Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wie heeft er gelijk?
Cohen 32 53.33%
Hirsi Ali 14 23.33%
Voornamelijk Cohen, maar Hirsi Ali ook een beetje. 5 8.33%
Voornamelijk Hirsi Ali, maar Cohen ook een beetje. 2 3.33%
Allebei niet. 6 10.00%
Allebei 1 1.67%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 13:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 14:14:
Vooral via de rechtsstaat, maar het doel van Hirsi Ali is helemaal niet afschuw te creeren. Wat betreft het feit dat Cohen z'n kop in 't zand steekt vind ik dat ze voor een groot deel gelijk heeft. Met alleen taalonderwijs en educatie kom je d'r niet.
Misschien dat jij gelooft dat het doel van Hirsi Ali niet is om afschuw te creeren (dat geloof ik ook overigens), maar het doel waar je naar streeft, is niet noodzakelijkerwijze ook het resultaat.
Dus als ik als doel heb om naar Parijs te gaan, kan dat wel eens heel anders uitpakken en beland ik opeens in Berlijn.

Hoezo steekt Cohen zijn kop in het zand?
Als je teveel aandacht geeft aan gestoorde gekken voelen ze zich alleen maar sterker gewoon negeren die hap en je richten op het grote gros
Oud 17-03-2004, 13:19
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 14:17:
Cohen zit te veel te emmeren over 'dialogen' tussen 'bevolkingsgroepen' terwijl dat iets is waar de meeste bevolkingsgroepen gewoon helemaal niet op zitten te wachten. Er moet iets gebeuren aan de mentaliteit van bepaalde groepen allochtonen. Eerwraak, homohaat en sexescheidingen zijn ontoelaatbaar.
Dat weten we nu wel, je valt in herhaling. Je kunt die mentaliteit er echter wel uit proberen te krijgen met de plannen van Cohen al is dat misschien niet voldoende. Met de plannen van Ayaan jaag je mensen die zo denken en ook de mensen die niet zo denken maar wel onder dezelfde groep vallen en dus ook aangesproken worden alleen maar meer in het harnas.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2004 @ 14:15:
1. Er zijn vele interpretaties van de Koran
2. Er gaat een zwaardere bekeringsdrang uit vanuit de islam dan vanuit de jehova's.
3. een ware moslims is degene die:
geld geeft aan de arme moslimbroeders
5 keer per dag bidt
ten minste 1 keer in leven naar mekka gaat (als kan)
gelooft in de profeest Mohammed
rammadant (ik weet het, is geen werkwoord )
Een paar kleine aanvullingen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 14:17:
Cohen zit te veel te emmeren over 'dialogen' tussen 'bevolkingsgroepen' terwijl dat iets is waar de meeste bevolkingsgroepen gewoon helemaal niet op zitten te wachten. Er moet iets gebeuren aan de mentaliteit van bepaalde groepen allochtonen. Eerwraak, homohaat en sexescheidingen zijn ontoelaatbaar.
Sexescheidingen (a la zwembad) is niet eens zo erg, imo.

Eerwraak en homohaat echter wel.

Maar anyway, de mentaliteit moet veranderen. Doe je dat door je te richten op de fundamentalisten die je als ware moslim bestempelt en hen bekritiseerd, waardoor de "gewone" moslim zich in het hoekje gedreven voelt en juist - logischerwijze - zich wilt afzetten tegen deze kritiek?

Vergeet niet dat joden nooit zo joods waren als tijdens WOII.
Een kat in het nauw, maakt nu eenmaal rare sprongen. Door moslims zo te benaderen zodat ze juist fundamentalistischer worden en zich gaan afzetten, zit ook niemand op te wachten.

Ik schat dan ook dat van de 10 gematigde moslims die naar Ayaan luisteren misschien 2 zich achter Ayaan scharen en er 6 fundamentalistischer worden.
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-03-2004 @ 14:19:
Ik heb anders nog nooit een moslimvoet tussen m'n deur gehad... Ik heb veel moslimvrienden maar nooit heb ik enige bekeringsdrang ervaren, in tegendeel...
Met citaat reageren
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ej, niet verkloot mijn quote doen!

zoiets zou ik namelijk niet zeggen
Oud 17-03-2004, 13:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2004 @ 14:18:
Als je teveel aandacht geeft aan gestoorde gekken voelen ze zich alleen maar sterker gewoon negeren die hap en je richten op het grote gros
Err, right. Wat is er mis met "beter voorkomen dan genezen"?

Bovendien: openlijk sympathiseren met moordenaars (zoals bij de moord op die leraar) is gewoon ontzettend stom. Op die manier worden de verhoudingen alleen maar steeds slechter, en je kunt niet doen alsof het wel beter gaat als je mensen gaat 'voorlichten' of een 'dialoog start'. Je moet troublemakers hard aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 14:21:
Ik heb anders nog nooit een moslimvoet tussen m'n deur gehad... Ik heb veel moslimvrienden maar nooit heb ik enige bekeringsdrang ervaren, in tegendeel...
Inderdaad in tegendeel.

Zoals Achmed tegen mij zei:
"Iedereen heeft een bepaalde bril op, maar mijn bril is niet noodzakelijkerwijze de juiste en ik ga dat ook niet beweren. Voor mijzelf is die bril echter wel de juiste, maar jouw bril is daardoor niet slecht. Want jouw bril zou net zo goed de juiste kunnen zijn en dan heb ik het mis."

Hij zei het iets minder warrig, haha
Oud 17-03-2004, 13:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2004 @ 14:21:
Ik schat dan ook dat van de 10 gematigde moslims die naar Ayaan luisteren misschien 2 zich achter Ayaan scharen en er 6 fundamentalistischer worden.
Dat is knap stom. Een normaal persoon zou ook wel snappen dat dat niet op hemzelf slaat. De 'goeie' moslims begrijpen ook best dat de verhoudingen slechter worden als moslimjongeren openlijk op TV moordenaars aan gaan hangen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 14:23:
Err, right. Wat is er mis met "beter voorkomen dan genezen"?

Bovendien: openlijk sympathiseren met moordenaars (zoals bij de moord op die leraar) is gewoon ontzettend stom. Op die manier worden de verhoudingen alleen maar steeds slechter, en je kunt niet doen alsof het wel beter gaat als je mensen gaat 'voorlichten' of een 'dialoog start'. Je moet troublemakers hard aanpakken.
Natuurlijk was dat fout (openlijk sympathiseren met moord), maar hier ga ik verder niet op in, want ik weet niks van die hele school en heb ook maar een eenzijdig beeld over wat er op me af is gekomen via de media - hoewel het sympathiseren verre van goed te bestempelen valt en die mensen moeten inderdaad "op hun vingers getikt worden" voor hun afkeurenswaardig gedrag.

Maar dat zal Cohen ook niet ontkennen, denk ik.
Oud 17-03-2004, 13:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 14:25:
Dat is knap stom. Een normaal persoon zou ook wel snappen dat dat niet op hemzelf slaat. De 'goeie' moslims begrijpen ook best dat de verhoudingen slechter worden als moslimjongeren openlijk op TV moordenaars aan gaan hangen.
Het was niet alleen vanwege dat openlijk aanhangen, maar ook dat afgeven op moslims omdat t door een moslim gedaan zou zijn.

Oud 17-03-2004, 13:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2004 @ 14:25:
Maar dat zal Cohen ook niet ontkennen, denk ik.
Nee. Maar niet ontkennen en actie ondernemen zijn twee heel verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 14:26:
Nee. Maar niet ontkennen en actie ondernemen zijn twee heel verschillende dingen.
Wat wil je als burgemeester doen?

