Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij zegt; iedereen mag denken wat hij/zij wil, mits je het niet openlijk brult indien het mogelijk kwetsend is. Ik zeg; laat iedereen nou eens exact roepen wat hij/zij denkt. Als voorbeeld noem ik Ariel Sharon, mijns inziens een reincarnatie van Adolf himself. Fascist in hart en nieren, maar de hele wereld staat er bij en kijkt er naar hoe hij openlijk Palestijnen deporteert, vernederd en negeert. Hoe kun je dāt rijmen met de ophef die er ontstaat over bijvoorbeeld NSBM? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vind je 't erg als ik daar morgen pas op reageer ?
![]() ps. de Hitler vergelijking komt me echt m'n neus uit onderhand, tegewnoordig is iemand die maar een beetje niet aardig is en van enig belang is gelijk een Hitler genoemd, beetje overdreven imho. (ik geloof dat er ook een bepaalde term voor dat fenomeen bestaat..) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
![]() ik zeg nu alleen dat er geen wezenlijk verschil is tussen jezelf superieur vinden en anderen inferieur vinden. natuurlijk vind ik mezelf af en toe superieur, maar dat zie ik meer als een onvermijdelijke menselijke fout, en ik ben me ervan bewust dat dit verwerpelijk is, volgens mijn morele waarden dan. Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 08:53. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Naja ik had dit zonet al met cHa0s besproken maar heb niet zo'n zin om er opnieuw op in te gaan. Conclusie was (imo) dat jezelf superieur voelen gewoon een emotie is en niks aan valt te doen en ook niet veroordeelt hoeft te worden, maar als je jezelf superieur an sich gaat voelen, dat er dan iets fout zit. Ofzo
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Laat mensen die dat soort gedachtegoed aanhangen nou net het tegenovergestelde van tolerant zijn. Naar mijn idee de basis van die ideologie onder het mom van cultuurbehoud en whatnot. Your point being?
Nogmaals ik ga hier verder niet over in discussie. Heb ik vroeger teveel gedaan, kost alleen maar tijd en haalt niets uit. Dit is mijn mening. Veel plezier met de jouwe.
||
Citaat:
maar ja... tolerantie werkt 2 kanten uit. ![]() en opzich hitler en z'n maatjes zijn wel 'n voorbeel daarin ja: tolerantie voor mensen zonder tolerantie. is toch wel iets mis met dat plaatje dan? ![]()
Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 09:27. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ben echt geen israël-fan, maar de vergelijking met hitler (die zoals exo zei tegenwoordig te pas en te onpas wordt geberuikt) slaat als een lul op een drumstel
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat bedoel jij hier nou precies mee? Wat hou het in als je uitgaat van je eigen superioriteit, in plaats van een ander ras haar inferioriteit? En waar staan deze twee begrippen precies voor? Jullie zullen dit vast een domme vraag vinden, maar ik ben ook maar een afgestudeerde mavo-er ![]() |
![]() |
|
"uitgaan van eigen superioriteit, in plaats van een ander ras haar inferioriteit."
*zucht* komt er dus in de praktijk op neer dat ze vaak wel het eerste zeggen maar het tweede bedoelen, hoewel 't an sich wel 'n wereld van (nuance-)verschil is. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() eigen superioriteit = jezelf beter vinden dan de rest andermans inferioriteit = een ander slechter vinden dan de rest.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus zeg maar een beetje hetzelfde als 'pro' en 'anti'... Pro-blank: datgene plaatsen boven alle andere huidskleuren anti-zwart: datgene slechter vinden dan alle andere huidskleuren Of zit ik er nu weer gigantische naast en is dit niet met elkaar te vergelijken..? ![]() En bestaat er dan ook zoiets als 'eigen inferioriteit' ? Houd dat dan in dat je jezelf slechter vind dan de rest? Of andermans superioriteit? Hehe sorry, ik weet het, ik ben lastig. |
![]() |
||
Citaat:
En uitgaan van je eigen inferioriteit bestaat wel, maar komt niet veel voor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
politiek systeem berustend op ultranationalistische, corporatistische, autoritaire en onverdraagzame (m.n. anti-communistische) beginselen fascisme staat in ons taalbewustzijn voor alles wat gruwelijk is in de organisatie van de menselijke samenleving: geweld, onderdrukking, marteling, dood (Balk-Smit Duyzentkunst) Goed; eerste term. Ultranationalistisch. Ik geloof dat Ariel de Palestijnen niet eens als volk beschouwt en zijn eigen Israël geheel toeëigend (bezettingen, anyone?). Een Joods-Israël über alles. Check. Tweede term. Corporatistisch. Valt af. Derde. Autoritair. Met de Torah in de hand je land regeren, de rest van de hele wereld doodleuk negeren en/of uitlachen. Check. Vierde. Onverdraagzaam. Haakt een beetje in op de eerste term; mijnheer Sharon is gek op landjepik en heeft het niet zo op protesterende Palestijnen. Check. Wat betreft het taalbewustzijndeel; geweld? Check. Met choppers, tanks en infanterie tegen een club schapenhoeders met TNT? Kom nou. Onderdrukking. Palestijnen hebben verdomd weinig te vertellen, ze hebben 't maar te accepteren dat Israël voor de Zionisten is. Check. Marteling. Lijkt me wel op zijn plaats; in de eerste plaats vanwege het Joodse volk dat geen Zionistisch doctrine genoten heeft. Het is namelijk niet hųn schuld dat de Joden in het algemeen steeds vaker akelig bejegend worden. In de tweede plaats; http://www.mideastfacts.com/sharon_tort_legal.html. Check. En het laatste behoeft geen uitleg, mijns inziens. Welnu, waar heb ik het precies mis? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik ga er op in als ik geslapen heb en weer een stoel bij de pc ![]()
||
![]() |
Citaat:
"BM is anti-(Joods) Christendom van oorsprong, niet anti-mensheid. " Jodendom en christendom zijn twee COMPLEET verschillende dingen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt trouwens ook standpunten verdedigen waar je zelf niet achter staat, hoor. Maar dat is voor de echte diehards ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het wel 100% met je eens. De enige die het geschil tussen de Palestijnen en Israeliers kunnen beslechten zijn de Isrealiers zelf. Stel je trouwens voor dat de Joden op een gegeven moment zoiets hadden van:" kom, in een oud boek van de markt staat dat Nederland ons beloofde land is. Laten we daar eens met z'n allen heengaan en tegen de Nederlander zeggen 'Ja, helaas. Dit is nu mijn moestuin, jammer voor je maar het is nu eenmaal zo'. Wij zouden de middelen hebben om dit op te lossen maar in het geval van de Palestijnen zit dat anders. Het enige wat zij hebben en wat zij kunnen doen is zichzelf opofferen om te voorkomen dat zij helemaal 'etnisch gezuiverd' worden. Sjoerd houdt de kranten bij ![]()
||
Citaat:
2. Gothic(je)s 3. Stoere jongens die tegen alles zijn maar ondertussen van alles ook dankbaar gebruikmaken (van bepaalde Amerikaanse hamburgerketens om maar een voorbeeld te noemen) 4. Mensen zonder respect voor dieren en natuur 5. Mensen die het stoer vinden zich tegen de grond te zuipen 6. Kinderen onder de 14 (zie 2) 7. Mensen die naar Black Metal luisteren omdat het volgens hen stoer is. 8. Christenen, joden, moslims en andere gekken die denken dat ze zelf ook BM moeten gaan maken Dat vind ik meestal tuig, er zijn uitzonderingen, maar dit zijn de grote lijnen. Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 10:29. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
kwootje van AngelLena: Precies. Een satanist gaat uit van zijn eigen kunnen. Het menselijk vermogen. Een Sataan gaat uit van de Duivel. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als je het vanuit die invalshoek gaat bekijken, wat heeft een satanist dan met satan te maken? Ik bedoel, als je uitgaat van je eigen kunnen, dan betrek je er toch juist geen andere dingen bij?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een Heiden gaat uit van zijn bijdrage aan een collectief en zijn waarde in een gemeenschap, eerder dat dan een dergelijk 'individualisme' |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|