Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 19:06
Verwijderd
Dream theater is in 1 woord geweldig
Ik heb net afgelopen week 2 uur Scenes from new York gedownload/bekeken (zeg maar de uitvoering van het album scenes from a memory)
Vooral Mike Portnoy, Jordan Rudess en John Petrucci dwingen daar echt respect af.
En ga nou niet die James LaBrie afzeiken, hij is nou eens niet een rock/metalzanger die zijn strot schor staat te schreeuwen met onverstaanbare teksten, ik vind em juist goed zingen.
Ik vind verder metal/rockbands niet heel geweldig, maar voor Dream Theater maak ik graag een uitzondering
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2004, 19:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 21-03-2004 @ 11:14:
Dream theater ooit live gezien? stage-energy= 0,0.

Metallica is live geweldig goed bezig nu vind ik. Spelplezier druipt er vanaf, interactie met publiek is top. Sure, tis nie allemaal perfect gespeeld, maar draait voor mij een live concert niet om.

Dream Theater is compleet het tegenovergestelde. Alles moet tot in de puntjes perfect gespeeld worden, en liefst niet teveel bewegen, stel je voor dat je een valse noot aanslaat!! I hate that, zet dan de CD op aub.

(desalniettemin deel ik je mening over st. anger )
St. Anger is kut, laten we het daar even over eens zijn. Ik heb ze nu 2 keer gezien, op FoR en 6 december. Op FoR was het heel erg kut. Weinig echte interactie, gewoon een beetje de nummers uitspelen. Op 6 december was het een ander verhaal, maar nog steeds geen hoogstaande show. Ze doen duur en het stelt niets voor.

Dream Theater is live een heel ander soort band. Wat ze spelen is zo verschrikkelijk moeilijk dat je niet kunt gaan huppelen en springen. Maar ze zouden wel wat levendiger kunnen staan inderdaad.
Oud 21-03-2004, 19:30
Gimme more beer
Citaat:
FlorisvdB schreef op 21-03-2004 @ 20:06:
Dream theater is in 1 woord geweldig
Ik heb net afgelopen week 2 uur Scenes from new York gedownload/bekeken (zeg maar de uitvoering van het album scenes from a memory)
Vooral Mike Portnoy, Jordan Rudess en John Petrucci dwingen daar echt respect af.
En ga nou niet die James LaBrie afzeiken, hij is nou eens niet een rock/metalzanger die zijn strot schor staat te schreeuwen met onverstaanbare teksten, ik vind em juist goed zingen.
Ik vind verder metal/rockbands niet heel geweldig, maar voor Dream Theater maak ik graag een uitzondering
Wat vind je van Bruce Dickinson dan? Moet je zijn solo-albums eens halen, dat is nog eens een metalzanger en metalpersoonlijkheid met een fantastische stem! Als je labrie goed vindt, sta je bij dickinson met je mond open... Aanraders (vooral vanwege het gebruik van de stem):
Bruce Dickinson - Man of sorrows
Bruce Dickinson - Jerusalem
Bruce Dickinson - Return of the king

Kippenvel!

Maar bij Iron Maiden is hij natuurlijk ok verschrikkelijk goed!
Oud 22-03-2004, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-03-2004 @ 20:30:
Dream Theater is live een heel ander soort band. Wat ze spelen is zo verschrikkelijk moeilijk dat je niet kunt gaan huppelen en springen. Maar ze zouden wel wat levendiger kunnen staan inderdaad.
Ik denk dat hun technische aspect ook wel SERIEUS overschat wordt hoor. Ik kan niet spreken over de andere instrumenten, maar aan de gitaarpartijen is doorgaands niets moeilijks aan (buiten de solo's natuurlijk, die dan weer nagenoeg ondoenbaar zijn bij momenten)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-03-2004 @ 20:27:
Hoho. Moeilijk is het goede woord maar doe nou niet alsof DT technisch gezien het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Af en toe wat lopen kan geen kwaad heur.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 14:43
Blenderhead
Blenderhead is offline
kirk hammet speelt solo's, kijkt naar het publiek, en praat met het publiek op hetzelfde moment

en bovendien zijn de solo's van hem altijd ernstig goed kwa opbouw. Er zijn voor mij maar weinig andere, zo niet geen, gitaristen die dit zo subtiel kunnen overbrengen...

En Dickinson is gewoon gay, always has, always will
Oud 22-03-2004, 14:45
Gimme more beer
Citaat:
Linchpin schreef op 22-03-2004 @ 09:58:
Ik denk dat hun technische aspect ook wel SERIEUS overschat wordt hoor. Ik kan niet spreken over de andere instrumenten, maar aan de gitaarpartijen is doorgaands niets moeilijks aan (buiten de solo's natuurlijk, die dan weer nagenoeg ondoenbaar zijn bij momenten)
Ik heb met een band dream theater gecovered.

Ze hebben daar wel even een van de beste drummers ter wereld. De baspartijen kosten je ook wel enige ervaring en vaardigheid met de 6-snarige bas en de toetsen zijn ook pittig hoor.

De gitaar is ook moeilijk bij tijden.
Oud 22-03-2004, 14:46
Gimme more beer
Citaat:
snees schreef op 22-03-2004 @ 15:36:
Hoho. Moeilijk is het goede woord maar doe nou niet alsof DT technisch gezien het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Af en toe wat lopen kan geen kwaad heur.
Is ook zo...
Oud 22-03-2004, 14:47
Gimme more beer
Citaat:
birthmark schreef op 22-03-2004 @ 15:43:
kirk hammet speelt solo's, kijkt naar het publiek, en praat met het publiek op hetzelfde moment
Maar show is het niet...

Citaat:
en bovendien zijn de solo's van hem altijd ernstig goed kwa opbouw. Er zijn voor mij maar weinig andere, zo niet geen, gitaristen die dit zo subtiel kunnen overbrengen...

En Dickinson is gewoon gay, always has, always will
Als je het over show hebt heb je het over dickinson. Als je hem gay noemt, heb je hem nog nooit live gezien...

Daarnaast is gay niet het goede woord. Rob Halford, dat is gay
Oud 22-03-2004, 14:55
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2004 @ 15:47:

Daarnaast is gay niet het goede woord. Rob Halford, dat is gay
nee, dikke vette homo zou beter zijn. Het zit allemaal wel goed in elkaar enzo maar ik hou gewoon niet van die stem.
Oud 22-03-2004, 14:59
Gimme more beer
Citaat:
birthmark schreef op 22-03-2004 @ 15:55:
nee, dikke vette homo zou beter zijn. Het zit allemaal wel goed in elkaar enzo maar ik hou gewoon niet van die stem.
Rob Halford was ooit dun en nicht, nu is hij dik en nicht.

Dat je niet van dickinson's stem houdt hoor ik wel vaker mensen roepen. Toch vind ik het de beste zanger uit die kant van het metalgenre. Maar van Halford hou je dus ook niet
Oud 22-03-2004, 15:03
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2004 @ 15:59:

Dat je niet van dickinson's stem houdt hoor ik wel vaker mensen roepen. Toch vind ik het de beste zanger uit die kant van het metalgenre. Maar van Halford hou je dus ook niet
geen idee, heb me er nooit in verdiept... ik hou meer van dat rauwere...
Oud 22-03-2004, 15:20
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2004 @ 15:59:

dickenson heeft een geweldige stem net als labrie.
james hetfield was beter mja
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:37
Kazyk
Kazyk is offline
Ik is ook al tijdje "fan" van Dream Theater
Ik ben ook naar hun concert geweest en het was idd een zeer goed concert, er ging af en toe nog wel wat fout, en dat LaBrie een stuk refrein was vergeten (van Pull me Under nog wel :/) qua tekst was wel wat stupide...

De bassist is zeker goed, maar ik heb me zeer verbaasd over de toetsenist, die man is echt heel erg goed...

Citaat:
birthmark schreef op 22-03-2004 @ 15:43:
[B]kirk hammet speelt solo's, kijkt naar het publiek, en praat met het publiek op hetzelfde moment
De toetsenist speelde een solo, terwijl hij ondertussen de andere kant op keek en even vroeg aan de stageassistent of hij nog even naar een draadje wilde kijken onderop het keyboard...dat wees hij aan terwijl hij doorspeelde :/
Oud 22-03-2004, 15:39
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Kazyk schreef op 22-03-2004 @ 16:37:
Ik ben ook naar hun concert geweest en het was idd een zeer goed concert, er ging af en toe nog wel wat fout, en dat LaBrie een stuk refrein was vergeten (van Pull me Under nog wel :/) qua tekst was wel wat stupide...

De bassist is zeker goed, maar ik heb me zeer verbaasd over de toetsenist, die man is echt heel erg goed...

De toetsenist speelde een solo, terwijl hij ondertussen de andere kant op keek en even vroeg aan de stageassistent of hij nog even naar een draadje wilde kijken onderop het keyboard...dat wees hij aan terwijl hij doorspeelde :/
als er iets gay is zijn het toetsenisten!

ohw wacht:

Toetsenisten behoren niet tot mijn muziekstijl.
Oud 22-03-2004, 15:40
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
Kazyk schreef op 22-03-2004 @ 16:37:

dit bedoel ik nou dream theater is gewoon veel beter en heeft vele malen betere artiesten als bijv. metallica. zoals jij zegt dat die toetsenist dit deed onglooflijk. ik ben er ook geweest en mij is het niet opgevallen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:47
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
birthmark schreef op 22-03-2004 @ 15:55:
same here
Oud 22-03-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-03-2004 @ 20:30:
Wat vind je van Bruce Dickinson dan? Moet je zijn solo-albums eens halen, dat is nog eens een metalzanger en metalpersoonlijkheid met een fantastische stem! Als je labrie goed vindt, sta je bij dickinson met je mond open... Aanraders (vooral vanwege het gebruik van de stem):
Bruce Dickinson - Man of sorrows
Bruce Dickinson - Jerusalem
Bruce Dickinson - Return of the king

Kippenvel!

Maar bij Iron Maiden is hij natuurlijk ok verschrikkelijk goed!
Die zanger die jij noemde zingt ook goed maar toch vind ik het niet veel mooier dan LaBrie.
Ik heb LaBrie dan nog nooit live horen zingen (kon helaas niet bij het concert zijn), maar in de 83 nummers die ik hier van ze heb staan klinkt het dan wel beter dan bij de Scenes from new york die ik heb bekeken. Ik weet daarom niet hoe hij in het echt is, want het kan ook aan de opnamekwaliteit liggen...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:59
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 22-03-2004 @ 17:48:
Die zanger die jij noemde zingt ook goed maar toch vind ik het niet veel mooier dan LaBrie.
Ik heb LaBrie dan nog nooit live horen zingen (kon helaas niet bij het concert zijn), maar in de 83 nummers die ik hier van ze heb staan klinkt het dan wel beter dan bij de Scenes from new york die ik heb bekeken. Ik weet daarom niet hoe hij in het echt is, want het kan ook aan de opnamekwaliteit liggen...
nou in het echt zingt labrie perfect
ik kreeg er voortdurend kippevel van en dan natuurlijk niet alleen om zijn stem ook om de prachtige gitaar solos drum solo en keyboard solos egt geweldig
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:03
Verwijderd
Citaat:
soul eater schreef op 22-03-2004 @ 18:59:
nou in het echt zingt labrie perfect
ik kreeg er voortdurend kippevel van en dan natuurlijk niet alleen om zijn stem ook om de prachtige gitaar solos drum solo en keyboard solos egt geweldig
dan lag het gelukkig aan de opnames
maar idd, van die keyboard- en drumsolo's krijg je kipenvel
(ik van de gitaar in iets mindere mate...)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:04
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 22-03-2004 @ 19:03:
dan lag het gelukkig aan de opnames
maar idd, van die keyboard- en drumsolo's krijg je kipenvel
(ik van de gitaar in iets mindere mate...)
er zitten hele mooie gitaar solos tussen hoor bijv. in lie
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:14
Verwijderd
Citaat:
soul eater schreef op 22-03-2004 @ 19:04:
er zitten hele mooie gitaar solos tussen hoor bijv. in lie
ze zijn ook wel goed, maar de gitaar is niet 'mijn' instrument.
Ik heb vroeger gedrumd en nu doe ik keyboard en gitaar heeft me nooit echt geinteresseerd. Maar daarom vind ik die Petrucci nog wel vreselijk goed
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:24
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 22-03-2004 @ 19:14:
ze zijn ook wel goed, maar de gitaar is niet 'mijn' instrument.
Ik heb vroeger gedrumd en nu doe ik keyboard en gitaar heeft me nooit echt geinteresseerd. Maar daarom vind ik die Petrucci nog wel vreselijk goed
maar een ding is zeker ze hebben een van de beste drummer van de wereld en een van de beste basiste van de wereld
de toetsenist en de gitarist zijn heel goed maar er zijn waarschijnlijk wel betere dat kan ik niet zeggen over de drummer en basist
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
soul eater schreef op 22-03-2004 @ 19:24:
maar een ding is zeker ze hebben een van de beste drummer van de wereld en een van de beste basiste van de wereld
de toetsenist en de gitarist zijn heel goed maar er zijn waarschijnlijk wel betere dat kan ik niet zeggen over de drummer en basist
Over Portnoy ben ik het met je eens, maar de bassist vind ik niet zo opvallend goed. Dat komt waarschijnlijk doordat hij alleen opvalt als hij er niet is, want hij geeft niet erg veel solo's. Ik weet alleen dat hij in The Dance Of Eternity een leuke solo weggeeft.
Maar iig heb ik tot nu toe geen betere toetsenisten/gitaristen gezien. De hele band bevat alleen maar topmuziekanten, maar dat was al bekend
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 19:19
Gimme more beer
Citaat:
FlorisvdB schreef op 22-03-2004 @ 19:43:
Over Portnoy ben ik het met je eens, maar de bassist vind ik niet zo opvallend goed. Dat komt waarschijnlijk doordat hij alleen opvalt als hij er niet is, want hij geeft niet erg veel solo's. Ik weet alleen dat hij in The Dance Of Eternity een leuke solo weggeeft.
Maar iig heb ik tot nu toe geen betere toetsenisten/gitaristen gezien. De hele band bevat alleen maar topmuziekanten, maar dat was al bekend
Dan moet je eens beter op die baspartijen letten. Is echt van grote klasse!