(ik hoor overigens weinig Amsterdammers klagen over Cohen. Toen er op AT5 een poll was over op wie zou je stemmen als je de burgemeester zou mogen kiezen, kreeg Cohen ongeveer 50%; naast 4 andere kandidaten (die ook best geschikt waren, imo)).
Oud 17-03-2004, 13:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2004 @ 14:26:
Het was niet alleen vanwege dat openlijk aanhangen, maar ook dat afgeven op moslims omdat t door een moslim gedaan zou zijn.
De meeste moslims begrijpen best dat als 9 van de 10 keer dat er 'iets' gebeurt de dader een moslim is, mensen vooroordelen gaan ontwikkelen. Hoewel er niks goeds is aan vooroordelen zijn deze meestal wel ergens op gebaseerd.

Ik probeer zo onbevooroordeeld te zijn als het kan, ik ga ook in Lombok bij een Turkse bakker turks brood halen, maar als ik dan later in een andere wijk door een turks/marrokaans jochie uitgescholden wordt omdat ik naar 'em kijk terwijl hij steentjes tegen een auto aangooit geef ik 't op.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2004 @ 14:27:
Ik zeg ook niet dat ik een kant en klaar probleem heb, heck, dan was ik nu waarschijnlijk burgemeester van A'dam geweest Het gaat erom dat hij continue zegt het probleem op te kunnen lossen met voorlichting, educatie en 'dialogen' terwijl dat gewoon je reinste kul is.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:33
juno
juno is offline
Nou noem je ook wat...een rotjochie. Dat zijn allemaal ettertjes, moslim of niet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 14:33:
Ik zeg ook niet dat ik een kant en klaar probleem heb, heck, dan was ik nu waarschijnlijk burgemeester van A'dam geweest Het gaat erom dat hij continue zegt het probleem op te kunnen lossen met voorlichting, educatie en 'dialogen' terwijl dat gewoon je reinste kul is.
Hoe haal je de problemen aan? Via dialoog, educatie en voorlichting toch? En daar waar het de Nederlandse wet overtreedt, wordt het strafbaar.

Lijkt me duidelijk
Oud 17-03-2004, 13:37
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 14:31:
Ik probeer zo onbevooroordeeld te zijn als het kan, ik ga ook in Lombok bij een Turkse bakker turks brood halen, maar als ik dan later in een andere wijk door een turks/marrokaans jochie uitgescholden wordt omdat ik naar 'em kijk terwijl hij steentjes tegen een auto aangooit geef ik 't op.
het is allemaal wat hè, dat je het nog zo lang vol hebt gehouden man, ik zou het allang opgegeven hebben
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 14:37:
het is allemaal wat hè, dat je het nog zo lang vol hebt gehouden man, ik zou het allang opgegeven hebben
Ha ha ha.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2004 @ 14:35:
Hoe haal je de problemen aan? Via dialoog, educatie en voorlichting toch? En daar waar het de Nederlandse wet overtreedt, wordt het strafbaar.
Ik zou moord liever voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:41
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Grapjurk

Er gaat vrijwel geen bekeringsdrang uit van de islam (als jij vindt van wel zegt dat meer over jou). De Koran stelt namelijk dat alleen Allah de dwalenden op het juiste pad kan brengen. Indidviduele moslims kunnen en mogen andersdenkenenden niet bekeren.
Oud 17-03-2004, 13:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 14:39:
Ja, logisch, maar HOE?
Oud 17-03-2004, 13:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Opvallend trouwens dat het altijd de islamhaters (BARON, Benfatto) zijn die de islam het beste menen te kennen...
Oud 17-03-2004, 13:48
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 14:39:
Verder dan dit soort algemene stellingen en dramatische persoonlijke ervaringen met de bakker en straatjeugd kom je niet echt hè?

Iedereen (op een paar gekken na) wil eerwraak de wereld uit hebben. Of je nou rechts of links bent, moslims of niet-moslim. Het is maar de vraag wat de meest effectieve methode is om dergelijke problemen aan te pakken. Door mensen angst aan te gaan praten voor hun medelanders en de religieuze vrijheden te gaan beperken kom je nou niet bepaald dichter bij het einddoel. Kom maar eens met een doelgerichte oplossing i.p.v. dat zogenaamde geanalyseer van het probleem en de denkwijze van "de" moslim.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 17-03-2004 @ 14:09:
Dialoog veronderstelt de inbreng en een enigszins begripvolle houding van minstens twee personen.

@LaResistance en Gatara:

@Chimera: ik werd vanochtend vriendelijk begroet door twee Marokkaanse meisjes.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:53
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 17-03-2004 @ 14:46:
Opvallend trouwens dat het altijd de islamhaters (BARON, Benfatto) zijn die de islam het beste menen te kennen...
Fans van Bernard Lewis misschien?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:03
professor2
professor2 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 17-03-2004 @ 14:41:
Grapjurk

Er gaat vrijwel geen bekeringsdrang uit van de islam (als jij vindt van wel zegt dat meer over jou). De Koran stelt namelijk dat alleen Allah de dwalenden op het juiste pad kan brengen. Indidviduele moslims kunnen en mogen andersdenkenenden niet bekeren.
volgens mij ben jij hier de grap jurk
islam is de snelst groeiend godsdent in afrika en misschienwel terwereld (dat weet ik neit zeker ) de bekrings drang vande islam is heel groot wij i n europa hebben er alleen wat minder last van
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:06
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
professor2 schreef op 17-03-2004 @ 15:03:
islam is de snelst groeiend godsdent in afrika en misschienwel terwereld (dat weet ik neit zeker ) de bekrings drang vande islam is heel groot wij i n europa hebben er alleen wat minder last van
En een godsdienst kan alleen gedijen onder dwang met een Ak-47 ( een zwaard is wel wat achterhaald, he) op je slaap?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:07
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Dat mensen zich bekeren tot de islam wil niet zeggen dat ze gedwongen zijn. In nederland zijn ook duizenden bekeerlingen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Een moslim heeft mij anders nog nooit geprobeerd te bekeren, in tegenstelling tot een jehova's getuige en de katholieke kerk .

Dat mensen meer en meer in aanraking komen met de islam en zich daartoe aangetrokken voelen, is te wijten aan de verdere mondialisering van de wereld - niet aan bekeringsdrang vanuit de islam dat er niet is.
Oud 17-03-2004, 14:11
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Je quote mij daar wel, maar heb je die quote eigenlijk wel gelezen? Volgens mij ben je bij de eerste zin na 'grapjurk' opgehouden met lezen.
Oud 17-03-2004, 14:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 14:48:
Verder dan dit soort algemene stellingen en dramatische persoonlijke ervaringen met de bakker en straatjeugd kom je niet echt hè?
Pardon? Dit was slechts een voorbeeld. Ik heb veel 'slechte' ervaringen met moslims, maar daaruit trek ik geen conclusies, ik geef alleen maar aan dat op een dergelijke manier vooroordelen gekweekt worden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:49
Joostje
Joostje is offline
Bij gebrek aan Jan Peter hou ik het zelf maar even over normen en waarden .

Kijk, het staat natuurlijk duidelijk vast dat iedereen zich aande nederlandse normen moet gaan houden, en dat het opdringen van waarden alleen averrechtse effecten kan sorteren. De nederlandse wet ( de norm) is uitstekend toegerust om alles wat wij als misdaad zien te bestraffen. Eerwraak = moord, bijvoorbeeld, en kan zo worden bestrafd.
Nu probeert echter de nederlandse regering ook nieuwe normen te scheppen, of in wetten te verwerken, die het doel hebben om nederlandse waarden op te dringen. De casus van het gescheiden zwemmen lijkt me hier een uitstekend voorbeeld van. Niet dat dit een nederlandse waarde aantast, of een norm overschreid.
Oud 17-03-2004, 14:50
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Dit topic is een beetje te veel gelul in het luchtledige. Hirsi Ali meent dat de enige ware moslim een fundamentalistische moslim is. Nogal naïef lijkt me, aangezien alle religies talloze denominaties hebben die allemaal roepen dat alleen zij het ware geloof aanhangen.

En ik had vroeger gescheiden gymles, ben ik nou ook onderdrukt?

Maar goed, blijkbaar is het erger dat een moslim niet geïntegreerd is dan de gemiddelde SGP'er.

Maar uiteindelijk zijn er weinig concrete plannen genoemd. Heeft iemand ideëen?

Citaat:

Tja, aangezien heel Midden- en Zuid-Amerika verzadigd is met christelijke missionarissen, valt daar niet veel meer te halen. Hoewel ze het in Afrika ook nog prima doen. En in Irak zitten er inmiddels ook honderden, en dan vindt men het gek als er Irakezen denken dat men een kruistocht tegen hen aan het voeren is.
Oud 17-03-2004, 14:55
professor2
professor2 is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 15:07:
Dat mensen zich bekeren tot de islam wil niet zeggen dat ze gedwongen zijn. In nederland zijn ook duizenden bekeerlingen.
waar zeg ik wat over dwingen ?

Citaat:
Een moslim heeft mij anders nog nooit geprobeerd te bekeren, in tegenstelling tot een jehova's getuige en de katholieke kerk . Dat mensen meer en meer in aanraking komen met de islam en zich daartoe aangetrokken voelen, is te wijten aan de verdere mondialisering van de wereld - niet aan bekeringsdrang vanuit de islam dat er niet is.
dat jij dat neit ervaren hebt betekent nog neit dat het nietzo is ?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:56
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
professor2 schreef op 17-03-2004 @ 15:55:
waar zeg ik wat over dwingen ?
jij had het over bekeringsDRANG vanuit de islam...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:00
professor2
professor2 is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-03-2004 @ 15:56:
jij had het over bekeringsDRANG vanuit de islam...
inde vandale staat bij dwingen tog neit een verwijzing naar drang volgens mij en ja de islam heeft een bekrings drang net als de christendom in tegenstellen tot bijvoorbeelde het jodendom
met drang word bedoelt dat ze prberen om andere mensen te overtuigen hun godsdienst over te nemen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 17-03-2004 @ 15:55:

dat jij dat neit ervaren hebt betekent nog neit dat het nietzo is ?
Even logisch nadenken:

ik ken meer moslims dan jehovas. Er waren meer Jehovas in mijn leven die mij wilden bekeren dan moslims (van die laatste groep wilde geeneen mij bekeren).
Oud 17-03-2004, 15:03
Joostje
Joostje is offline
Christenen willen anderen bekeren tot het Christendom. Dat staat (volgens sommigen) in het nieuwe Testament.
In de Koran staat niks over bekeren, maar juist over het accepteren van andersdenkenden, di eeen plaats krijgen in de islamitische samenleving (of juist over islamitieten die hun plaats vinden in een andere samenleving)
Oud 17-03-2004, 15:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
professor2 schreef op 17-03-2004 @ 16:00:
inde vandale staat bij dwingen tog neit een verwijzing naar drang volgens mij en ja de islam heeft een bekrings drang net als de christendom in tegenstellen tot bijvoorbeelde het jodendom
met drang word bedoelt dat ze prberen om andere mensen te overtuigen hun godsdienst over te nemen
En heb jij kant en klare voorbeelden waaruit dat blijkt?

Ik wel van het christendom (katholieke kerk).

Ik lees er twee voor:
1.

"H. Kindsheid

Lieve Moeder Maria, onder het kruis van Jesus bent U de Moeder geworden van alle mensen. Ik weet dat wel, want ik heb al veel over U gehoord. Maar in de Missielanden zijn nog zoveel kinderen, die U niet kennen. Moeder Maria, wees voor allen een Moeder en leid ons naar Uw Kind Jesus."

