|
|
Bekijk resultaten poll: Wie heeft er gelijk? ![]() |
|||
Cohen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 53.33% |
Hirsi Ali |
14 | 23.33% |
Voornamelijk Cohen, maar Hirsi Ali ook een beetje. |
5 | 8.33% |
Voornamelijk Hirsi Ali, maar Cohen ook een beetje. |
2 | 3.33% |
Allebei niet. |
6 | 10.00% |
Allebei |
1 | 1.67% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Eerwraak en homohaat echter wel. Maar anyway, de mentaliteit moet veranderen. Doe je dat door je te richten op de fundamentalisten die je als ware moslim bestempelt en hen bekritiseerd, waardoor de "gewone" moslim zich in het hoekje gedreven voelt en juist - logischerwijze - zich wilt afzetten tegen deze kritiek? Vergeet niet dat joden nooit zo joods waren als tijdens WOII. Een kat in het nauw, maakt nu eenmaal rare sprongen. Door moslims zo te benaderen zodat ze juist fundamentalistischer worden en zich gaan afzetten, zit ook niemand op te wachten. Ik schat dan ook dat van de 10 gematigde moslims die naar Ayaan luisteren misschien 2 zich achter Ayaan scharen en er 6 fundamentalistischer worden.
||
Citaat:
Bovendien: openlijk sympathiseren met moordenaars (zoals bij de moord op die leraar) is gewoon ontzettend stom. Op die manier worden de verhoudingen alleen maar steeds slechter, en je kunt niet doen alsof het wel beter gaat als je mensen gaat 'voorlichten' of een 'dialoog start'. Je moet troublemakers hard aanpakken. |
![]() |
||
Citaat:
Zoals Achmed tegen mij zei: "Iedereen heeft een bepaalde bril op, maar mijn bril is niet noodzakelijkerwijze de juiste en ik ga dat ook niet beweren. Voor mijzelf is die bril echter wel de juiste, maar jouw bril is daardoor niet slecht. Want jouw bril zou net zo goed de juiste kunnen zijn en dan heb ik het mis." ![]() Hij zei het iets minder warrig, haha
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dat zal Cohen ook niet ontkennen, denk ik.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(ik hoor overigens weinig Amsterdammers klagen over Cohen. Toen er op AT5 een poll was over op wie zou je stemmen als je de burgemeester zou mogen kiezen, kreeg Cohen ongeveer 50%; naast 4 andere kandidaten (die ook best geschikt waren, imo)).
||
Citaat:
Ik probeer zo onbevooroordeeld te zijn als het kan, ik ga ook in Lombok bij een Turkse bakker turks brood halen, maar als ik dan later in een andere wijk door een turks/marrokaans jochie uitgescholden wordt omdat ik naar 'em kijk terwijl hij steentjes tegen een auto aangooit geef ik 't op. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Lijkt me duidelijk ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Er gaat vrijwel geen bekeringsdrang uit van de islam (als jij vindt van wel zegt dat meer over jou). De Koran stelt namelijk dat alleen Allah de dwalenden op het juiste pad kan brengen. Indidviduele moslims kunnen en mogen andersdenkenenden niet bekeren.
||
Citaat:
Iedereen (op een paar gekken na) wil eerwraak de wereld uit hebben. Of je nou rechts of links bent, moslims of niet-moslim. Het is maar de vraag wat de meest effectieve methode is om dergelijke problemen aan te pakken. Door mensen angst aan te gaan praten voor hun medelanders en de religieuze vrijheden te gaan beperken kom je nou niet bepaald dichter bij het einddoel. Kom maar eens met een doelgerichte oplossing i.p.v. dat zogenaamde geanalyseer van het probleem en de denkwijze van "de" moslim. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() islam is de snelst groeiend godsdent in afrika en misschienwel terwereld (dat weet ik neit zeker ) de bekrings drang vande islam is heel groot wij i n europa hebben er alleen wat minder last van |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat mensen meer en meer in aanraking komen met de islam en zich daartoe aangetrokken voelen, is te wijten aan de verdere mondialisering van de wereld - niet aan bekeringsdrang vanuit de islam dat er niet is.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Bij gebrek aan Jan Peter hou ik het zelf maar even over normen en waarden
![]() Kijk, het staat natuurlijk duidelijk vast dat iedereen zich aande nederlandse normen moet gaan houden, en dat het opdringen van waarden alleen averrechtse effecten kan sorteren. De nederlandse wet ( de norm) is uitstekend toegerust om alles wat wij als misdaad zien te bestraffen. Eerwraak = moord, bijvoorbeeld, en kan zo worden bestrafd. Nu probeert echter de nederlandse regering ook nieuwe normen te scheppen, of in wetten te verwerken, die het doel hebben om nederlandse waarden op te dringen. De casus van het gescheiden zwemmen lijkt me hier een uitstekend voorbeeld van. Niet dat dit een nederlandse waarde aantast, of een norm overschreid.
||
Dit topic is een beetje te veel gelul in het luchtledige. Hirsi Ali meent dat de enige ware moslim een fundamentalistische moslim is. Nogal naïef lijkt me, aangezien alle religies talloze denominaties hebben die allemaal roepen dat alleen zij het ware geloof aanhangen.
En ik had vroeger gescheiden gymles, ben ik nou ook onderdrukt? Maar goed, blijkbaar is het erger dat een moslim niet geïntegreerd is dan de gemiddelde SGP'er. Maar uiteindelijk zijn er weinig concrete plannen genoemd. Heeft iemand ideëen? Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
met drang word bedoelt dat ze prberen om andere mensen te overtuigen hun godsdienst over te nemen |
![]() |
||
Citaat:
ik ken meer moslims dan jehovas. Er waren meer Jehovas in mijn leven die mij wilden bekeren dan moslims (van die laatste groep wilde geeneen mij bekeren).
|
Christenen willen anderen bekeren tot het Christendom. Dat staat (volgens sommigen) in het nieuwe Testament.
In de Koran staat niks over bekeren, maar juist over het accepteren van andersdenkenden, di eeen plaats krijgen in de islamitische samenleving (of juist over islamitieten die hun plaats vinden in een andere samenleving)
||
Citaat:
Ik wel van het christendom (katholieke kerk). Ik lees er twee voor: 1. "H. Kindsheid Lieve Moeder Maria, onder het kruis van Jesus bent U de Moeder geworden van alle mensen. Ik weet dat wel, want ik heb al veel over U gehoord. Maar in de Missielanden zijn nog zoveel kinderen, die U niet kennen. Moeder Maria, wees voor allen een Moeder en leid ons naar Uw Kind Jesus." 2. Missie-intentie maart gezinsleven in Afrika Het gezin is de kern der maatschappij, ook in Afrika dat in beroering is. Als de gezinnen christelijk zijn, zal Afrika door Uw Geest bezield worden. Heer, neem alle kwade invloeden weg en laat Uw Liefde zegevieren."
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik ben hier echt niet gestoorde fundamentalisten aan het verdedigen hoor. Als je aandachtiger gelezen had, zag je dat ik die al verschillende naampjes gegeven had.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ach, ongelovigen; de vurige toorn van Allah zal toch wel over hen neerdalen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|