Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 17:47
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
AGH schreef op 11-03-2004 @ 18:25:

Sterker nog. Vandaag hebben zes supporters van Go Ahead een tweejarig stadionverbod voor het gooien van een ei gekregen. Een ludieke actie die kennelijk bestraft dient te worden.
[/B]
maar ze hadden toch ook de lucht uit de banden leeg laten lopen ofzo of lekgestoken?
Oud 11-03-2004, 18:08
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 11-03-2004 @ 19:05:
Utrecht - Psv, verschillende mensen geraakt door vliegend glas
Wachtend op ADO in de stad, gearresteerd, ontzet, ondertussen 2 engelsen ook in elkaar geslagen, twente, winkel geplunderd, ajax - brugge, verschillende ruiten van cafe's kapot, onschuldige mensen op een terras die stoelen op hun hoofd kregen.... bij centraal, 4 stillen in elkaar geslagen, bij centraal, een onschuldig persoon van ze mobiel berooft, Utrecht - Ajax staven, messen, ploertendoders, zelfs een persoon met pistool, Brugge, pet en sjaals die werden bekogeld met stenen, Eind wedstrijd brugge, verschillende auto's met schade op het parkeerterrein. Zo kan ik nog wel heel lang doorgaan

onschuldige vechtpartijtjes ? rot toch op, dit gaat wel wat verder dan een cafe gevechtje.
Al die dingen die je nu noemt gebeuren echt niet alleen bij voetbal.
Oud 11-03-2004, 18:12
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Utrecht - Psv, verschillende onschuldige mensen geraakt door vliegend glas bij museumplein.
Wachtend op ADO in de stad, gearresteerd, ontzet, ondertussen 2 engelsen ook in elkaar geslagen die er verder niks mee te maken hadden maar er toevallig net langsliepen

, twente, winkel geplunderd,
ajax - brugge, verschillende ruiten van cafe's kapot, onschuldige mensen op een terras die stoelen op hun hoofd kregen....
bij centraal, 4 stillen in elkaar geslagen,
bij centraal, een onschuldig persoon van ze mobiel berooft, Utrecht - Ajax staven, messen, ploertendoders, zelfs een persoon met pistool,

Brugge, pet en sjaals die werden bekogeld met stenen, Eind wedstrijd brugge, verschillende auto's met schade op het parkeerterrein. Zo kan ik nog wel heel lang doorgaan

onschuldige vechtpartijtjes ? rot toch op, dit gaat wel wat verder dan een cafe gevechtje.

Dit is pure criminaliteit, vaak poging tot doodslag met voorbedachte rade. Ooit weleens op je kop geslagen met een loden pijp ? kijken of je het dan nog, simpele gevechtjes noemt
Hij die de confrontatie zoekt, zal hem vinden.
Ik ken je niet en weet niet of je echt onschuldig bent, maar vaak is het niet zo, met de nadruk op vaak, en als je echt onschuldig erbij betrokken bent, is dat heel, heel jammer
Oud 11-03-2004, 18:15
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 11-03-2004 @ 19:11:
ja, ik was natuurlijk vergeten dat jij ELKE zaterdag een groep van 150 man een winkel ziet plunderen, en daarna een andere groep van 150 man aanvaalt met stokken en staven.
Hooligans plunderen ook niet ELKE week een winkel hoor
En massale vechtpartijen met stokken/riemen ect. gebeuren ook genoeg buiten voetbal om.
Oud 11-03-2004, 18:18
nickčsz
nickčsz is offline
Citaat:
AGH schreef op 11-03-2004 @ 18:37:
Doe je de groetjes aan de Apeldoornse joden?
Hihi....!
Altijd al geweten dat ze bij AGOVV ook hele lange neuzen hebben!!!
Wat heeft AGOVV hier mee te doen?? , Agovv is vooral berg en bosch publiek dus
Oud 11-03-2004, 18:44
nickčsz
nickčsz is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 11-03-2004 @ 19:20:
in 19 jaar tijd, heb ik nog nooit massale vechtpartijen gezien van meer dan 10 tegen 10.
je bedoelt buiten het voetbal om lijkt me?
Oud 12-03-2004, 18:50
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 11-03-2004 @ 19:15:
Hooligans plunderen ook niet ELKE week een winkel hoor
En massale vechtpartijen met stokken/riemen ect. gebeuren ook genoeg buiten voetbal om.
Inderdaad.. Dat komt vaker bij Kampers (niet dan respect) voor, dan bij voetbalwedstrijden
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 18:51
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
AGH schreef op 11-03-2004 @ 18:06:
Hehe, kijk maar uit! We hebben al 4.000 eieren ingeslagen voor Heracles thuis....!!
Wow!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 20:01
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 12-03-2004 @ 19:50:
Inderdaad.. Dat komt vaker bij Kampers (niet dan respect) voor, dan bij voetbalwedstrijden
Hier in Assen zijn ook vaak genoeg grote groepen Molukkers die met Anitilianen of Marokanen afspreken op een plein in het centrum na koopavond.
Gebeurt niet wekelijks maar wel een paar keer per jaar.

