Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja, allicht is zuiver kapitalisme gestoeld op egoïstische gronden. Mensen zijn nu eenmaal egoïstisch, vandaar dat het communisme ook niet werkt; een leider die gelijk is aan de mensen die hij leidt, wie houdt dat nu vol? Als je zo veel macht hebt, dan wil je daar gebruik van maken maar omdat dat bij het communisme niet mag, wordt het machtsmisbruik. In een kapitalistische samenleving is over het algemeen minder sprake van machtsmisbruik, om de simpele reden dat machtsgebruik toegestaan is.
Kijk, als het communisme zou werken, dan zou het natuurlijk prachtig zijn. Het is een heel mooi utopisch ideaal ![]() |
![]() |
||
Citaat:
kheb siberie ff verkend mooi landschap kameraad
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De bovenstaande tekst bevatte enige ironie |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
in een land met censuur kan je niet verwachten dat je de waarheid te zien krijgt (waarom blijf ik reageren)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
zo word dat door het westen uitgelegd ze zijn de kop gek gemaakt door hetzelfde westen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
is namelijk standaard aan het worden als ze weten dat anderen gelijk hebben niet toegeven
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
t gaat allemaal mis..
mensen die op de proppen komen met: Communisme = Stalin en Mao Kapitalisme = Amerika hebben we het hier over de ideeen of de uitgewerkte en tevens gefaalde resultaten het communisme is een prachtig idee, maar ik krijg de indruk dat het gehaktballenvolk te dom en te lui is om zichzelf te organiseren, waarop het er op neerkomt dat de 'fittest' niet krijgen wat ze toe komt. denk ik. ook het kapitalisme is op zich wel een goed idee, de evolutietheorie toegepast op de commerciele wereld.. zodat het er op neerkomt dat de consument het beste krijgt voor het minste geld.. maar de mensen ziujn te dom, en de manieren waarmee de sterkste (niet de beste) reclame maken overtuigt de meerderheid. zeg nou zelf.. McDonalds het meest succesvolle restaurant van allemaal? dan moet er toch een lampje gaan branden. Het survival of the fittest idee is niet gebaseert op kwaliteit van goederen, noch op kosten, maar op de bekwaamheid die ontwikkeld is om mensen te overtuigen. de ideeen doen het wel, de praktijken falen.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|