Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2004 @ 19:01:
Ik zeg toch ook niet dat het altijd de reden is? Ik gaf alleen andere mogelijke redenen. (Vol kunnen de leerlingen btw ook niks aan doen, das een 'fout' van de school zelf.)
Nee dat bedoel ik ook niet, dat jij zegt dat het altijd is. Dit is gewoon het enige voorbeeld dat ik kan noemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2004, 18:25
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Idd, dat op het vwo lesgeven meer verdient
Is niet helemaal waar de salaris gaat op schaal van het niveau wat diegene voor opleiding heeft gedaan.
Een leraar die engels geeft op het vwo met een hbo diploma verdient minder, dan een leraar die geschiedenis heeft gestudeerd op de universiteit en lesgeeft aan de Mavo.

Het hangt natuurlijk af van zijn werkgever of hij of zij ook een hoger salaris geeft, aan de medewerker en of hij of zij ermee eens is met de salaris van zijn niveau.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:36
ejah
ejah is offline
Wij hadden pas in de vierde (HAVO) een grafisch rekenmachine, dus toen hadden we ook pas grafieken.
Ik denk ook dat scholen in de Randstad en andere grote steden anders zijn qua sfeer en ik denk dat sfeer erg bepalend is voor de instelling.
En ik denk dat als je op VMBO zit, je tussen meer mensnen zit met een slechte instelling (hoeveel mensen zitten er wel niet op het VMBO die eigenlijk veel meer kunnen). Ik denk dat dat (on)bewust ook van invloed is op jouw instelling.

Ben daarom ook klein dat ik op een middelgrote school in een kleine stad zit.
__________________
Let there be peace and sunshine all over the world!!

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 26-03-2004 @ 19:25:
Is niet helemaal waar de salaris gaat op schaal van het niveau wat diegene voor opleiding heeft gedaan.
Een leraar die engels geeft op het vwo met een hbo diploma verdient minder, dan een leraar die geschiedenis heeft gestudeerd op de universiteit en lesgeeft aan de Mavo.
Nou is het officieel wel zo dat iemand die aan de bovenbouw van het vwo les geeft, universiteit gedaan moet hebben. En als je universiteit gedaan hebt, ga je meestal niet lesgeven op de mavo, omdat je dan toch vaak minder verdient. (Waarom? Omdat ze vaak ook wel iemand kunnen krijgen zonder universitaire titel, die ze ook minder zouden moeten betalen, vaak vertikken ze het dus om meer te betalen dan het minimum.)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:10
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Nou is het officieel wel zo dat iemand die aan de bovenbouw van het vwo les geeft, universiteit gedaan moet hebben. En als je universiteit gedaan hebt, ga je meestal niet lesgeven op de mavo, omdat je dan toch vaak minder verdient. (Waarom? Omdat ze vaak ook wel iemand kunnen krijgen zonder universitaire titel, die ze ook minder zouden moeten betalen, vaak vertikken ze het dus om meer te betalen dan het minimum.)
Misschien officieel maar als je advetenties ziet komt er weinig van terecht.
Iets wat helemaal stom is natuurlijk met talen, een leraar met een HBO niveau kan net zo goed les geven aan het VWO als andersom.
Natuurlijk niet de talen als Latijn en Grieks,maar wel de anderen.

Voor een scholengemeenschap is het alleen maar handig om een leraar neer te kunnen zetten bij de Mavo en het VWO.

Is erg onhandig om iemand speciaal voor Mavo neer te zetten met een lager niveau en iemand met een hoger niveau in de VWO klas.
Is erg onhandig als een leraar absent is.
Dit is natuurlijk alleen handig als het om een scholengemeeschap met Mavo Havo Vwo.
Maar de meeste scholengemeenschappen bestaan zowel uit al de 3 soorten of alle 4.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:16
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 26-03-2004 @ 22:10:
Is erg onhandig om iemand speciaal voor Mavo neer te zetten met een lager niveau en iemand met een hoger niveau in de VWO klas.
Is erg onhandig als een leraar absent is.
Dit is natuurlijk alleen handig als het om een scholengemeeschap met Mavo Havo Vwo.
Maar de meeste scholengemeenschappen bestaan zowel uit al de 3 soorten of alle 4.
Iemand met hbo mag ook lesgeven aan de onderbouw van de havo en het vwo, het gaat dus alleen om de bovenbouw havo/vwo dan. En officieel moet daar dus idd iemand anders staan of iig iemand die ook een universitaire opleiding heeft gedaan. Dit zijn alleen niet altijd zo simpel te vinden.

Maar goed: das een andere discussie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.