Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2004, 22:29
Spoonie
Spoonie is offline
als die mensen opstaan voor mij als ze zien dat ik m'n sleutelbeen ontvricht heb en een rip gekneust met een draagdoek om, ja dan wel.
maar als je het verhaal hier boven leest dan snap je wel dat ik oudere mensen soms best irritant vind, maar respect moet je blijven houden
Oud 09-03-2004, 22:37
graag gedaan
graag gedaan is offline
Ja, ik ben nog gezond.
Oud 09-03-2004, 22:44
Verwijderd
als in de tram bv geen plaats is en ze staan bij mij in de buurt, ja dan doe ik dat wel.. of ik moet een 'ik negeer iedereen en wil door niemand aangesproken worden of iets tegen iemand zeggen'-bui hebben

en je krijgt altijd lieve reacties van die mensen

laatst hoorde ik dat iemand t aanbood en toen zeiden ze: nee joh, wij staan wel lekker blabla.. vonden t veel te koud op die bankjes om op de tram te wachten
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 23:40
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 09-03-2004 @ 21:39:
Meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 06:09
Lionheart
Nog nooit in die situatie gezeten.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 06:24
Smartie
Smartie is offline
Maar natuurlijk heb ik respect. Lijkt me tamelijk logisch...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 06:38
Saimun
Saimun is offline
JA!
Als ik zo'n oud vrouwtje in de bus er alles aan zie doen om zichzelf staande te houden, maak ik wel even plaats.
(anders ook wel hoor )
Oud 10-03-2004, 07:22
Tandpasta
Tandpasta is offline
Niet snel, maar dat beoordeel ik wel per situatie.
Oud 10-03-2004, 09:00
hasseltboy
hasseltboy is offline
Als het vol is, en ze zijn heel bejaard....
Oud 10-03-2004, 09:55
Souris
Souris is offline
hangt er vanaf.
als ik erg moe ben en veel dingen mee heb dan blijf ik zitten.
ook als die oudjes je zo aankijken vannuh: jij kan best staan.

maar meestal sta ik wel op tenzij ik zelf m n been gebroken heb ofzow
Oud 10-03-2004, 11:47
Verwijderd
In de bus sta ik wel op als ze op mijn plek willen zitten, maar ik zit altijd achterin en daar willen ze toch niet
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 12:04
Sjoerd
Sjoerd is offline
Het is nooit nodig. Maar..als het nodig is zal ik het wel doen, behalve als ze het niet willen, of ze kijken je aan met een blik in hun ogen:"ik ben oud, jij bent jong. Dus nu opstaan!" Dan blijf ik dnek ik wel zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 12:20
Verwijderd
Zo stom, ik zat vandaag vrij ver achterin, er waren nog allemaal plaatsen voor vrij... kwam er een vrouwtje aan en ze keek me zo aan... 'Sta jij maar op, want ík wil hier zitten!' terwijl ze al langs 8 lege plaatsen was gelopen... Dat vond ik nogal stom... (ik ben ook niet opgestaan ze kon best voor me zitten, of achter me... dat maakte geen verschil)

Maar wanneer ik voorin zit, en er komt iemand binnen.. en er is pas ergens achterin plaats... dan ga ik daar wel naartoe. Maar niet alleen wanneer de persoon oud is, hij/zij moet ook niet super ter been zijn. (Ik ga niet opstaan wanneer ik achter me nog plaats is en de persoon fatsoenlijk kan lopen.)

Ook eens gezien dat een man heel hard aan kwam hollen en in de bus was hij ineens invalide en eiste hij de invalide plek op
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 12:51
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-03-2004 @ 12:47:
In de bus sta ik wel op als ze op mijn plek willen zitten, maar ik zit altijd achterin en daar willen ze toch niet
Kdenk dat ze dat best willen als er verder geen plek vrij is hoor. Heb je wel eens een oud vrouwtje zien staan in de bus?? Zag ik laatst, en toen ging ze bijna onderuit (Ik stond ook al hoor)
Oud 10-03-2004, 12:56
Verwijderd
jawel hoor, maar vaak zit ik te suffen en zie dan niet meteen of er een oma/opa aan komt schuifelen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 13:12
Verwijderd
ja
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 13:56
Parabola
Parabola is offline
Als het echt superdruk is wel. Maar ik ga meestal zo ver mogelijk achterin zitten, zodat ik er geen "last" van heb
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:00
Verwijderd
Ik sta niet specifiek op voor oude mensen, wel voor mensen die slecht ter been zijn. Of ze nou oud zijn of niet. En natuurlijk alleen als er geen andere plekken beschikbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:14
Verwijderd
Oh, er was laatst een mevrouw die te vroeg op stond, de bus reed nog even door en stopte toen vrij abrupt. Ze viel dus terug in haar stoel, met d'r heup tegen de wand en keek meteen heel pijnlijk. 't Was echt sneu...
Dus mensen die niet zo goed lopen, maar vroeg op willen staan, zeg ik altijd dat ze beter nog even kunnen blijven zitten omdat de chauffeur wel op ze wacht En dan kijken ze me altijd zo aan van... hmm, ja, je hebt wel gelijk
(Of hmm , ja, je bent gek maar goed )
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:39
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
als ze het niet normaal vragen dan niet en als er nog genoeg andere plekken zijn ook niet, maar anders wel..
Oud 10-03-2004, 15:23
the tourist
the tourist is offline
Meestal, maar ik vergeet het ook wel eens
Maar ik zit bijna nooit in de bus en in treinen of andere plekken is er altijd genoeg ruimte voor een oud iemand.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 16:12
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Zolang mensen mij met respect behandelen en ik geen 'die jeugd van tegenwoordig' hoor, behandel ik iedereen met respect: jong en oud.
Oud 10-03-2004, 16:14
Quiana
Quiana is offline
Als er geen reden is om het niet te doen (moet nog lang, er is nog plaats, ben moe, enz), wel.
Oud 10-03-2004, 20:14
guess what
guess what is offline
Citaat:
Quiana schreef op 10-03-2004 @ 17:14:
Als er geen reden is om het niet te doen (moet nog lang, er is nog plaats, ben moe, enz), wel.
Oud 10-03-2004, 20:23
PV
PV is offline
Als ze het me vragen, wel. Maar de meeste oudjes vragen het niet, ze eisen het min of meer op door demonstratief te blijven staan en je aan te staren. Dan heb ik zoiets van 'bekijk het'.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:37
Joostje
Joostje is offline
Jazeker. Vandaag in de trein zwaar druk, alle jonge mensen stonden op, behalve één meisje. Zegt ze: jaaha, bij ons is het met de paplepel ingegoten dat je voor ouderen moet opstaan. Terwijl er nog iets van 5 65+ers in het gangpad stonden.
kreun.
Oud 10-03-2004, 20:56
Miracle
Miracle is offline
Ligt eraan hoe ze zich gedragen. Tuurlijk sta ik voor iedereen maar op in de bus, of ik moet wel zo moe of ziek zijn dat ik zelf niet kan staan. Maar of ik respect heb voor ouderen is per ouder verschillend. Ik kan me echt heel erg ergeren aan bepaalde ouderen. Als ze me beledigen, of als ze vervelende dingen zeggen. Ik heb respect voor alle ouderen, maar dan moeten ze ook respect voor mij hebben.

Ze moeten bijv. niet gaan zeggen "de jeugd van tegenwoordig". Want zij zijn ook jong geweest en toen waren zij ook heus wel ondeugend. Ik vind het ook stom als mensen meteen raar doen als je niet meteen op staat. Soms ben ik gewoon in gedachten en zie ik niet dat er een oud iemand in stapt die nergens kan zitten. Ik sta heus wel op als ze het (netjes) vragen.
Oud 10-03-2004, 21:35
Brutus
Brutus is offline
meestal wel.
maar als ik echt moe ben kijk ik naar buiten ofzo.
dan lijkt t alsof k t niet zie
Oud 10-03-2004, 21:38
thunder110
thunder110 is offline
Mwah, hangt een beetje van de situatie af. Soms zijn mensen een beetje beledigd als ik ze mijn plek aanbied, de grens tussen oud en heel oud moet ik nog zien te vinden. Het hangt er ook vanaf waar ik zit. Soms heb je van die tweezits en als je dan aan de raamkant zit is het opstaan wat lastiger, als er nog iemand naast je zit. En soms staat het oudje wat verder weg, moet je dan je stem verheffen of niet, dat soort dingen.
Dilemma's.
Oud 10-03-2004, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 10-03-2004 @ 17:12:
Zolang mensen mij met respect behandelen en ik geen 'die jeugd van tegenwoordig' hoor, behandel ik iedereen met respect: jong en oud.
respect?? dat moet wel van 2 kanten komen.....
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 06:53
RayMania
RayMania is offline
Citaat:
PV schreef op 10-03-2004 @ 21:23:
Als ze het me vragen, wel. Maar de meeste oudjes vragen het niet, ze eisen het min of meer op door demonstratief te blijven staan en je aan te staren. Dan heb ik zoiets van 'bekijk het'.

Citaat:
ik sta wel op voor oude mensen maar wanneer ze me al dwingend aan gaan kijken voordat ik überhaupt de kans heb gehad op te staan heb ik wel eens de neiging te blijven zitten.
Oud 11-03-2004, 10:10
Woltertje
Woltertje is offline
als er geen plaats meer ik bied ik t altijd aan, mits ze niet voorbij me lopen naar achteren op zoek naar een plaatsje
Oud 11-03-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
forumfreakie schreef op 10-03-2004 @ 13:51:
Kdenk dat ze dat best willen als er verder geen plek vrij is hoor. Heb je wel eens een oud vrouwtje zien staan in de bus?? Zag ik laatst, en toen ging ze bijna onderuit (Ik stond ook al hoor)
Ja, dat wel, maar ik zit meestal in een best rustige bus en dan is er voorin wel plek vrij en gaan ze daar zitten, vandaar . Of ze lopen van voor naar achter, en dan is er al iemand al lang op gestaan voordat ik de kans krijg.
Als ik in een bus zou zitten waarin voorin allemaal eikels zouden zitten die niet op zouden staan, of allemaal mensen die ook slecht ter been zijn, dan zou ik wel op staan
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 11-03-2004 @ 00:28:
respect?? dat moet wel van 2 kanten komen.....
Na een paar keer opgestaan te zijn voor oude mensen en vervolgens te horen hebben gekregen 'waarom sta je nou op, zo oud ben ik niet hoor!' (en dat ook bloedserieus gemeend wordt) dan vergaat de lust je wel.

Ik sta dus ook absoluut niet op voor oude mensen. Ik sta zoals ik zei wel op voor mensen die slecht ter been zijn. Tenzij ik de hele reis al heb moeten staan, dan bekijken ze het maar. Moeten ze maar niet in de spits reizen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:23
the spongeman
the spongeman is offline
jah ligt er aan hoe oud oud is
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:24
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
the spongeman schreef op 11-03-2004 @ 19:23:
jah ligt er aan hoe oud oud is
14
Oud 11-03-2004, 18:39
Verwijderd
Jup.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 18:42
melkpakje
melkpakje is offline
jah
Oud 11-03-2004, 19:35
Cruz
Cruz is offline
Citaat:
Mushu schreef op 09-03-2004 @ 19:21:
Ligt eraan, als ik moe ben, als ik nog een heel eind moet, en als er achterin ook nog plek is, blijf ik lekker zitten
Anders sta ik wel op
Leuke is alleen dat ik practisch nooit met het openbaar vervoer ga.
Same here
Oud 11-03-2004, 19:36
fractuur
fractuur is offline
Ja hoor, als ze bejaard zijn wel. Voor een gezonde volwassene sta ik echt niet op.
Oud 12-03-2004, 10:58
Verwijderd
Ik sta trouwens ook op voor vermoeide kinderen aan het eind van de dag, want anders gaan ze zo zeuren. Ik sta liever een kwartiertje dan dat ik in een bus zit met een zeurend kind.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 11:56
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Nee, ik kijk altijd de andere kant op, het raam uit, als er mensen de bus inlopen.....zodat er maar niemand gaat vragen of mijn tas weg mag of iemand naar me gaat kijken van 'ik wil zitten alstublieft'.
En als er elders nog plek is sta ik natuurlijk niet op want dan kunnen ze daar ook wel gaan zitten.
Wanneer mensen t aan me vragen zal ik mn tas wel op schoot nemen of gaan staan, maar zolang ze het niet vragen of het via oogcontact (wat ik vermijd dus) laten weten sta ik niet op en laat ik mn tas staan...nouja niet altijd.
Als t echt overvol is in de bus neem ik automatisch mn tassen op schoot zodat er naast me nog mensen kunnen zitten.

Ik heb altijd een zware, grote tas bij me en mijn handtas als ik met het OV reis (=naar mijn vriend toe) vandaar dat ik liever niet met die zware tas op schoot ga zitten die mijn bloedsomloop afknelt. En staan met 2 tassen waarvan 1 zware+grote (waarbij ik dus steeds tegen mensen aanbots en onhandig moet gaan staan en mensen hinder) is ook niet prettig.

In de bus komt het wel eens in me op dat ik oudere mensen of gehandicapte mensen moet laten zitten, in de trein nooit....dat staat ook nergens aangegeven en de trein is een stuk langer waardoor ze meestal wel doorlopen en het elders vragen ofzo. Tis me in een trein ook nooit gevraagd door iemand, maarja ik reis dan ook meestal niet met de spits zodat het in de trein bijnan nooit zo vol is dat er nergens meer plek is. En als er echt geen plek is zal dat er vast wel zijn in een andere coupe.

In een trein zet ik altijd mijn grote zware tas naast me neer op de zitplaats ipv boven op het rek of -in treinen waar dat niet is-op de grond. Dit omdat ik er vaak nog dingen uit moet halen en mijn kostbare spullen liever dichtbij heb staan dan daar boven waar het eraf kan vallen of mensen het mee kunnen nemen terwijl ik slaap.
Wanneer er dan iemand naast me wil zetten neem ik mijn tas op schoot....ik probeer echter te vermijden dat mensen aan me vragen of die tas weg mag door zoveel mogelijk spullen/ zo breed mogelijk die plek bezet te houden zodat ze zien dat het een grote moeite is om al die spullen weg te halen. Bovendien kijk ik de andere kant op, heb mn discman op of die alsof ik slaap.
Ik ga het liefst zitten op een tweezitter of een eenzitter...ik hou er niet van naast/ tegenover andere mensen te moeten zitten, daar word ik nerveus van. Dan durf ik niet mijn cd's te verwisselen of te gaan lezen.
Vandaar.

Ehhhmmm hoezo aso

Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:10
Tulpje6
Tulpje6 is offline
een poosje geleden ging ik met de intercity. T was niet echt druk, maar ik kon zo gauw geen onbezette 2-of 1zitter vinden (ik hou er niet van tegenover/ naast andere mensen te zitten). De trein moest bijna wegrijden. In de hal stond nog een vierzitter naast de WC. Er zat daar niemand. Ha, mooi, hier gaat vast niemand meer zitten dacht ik en ik nam daar plaats.
Mn tas zette ik op de grond tussen mn voeten. Op mijn plek lag etensresten-rommel en verpakkingspapier. Ik wou het in de prullenbak doen, maar die zat te vol dus ik legde het op de bank tegenover me.
Er kwam een vrouw aanlopen die redelijk op leeftijd was maar niet superoud.
Mag ik hier zitten? vroeg ze pinnig aan mij met een duidelijke geirriteerdheid over mijn tas die ik tussen mijn benen had staan.
Ik ergerde me aan haar, dat ze meteen zo pinnig deed en niet ergens anders kon zitten want zo vol was de trein niet. Ik wou juist alleen zitten en dacht: hier in dit halletje komt vast niemand en nu kwam zij eraan.
Ik liet echter niks merken en zette mijn tas naast me neer op de bank.
Ik weet niet meer precies wat er toen gebeurde, maar in ieder geval begon ze toen de rommel naar mij toe te gooien, alsof het mijn rommel was.
Hallo, je kunt wel eerst even vragen of die troep van mij is voordat je dat naar mij gooit dacht ik toen.
Daarna wou ze weer ergens anders zitten ofzo.
Ik werd boos en geirriteerd omdat ze zo pinnig deed en die rommel naar mij toe gooide terwijl dat helemaal niet van mij was dus toen ben ik maar weggelopen en ergens anders gaan zitten.

Later dacht ik 'stom wijf, je had gewoon pinnig terug moeten zijn en moeten blijven zitten, je niet laten kennen, nu laat je je overrompelen door zo'n stomme tang'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten