Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat het een klein btje van elkaars inkomen ligt, wie je vaker kan laten dokken
![]() Maar jouw vriend moet ook maar accepteren dat jij het niet fijn vindt als dat hij steeds dokt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Denk dat ze bedoeld: als jij straks alles in tweevoud moet betalen zal je het wel niet meer zo irritant vinden als zij ook eens wil betalen. Dat heb ik er iig van begrepen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hoe dan ook, de man zal waarschijnlijk altijd eerder zn beurs open trekken ... das denk ik gwn normaal als je man bent (denk ik dan) maar et blijft geven en nemen ... ik ben niet zo gek om echt ALLES te gaan betalen voor mn vriendin. zou wel heel makkelijk zijn. als dat zo ging had ik me om laten bouwe
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
mijn nieuwe vriendje wil ook vaak betalen, maar toch vind hij het wel lief van me als ik erop sta om te betalen.
ik denk dat je het beste het eens tegen hem kan zeggen. maak er geen ruzie over, maar zeg gewoon dat je je een beetje schuldig voelt als hij steeds alles betaald. Waarschijnlijk zal hij zeggen dat je je er niet schuldig over hoeft te voelen. als hij er echt op staat... naja dan moet je dat maar laten, maar koop dan bijvoorbeeld met zijn verjaardag een wat groter cadeautje ofzo als je in je gevoel ook wat wil hebben betaald. kuss |
![]() |
||
Citaat:
Je bedoelt het vast allemaal niet zo heftig als je het brengt, maar het klinkt een beetje kip-zonder-kop achtig. Wat heeft het feit dat ik als meisje mijn eigen eten naar draagkracht wil betalen in hemelsnaam met een gezamelijke bankrekening te maken? En ik bedoelde, inderdaad, zoals Loontjuh verduidelijkte, dat het niet het eind van de wereld is als een meisje voor zichzelf wil betalen, zeker niet als je op regelmatige basis dingen gaat doen. Ik heb zelf een fulltime werkende vriend, ik ben studente, en ik verdien onder andere mijn geld bij om mijn eigen dingen zoveel mogelijk te betalen. Ik hou niet zo van teren op andermans zak.
|
![]() |
Aaah, Geld, het slijk der aarde, bron van alle miserie
![]() In mijn vriendenkring loopt dit alemaal heel erg vlot met een natuurlijke manier van rekening houden met elkaars inkomen. Zo heb ik zowel studenten als kaderleden in mijn vriendenkring en de inkomens lopen dus enorm ver uit elkaar. Spontaan word er wat meer getracteerd door de 'welgestelden' en de minder welgestelden maken dit goed door bijvoorbeeld eens een extra handje toe te steken als er werk te verzetten is. Dit gaat allemaal heel vlotjes en zonder gezeik. Gezond verstand in actie noem ik dat. In mijn relatie is het eigenlijk ook zo dat ik absoluut weiger om alles te betalen. Het hangt van de situatie af wie er betaald. Als ik nu zeg: "Schatje, we gaan uit eten voor die of die reden" (bijvoorbeeld een goeie zakelijke deal gesloten) dan betaal ik uiteraard. Maar word er samen afgesproken om een chineesje mee te pikken dan betalen we samen. Prima manier van werken dacht ik zo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |