Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het heerlijk om tot een uur of 11 a12 in bed te liggen en als ik zaterdag uit ben geweest dan kom ik er soms pas om 2 a 3 uur uit, maar dat zijn echt toptijden. normaal gesproken ben ik er om 6 uur uit i.v.m kranten, en ga 's middags ook niet naar bed. 's avonds lig ik er meestal om een uur of 10 in. Ik zou idd eens na gaan waarom hij geen zin in school heeft, want als hij zegt dat hij het zelf niet weet, dan is dat wel een heel makeijk excuus. ik geef je helemaal gelijk dat er wel iets moet gebeuren, en dat dit zo niet langer kan. hoop dat je "strenge" toespreken wat oplevert
|
Laat hem eens een depressie zelftest invullen op het internet...kijken wat daar uit komt, of het echt niet komt door depressief zijn of zo. Want je zei dat ie ook al geen zin meer had in zn studie of school. En t lukt hem ook niet om het te veranderen, dat slaapgedrag.
En hele dagen in je bed liggen lijkt me niet echt normaal voor een jongen van die leeftijd. Je hebt toch je vriendin? Vrienden? Hobby's? Daar wil je toch tijd in stoppen lijkt mij? Nouja ik mag niet oordelen, ik slaap zelf ook altijd lang uit....ik studeer nu nauwelijks meer en sta dus ook elke dag pas rond 11u op of zo (terwijl ik meestal tussen 12 en 1 al wel in mn bed lig). Toen ik 15 of zo was lag ik ook hele dagen in bed te liggen tot half 3 smiddags of zo...ik versliep echt mn halve leven. Bij mij had het als reden dat ik geen vrienden of hobby's had. Ik voelde me best eenzaam en dacht steeds 'vroeg opstaan heeft geen nut want dan heb ik smiddags geen ruk meer te doen'. En als ik diep onder mn dekens lag hoefde ik niet zo geconfronteerd te worden met mijn leven, dat ik geen vrienden had en niks leuks om te doen. Ik had en heb ook zo'n houding van: ach het lukt me toch niet allemaal en dan deed ik ook geen moeite/ lukte het me niet om vroeg op te staan...ik was toch al een mislukkeling. Tja en ik was een puber, dus misschien had het ook daarmee te maken, dat je dan toch wat langer slaapt. Maar voor een gezonde jongen met vrienden en hobby's klinkt dit niet zo gezond....tot 18u in je bed blijven liggen is wel erg extreem vind ik. Kijkt hij DVD's in bed, heeft ie muziek aan, leest ie, is ie met iets bezig, of ligt ie echt alleen maar te slapen en voor zich uit te staren in bed? Zit er echt niet iets mis in zn leven waar ie niet blij mee is? Dat ie daar moedeloos van wordt en maar in zn bed blijft liggen. En laat hem eens testen op pheiffer of bloedarmoede of zo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ws. werd je ook gewoon verbeterd omdat je nogal tegen de haren van mensen instrijkt in dit topic omdat je geen blad voor de mond neemt. Een tip; als je mensen serieus wilt helpen, moet je met ze mee praten en in ze inleven, niet direct tegen ze in praten/hakken en ze tegen je in 't harnas jagen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Was ook maar een grapje btw. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik denk dat er weinig tegen te doen is, beetje nutteloze reply misschien maar hij zal er vanzelf wel achterkomen. Jij hebt nu genoeg geprobeerd en wanneer je blijft ' zeuren' zal dit denk ik alleen maar meer spanningen in jullie relatie opleveren.
|
![]() |
Waarschijnlijk kun jij er niet veel aan doen, het zal tot hem door moeten dringen, anders zal er niks veranderen.
Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend voelt, dat hij dat doet. Mijn vriend kan op zondag ook tot een uur of 2 in zijn nest liggen, en dat vind ik ook wel erg lang. Maar goed, hij komt er vanzelf wel achter, denk ik dan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik denk dat Tulpje reeds wat belangrijke dingen heeft gezegd, want ik herken me er nogal redelijk in.
![]() Ik zou hem vragen wat er hem niet gaat en wat je voor hem kan doen. Dat je er reeds een beetje over gebabbeld hebt, is een goede stap. Is dit reeds een lange tijd zo? Of nog maar sinds kort? Gaat hij anders nog veel uit? Eet hij normaal? Denk er eens over en kaart het bij hem aan. Toon dat je er bent. Moest iemand tegen me schreeuwen dat ik moet opstaan, wordt ik enkel agressief en moet ik er niet al te veel van weten. Eerst kijken naar de oorzaak, heeft hij echt geen reden, dan wat radicaler hem oproepen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik herken wel iets in het verhaal, tenminste aan jouw vriend's kant. Toen ik een periode had van geen zin in school en moelijk, creeerde ik onbewust ook een dergelijk ritme. Pas na ettelijke gesprekken met mijn docent, ben ik hier uit gekomen, maar het kost wel enige tijd voordat je weer in een normaal ritme bent. Hou vol, en trek je van alle negatieve reacties van bepaalde mensen niks aan Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 09:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb er niet heel veel van gezegt, maar wel hem duidelijk gemaakt dat ik dat niet tof vond. Maar voor hem was het alleen maar een periode. Maar als jij er problemen mee hebt moet je dat gewoon zeggen ook al noemt ie je dan een zeur, jouw gevoel is ook belangrijk.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
negatieve dingen van je ex sn0w | 69 | 01-06-2004 20:10 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Een dagje van een afdeling Eend | 15 | 09-12-2002 13:11 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |