de masterfase volstrekt gescheiden is van de bachelorfase, in die zin, dat je voor de masterfase afzonderlijk cum laude kunt (moet) slagen? Indien ja, dan heeft dat wel een zekere bekoorlijkheid, me dunkt.

Overigens, meer in het algemeen, ik vind het onjuist om, in normatieve zin, te stellen dat van cum laude pas sprake dient te zijn indien iemand geen cijfers beneden de 8 heeft gehaald. Volgens die benadering immers zou iemand die, bij 10 vakken, allemaal 8'en heeft gehaald wel, terwijl iemand die een 6 en overigens 10'en heeft gehaald niet cum laude afstuderen. Ik voor mij zou echter zeggen dat de tweede genoemde beter heeft gepresteerd.
Oud 09-07-2008, 20:44
Isnogood
Isnogood is offline
De Geneeskunde studie in Rotterdam (Erasmus Universiteit) kent het predicaat 'cum laude' toe bij een gemiddeld cijfer van 8,25 of hoger. Voorwaarde is ook hier dat er niet lager dan een 7 is gescoord en deze cijfers dienen bij de eerste poging behaald te zijn.

Dat is waar ik me de komende 6 jaar voor ga inzetten
Oud 09-07-2008, 21:01
Verwijderd
Citaat:
De Geneeskunde studie in Rotterdam (Erasmus Universiteit) kent het predicaat 'cum laude' toe bij een gemiddeld cijfer van 8,25 of hoger. Voorwaarde is ook hier dat er niet lager dan een 7 is gescoord en deze cijfers dienen bij de eerste poging behaald te zijn.

Dat is waar ik me de komende 6 jaar voor ga inzetten
Ik dan niet bij geneeskunde, maar zeker weten bij mijn eigen studie
Oud 09-07-2008, 22:18
Verwijderd
Vrij nutteloze up.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten