Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 17:07
Broccoli*
Broccoli* is offline
Citaat:
C-QUAD schreef op 02-04-2004 @ 09:39 :
Bij mij op school zijn de economie-tetamens stukken moeilijker dan de examens.
Mijn eco-leraar vindt gewoon dat hij het ons zo moeilijk mogelijk moet maken zodat het examen meevalt. Hij zit met zijn klas dan vaak ook bij het hoogste gemiddelde van nederland met economie
Dat vind ik nu altijd zo'n onzin. Moeilijkere tentamens geven, dan het "echte werk" zgn.
Dat doet onze leraar ook. Maar wat bereikt hij er nu mee?
Nou, de "zwakkere" leerlingen gaan met een mager 6je het examen in, terwijl ze, vergeleken met andere scholen, makkelijk met een 7 het examen in konden gaan. (Als we dan "gewone" werken zouden krijgen...)
Maar door die moeilijke werken, keldert het zelfvertrouwen nogal...
Dus economie 1,2 vrees ik ook wel een beetje...
Oud 07-04-2004, 12:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lubbeske schreef op 02-04-2004 @ 18:07 :
Dat vind ik nu altijd zo'n onzin. Moeilijkere tentamens geven, dan het "echte werk" zgn.
Dat doet onze leraar ook. Maar wat bereikt hij er nu mee?
Nou, de "zwakkere" leerlingen gaan met een mager 6je het examen in, terwijl ze, vergeleken met andere scholen, makkelijk met een 7 het examen in konden gaan. (Als we dan "gewone" werken zouden krijgen...)
Maar door die moeilijke werken, keldert het zelfvertrouwen nogal...
Dus economie 1,2 vrees ik ook wel een beetje...
Het voordeel is dat je examen dan meevalt. En dat vind ik persoonlijke veel fijner. En ik sta nu een 7,3 voor economie dus het examen moet niet al te moeilijk worden denk ik.
Oud 08-04-2004, 16:08
C-QUAD
C-QUAD is offline
Zoals ik al eerder zei maakt mijn leraar het gewoon een stuk moeilijker. Ik hoop nu alleen dat het examen mee valt. Ik ga wel een eindexamencursus volgen in Leiden zodat ik er voor mijn gevoel beter voor sta.

Sta nu een 4,3 en hoop na mijn herkansing een 5,0 te staan. Dan ben ik wel tevreden.
Oud 14-04-2004, 10:17
Babs123
Babs123 is offline
Economie 1,2 is het moeilijkste vak voor mij waar ik examen in moet doen! Ik heb mijn ´4´ al gereserveerd voor economie, in het ergste geval dan! Denk dat ik uiteindelijk wel met een 5 kan slagen als het even meezit, helaas wel onvoldoende dan maar opzich ben ik er tevreden mee!

Bij ons zijn de Economie tentamens ook ontzettend moeilijk, maar is ongeveer te vergelijken met de examens denk ik. Sta nu gemiddeld een 5.4 (sterk omhoog gehaald door een essay)
Oud 17-04-2004, 18:02
Geartsje
Geartsje is offline
mare... Ik heb een examen gemaakt van economie eneh...
het viel me juist mee!
op het examen kunnen ze lang zo diep niet op de stof in gaan dan bij gewone toetsen, omdat ze daar gewoon dan de tijd niet voor hebben!
dus jongens!!!
De examens???
MAKKIE !!!!
xxx
Oud 17-04-2004, 18:05
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Geartsje schreef op 17-04-2004 @ 19:02 :
mare... Ik heb een examen gemaakt van economie eneh...
het viel me juist mee!
op het examen kunnen ze lang zo diep niet op de stof in gaan dan bij gewone toetsen, omdat ze daar gewoon dan de tijd niet voor hebben!
dus jongens!!!
De examens???
MAKKIE !!!!
xxx
ja, droom maar lekker verder
Oud 20-04-2004, 15:54
Liss
Liss is offline
Bij het oefenen van examens valt het me eigenlijk reuze mee vind ik, de toetsen waren naar mn gevoel altijd iets moeilijker. Sta nu een 8,1 gemiddeld dus dat komt wel goed met het examen
Oud 20-04-2004, 19:51
Rachel
Rachel is offline
ik vind het een hel...
Oud 20-04-2004, 22:04
Liews
Liews is offline
Ik vind die examenbundel juist vet meevallen....
Oud 11-05-2004, 10:05
QidoN
QidoN is offline
Wat je gewoon moet doen is op een site zoals www.scholieren.com
alle samenvattingen downloaden van elke katern en dat gewoon leren/doorlezen, je bent toch gek als je die 6 katerns allemaal gaat leren, bij economie 1,2 krijg je toch alleen maar inzichtvragen en worden definities niet of nauwelijks gevraagd denk ik. Wat ook een goede oefening is, is gewoon oude exames maken en als je een opgave vrijwel helemaal fout doet dan nog eens de stof (samenvatting) doorkijken. Dit alles bespaart een hoop tijd en zeker als je nu nog moet beginnen met leren
Oud 24-05-2004, 10:34
angel-nieke
angel-nieke is offline
jah valt ook wel tegen maar onze se's waren al zooo moeilijk (gem in de klas van 17 2/3 voldoendes...) dat t haast niet tegen kan vallen hoop nu dat ze toch wel wat makkelijker zijn.....
Oud 29-05-2004, 09:30
Fine
Fine is offline
Ik moet zeggen, hij was niet zo moeilijk,,,,, alleen die bereken vragen vond ik wat irritanter... Maar de open vragen/beredenering vragen waren echt een koekie

Regels voor berichten