Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 14:24
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-03-2004 @ 21:10:
Nee daar ligt het echt niet aan. Hij vind het gewoon lekker om lang in bed te liggen als hij moe is of niets te doen heeft. Maar het is zo erg een gewoonte geworden dat alles eronder lijdt, ook zn studie. Daarom vind ik het zo irritant... En hij doet het niet expres, maar hij veranderd het gewoon niet.
Citaat:
xStefjuhx schreef op 17-03-2004 @ 10:45:
Hij vertelde me dat hij er helemaal geen zin meer heeft in school, maar hij weet niet waarom (misschien duurt het hem te lang ofzo?). Ik heb ook nadrukkelijk gezegd dat ik het heel erg irritant vind dat hij zo leeft (overdag slapen en 's nachts tot leven komen) en gevraagd of hij weer op een normale tijd zou willen opstaan (dit is ook veel beter voor zn studie, want als hij er niets aan doet gaat het echt fout zo)
Nogmaals het klinkt mij meer dat slapen het probleem niet is, maar dus meer zijn school, ook al blijkt die dat dus goed te verbergen voor je.

Want serieus, geen gezond mens blijft tot zo laat nog in bed liggen. Veel mensen houden van uitslapen maar tot s'middags laat tot het avond eten in bed liggen, bijna elke dag, dat is niet uitslapen meer, dat is jezelf verbergen van de wereld IMHO.

In mijn oren klinkt het alsof die veel dingen, depressieve dingen, verbergt, en dat dat zijn echte probleem is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 15:03
sail fan
sail fan is offline
Ik vind het heerlijk om tot een uur of 11 a12 in bed te liggen en als ik zaterdag uit ben geweest dan kom ik er soms pas om 2 a 3 uur uit, maar dat zijn echt toptijden. normaal gesproken ben ik er om 6 uur uit i.v.m kranten, en ga 's middags ook niet naar bed. 's avonds lig ik er meestal om een uur of 10 in. Ik zou idd eens na gaan waarom hij geen zin in school heeft, want als hij zegt dat hij het zelf niet weet, dan is dat wel een heel makeijk excuus. ik geef je helemaal gelijk dat er wel iets moet gebeuren, en dat dit zo niet langer kan. hoop dat je "strenge" toespreken wat oplevert
Oud 17-03-2004, 19:45
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Laat hem eens een depressie zelftest invullen op het internet...kijken wat daar uit komt, of het echt niet komt door depressief zijn of zo. Want je zei dat ie ook al geen zin meer had in zn studie of school. En t lukt hem ook niet om het te veranderen, dat slaapgedrag.
En hele dagen in je bed liggen lijkt me niet echt normaal voor een jongen van die leeftijd. Je hebt toch je vriendin? Vrienden? Hobby's? Daar wil je toch tijd in stoppen lijkt mij?

Nouja ik mag niet oordelen, ik slaap zelf ook altijd lang uit....ik studeer nu nauwelijks meer en sta dus ook elke dag pas rond 11u op of zo (terwijl ik meestal tussen 12 en 1 al wel in mn bed lig).
Toen ik 15 of zo was lag ik ook hele dagen in bed te liggen tot half 3 smiddags of zo...ik versliep echt mn halve leven.
Bij mij had het als reden dat ik geen vrienden of hobby's had. Ik voelde me best eenzaam en dacht steeds 'vroeg opstaan heeft geen nut want dan heb ik smiddags geen ruk meer te doen'. En als ik diep onder mn dekens lag hoefde ik niet zo geconfronteerd te worden met mijn leven, dat ik geen vrienden had en niks leuks om te doen.
Ik had en heb ook zo'n houding van: ach het lukt me toch niet allemaal en dan deed ik ook geen moeite/ lukte het me niet om vroeg op te staan...ik was toch al een mislukkeling.
Tja en ik was een puber, dus misschien had het ook daarmee te maken, dat je dan toch wat langer slaapt.

Maar voor een gezonde jongen met vrienden en hobby's klinkt dit niet zo gezond....tot 18u in je bed blijven liggen is wel erg extreem vind ik.
Kijkt hij DVD's in bed, heeft ie muziek aan, leest ie, is ie met iets bezig, of ligt ie echt alleen maar te slapen en voor zich uit te staren in bed?

Zit er echt niet iets mis in zn leven waar ie niet blij mee is? Dat ie daar moedeloos van wordt en maar in zn bed blijft liggen.

En laat hem eens testen op pheiffer of bloedarmoede of zo.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:18
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 17-03-2004 @ 20:45:
En laat hem eens testen op pheiffer of bloedarmoede of zo.
pfeiffer
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:23
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
Marcade schreef op 17-03-2004 @ 21:18:
pfeiffer
Tssk, ik mag geen spelfouten verbeteren, dan mag jij het ook niet, wijsneus.

Oud 17-03-2004, 20:33
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 17-03-2004 @ 21:23:
Tssk, ik mag geen spelfouten verbeteren, dan mag jij het ook niet, wijsneus.

? Ten eerste heb ik nooit wat gezegd over jouw spelfouten geloof ik? Ten tweede verbeter ik d'r alleen heel vriendelijk omdat ik 'pfeiffer' een .. kritisch .. woord vind. Als iemand op pheiffer zou gaan zoeken met google oid., zou diegene rare resultaten krijgen.

Ws. werd je ook gewoon verbeterd omdat je nogal tegen de haren van mensen instrijkt in dit topic omdat je geen blad voor de mond neemt. Een tip; als je mensen serieus wilt helpen, moet je met ze mee praten en in ze inleven, niet direct tegen ze in praten/hakken en ze tegen je in 't harnas jagen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:41
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
Marcade schreef op 17-03-2004 @ 21:33:
? Ten eerste heb ik nooit wat gezegd over jouw spelfouten geloof ik? Ten tweede verbeter ik d'r alleen heel vriendelijk omdat ik 'pfeiffer' een .. kritisch .. woord vind. Als iemand op pheiffer zou gaan zoeken met google oid., zou diegene rare resultaten krijgen.

Ws. werd je ook gewoon verbeterd omdat je nogal tegen de haren van mensen instrijkt in dit topic omdat je geen blad voor de mond neemt. Een tip; als je mensen serieus wilt helpen, moet je met ze mee praten en in ze inleven, niet direct tegen ze in praten/hakken en ze tegen je in 't harnas jagen.
Je verbeterde mij ook niet, maar Tulpje.
Was ook maar een grapje btw.
Oud 17-03-2004, 21:22
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 17-03-2004 @ 13:33:
Jij loopt hier te zaniken over die sul van je, hoor je mij over mijn vriend? Nee, want over hem valt niks te klagen.
En ik heb geen echte liefde gekend omdat ik jouw vriend maar een loser vind? Tuurlijk kindje, droom verder.
Jij hebt ongetwijfeld de PERFECTE vriend...
Oud 17-03-2004, 21:28
Verwijderd
Anders nokken we ff massaal cayenne af te zeiken en gaan we ONTOPIC.

Al weer met je vriend gepraat?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:33
Verwijderd
Ik heb al een aantal reacties verwijderd, het zou fijn zijn als iedereen weer ontopic ging.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 22:02
Alistar
Alistar is offline
ok sorry
nog even mijn lichtelijke verlate advies: met m gaan praten....
Oud 18-03-2004, 07:02
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
als hij nou een half uur voordat jij uit bent opstaat...
Oud 18-03-2004, 09:50
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
oh god
ik erger me er al aan als mijn vriend tot een uur of 12 in bed blijft liggen, maar dit klinkt echt vervelend
Oud 18-03-2004, 10:14
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Ik denk dat er weinig tegen te doen is, beetje nutteloze reply misschien maar hij zal er vanzelf wel achterkomen. Jij hebt nu genoeg geprobeerd en wanneer je blijft ' zeuren' zal dit denk ik alleen maar meer spanningen in jullie relatie opleveren.
Oud 18-03-2004, 10:33
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Waarschijnlijk kun jij er niet veel aan doen, het zal tot hem door moeten dringen, anders zal er niks veranderen.
Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend voelt, dat hij dat doet. Mijn vriend kan op zondag ook tot een uur of 2 in zijn nest liggen, en dat vind ik ook wel erg lang. Maar goed, hij komt er vanzelf wel achter, denk ik dan.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:59
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 17-03-2004 @ 22:33:
Ik heb al een aantal reacties verwijderd, het zou fijn zijn als iedereen weer ontopic ging.
He jammer, ik was eigenlijk wel benieuwd naar de reacties van mijn vergelijkinkje. Maar ik ben t met je eens
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:59
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 17-03-2004 @ 21:41:
Je verbeterde mij ook niet, maar Tulpje.
Was ook maar een grapje btw.
Jij hebt echt op alles wat te zeiken he?

Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 18-03-2004 @ 12:59:
Jij hebt echt op alles wat te zeiken he?

Nou moet jij ook niet nog eens overnieuw beginnen hoor, doe toch niet zo kinderachtig. Allebei!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:25
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-03-2004 @ 13:20:
Nou moet jij ook niet nog eens overnieuw beginnen hoor, doe toch niet zo kinderachtig. Allebei!
Anders wordt het
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 18-03-2004 @ 13:25:
Anders wordt het [afbeelding]
Indeed.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 23:31
what may come
what may come is offline
blahblah...gaaaaaaaaaaap....ga ook maar eens tot etenstijd slapen
Oud 20-03-2004, 23:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 17-03-2004 @ 15:09:
Ja OK, daar zit op zich wel wat in, maar je hebt ook extremiteiten. Natuurlijk heeft iedereen zijn/haar eigen leven, met bijbehorende hobby's en bezigheden. Maar er zijn toch ook uitersten, niet? Als jouw vriend het bijvoorbeeld normaal vindt om 2 pakjes zware shag per dag te roken, dan mag jij toch wel proberen om hem daar een beetje in te laten minderen? Dan leg je hem toch niet direct jouw regels op, maar probeer je hem als het ware te helpen? En dat is wat de ts ook zou moeten doen.
Soms moet je erg 'streng' voor iemand zijn om hem iets van zichzelf te laten veranderen, als jij je daar erg aan stoort.
heb je wel gelijk in, maar in het geval van roken gaat het om een verslaving neem ik aan. Dan zou je idd proberen om dat wat terug te dringen. Mocht ie roken om problemen dan zou je die problemen proberen te verhelpen. Zo zie ik dit met dat slapen ook. Kijk waarom ie niet naar school wil. Maar idd, je probeert hem dan ook een beetje te veranderen en daar is niks mis mee. Ik bedoelde meer dat je niet moet gaan lopen schreeuwen: sta nou eens eerder op! want daar help je hem niet mee
Oud 21-03-2004, 00:31
Pixxa
Pixxa is offline
pak ehm op, sleur ehm onder de koude douche en laat ehm 9 flesse cola of koffie opdrinken =)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 01:09
Arun
Arun is offline
ga bij 'm in bed liggen..

wat is er mis met lekker in je bed blijven meuren de hele dag..?
Oud 21-03-2004, 01:13
phensicske
phensicske is offline
Ik denk dat Tulpje reeds wat belangrijke dingen heeft gezegd, want ik herken me er nogal redelijk in.

Ik zou hem vragen wat er hem niet gaat en wat je voor hem kan doen. Dat je er reeds een beetje over gebabbeld hebt, is een goede stap.
Is dit reeds een lange tijd zo? Of nog maar sinds kort?
Gaat hij anders nog veel uit? Eet hij normaal?

Denk er eens over en kaart het bij hem aan.

Toon dat je er bent.

Moest iemand tegen me schreeuwen dat ik moet opstaan, wordt ik enkel agressief en moet ik er niet al te veel van weten.

Eerst kijken naar de oorzaak, heeft hij echt geen reden, dan wat radicaler hem oproepen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 01:21
Arun
Arun is offline
waar was dat goed voor?
Oud 21-03-2004, 06:55
Verwijderd
Citaat:
ugh schreef op 21-03-2004 @ 02:15:
[afbeelding]
Goh Ugh, volgens mij is dit niet het forum voor gewaagde foto's, en bovendien ben je niet mooi te noemen, in elk geval niet op deze foto.

Ik herken wel iets in het verhaal, tenminste aan jouw vriend's kant. Toen ik een periode had van geen zin in school en moelijk, creeerde ik onbewust ook een dergelijk ritme.
Pas na ettelijke gesprekken met mijn docent, ben ik hier uit gekomen, maar het kost wel enige tijd voordat je weer in een normaal ritme bent. Hou vol, en trek je van alle negatieve reacties van bepaalde mensen niks aan

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 09:13.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 09:29
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 16-03-2004 @ 15:56:
Jawel, maar net zoals vandaag: hij moest naar school toe (hij studeert idd), maar hij had geen zin dus blijft hij slapen...
Ik zit soms echt aan mezelf te twijfelen. Dat ik echt een zeur ben en dat het zijn zaak is dat hij tot zo laat slaapt, maar ik vind het echt zo erg irritant worden. Juist omdat het steeds vaker voorkomt en hij er niets aan doet.
Mijn vriend heeft ook zo'n periode gehad, het ging niet goed op school en toen bleef hij ook maar slapen.
Ik heb er niet heel veel van gezegt, maar wel hem duidelijk gemaakt dat ik dat niet tof vond.
Maar voor hem was het alleen maar een periode.

Maar als jij er problemen mee hebt moet je dat gewoon zeggen ook al noemt ie je dan een zeur, jouw gevoel is ook belangrijk.
Reageren

Regels voor berichten