2.
Missie-intentie
maart
gezinsleven in Afrika

Het gezin is de kern der maatschappij, ook in Afrika dat in beroering is. Als de gezinnen christelijk zijn, zal Afrika door Uw Geest bezield worden. Heer, neem alle kwade invloeden weg en laat Uw Liefde zegevieren."
Oud 17-03-2004, 15:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2004 @ 14:27:

(ik hoor overigens weinig Amsterdammers klagen over Cohen. Toen er op AT5 een poll was over op wie zou je stemmen als je de burgemeester zou mogen kiezen, kreeg Cohen ongeveer 50%; naast 4 andere kandidaten (die ook best geschikt waren, imo)).
Besef jij eigenlijk wel dat je pogingen om de islam en haar aanhangers hoe dan ook te verdedigen net zo krampachtig zijn als die van de criticasters om ze juist onderuit te halen? Ik bedoel te zeggen dat ik nog vrijwel niemand in topic heb kunnen betrappen op meer dan alleen maar subjectief en eenzijdig geklets. Ik zeg niet dat ik het beter weet, maar ik wil eigenlijk wel eens een ander geluid horen dan het niet aflatende welles-nietes spelletje.
Oud 17-03-2004, 15:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-03-2004 @ 16:30:
Besef jij eigenlijk wel dat je pogingen om de islam en haar aanhangers hoe dan ook te verdedigen net zo krampachtig zijn als die van de criticasters om ze juist onderuit te halen? Ik bedoel te zeggen dat ik nog vrijwel niemand in topic heb kunnen betrappen op meer dan alleen maar subjectief en eenzijdig geklets. Ik zeg niet dat ik het beter weet, maar ik wil eigenlijk wel eens een ander geluid horen dan het niet aflatende welles-nietes spelletje.
Wat is er mis met het verdedigen van mensen?

Ik ben hier echt niet gestoorde fundamentalisten aan het verdedigen hoor. Als je aandachtiger gelezen had, zag je dat ik die al verschillende naampjes gegeven had.
Oud 17-03-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-03-2004 @ 16:03:
Christenen willen anderen bekeren tot het Christendom. Dat staat (volgens sommigen) in het nieuwe Testament.
In de Koran staat niks over bekeren, maar juist over het accepteren van andersdenkenden, di eeen plaats krijgen in de islamitische samenleving (of juist over islamitieten die hun plaats vinden in een andere samenleving)
Lees: negeren.

Ach, ongelovigen; de vurige toorn van Allah zal toch wel over hen neerdalen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-03-2004 @ 16:42:

het is inderdaad aan allah te beslissen
Oud 17-03-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 17-03-2004 @ 14:46:
Een kleine wijziging, ik haat de islam niet. Voor de rest heb je gelijk
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-03-2004 @ 16:46:
het is inderdaad aan allah te beslissen
Alleen Allah een handje helpen wordt niet veroordeeld.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:50
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-03-2004 @ 16:42:

Dus geen zendelingendrang
Oud 17-03-2004, 15:51
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-03-2004 @ 16:48:
Alleen Allah een handje helpen wordt niet veroordeeld.
Andere mensen leed aandoen wordt veroordeeld, voorzover ik de koran ken.
Oud 17-03-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 17-03-2004 @ 16:51:
Andere mensen leed aandoen wordt veroordeeld, voorzover ik de koran ken.
Met andere mensen worden andere moslims bedoeld, voor zover ik de koran ken
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 17-03-2004 @ 16:57:
Met andere mensen worden andere moslims bedoeld, voor zover ik de koran ken
Neu hoor. In de koran wordt zeer duidelijk gemaaktwanneer men spreekt ove rmoslims en over mensen an sich.
Reageren

Regels voor berichten