Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, er was laatst een mevrouw die te vroeg op stond, de bus reed nog even door en stopte toen vrij abrupt. Ze viel dus terug in haar stoel, met d'r heup tegen de wand en keek meteen heel pijnlijk. 't Was echt sneu...
Dus mensen die niet zo goed lopen, maar vroeg op willen staan, zeg ik altijd dat ze beter nog even kunnen blijven zitten omdat de chauffeur wel op ze wacht ![]() ![]() (Of hmm , ja, je bent gek ![]() |
![]() |
|
Zolang mensen mij met respect behandelen en ik geen 'die jeugd van tegenwoordig' hoor, behandel ik iedereen met respect: jong en oud.
|
Jazeker. Vandaag in de trein zwaar druk, alle jonge mensen stonden op, behalve één meisje. Zegt ze: jaaha, bij ons is het met de paplepel ingegoten dat je voor ouderen moet opstaan. Terwijl er nog iets van 5 65+ers in het gangpad stonden.
kreun.
|
Ligt eraan hoe ze zich gedragen.
![]() ![]() Ze moeten bijv. niet gaan zeggen "de jeugd van tegenwoordig". Want zij zijn ook jong geweest en toen waren zij ook heus wel ondeugend. Ik vind het ook stom als mensen meteen raar doen als je niet meteen op staat. Soms ben ik gewoon in gedachten en zie ik niet dat er een oud iemand in stapt die nergens kan zitten. Ik sta heus wel op als ze het (netjes) vragen.
|
Mwah, hangt een beetje van de situatie af. Soms zijn mensen een beetje beledigd als ik ze mijn plek aanbied, de grens tussen oud en heel oud moet ik nog zien te vinden. Het hangt er ook vanaf waar ik zit. Soms heb je van die tweezits en als je dan aan de raamkant zit is het opstaan wat lastiger, als er nog iemand naast je zit. En soms staat het oudje wat verder weg, moet je dan je stem verheffen of niet, dat soort dingen.
Dilemma's.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als ik in een bus zou zitten waarin voorin allemaal eikels zouden zitten die niet op zouden staan, of allemaal mensen die ook slecht ter been zijn, dan zou ik wel op staan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik sta dus ook absoluut niet op voor oude mensen. Ik sta zoals ik zei wel op voor mensen die slecht ter been zijn. Tenzij ik de hele reis al heb moeten staan, dan bekijken ze het maar. Moeten ze maar niet in de spits reizen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
Nee, ik kijk altijd de andere kant op, het raam uit, als er mensen de bus inlopen.....zodat er maar niemand gaat vragen of mijn tas weg mag of iemand naar me gaat kijken van 'ik wil zitten alstublieft'.
En als er elders nog plek is sta ik natuurlijk niet op want dan kunnen ze daar ook wel gaan zitten. Wanneer mensen t aan me vragen zal ik mn tas wel op schoot nemen of gaan staan, maar zolang ze het niet vragen of het via oogcontact (wat ik vermijd dus) laten weten sta ik niet op en laat ik mn tas staan...nouja niet altijd. Als t echt overvol is in de bus neem ik automatisch mn tassen op schoot zodat er naast me nog mensen kunnen zitten. Ik heb altijd een zware, grote tas bij me en mijn handtas als ik met het OV reis (=naar mijn vriend toe) vandaar dat ik liever niet met die zware tas op schoot ga zitten die mijn bloedsomloop afknelt. En staan met 2 tassen waarvan 1 zware+grote (waarbij ik dus steeds tegen mensen aanbots en onhandig moet gaan staan en mensen hinder) is ook niet prettig. In de bus komt het wel eens in me op dat ik oudere mensen of gehandicapte mensen moet laten zitten, in de trein nooit....dat staat ook nergens aangegeven en de trein is een stuk langer waardoor ze meestal wel doorlopen en het elders vragen ofzo. Tis me in een trein ook nooit gevraagd door iemand, maarja ik reis dan ook meestal niet met de spits zodat het in de trein bijnan nooit zo vol is dat er nergens meer plek is. En als er echt geen plek is zal dat er vast wel zijn in een andere coupe. In een trein zet ik altijd mijn grote zware tas naast me neer op de zitplaats ipv boven op het rek of -in treinen waar dat niet is-op de grond. Dit omdat ik er vaak nog dingen uit moet halen en mijn kostbare spullen liever dichtbij heb staan dan daar boven waar het eraf kan vallen of mensen het mee kunnen nemen terwijl ik slaap. Wanneer er dan iemand naast me wil zetten neem ik mijn tas op schoot....ik probeer echter te vermijden dat mensen aan me vragen of die tas weg mag door zoveel mogelijk spullen/ zo breed mogelijk die plek bezet te houden zodat ze zien dat het een grote moeite is om al die spullen weg te halen. Bovendien kijk ik de andere kant op, heb mn discman op of die alsof ik slaap. Ik ga het liefst zitten op een tweezitter of een eenzitter...ik hou er niet van naast/ tegenover andere mensen te moeten zitten, daar word ik nerveus van. Dan durf ik niet mijn cd's te verwisselen of te gaan lezen. Vandaar. Ehhhmmm hoezo aso ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 11:59. |
![]() |
|
een poosje geleden ging ik met de intercity. T was niet echt druk, maar ik kon zo gauw geen onbezette 2-of 1zitter vinden (ik hou er niet van tegenover/ naast andere mensen te zitten). De trein moest bijna wegrijden. In de hal stond nog een vierzitter naast de WC. Er zat daar niemand. Ha, mooi, hier gaat vast niemand meer zitten dacht ik en ik nam daar plaats.
Mn tas zette ik op de grond tussen mn voeten. Op mijn plek lag etensresten-rommel en verpakkingspapier. Ik wou het in de prullenbak doen, maar die zat te vol dus ik legde het op de bank tegenover me. Er kwam een vrouw aanlopen die redelijk op leeftijd was maar niet superoud. Mag ik hier zitten? vroeg ze pinnig aan mij met een duidelijke geirriteerdheid over mijn tas die ik tussen mijn benen had staan. Ik ergerde me aan haar, dat ze meteen zo pinnig deed en niet ergens anders kon zitten want zo vol was de trein niet. Ik wou juist alleen zitten en dacht: hier in dit halletje komt vast niemand en nu kwam zij eraan. Ik liet echter niks merken en zette mijn tas naast me neer op de bank. Ik weet niet meer precies wat er toen gebeurde, maar in ieder geval begon ze toen de rommel naar mij toe te gooien, alsof het mijn rommel was. Hallo, je kunt wel eerst even vragen of die troep van mij is voordat je dat naar mij gooit dacht ik toen. Daarna wou ze weer ergens anders zitten ofzo. Ik werd boos en geirriteerd omdat ze zo pinnig deed en die rommel naar mij toe gooide terwijl dat helemaal niet van mij was dus toen ben ik maar weggelopen en ergens anders gaan zitten. Later dacht ik 'stom wijf, je had gewoon pinnig terug moeten zijn en moeten blijven zitten, je niet laten kennen, nu laat je je overrompelen door zo'n stomme tang'. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Mensen met handicaps irisjuh18 | 10 | 09-10-2005 12:24 | |
Liefde & Relatie |
Wil jij ooit kinderen? *sunrise1986* | 106 | 08-08-2004 13:31 | |