Advertentie | |
|
![]() |
|
Nee, ik kan het gewoon echt niet, ik kan me niet lang genoeg concentreren om mn hele dag daar te gaan beschrijven oid. Ik zie het nut er (voor mezelf, voor sommige mensen zal het vast heel fijn en nuttig zijn) ook niet echt van in.
||
Citaat:
![]()
|
Nee, ik kan niet alleen voor mezelf schrijven. Papier praat niet terug en er zijn veel dingen waarvoor ik toch wel graag heb dat mensen terug praten.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb trouwens ook nog een papieren dagboek, waar ik soms dagelijks inschrijf en dan weer een paar maanden niet.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
kep een tijdje geleden een ruim half jaar een schrift bijgehouden met nog iemand. Ging eigenlijk alleen over zo veel grappige dingen die er allemaal gebeurden.
Nu schrijf ik er nog wel eens wat in.. een erg mooie gedachte of vreemde gebeurtenissen... allemaal theorien onder invloed bedacht ook. als ik voor de rest een gevoel later wil kunnen lezen, lees ik in m'n schrift met gedichten.
|
Verwijderd
|
Ik heb sinds *denkt* een jaar ongeveer, iets langer steeds allemaal opschrijfboekjes en schriften waar ik, vlak voor ik ga slapen, mijn dag in beschrijf.
Wat goed ging, wat niet, hoe ik me voelde, wat ik anders wil. Mijn gevoelens ook. In korte zinnetjes, niet echt heel verhaal. Zit ook geen slot op. Niemand leest het. En anders maar wel. Ik moet daar ook gewoon élke avond inschrijven, anders word ik gek op de een of andere manier. Het is een beetje mijn manier van uiten geworden onderhand, dingen die ik niet kan zeggen, schrijf ik op. Verder heb ik nog een stuk of 10 kladblokken over rondgestrooid in mijn kamer liggen. Waar dingen in staan die ik gewoon uitgebreid kwijt wil. Sommige dingen in briefvorm ook. Ik schrijf dus eigenlijk ontzettend veel in boeken. Achter in mijn schriften op school staan soms ook hele verhalen over gebeurtenissen enzo. Ik heb ook nog ergens een dagboek met een slot, daar schrijf ik nooit meer in, hij is ook vol. Maar daar heb ik dus wel in geschreven. Over bepaalde dingen die speelden toen en zo. Heel uitgebreid is dat. Is wel grappig om terug te lezen. *of je post gewoon even een heel verhaal* |
![]() |
|
Nee, dat kan ik nooit volhouden.
Wel jammer eigenlijk maar ik heb nooit het geduld om het allemaal op te schrijven, duurt me te lang af. Ik typ wel soms wat dingen op de computer. Dat vind ik fijner omdat het dan sneller gaat enz. En je kunt het ook makkelijk deleten als je het er niet meer mee eens bent. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat zijn toch van die simpele slotjes? M'n zus en ik hadden hetzelfde dagboek, toen heeft ze met haar sleuteltje in mijn dagboek zitten neuzen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik bedacht net dat ik toen ik heeel klein was ook al een dagboekje had. dan vertelde ik aan mn moeder wat ze op moest schrijven en schreef ik zelf steeds mn naam op ![]() heb bijvoorbeeld ergens nog een bladzijde waarop ik vertel dat ik de jonge poesjes geaaid heb ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb de laatste 5 jaar ongeveer 4 dagboeken volgeschreven, echt veel is dat dus niet. Ik schrijf lang niet elke dag, alleen als er iets bijzonders gebeurt is. Het is dus absoluut niet een beschrijving van de dag, maar meer een gevoelensdagboek.
Verder schrijf ik al m'n smsjes op die ik krijg, waardoor dat een soort gebeurtenissen-dagboek is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik was heel erg verlegen, dus ik vertelde niet snel iets uit mezelf, maar door dat schriftje schreef ik het wel op. Dat vond de juf echt heel erg leuk ![]() Zo'n schriftje was echt leuk, ik ben hem alleen kwijt ![]() (Het was ooit een idee van mijn moeder, die juf in groep 5 vond het zo leuk dat ze het heeft geprobeerd en nu doet ze het nog steeds ![]() |
![]() |
|
Ik heb een schrift, zonder slot, waarin ik opschrijf wat er gebeurd is, wat er gaat gebeuren, hoe ik me voel en dat soort dingen. Eens per twee weken is mijn gemiddelde denk ik, en daar zit ik dan zo'n 2 uur aan. Tsja, soms heb je tijd over en de veel te grote drang om alles te bewaren..
![]() Daarnaast heb ik nog zo'n zelfde schrift, die ik daar wel mee in verband breng: een schrift waarin ik elke dag een 3-kader-strip maak en gedichtjes en dromen opschrijf. En dan heb ik ook nog een schrift waarin ik alle sms-jes die ik krijg opschrijf. ![]()
||
Citaat:
![]() maar hoe doe je zo'n LJ eig?? Ben wel benieuwd want wil eig ook wel. Kun je via apparte site aanvragen of is da nog nie zo gemakkelijk?? Aangezien heel veel dier hiero op reageerden dr wel 1 hebben neem ik aan dat iemand wel weet hoe dat moet, want wil al poosje 1. (Hoef nie persé in dit topic hoor, mag ook wel ff pm sturen)
||
Citaat:
ontopic: Ja, ik heb een dagboek, sinds ehhh, mei 2003 denk ik. Vroeger ook wel eens gehad hoor, maar hield het nooit bij. De meeste (allemaal?) heb ik weggegooid. Ik schrijf er tegenwoordig niet dagelijks meer in. Tenminste, ik schrijf er in principe wel dagelijks in, maar zodra ik 1 of 2 dagen even niet meer geschreven heb, loopt dat al snel uit tot 1 of 2 weken, omdat ik eigenlijk elke dag beschreven wil hebben. Mijn dagboek raakt eigenlijk niet eens echt voller, wel dikker, omdat ik mijn dagboek niet overal mee naartoe neem, maar ik wel vaak wil schrijven, dus heb ik gewoon altijd wel iets aan papier (collegeblok) mee en schrijf ik het daarin. Die blaadjes scheur ik er vervlogens weer uit, vouw ik 2 keer dubbel en plak ik dan in mijn dagboek.... tikken gaat trouwens inderdaad sneller dan schrijven, maar ik mis dan toch dat gevoel, mis dat handschrift en ik denk ook echt dat je later gewoon kunt zien aan mijn handschrift hoe ik me toen voelde... en ik kan er dus dingetjes in plakken ook enzo.. al doe ik dat vrij weinig, maar toch, het idee dat het kan...
|
Ik heb vroeger 2 dagboeken gehad, mijn moeder heeft ze allebei gelezen
![]() Een aantal jaar durfde ik toen geen dagboek meer bij te houden, zeker toen ik me kut ging voelen. Aangezien ik niemand had om tegen te praten ben ik er 3/4 jaar weer mee begonnen en ja hoor, ze had hem weer gelezen ![]() Toen ben ik pas weer een dagboek gaan bijhouden op het moment dat ik samen ging wonen (2 jaar geleden). Daar schrijf ik nu heel af en toe in, als ik geen andere uitweg zie en het er even niet met mijn vriend over wil of kan hebben.
|
Yep, maar geen dagboek waar ik dagelijks in schrijf, ik heb er trouwens 2: 1 boekje waarin ik de leuke en minder leuke dingen schrijf, en 1 waar ik wat 'diepere' dingen in schrijf
![]() ![]()
|
![]() |
heb een agenda daar staan verschillende dingen in die ik mee maak moet doen stukjes tekst van andere mensen..
verder heb k meer een soort stapel waar ik vanalles bij elkaar verzamel aan herinneringen en foto`s, plaatjes en kaartjes.. Ooit als ik een grote stapel heb ga ik dat spul wel keertje inplakken of zo..
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zou mijn moeder is bij mij moeten proberen. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat schrijf jij in je dagboek? ArtemisQ | 82 | 01-05-2005 13:07 | |