Maar dit is eigenlijk allemaal offtopic gelul.
Oud 13-03-2004, 07:00
DjTiesto
DjTiesto is offline
Citaat:
AGH schreef op 11-03-2004 @ 18:06:
Hehe, kijk maar uit! We hebben al 4.000 eieren ingeslagen voor Heracles thuis....!!
Als je iedereen een ei geeft die in het stadion zit hou je toch al gauw zo''n 1000 eieren over.
Maar laatste wedstrijd komt het hele uitvak voor, simpelweg omdat dat onze kampioenswedstrijd is.
Oud 13-03-2004, 17:41
AGH
AGH is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 13-03-2004 @ 08:00:
Als je iedereen een ei geeft die in het stadion zit hou je toch al gauw zo''n 1000 eieren over.
Maar laatste wedstrijd komt het hele uitvak voor, simpelweg omdat dat onze kampioenswedstrijd is.
Alleen de jongens met stadionverbod geven we een ei, dan komen we 500 eieren te kort.
Kampioenswedstrijd zou wel lachen zijn.
Als jullie maar niet teveel inzet tonen hoor, want dan worden onze vedetten moe!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 18:17
AGH
AGH is offline
Citaat:
Dit is pure criminaliteit, vaak poging tot doodslag met voorbedachte rade. Ooit weleens op je kop geslagen met een loden pijp ? kijken of je het dan nog, simpele gevechtjes noemt
Tja, en als je dit weet waarom kies je er dan toch elke week weer zelf voor?
Ik denk niet dat ik hier de cowboy hoef uit te hangen en te vertellen wat voor een verwondingen ik heb opgelopen bij verschillende relletjes en andere ongein.
Laat ik het zo stellen, ik ben geen padvinder geweest de afgelopen jaren.
Ik heb overigens nooit gezegd dat het simpele vechtpartijtjes zijn, maar wel dat het geen geweldige, grote, verschrikkelijke vechtpartijen zijn.
Ik heb ooit in Volendam ook eens Ajacieden achter me aangehad met staven, messen en één halve alcoholist die met een pistool liep te zwaaien.
Op dat moment is dat best angstaanjagend en we moesten dan ook aardig op de loop, maar zo´n ding wordt toch nooit gebruikt? De enige steekpartijen die ik bewust heb meegemaakt waren met Turken, een voetbalsupporter steekt niet zo snel.
Als iemand een mes trekt is ie alleen en heel erg bang, zo´n persoon laat je lopen.

En verder ben ik bij een aantal wedstrijden die je opnoemt aanwezig geweest en ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was van de wedstrijd tegen Brugge.
Tegen Utrecht was ik er ook bij, maar liep ik in de Utrecht groep. Wel leuk, maar duurde niet zo lang om er nu direct, als harde kern, schande van te spreken.
Maar wat je hier allemaal opnoemt is misschien wel niet goed te praten, maar ik heb ook wel eens een glas op mijn hoofd gehad tijdens uitgaan terwijl ik gewoon in een hoekje stond.
Van die grappenmakers die glazen naar beneden gaan gooien in een discotheek met twee verdiepingen. En zelf ben ik ook wel eens in elkaar geslagen door een groepje jongeren die gewoon iemand in elkaar wilden slaan. Lullig als je er net loopt, maar het kan dus ook na uitgaan gebeuren. En ik weet niet of jij wel eens een goed cafégevecht hebt gezien, maar als daar de pleuris goed uitbreekt dan kan het ook heel goed fout gaan.
Stillen zijn natuurlijk gewoon, heb je daar respect voor dan?
Die doen zelf ook niets liever dan onschendbaar zijn en daarvan gebruik maken, jij moet ook weten dat die er zelf soms ook heel erg om vragen.
Plunderingen heb ik niet zo vaak meegemaakt, wij zijn niet van die jattertjes.
Een enkeling bij een benzinepomp of de Chinees in Almelo, maar in principe houden wij van hard werken en leven van ons eigen geld. Misschien een mentaliteitsverschil tussen het oosten van Nederland en de Randstad.
Mijn telefoon is ook een keer gejat, inderdaad door voetbalsupporters.
Ik kwam zelf alleen van familie af waar ik naar toe was gegaan met de trein en Feyenoord had een wedstrijdje verloren. Vervelend, maar hoeveel telefoons worden er wel niet gestolen na uitgaan? Blijf maar eens twee uur rondhangen rond het drukste uitgaansgebied van jouw woonplaats, moet je kijken hoeveel er daar gebeurt in verhouding tot voetbalgeweld.

Ik weet niet of je me aanziet voor een twaalfjarige internetventje, maar je hoeft mij niet te vertellen hoe voetbalrellen of andere vechtpartijen in elkaar zitten.
Zelf heb ik genoeg dingen meegemaakt (ook regelmatig tegen Ajax) en mij hoor je echt niet zeuren om elke klap die ik heb gevangen. Had ik er maar niet moeten staan, want je weet van te voren dat het los kan gaan. Wel betreur ik een aantal arrestaties waarbij ik niets van doen had, maar hebben we ook wel eens geluk gehad.
Dat ik wel eens als onschuldige klappen heb gehad vind ik ook niet zo erg, al is het wel vervelend. Niet iets om je erg druk over te maken.
En wat EmilioFCG ook al aangaf zijn er wel meer grote groepen die op afspraak met elkaar vechten. Het mooie aan voetbal is dat er allerlei verschillende subculturen samenkomen in één groep. Door deze subculturen heb ik ook hele andere, vage wereldjes gezien en daar komt ook geweld voor. Overal is geweld, alleen in andere vormen en op andere manieren.
Maar denk jij dat extreem-links en extreem-rechts elkaar scheldwoorden toewerpen?
Er bestaat een grens en zolang die grens nog niet is overschreden blijf je gewoon naar voetbal gaan, hoewel grenzen natuurlijk verlegd worden.
Uit je post blijkt dat je twee weken terug nog gewoon met Ajax in Utrecht bent geweest, dus zo verschrikkelijk genoeg heb je er ook niet van.
Ik weet dat je moeilijk kunt stoppen met het wereldje, maar je kunt ook op andere manieren naar voetbal gaan. Als ik weet dat het los gaat, ga ik ook niet meer met de groep mee.
En je kunt ook buiten een groep om een rel bekijken.
Als jij nog op zoek bent naar die adrenalinekick en dat broedergevoel om een ´actie´ te maken heb jij nog lang niet écht genoeg van het wereldje.
Ik ken je verder niet en zal ook niet oordelen over jou situatie, maar waar ik wel over kan oordelen is dat het niet allemaal zo opgeblazen hoeft te worden.
Zo erg is het ook allemaal weer niet……
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 18:20
AGH
AGH is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 11-03-2004 @ 18:47:
maar ze hadden toch ook de lucht uit de banden leeg laten lopen ofzo of lekgestoken?
Klopt, er zijn een aantal banden lek gestoken maar daarvan is niet bewezen dat de jongens van de eieren daar ook iets mee te maken hadden.
Ze hebben op basis van ´baldadigheid´ een stadionverbod voor twee jaar gekregen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:05
AGH
AGH is offline
Citaat:
Milk&Fruit schreef op 14-03-2004 @ 23:34:
veels te veel tekst om te lezen
Teveel omgaan met mensen met ADHD leidt tot concentratiestoornissen....

Wat ik wil zeggen is dat het leven zo slecht, goed of gewelddadig is als je zelf wilt. Als ik naar Hardcore muziek luister vind ik mezelf heel erg stoer en ga ik op de loop voor mezelf.
Luister ik naar Do dan vind ik mezelf heel erg lief en krijg ik de neiging de spiegel een kusje te geven.
Het is net zoiets als al die negers die zingen (praten) over ´the things the´ve seen´ en alle andere rommel.
Het is wat je er zelf in wilt zien.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:41
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
AGH schreef op 15-03-2004 @ 21:05:

Luister ik naar Do dan vind ik mezelf heel erg lief en krijg ik de neiging de spiegel een kusje te geven.
Ahhhhhh......
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:58
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 13-03-2004 @ 08:00:
Een ei hoort er bij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten