Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck schreef op 16-03-2004 @ 11:33:
die zijn er ook nog. Niet iedereen is schuldig als hij van iets wordt verdacht.

Als je me niet gelooft zou ik zeggen: Wacht maar tot jij wordt verdacht van iets en je hebt het niet gedaan en je naam wordt openbaar gemaakt.
Dan piep je wel anders dat ze ook aan de onschuldigen moeten denken.
Nederland is één van de weinige landen waar we zo voorzichtig omgaan met de namen van criminelen. In landen waar men dat niet doet (België, Frankrijk, GB, rest vd wereld) gaat het prima.

Citaat:
Of wat dacht je van de doodstraffen in de VS waar ook mensen geexecuteerd worden en dat later blijkt dat ze het niet gedaan hebben. Das ook lekker lullig dan.
Laat de VS er even buiten wil je?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 17-03-2004 @ 17:04:
Nederland is één van de weinige landen waar we zo voorzichtig omgaan met de namen van criminelen. In landen waar men dat niet doet (België, Frankrijk, GB, rest vd wereld) gaat het prima.
Da's een vette drogreden. Waarom zouden wij ons moeten conformeren aan het buitenland?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2004 @ 17:25:
Da's een vette drogreden. Waarom zouden wij ons moeten conformeren aan het buitenland?
Ik geef het als voorbeeld dat het stigmatiserend gehalte van bekendmaking van die namen absoluut niet zo groot is zoals men hier denkt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 17-03-2004 @ 17:39:
Ik geef het als voorbeeld dat het stigmatiserend gehalte van bekendmaking van die namen absoluut niet zo groot is zoals men hier denkt.
En ik geef de weerlegging dat dat niet zomaar met elkaar vergeleken kunt worden. Je moet wel rekening houden met iets meer variabelen (zoniet een oneindig aantal) als je wilt kijken hoe bepaalde landen op bepaalde bekendmakingen reageren. Je kunt niet zomaar zeggen dat omdat het in Engeland ook 'goed' gaat (wat dat dan ook mag zijn, want daar ontbreekt elke informatie van jou over), het hier ook goed zal gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:52
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Joostje schreef op 15-03-2004 @ 23:17:
[afbeelding]
OMG, total 0wnage.

"telegraafgehalte" Die onthouden we.
Oud 18-03-2004, 12:14
Sithan
Sithan is offline
Dear god, in Engeland gaat het goed my ass...
Ik weet niet of je weet hoe het daar in buurten met pedofielen gaat waar de naam van is bekend gemaakt, maar dat is niet zoals ik het persoonlijk hier zou willen zien
Reageren

Regels voor berichten