Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 14:18
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Artus schreef op 22-03-2004 @ 14:53:
pff ik vind ojc's maar nix eigenlijk. kutpodia, kutgeluid, kutapparatuur, mensen die dr geen aars verstand van hebben enzovoorts
ik speelde een maand of 2 geleden in ommen in OJC punt en toen zakten we gewoon door een gedeelte van het 'podium' heen..
hmm ik moet zeggen dat ik nog niet in heel veel OJC's gespeeld heb, degene waar we wel gespeeld hebben zijn allemaal eigenlijk wel relaxt geweest. vet podium + goede apparatuur.
Oud 22-03-2004, 14:21
Verwijderd
Bandwedstrijden zijn een beetje jammer. Sommige bands hebben meer fans en zien er liever uit en maken sowieso meer kans. Bovendien wordt quasi-pretentieuze muziek daar makkelijk overgewaardeerd. Lijkt me wel een goede manier om bekendheid te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 14:31
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 22-03-2004 @ 13:17:
en jullie met jullie lakse support
Dude het regende.
Oud 22-03-2004, 14:55
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Citaat:

@ Mr.Gibson: jij bent vast van Flat Tyres! Ik heb jullie zaterdag gezien bij de Kunstbende (moest zelf ook spelen) en ik vond jullie steengoed. Maar dat hoor je vast vaker. [/B]
Klopt! Ik hoor trouwens steeds vaker van bepaalde lui dat we als band erg arrogant e.d zijn, lang niet altijd leuke reacties
Klopt het dat jij zingt in "simon the ghost"? Ik zag n.l. dat die ook bij de voorrondes stond geprogrammeerd, ik heb weliswaar maar 1 andere band gezien die dag, maar heb ff in je fotoboek gekeken, en je kwam me ergens bekend van voor.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:06
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 22-03-2004 @ 15:31:
Dude het regende.

en ik was mentaal bij je, weet je nog?!
misschien is mentale support nog wel effectiever dan visueel support
Oud 22-03-2004, 15:37
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
reel big bram schreef op 22-03-2004 @ 15:06:
Kerel.. het is gewoon zo. En ik ga echt niet zitten wachten tot we optredens aangeboden krijgen.. We sturen erg vaak promopakketten weg met demo uiteraard maar ja.. Als je er eenmaal tussenzit dan gaat het wel makkelijker enzo.. Wij komen bijvoorbeeld uit een dorp en als je dan in de stad je naam vestigd dan gaat het zeker goedkomen.. Maar ja optreden kun je iig niet vaak genoeg doen !!
als je wil optreden moet je gewoon veel bellen en veel zeuren, that's it... heb je weinig optredens, dan doe je dus zelf iets verkeerd, of niet fanatiek genoeg.

plus dat er ook nog genoeg bands zijn die te beroerd zijn om ergens te spelen als het niks opleverd (dit bedoel ik dus in het algemeen over bands). Zijn te beroerd om voor een onkostenvergoeding te spelen. Ja, sorry, maar dan vind ik het niet gek dat je nergens speelt. Als je veel wil spelen moet je gewoon elke kans aangrijpen, of je dan ergens achteraf in een cafe speelt, of op een groot podium als support voor bekende namen.

Mensen die alleen maar lopen te zeiken dat het zooo lastig is om aan optredens te komen die moeten niet zo zeuren. Zeker in de hardere muziekgenres kost het niet al te veel moeite om aan optredens te komen, gewoon een kwestie van flink proberen. De zielige muzikant uithangen helpt niet.

Waar je vanuit opereert maakt vrij weinig uit. Je moet gewoon zorgen dat mensen er van overtuigd raken dat je wil spelen, en dit ook waarmaken als je ergens speelt
Oud 22-03-2004, 15:45
Verwijderd
voor een kratje bier treden wij ook altijd op

en dan moeten we er zelf nog heen zien te komen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:47
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
AePiE schreef op 22-03-2004 @ 16:45:
voor een kratje bier treden wij ook altijd op

en dan moeten we er zelf nog heen zien te komen
hehe, idd

Als de benzinekosten er uit zijn, dan vinden wij het ook prima. Het maakt ons ook geen hol uit waar, als we maar kunnen spelen
Oud 22-03-2004, 15:56
Escapism
Escapism is offline
yeah
Oud 22-03-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 22-03-2004 @ 16:47:
hehe, idd

Als de benzinekosten er uit zijn, dan vinden wij het ook prima. Het maakt ons ook geen hol uit waar, als we maar kunnen spelen
dat is idd de instelling ja
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 22-03-2004 @ 15:55:
Klopt! Ik hoor trouwens steeds vaker van bepaalde lui dat we als band erg arrogant e.d zijn, lang niet altijd leuke reacties
Klopt het dat jij zingt in "simon the ghost"? Ik zag n.l. dat die ook bij de voorrondes stond geprogrammeerd, ik heb weliswaar maar 1 andere band gezien die dag, maar heb ff in je fotoboek gekeken, en je kwam me ergens bekend van voor.
Yep, dat ben ik. We moeten zaterdag spelen - dus dat wordt nog wat. Ik hoop heel erg op een plaatsje in de finale maar ik heb geen flauw idee hoe die andere bands zijn, en jullie niveau halen we niet echt. Steengoede zangeres
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 22-03-2004 @ 16:47:
hehe, idd

Ja, precies, dat is inderdaad wel de instelling. Ik was super verbaasd dat we bij de voorronde van de voorronde van GPNL betaald werden - tis niet veel, maar we kunnen er weer nieuwe drumstokjes voor kopen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:39
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
He ik heb zo ff dit topig gevolgd, en nu komt weer zo'n n00b-vraag van mij: wat zijn ojc's? Het is niet dat ik geen ervaring heb met podia en dergelijke, maar betekent het "onzinnige jongeren centra" ofzo aan de negatieve reacties op dit soort gigs te lezen? Dan kan ik er misschien ook nog iets zinnigs over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:16
Verwijderd
ik vind band wedstrijden over algemeen behoorlijk kut.
meestal is de jury een stel bij elkaar geraapte lapzwanzen die denken er erg veel verstand van te hebben.
heel vaak ben ik het totaal niet eens met de uitslag.
en toch een x meedoen aan zoiets en dan winnen... lache
maarre of het nou zo terecht was
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 22-03-2004 @ 18:39:
He ik heb zo ff dit topig gevolgd, en nu komt weer zo'n n00b-vraag van mij: wat zijn ojc's? Het is niet dat ik geen ervaring heb met podia en dergelijke, maar betekent het "onzinnige jongeren centra" ofzo aan de negatieve reacties op dit soort gigs te lezen? Dan kan ik er misschien ook nog iets zinnigs over zeggen.
't zijn inderdaad jongerencentra.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 20:05
Verwijderd
en de O staat voor open. Omdat de deuren vaak open staan. Of zo.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 20:27
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Hmmm, wat moet ik er nou over zeggen. Zoiets als Simplon in Groningen? Is dat ongeveer het idee? Ben er zelf nooit wezen spelen/kijien namelijk. Achja laat maar, ik pas.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 22:18
Artus
Artus is offline
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 22-03-2004 @ 15:55:
hehe wij hadden die kritiek eigenlijk nooit gehoord, behalve toen we pas in oostende speelden. we hadden een kutreis achter de rug van 6 uur ofzo en alles ging fout dus liepen we nogal te kankeren op die belgen blijkbaar...
vonden zij iig
maargoed week drna speelden we weer in belgië en toen vond iedereen ons super, waren de cd's binnen een minuut uitverkocht en hebben we superveel relaxte belgen ontmoet...
Oud 22-03-2004, 22:19
Artus
Artus is offline
en reel big bram, het is echt klinkklare onzin dat je met een punkband weinig shows kan krijgen
de punkscene in nederland is heel veelzijdig, er is voor alle subgenres wel een publiek en er zijn genoeg bands waarmee je kan spelen en genoeg zalen die wel een punkavondje willen organiseren
Oud 22-03-2004, 22:29
funest
funest is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 22-03-2004 @ 19:16:
ik vind band wedstrijden over algemeen behoorlijk kut.
meestal is de jury een stel bij elkaar geraapte lapzwanzen die denken er erg veel verstand van te hebben.
heel vaak ben ik het totaal niet eens met de uitslag.
en toch een x meedoen aan zoiets en dan winnen... lache
maarre of het nou zo terecht was
tja wat maakt jou mening de juiste?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 22:36
Artus
Artus is offline
ik vind het wel meevallen met die jury's
maar iedereen zal altijd wel kritiek hebben op jury's omdat meningen nou eenmaal verschillen
Oud 23-03-2004, 00:06
Verwijderd
Citaat:
funest schreef op 22-03-2004 @ 23:29:
tja wat maakt jou mening de juiste?
haha, niks
daarom is het ook een mening
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 11:51
reel big bram
reel big bram is offline
Ja zit wel wat in.. En ja onze demo is nog wel erg ruk ja hahahaha maar de nieuwe komt eraan en die wordt een stuk beter. Wij zijn iig bezig een goed promopakket te maken met een betere demo en druk bezig met het zoeken naar adressen om op te treden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten