Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 21:42
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Goed, ik moet hier ff op reageren.
Als je je gitaar opzettelijk lager hangt omdat het er gaaf uit ziet, ben je echt een loser. Niks rock n roll. Heeft Satriani zijn gitaar op zn knieën?Vai?Hendrix?Vaughan?Page?Santana? Degenen die het wel hebben: di-rukt gastjes, die aap van peter pan speedrock, gast van heideroosjes,etc.
Trek je conclusie.
En als je bv met een sg model speelt, en je hangt hem vrij laag, dan ben je meer kracht kwijt om de hals in balans te houden, geldt ook voor meerder modellen. Je ziet ook inder waar je zit op de hals. Achja al die enkelmaaiers moeten het van mij allemaal zelf weten, maar kom er niet meer aan zetten dat het lekker speelt zo uberlaag. Beat that.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2004, 21:43
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 26-03-2004 @ 22:42:
Niks rock n roll. Heeft Satriani zijn gitaar op zn knieën?Vai?Hendrix?Vaughan?Page?Santana? Degenen die het wel hebben: di-rukt gastjes, die aap van peter pan speedrock, gast van heideroosjes,etc.
wat zijn nou interessantere live-acts?

Niet iemand die eindeloos staat te soleren hoor...
Oud 26-03-2004, 21:45
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 26-03-2004 @ 22:43:
wat zijn nou interessantere live-acts?

Niet iemand die eindeloos staat te soleren hoor...
Nee een stel pubers met gitaar op hun enkels verkopen helaas beter. Wil niet zeggen dat ze goed zijn ofzo...
Oud 26-03-2004, 21:47
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 26-03-2004 @ 22:45:
Nee een stel pubers met gitaar op hun enkels verkopen helaas beter. Wil niet zeggen dat ze goed zijn ofzo...
ik vind de gitarist van de heideroosjes of van peter pan speedrock nou niet het toppunt van pubers...

Het zijn goede muzikanten die een goede live-act neerzette. Maar meneer heeft een vooringenomen mening die die niet met enige nuance neer kan zetten. Dat is het punt.
Oud 26-03-2004, 21:49
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Je vat hem ook niet. Met deze artiesten wil ik ff het niveau aanduiden van degenen "ruff boys" met hun lage gitaren, ivm de rest. Ik zeg ook niet dat een stuk boom onder je oksels leekr zit hoor
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:50
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 26-03-2004 @ 22:47:

Het zijn goede muzikanten die een goede live-act neerzette. Maar meneer heeft een vooringenomen mening die die niet met enige nuance neer kan zetten. Dat is het punt.

Die live-act kan ik niet beoordelen, maar wat ze aan gitaarwerk neerzetten, stelt geen zak voor.
Oud 26-03-2004, 21:51
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Als de gitarist van de heideroosjes goed vindt en de bassist van P.P.S.R, blugh dat kon ik ook wel toen ik 15 was. Kom op zeg. Live is die gast van de heideroosjes soms om te lachen hoe slecht. Nummer uit 3 powerchordjes, pakt ie er nog steeds 2 keer een halfje te hoog Rock 'n roll!
Met citaat reageren
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 26-03-2004 @ 22:50:

Die live-act kan ik niet beoordelen, maar wat ze aan gitaarwerk neerzetten, stelt geen zak voor.
Dat betekend nog niet dat iemand geen goede muzikant is

@ gibson

Ik heb de heideroosjes vaker live gezien en het is een strakke act. Dat iemand anders het ook kan is geen reden dat het slecht is. Het gaat om het liedje, en dat hebben zei beter begrepen dat veel, wellicht technisch begaafdere, andere muzikanten
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Je was me net voor
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:53
Pharmacon
Pharmacon is offline
een goede muzikant is wat anders dan een technisch begaafde muzikant
Oud 26-03-2004, 21:55
SanderThomas
SanderThomas is offline
Maar met een paar punkliedjes ben je niet echt een goede muzikant ofzo zoiets kan iedere prutser schrijven
Oud 26-03-2004, 21:57
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 26-03-2004 @ 22:55:
Maar met een paar punkliedjes ben je niet echt een goede muzikant ofzo zoiets kan iedere prutser schrijven
met een paar punkliedjes kun je net zogoed een goede muzikant zijn als met een nummer van 8 minuten met 20 solo's bij wijze van spreken. Je moet een muziekstijl in zijn eigen waarde leren te schatten.

Het gaat er om dat je een goed nummer weet te schrijven. Samenhangend, en dat mensen raakt. En dat heeft dus geen ruk met techniek te maken
Oud 26-03-2004, 21:59
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Als je technisch aan alle kanten rommelt, dan kun je nog wel een hele mooi studio cd maken, met alles weggemoffeld, maar live is veel belangrijker vind ik. Maarja ik kan nu wel blijven discussieren over of de heideroosjes nu wel of niet goed zijn, (ik vind nog steeds,live, van niet, te rommelig voor zulke "sterren") het wordt n beetje offtopic nu. Volgens mij ging het om tips hoe je je gitaar om je nek hangt ofzo, maar ik weet het niet meer zeker, is al zo lang geleden
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:09
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 26-03-2004 @ 22:57:
met een paar punkliedjes kun je net zogoed een goede muzikant zijn als met een nummer van 8 minuten met 20 solo's bij wijze van spreken. Je moet een muziekstijl in zijn eigen waarde leren te schatten.
Het zijn gewoon bijmekaargeraapte accoordjes, meer niet. Dat stelt muzikaal gezien gewoon geen zak voor.
Oud 26-03-2004, 22:50
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 26-03-2004 @ 23:09:
Het zijn gewoon bijmekaargeraapte accoordjes, meer niet. Dat stelt muzikaal gezien gewoon geen zak voor.
dan is elk nummer een bij elkaar geraapt zooitje van losse noten en/of akkoorden
Oud 26-03-2004, 23:37
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 26-03-2004 @ 23:50:
dan is elk nummer een bij elkaar geraapt zooitje van losse noten en/of akkoorden
Punk stelt muzikaal gewoon geen zak voor. Als je dat niet door hebt
Oud 27-03-2004, 00:21
paco de taco
paco de taco is offline
ligt er maar net aan wat je allemaal onder punk verstaat.. als je het hebt over punk punk ala exploited dan zit er een kern van waarheid in
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 08:13
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 26-03-2004 @ 23:50:
Misschien bijeengeraapt, maar bij Steve Vai dan toch tenminste uit G# lydische modus
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 08:29
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
punk heeft inderdaar gewoon totaal geen muzikale diepgang..

en helemaal als je het vergelijkt met progressive metal
Oud 27-03-2004, 09:37
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Of jazz.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 09:44
count.me.out
count.me.out is offline
soul.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 10:08
Artus
Artus is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 26-03-2004 @ 22:55:
hey pik schrijf jij dan s een vet punknummer waarvan ik van mn stoel afflikker zo goed als ie is...deal?

en ik vind de heideroosjes een kloteband, maar je gitaar ter hoogte van je tepels hangen is gewoon gay
en een gitaar zo laag dat je lul dr overheen hangt is ook niet cool
Oud 27-03-2004, 10:36
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Artus schreef op 27-03-2004 @ 11:08:

en ik vind de heideroosjes een kloteband, maar je gitaar ter hoogte van je tepels hangen is gewoon gay
Of RSI-bestrijdend. Of is het soms stoer om je polsen naar de kloten te helpen?
Oud 27-03-2004, 11:01
count.me.out
count.me.out is offline
Citaat:
hey pik schrijf jij dan s een vet punknummer waarvan ik van mn stoel afflikker zo goed als ie is...deal?
uh.. what?
kan dat?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 11:04
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
en een gitaar zo laag dat je lul dr overheen hangt is ook niet cool
Ter hoogte van je tepels lijkt me nou ook niet echt geweldig spelen....sta je er volgens mij best verkrampt bij
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 26-03-2004 @ 22:42:
Goed, ik moet hier ff op reageren.
Als je je gitaar opzettelijk lager hangt omdat het er gaaf uit ziet, ben je echt een loser. Niks rock n roll. Heeft Satriani zijn gitaar op zn knieën?Vai?Hendrix?Vaughan?Page?Santana? Degenen die het wel hebben: di-rukt gastjes, die aap van peter pan speedrock, gast van heideroosjes,etc.
Trek je conclusie.
En als je bv met een sg model speelt, en je hangt hem vrij laag, dan ben je meer kracht kwijt om de hals in balans te houden, geldt ook voor meerder modellen. Je ziet ook inder waar je zit op de hals. Achja al die enkelmaaiers moeten het van mij allemaal zelf weten, maar kom er niet meer aan zetten dat het lekker speelt zo uberlaag. Beat that.
en dat zijn nou net de nerds in de muziekwereld. Totaal geen show. Saaie notenverslinders. En als je een Sg hebt (net als mij) moet je gewoon zorgen dat je een goeie leren band hebt en er is niks aan de hand. En ik vind het dus wél lekker spelen anders deed ik het niet he

tss "aap van peter pan speedrock" ik zie jou nog niet leven van je muziek
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 11:23
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline

Anders speelt dat effe gruwelijk lomp...

Een SG moet je gewoon zo hebben, niemand die hem beter kan bespelen:

Oud 27-03-2004, 11:48
Rhinus
Rhinus is offline
Volgens mij is een hele lage gitaar ook niet echt goed voor je fret pols of wel?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 13:06
Q
Q is offline
Ik vind ut er anders wel vet uitzien

En nog best speelbaar hoor

Voor de rest is hoe die daar hang wel prettig bespeelbaar Ik hou wel van afwisseling eigenlijk. En een solo van 30 minuten zit inderdaad NIEMAND op te wachten
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 13:18
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Q schreef op 27-03-2004 @ 14:06:
Ik vind ut er anders wel vet uitzien

[afbeelding]

En nog best speelbaar hoor

[afbeelding]

Voor de rest is hoe die daar hang wel prettig bespeelbaar Ik hou wel van afwisseling eigenlijk. En een solo van 30 minuten zit inderdaad NIEMAND op te wachten
Die bovenste manier kun je dus noooooit snelle stukken spelen, laat staan slappen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 13:40
Artus
Artus is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 27-03-2004 @ 12:23:
[afbeelding]

Anders speelt dat effe gruwelijk lomp...
[/url]
dat vind ik ook veel te laag
ik heb m meestal zoiets

ouwe foto maargoed
Oud 27-03-2004, 14:17
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Citaat:
Osiris schreef op 27-03-2004 @ 12:08:
en dat zijn nou net de nerds in de muziekwereld. Totaal geen show. Saaie notenverslinders. En als je een Sg hebt (net als mij) moet je gewoon zorgen dat je een goeie leren band hebt en er is niks aan de hand. En ik vind het dus wél lekker spelen anders deed ik het niet he

tss "aap van peter pan speedrock" ik zie jou nog niet leven van je muziek
He mafketel,

"nerds in de muziekwereld" "saaie notenverslinder" "geen show".Beetje heel erge kansloze reactie vind ik dit. En jij vindt jezelf cool met je poepsg op je knieën zeker. Blijf jij maar lekker powerchords raggen en Em pentatonisch spelen. Of moet ik je ook nog gaan vertellen dat een SG nooit heeft kunnen tippen aan de les paul?

Ff heel serieus,

ik stel je post niet echt op prijs, en al helemaal niet op de manier waarop je reageert. Zomaar vreemde constateringen de wereld in helpen "nerds in de muziekwereld, geen show". Nou meneertje, zo zal ik me niet omschrijven, laat staan dat ik het laat doen door zomaar iemand.
http://members.lycos.nl/inochi/ft3.jpg
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 15:13
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 27-03-2004 @ 15:17:
ik stel je post niet echt op prijs, en al helemaal niet op de manier waarop je reageert. Zomaar vreemde constateringen de wereld in helpen "nerds in de muziekwereld, geen show". Nou meneertje, zo zal ik me niet omschrijven, laat staan dat ik het laat doen door zomaar iemand.
jij doet toch hetzelfde bij punkmuzikanten?
Oud 27-03-2004, 15:23
SanderThomas
SanderThomas is offline
Je hebt je bass of gitaar goed als je in geen van beide polsen een knik hoeft te maken. Anders slijt je je pezen met iedere noot die je speelt.
Oud 27-03-2004, 15:40
jongen
jongen is offline
Ik heb me gitaar zodat ik met me rechterhand op de hoogte van me riem zit.
Maar ik heb me bas dat ik met me rechterhand iets onder me lul zit en er een lichte knik in me rechterarm zit. Die manieren vind ik het lekkerst spelen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:15
Jotun
Jotun is offline
een gitaar op tepelhoogte headbangt voor geen meter bij t gitaar spelen. je kunt je gitaar wel lekker hoog hangen, dat speelt ook fijn, maar als ik t hele optreden zoon enorme knik in mun elleboog moet leggen, dan kun je me de dag erna naar t ziekenhuis brengen. plus dat t er homofiel uit ziet.

als ik t fijn vind om em laag te hangen, dan hang ik em laag, en t kan me geen ruk schelen of jij me dan met di-rect vergelijkt.

dat je weet hoe die hun gitaar hebben hangen, toont al wel weer aan dat je er te veel naar kijkt.

en die dude van ac/dc kan best spelen, maar hij ziet er enorm gay uit in dat apenpakkie
Oud 27-03-2004, 16:32
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Ik noemde alleen wat voorbeelden van muzikanten die ik niet waardeer, en waarvan ik denk dat ze een stuk beter zullen spelen als ze hun gitaar/bass een stuk hoger hangen. Ik zeg niet per definitie dat ik punk kut vind, dat ik punk omschrijf als minderwaardig. Absoluut niet, lagwagon bijvoorbeeld, petje af hoor. En das niet cynisch ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:37
DeadNation
DeadNation is offline
Hoe kut is lagwagon live. haha.

Boeiend waar je gitaar hangt. En idd gibson mannetje. Schrijf jij maar eens een pakkend punkrock/hardcore nummer. Zal je nog tegenvallen.
Oud 27-03-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 27-03-2004 @ 15:17:
He mafketel,

"nerds in de muziekwereld" "saaie notenverslinder" "geen show".Beetje heel erge kansloze reactie vind ik dit. En jij vindt jezelf cool met je poepsg op je knieën zeker. Blijf jij maar lekker powerchords raggen en Em pentatonisch spelen. Of moet ik je ook nog gaan vertellen dat een SG nooit heeft kunnen tippen aan de les paul?

Ff heel serieus,

ik vind mezelf niet perse cool nee, ik vind het gewoon fijn spelen. En waarom zou een sg aan een les paul moeten tippen. Het zijn 2 verschillende gitaren nerd (en dat gibson de LP wilde vervangen voor de SG hoef je mij niet te vertellen, das hun fout)
Maar dat heeft er natuurlijk allemaal niks mee te maken maar dat had je zelf vast wel door he

en nou serieus:

Ik post hier niet om op prijs gestelt te worden dus dat zal me aan m'n reet roesten. En ik heb nergens jij gezegd dat jij een nerd ofzo bent, maar dat heb je inmiddels wel bewezen met je fotootje. Waarop ook precies te zien valt dat je totaal niks uit straalt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:35
Daevrem
Daevrem is offline
Ok, laten we kijken hoe de echte meesters van het instrument hun gitaar houden:

Gitaar laag is niet goed, aanslagbeweging niet uit de onderarm laten komen. Pols en verder zoveel mogelijk de vingers zelf. Zo weinig mogelijk beweging in alle lichaamsdelen, polsen zo recht mogelijk houden. En dit is wel belangrijk want anders krijg je RSI(mits je genoeg oefent, en als je dat niet doet ben je niet om aan te horen en kun je beter stoppen, for the sake of art).

"Misschien bijeengeraapt, maar bij Steve Vai dan toch tenminste uit G# lydische modus"

Ahum...Ab lydisch...ahum...
Oud 27-03-2004, 17:38
Daevrem
Daevrem is offline
"dan is elk nummer een bij elkaar geraapt zooitje van losse noten en/of akkoorden"

Terug naar school jij. Punk heeft geen muzikale waarde. Enkel een politieke of het is pure feestmuziek om mee te entertainen. Opzich niets mis mee maar ga dan niet claimen dat het wel muziek van niveau is.
Oud 27-03-2004, 18:01
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Gelukkig gaat het bij goede muziek grotendeels om emotionele waarde. Zonder dat heb je er geen flikker aan. Daarom kan een goed punknummer voor bepaalde mensen veel en veel meer waarde hebben dan moeilijk gesoleer waar iemand anders een harde van krijgt maar jij bij in slaap valt.
Om emotie goed om te kunnen zetten in muziek hoef je geen technische held te zijn, en een technische held zijn wil nog niet zeggen dat je emotie goed om kunt zetten in muziek.

Verder is een goede houding van de polsen hierboven wel beschreven. Ik hou zelf wel van een mooi gemiddelde tussen hoog en laag. En dan voor het ragwerk een tikkie omlaag, en voor de rest een tikkie omhoog.

En net als muzieksmaak en gitaarhoogte is plectrum ook grotendeels een persoonlijke voorkeur.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 18:58
Daevrem
Daevrem is offline
Alleen met complexe muziek kun je complexe emoties uiten.

Er zullen veel mensen zijn die in slaap vallen of denken 'wtf is dit' als ze bepaalde muziek horen. Dit is omdat ze het niet kunnen plaatsen of het niet 'begrijpen'. Ze missen dan inderdaad alle emotie en halen dan inderdaan meer voldoening uit het luisteren van bijv. punk. Maar ze missen zeker wel wat. Simpele emoties zijn gewoon minder intens, betekenisvol en spiritueel als complexe.

Het is in iedergeval de moeite waard je muzikaal te ontwikkelen. Het kost erg veel tijd maar dan heb je wel wat. Iets heel bijzonders dat niet te beschrijven valt.

Laatst gewijzigd op 27-03-2004 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:04
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 27-03-2004 @ 18:35:
Ok, laten we kijken hoe de echte meesters van het instrument hun gitaar houden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gitaar laag is niet goed, aanslagbeweging niet uit de onderarm laten komen. Pols en verder zoveel mogelijk de vingers zelf. Zo weinig mogelijk beweging in alle lichaamsdelen, polsen zo recht mogelijk houden. En dit is wel belangrijk want anders krijg je RSI(mits je genoeg oefent, en als je dat niet doet ben je niet om aan te horen en kun je beter stoppen, for the sake of art).

"Misschien bijeengeraapt, maar bij Steve Vai dan toch tenminste uit G# lydische modus"

Ahum...Ab lydisch...ahum...
heel leuk, de beste gitaristen konden alleen spelen, maar waren gewoon fucking boring om te zien. Pete Townshend dat was pas een monster met zen gitaar, hij kon shows bouwen.
Oud 27-03-2004, 19:07
Daevrem
Daevrem is offline

Die drie mensen kunnen alle stijlen muziek perfect spelen. Als je ze nu zo wegschuift, schuif je dus letterlijk alle soorten en vormen muziek weg...

Verdiep je eens in de muziek.

Ik weet wie Pete Townshend is en ik herken hem op plaatjes, jij hebt duidelijk geen flauw idee wie deze heren zijn en zo wel dan mis je een stuk hersenen.
Oud 27-03-2004, 20:12
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 27-03-2004 @ 20:07:
Ik weet wie Pete Townshend is en ik herken hem op plaatjes, jij hebt duidelijk geen flauw idee wie deze heren zijn en zo wel dan mis je een stuk hersenen.
Niet doorslaan he ik (her)ken ze ook niet, maar waarschijnlijk hun muziek wel.
Ik denk niet dat je muzikaal complexe dingen moet kunnen om een pakkend iets te schrijven, ik denk zelfs dat de verkoop van cd's het tegendeel bewijst: muzikale pulp verkoopt beter dan al die muzikaal complexe dingen. Maar goed, verkoop geeft dus niets aan over muzikale kwaliteit en daar ging et om. Punk blijft gewoon een bijverschijnsel van quasimuzikanten.
Oud 27-03-2004, 20:24
Daevrem
Daevrem is offline
Ik bedoel natuurlijk niet dat sommige mensen echt een stuk hersen missen. Ik bedoel dat mensen het concept 'smaak' als excuss gebruiken om zich te limiteren tot bepaalde artiesten en genres. Enkel een neurologische afwijken kan er voor zorgen dat je niet alle soorten muziek kunt waarderen.

En ik heb ook nergens gezegd dat muzikanten heel erg begaafd moeten zijn om (leuke) simpele muziek te maken. Dat is het punt ook niet.

Je ziet duidelijk dat Gary denkt dat waneer gitaristen goede techniek hebben ze dus lange solo's met veel noten spelen en dus voor hem saai zijn. Ten eerste is dat gewoon foute aanneming en ook al mocht dat zo zijn dan is het nog onzin, tenzij je een stuk hersenen mist.
Oud 28-03-2004, 01:09
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 27-03-2004 @ 19:58:
Alleen met complexe muziek kun je complexe emoties uiten.
Wat zijn complexe emoties?
1/81 bang
5/27 kwaad
2/81 blij
36/81 verdrietig
1/3 radeloos

?

Bestaan complexe emoties? 't Kan zijn hoor, maar volgens mij praat je Poep.

Met een grote P ja!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 03:09
Daevrem
Daevrem is offline
Waarom moet je complexe emoties keihard defineren? Dat doe je bij geen enkele emotie. Trouwens zijn emoties die opgeroepen worden door kunst sowiezo niet gelijk aan gemoedsstanden. Voor sommigen bestaan niet eens woorden. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet bestaan. Waarom zouden mensen anders kunst gaan maken?

Je kunt beter een discussie gaan houden over de verschillen tussen complexe en simpele kunstvormen. Dat is veel defineerbaarder. En veel interessanter. Trouwens weten veel mensen het verschil tussen complex en simpel niet eens.
Oud 28-03-2004, 10:48
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 27-03-2004 @ 21:24:
Ik bedoel dat mensen het concept 'smaak' als excuss gebruiken om zich te limiteren tot bepaalde artiesten en genres.
Dat is zeker waar.
Omgekeerd gebeurt het overigens ook wel: k ben zelf absoluut geen Dream Theater fan en als ik dan zeg dat ik er geen zak aan vind, zeggen veel DT-fans dat ik het niet snap en dat de muziek te muzikaal en te complex zou zijn voor mij Om nog maar niet te beginnen over de reacties als ik zeg dat ik Myung en Labrie eigenlijk absoluut niet geniaal vind....

Mensen vinden het toch nooit leuk als je hun favo muziek beledigt.
Reageren

Regels voor berichten