Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ken je niet en weet niet of je echt onschuldig bent, maar vaak is het niet zo, met de nadruk op vaak, en als je echt onschuldig erbij betrokken bent, is dat heel, heel jammer
||
Citaat:
![]() En massale vechtpartijen met stokken/riemen ect. gebeuren ook genoeg buiten voetbal om.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gebeurt niet wekelijks maar wel een paar keer per jaar. Maar dit is eigenlijk allemaal offtopic gelul.
||
Citaat:
Maar laatste wedstrijd komt het hele uitvak voor, simpelweg omdat dat onze kampioenswedstrijd is.
||
Citaat:
Kampioenswedstrijd zou wel lachen zijn. Als jullie maar niet teveel inzet tonen hoor, want dan worden onze vedetten moe! |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk niet dat ik hier de cowboy hoef uit te hangen en te vertellen wat voor een verwondingen ik heb opgelopen bij verschillende relletjes en andere ongein. Laat ik het zo stellen, ik ben geen padvinder geweest de afgelopen jaren. Ik heb overigens nooit gezegd dat het simpele vechtpartijtjes zijn, maar wel dat het geen geweldige, grote, verschrikkelijke vechtpartijen zijn. Ik heb ooit in Volendam ook eens Ajacieden achter me aangehad met staven, messen en één halve alcoholist die met een pistool liep te zwaaien. Op dat moment is dat best angstaanjagend en we moesten dan ook aardig op de loop, maar zo´n ding wordt toch nooit gebruikt? De enige steekpartijen die ik bewust heb meegemaakt waren met Turken, een voetbalsupporter steekt niet zo snel. Als iemand een mes trekt is ie alleen en heel erg bang, zo´n persoon laat je lopen. En verder ben ik bij een aantal wedstrijden die je opnoemt aanwezig geweest en ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was van de wedstrijd tegen Brugge. Tegen Utrecht was ik er ook bij, maar liep ik in de Utrecht groep. Wel leuk, maar duurde niet zo lang om er nu direct, als harde kern, schande van te spreken. Maar wat je hier allemaal opnoemt is misschien wel niet goed te praten, maar ik heb ook wel eens een glas op mijn hoofd gehad tijdens uitgaan terwijl ik gewoon in een hoekje stond. Van die grappenmakers die glazen naar beneden gaan gooien in een discotheek met twee verdiepingen. En zelf ben ik ook wel eens in elkaar geslagen door een groepje jongeren die gewoon iemand in elkaar wilden slaan. Lullig als je er net loopt, maar het kan dus ook na uitgaan gebeuren. En ik weet niet of jij wel eens een goed cafégevecht hebt gezien, maar als daar de pleuris goed uitbreekt dan kan het ook heel goed fout gaan. Stillen zijn natuurlijk gewoon, heb je daar respect voor dan? Die doen zelf ook niets liever dan onschendbaar zijn en daarvan gebruik maken, jij moet ook weten dat die er zelf soms ook heel erg om vragen. Plunderingen heb ik niet zo vaak meegemaakt, wij zijn niet van die jattertjes. Een enkeling bij een benzinepomp of de Chinees in Almelo, maar in principe houden wij van hard werken en leven van ons eigen geld. Misschien een mentaliteitsverschil tussen het oosten van Nederland en de Randstad. Mijn telefoon is ook een keer gejat, inderdaad door voetbalsupporters. Ik kwam zelf alleen van familie af waar ik naar toe was gegaan met de trein en Feyenoord had een wedstrijdje verloren. Vervelend, maar hoeveel telefoons worden er wel niet gestolen na uitgaan? Blijf maar eens twee uur rondhangen rond het drukste uitgaansgebied van jouw woonplaats, moet je kijken hoeveel er daar gebeurt in verhouding tot voetbalgeweld. Ik weet niet of je me aanziet voor een twaalfjarige internetventje, maar je hoeft mij niet te vertellen hoe voetbalrellen of andere vechtpartijen in elkaar zitten. Zelf heb ik genoeg dingen meegemaakt (ook regelmatig tegen Ajax) en mij hoor je echt niet zeuren om elke klap die ik heb gevangen. Had ik er maar niet moeten staan, want je weet van te voren dat het los kan gaan. Wel betreur ik een aantal arrestaties waarbij ik niets van doen had, maar hebben we ook wel eens geluk gehad. Dat ik wel eens als onschuldige klappen heb gehad vind ik ook niet zo erg, al is het wel vervelend. Niet iets om je erg druk over te maken. En wat EmilioFCG ook al aangaf zijn er wel meer grote groepen die op afspraak met elkaar vechten. Het mooie aan voetbal is dat er allerlei verschillende subculturen samenkomen in één groep. Door deze subculturen heb ik ook hele andere, vage wereldjes gezien en daar komt ook geweld voor. Overal is geweld, alleen in andere vormen en op andere manieren. Maar denk jij dat extreem-links en extreem-rechts elkaar scheldwoorden toewerpen? Er bestaat een grens en zolang die grens nog niet is overschreden blijf je gewoon naar voetbal gaan, hoewel grenzen natuurlijk verlegd worden. Uit je post blijkt dat je twee weken terug nog gewoon met Ajax in Utrecht bent geweest, dus zo verschrikkelijk genoeg heb je er ook niet van. Ik weet dat je moeilijk kunt stoppen met het wereldje, maar je kunt ook op andere manieren naar voetbal gaan. Als ik weet dat het los gaat, ga ik ook niet meer met de groep mee. En je kunt ook buiten een groep om een rel bekijken. Als jij nog op zoek bent naar die adrenalinekick en dat broedergevoel om een ´actie´ te maken heb jij nog lang niet écht genoeg van het wereldje. Ik ken je verder niet en zal ook niet oordelen over jou situatie, maar waar ik wel over kan oordelen is dat het niet allemaal zo opgeblazen hoeft te worden. Zo erg is het ook allemaal weer niet…… |
![]() |
||
Citaat:
Ze hebben op basis van ´baldadigheid´ een stadionverbod voor twee jaar gekregen. |
![]() |
||
Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat het leven zo slecht, goed of gewelddadig is als je zelf wilt. Als ik naar Hardcore muziek luister vind ik mezelf heel erg stoer en ga ik op de loop voor mezelf. Luister ik naar Do dan vind ik mezelf heel erg lief en krijg ik de neiging de spiegel een kusje te geven. Het is net zoiets als al die negers die zingen (praten) over ´the things the´ve seen´ en alle andere rommel. Het is wat je er zelf in wilt zien. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog - Nederlands ajacied4lf | 5 | 19-03-2010 15:49 | |
Vrije tijd |
[Discussie] De voetbalwet Gimme more beer | 33 | 09-01-2007 20:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rollo Tomasi | 501 | 09-08-2006 19:03 | |
zou iemand me kunnen helpen->Frans Bobby B | 2 | 26-11-2003 18:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Engelse jochies blokeren treinrails.. TAFKAB | 65 | 26-07-2002 14:52 | |
verhandeling Frans hey | 2 | 13-03-2001 16:24 |