Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 14:53
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 21-03-2004 @ 15:15:
Nee, er moeten grenzen zijn; seksen doe je niet op straat waar de kinderen huppelen.
Er moeten juist helemaal geen grenzen zijn. Hoe minder, hoe beter.
Oud 21-03-2004, 14:54
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
McCaine schreef op 21-03-2004 @ 15:53:
Er moeten juist helemaal geen grenzen zijn. Hoe minder, hoe beter.
Want? We leven nog niet losbandig genoeg?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:15
actionhank
actionhank is offline
Als je even nadenkt: waarom is het zo erg om iemand naakt te zien?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:25
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 21-03-2004 @ 15:54:
Want? We leven nog niet losbandig genoeg?
Juist.
Oud 21-03-2004, 19:44
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
actionhank schreef op 21-03-2004 @ 20:15:
Als je even nadenkt: waarom is het zo erg om iemand naakt te zien?
Dat opzich is niet erg, is zelfs leuk, maar sommige mensen worden er jaloers van...
Oud 21-03-2004, 19:45
Gimme more beer
Citaat:
McCaine schreef op 21-03-2004 @ 20:25:
Juist.
Anarchie!
Oud 21-03-2004, 22:09
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-03-2004 @ 20:45:
Anarchie!
Nee, decadentie.
Oud 22-03-2004, 03:06
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-03-2004 @ 14:44:
Dat opzich is niet erg, is zelfs leuk, maar sommige mensen worden er jaloers van...
En sommige mensen krijgen er een egoboost van
Oud 22-03-2004, 06:34
ExVaal
ExVaal is offline
Hmm ik denk dat ik N&A maar laat voor wat het is....het gehalte boomknuffelaars is ietsjes te hoog vind ik...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 08:09
zlatani9
zlatani9 is offline
Is het al niet strafbaar dan?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 14:18
Anonymous John
Citaat:
zlatani9 schreef op 22-03-2004 @ 03:09:
Is het al niet strafbaar dan?
Citaat:
nare man schreef:
Niet strafbaar als zodanig, vast wel een overtreding van de openbare orde/goede zeden
Oud 22-03-2004, 15:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2004 @ 14:14:
Niet strafbaar als zodanig, vast wel een overtreding van de openbare orde/goede zeden.
WvS Titel XIV: Misdrijven tegen de zeden

Artikel 239
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:

1°: op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;
2°: op een andere dan onder 1° bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;
3°: op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.

Volgens mij valt onder 'schennis van de eerbaarheid zo'n beetje alles vanaf potloodventen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:27
Chimera
Chimera is offline
De enige 'overtreding tegen de zeden' is openbare dronkenschap geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 22-03-2004 @ 16:22:
Volgens mij valt onder 'schennis van de eerbaarheid zo'n beetje alles vanaf potloodventen
Schennis van de eerbaarheid veronderstelt dat er een derde is die daar last van heeft, bijvoorbeeld inderdaad door te potloodventen of andere vieze spelletjes met jezelf te doen terwijl je wilt dat anderen dat zien. Maar seks hebben achter een boompje is denk ik geen schennis van de eerbaarheid, hoewel ik je moet bekennen dat ik het gewoon niet weet. Het zal vast wel ergens strafbaar zijn gesteld, maar dat is zoiets achterhaalds en ondergeschikt dat daar nooit een vervolging voor zal worden ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:04
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2004 @ 17:49:
maar dat is zoiets achterhaalds en ondergeschikt dat daar nooit een vervolging voor zal worden ingesteld.
Toch houd ik niet erg van dit soort wetten. Een goed land heeft geen wetten waarvan zelfs de wetgever ze niet nageleefd wil zien. Wat nu als er iemand aan de macht komt die ze wel gaat naleven? Zit je er mooi mee.
Oud 22-03-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2004 @ 18:04:
Toch houd ik niet erg van dit soort wetten. Een goed land heeft geen wetten waarvan zelfs de wetgever ze niet nageleefd wil zien. Wat nu als er iemand aan de macht komt die ze wel gaat naleven? Zit je er mooi mee.
Tsja. Ik zie daar geen fundamenteel verschil in met de situatie waarin die wetten er niet zijn, maar waarin een gestoord figuur aan de macht komt dat die wet op dat moment in het leven roept. Het duurt misschien iets langer, maar in beide gevallen zit je met de gebakken peren.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:10
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2004 @ 18:05:
Tsja. Ik zie daar geen fundamenteel verschil in met de situatie waarin die wetten er niet zijn, maar waarin een gestoord figuur aan de macht komt dat die wet op dat moment in het leven roept. Het duurt misschien iets langer, maar in beide gevallen zit je met de gebakken peren.
Een wet maken kost nou eenmaal een absolute meerderheid, een wet naleven niet meer dan wat druk op een Minister of een PG zetten. Dat maakt toch wel wat uit, zeker met een meerpartijenstelsel.
Oud 22-03-2004, 17:22
Me@You
Me@You is offline
ff een snel vraagje tussendoor, hoe zit het nou met sex in een auto, ergens op een verlaten parkeerplaats in het donker in een recreatiegebied ofzo? is dat ook verboden?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 19:42
Anonymous John
Citaat:
Me@You schreef op 22-03-2004 @ 12:22:
ff een snel vraagje tussendoor, hoe zit het nou met sex in een auto, ergens op een verlaten parkeerplaats in het donker in een recreatiegebied ofzo? is dat ook verboden?
Ik denk dat dat onder dezelfde wetgeving zou vallen
Oud 22-03-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-03-2004 @ 18:10:
Een wet maken kost nou eenmaal een absolute meerderheid, een wet naleven niet meer dan wat druk op een Minister of een PG zetten. Dat maakt toch wel wat uit, zeker met een meerpartijenstelsel.
Daar heb je gelijk in. Maar op het moment dat het zover komt dat we echt een gek aan de macht krijgen die alle seks in het openbaar weer strafbaar wil stellen (pak 'm beet, de SGP krijgt 85 zetels) zijn we toch al reddeloos verloren
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 01:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-03-2004 @ 21:03:
Daar heb je gelijk in. Maar op het moment dat het zover komt dat we echt een gek aan de macht krijgen die alle seks in het openbaar weer strafbaar wil stellen (pak 'm beet, de SGP krijgt 85 zetels) zijn we toch al reddeloos verloren
Daar zijn echt geen 85 zetels voor nodig. Iemand met de electorale prestaties van een Fortuyn is al voldoende om drastische effecten te bereiken als een land geen goede checks and balances heeft, en slordig is met wetgeving.
Oud 23-03-2004, 06:56
Gimme more beer
Citaat:
Me@You schreef op 22-03-2004 @ 18:22:
Volgens mij geldt daar gewoon dat niet niet zichbaar mag zijn. Net als in een caravan bijvoorbeeld...
Reageren

Regels voor berichten