En wat je zegt over dickinson, ik ben fan van zijn stem, ieder z'n smaak. Ik vind labrie live niet opvallend goed live, dickinson vind ik dat wel. Lijkt wel alsof ie live nog hoger kan en live doet hij er ook nog een hele hoop trucjes bij die je op CD nooit zou kunnen doen. Altijd weer een andere show en dat doet die band al 24 jaar. Helemaal
Oud 22-03-2004, 19:32
Verwijderd
Als je op die DVD van Scenes kijkt, zie je dat Labrie bijvoorbeeld bij One Last Time tenenkrommend vals zingt,.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 19:34
Verwijderd
Jongens, laten we nou niet gaan beginnen over wie de beste bassist/gitarist/drummer is, dat is bij voorbaat al een loze discussie.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 20:42
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 22-03-2004 @ 20:32:
Als je op die DVD van Scenes kijkt, zie je dat Labrie bijvoorbeeld bij One Last Time tenenkrommend vals zingt,.
die zanger zingt vaak vals heb je gelijk in
maar als hij goed zingt dan is het ook egt goed
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 20:46
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 22-03-2004 @ 19:43:
die bas partij zou je zo een solo kunnen noemen als je alles weglaat ze zijn egt briljant
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2004 @ 20:19:
Dan moet je eens beter op die baspartijen letten. Is echt van grote klasse!
Er zitten inderdaad geniale stukken bij, ik heb er eens op gelet (heb nu Fatal Tragedy aan staan in die film van Scenes from NY)
maar ze vallen alleen wel minder op vind ik..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 14:58
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
soul eater schreef op 22-03-2004 @ 21:42:
die zanger zingt vaak vals heb je gelijk in
maar als hij goed zingt dan is het ook egt goed
whahahah wat een redenering
Oud 23-03-2004, 15:19
TommytheCat
TommytheCat is offline
ik vind britney spears niet zo goed kunnen zingen, maar als het lukt dan lukt het ook echt goed!
Oud 23-03-2004, 15:21
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 23-03-2004 @ 16:19:
ik vind britney spears niet zo goed kunnen zingen, maar als het lukt dan lukt het ook echt goed!
hehe christina pijpt niet echt vaak goed, maar als ze het goed doet dan doet ze het ook goed
Oud 23-03-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
soul eater schreef op 22-03-2004 @ 21:46:
die bas partij zou je zo een solo kunnen noemen als je alles weglaat ze zijn egt briljant
Dat kan wel zo zijn, maar de basgitaar is in beginsel een begeleidend instrument, en valt in elke band weg tegenover de gitarist. Je kan als bassist nog zulke strakke lijntjes spelen, maar tegenover een leadgitarist ben je niets en geeft niemand om je.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:56
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:11
Gimme more beer
Citaat:
FlorisvdB schreef op 22-03-2004 @ 23:09:
Er zitten inderdaad geniale stukken bij, ik heb er eens op gelet (heb nu Fatal Tragedy aan staan in die film van Scenes from NY)
maar ze vallen alleen wel minder op vind ik..
Bas valt logischerwijs minder op, maar ik heb die bassist in mijn band zien spelen en dat was echt geniaal!
Oud 23-03-2004, 18:12
Gimme more beer
Citaat:
snees schreef op 23-03-2004 @ 17:03:
Dat kan wel zo zijn, maar de basgitaar is in beginsel een begeleidend instrument, en valt in elke band weg tegenover de gitarist. Je kan als bassist nog zulke strakke lijntjes spelen, maar tegenover een leadgitarist ben je niets en geeft niemand om je.
Nou en? Het blijven geweldige baspartijen!
Oud 23-03-2004, 18:28
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
snees schreef op 23-03-2004 @ 17:03:
ga eens naar Primus luisteren, gekkerd
Oud 23-03-2004, 18:41
Hippetitus
Hippetitus is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 23-03-2004 @ 19:28:
je kunt vanalles luisteren er zijn zoveel fantastiche bands
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
TommytheCat schreef op 23-03-2004 @ 19:28:
Primus vind ik ook niet echt interessant. Maar je bent het toch wel met me eens dat bas eigenlijk voor begeleiding bedoeld is?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 23:44
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
snees schreef op 23-03-2004 @ 21:17:
Primus vind ik ook niet echt interessant. Maar je bent het toch wel met me eens dat bas eigenlijk voor begeleiding bedoeld is?
over het algemeen wel ja. ik dacht je even een uitzondering op de regel te geven
Oud 24-03-2004, 11:29
Hapna
Hapna is offline
Ligt eraan wat voor muziek et is natuurlijk. Het leuke aan DT is juist dat die lui voor elk instrument een soort hoofdrol hebben. Dat is n stuk leuker dan bij bv punk, waar de bas alleen maar grondtoontjes speelt (technische punk daargelaten). En als je als bassist een begeleidende rol hebt, kan je nog wel interessante dingen doen.

Oh ja, zonder bas ben je bij de meeste muziek nergens.
Oud 24-03-2004, 11:36
Kapser
Kapser is offline
inder'fucking'daad

bas is echt een geweldig instrument en het is zo'n onzin te zeggen dat niemand iets om de bas geeft omdat er een lead-gitarist is waar de bas "niet tegenop kan".

goede muziek gaat om het geheel
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
lonewood schreef op 17-03-2004 @ 18:16:
Ik ken ze wel, niet naar concert geweest
Same here. 't Is ook niet echt mijn muziek stijl hoewel ze een paar helemal mooie nummers hebben! (denk aan: Anna Lee, the spirit carries on, hollow years)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 17:12
Gimme more beer
Citaat:
Nagash schreef op 24-03-2004 @ 12:29:
Ligt eraan wat voor muziek et is natuurlijk. Het leuke aan DT is juist dat die lui voor elk instrument een soort hoofdrol hebben. Dat is n stuk leuker dan bij bv punk, waar de bas alleen maar grondtoontjes speelt (technische punk daargelaten). En als je als bassist een begeleidende rol hebt, kan je nog wel interessante dingen doen.

Oh ja, zonder bas ben je bij de meeste muziek nergens.
Wij spelen al maanden zonder bas (niet dat we niet op zoek zijn hoor...), gaat best goed, tot nu toe...
Oud 25-03-2004, 11:48
Kapser
Kapser is offline
hmjah het is ook maar net wat voorn muziek je maakt, maar zonder bas klinkt het geheel vaak zo leeg

vind ik
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 23:44
Verwijderd
Ik ben naar promotietourdinges van six degrees geweest...en dat vond ik matig matig (te weinig nummers van de 2e cd).
Voor de rest is scenes from a memory (ook/vooral qua verhaal) een puike cd.

van de echt minutenlange instrumentale gedeelten van dream theater kan ik niet zoveel hebben terwijl ik daar bij liquid tension weer geen last van heb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten