Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 09:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 02-06-2004 @ 14:37 :
tuurlijk!
Dankjewel
Oud 03-06-2004, 10:04
Sannetje
Sannetje is offline
ik wil het ook wel graag sannusje@hotmail.com

Maar is het niet makkelijker om het gewoon de tekst in deze topic te plakken?
Oud 03-06-2004, 10:11
WanderingSpirit
WanderingSpirit is offline
Oh zou iemand het mij ook ALSJEBLIEFT willen mailen? (only3ming@hotmail.com) ik zou er heel erg mee geholpen zijn
Oud 03-06-2004, 11:05
eeef
eeef is offline
en toen hoorden we niks meer
beetje jammer...
dan maar beginnen met leren...pfff
Oud 03-06-2004, 11:40
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Kan iemand mij die samenvatting ook sturen..? Zou me erg, erg, ERG helpen. Toe, toe, supertoe...

madelijne@hotmail.com
Oud 03-06-2004, 11:46
*sieske*
*sieske* is offline
Moeten we gaan smeken?
Oud 03-06-2004, 11:46
Balance
Balance is offline
Ik heb thuis wel een samenvatting, maar die heb ik met heel veel anderen gemaakt. Iedereen deed een bladzijde of 10 en we hebben dat samengevoegd tot 1 samenvatting. Het gevolg is wel dat je ook stukken erbij hebt zitten die niet zo geweldig zijn samengevat en het nog altijd 13 pagina's is.

Maar mocht je die toch willen hebben, stuur dan een mailtje naar balance@scholieren.com dan stuur ik hem op.
Oud 03-06-2004, 11:52
the_dissel
the_dissel is offline
Hej heeft iemand voor mij misschien de antwoorden op de exameneisen en/of een samenvatting van kunst, kennis en kunde II??????????? kan je hem alsjeblieft naar the_dissel@hotmail.com sturen???alvast bedankt
Oud 03-06-2004, 11:56
Balance
Balance is offline
wauw, de verzoekjes stromen al binnen.
ik ga nou Frans maken, dus na m'n examen handel ik de rest wel af (mochten er nog meer binnen komen)
Oud 03-06-2004, 11:57
eeef
eeef is offline
thnx thnx thnx voor de smaenvatting
zou het voldoende zijn om alleen die te leren??
Oud 03-06-2004, 11:59
*sieske*
*sieske* is offline
thanx Balance!! Je bent mijn redding!
Oud 03-06-2004, 13:18
Thibaudaux
Thibaudaux is offline
hoe zijn jullie die zooi aan het leren, ik maak een schemaatje van alle kunstenaars en hoe ze denken, en ik leer alle vragen uit me hoofd, en dan moet het toch wel voldoende zijn of niet?
Oud 03-06-2004, 17:35
Cruz
Cruz is offline
Ik ben zenuwachtig
Oud 03-06-2004, 17:54
Marie Jane
Marie Jane is offline
Citaat:
*sieske* schreef op 03-06-2004 @ 12:46 :
Moeten we gaan smeken?
rustig, ik zit niet de hele dag op het forum te kijken of ik nog mensen mijn exameneisen moet mailen hoor.
Oud 03-06-2004, 18:02
Marie Jane
Marie Jane is offline
ik heb ze verstuurd, misschien een beetje laat maar ik had er al zoveel verstuurd, ik dacht, twee dagen van tevoren vraagt niemand het nog.
maar toch wel
hopelijk heeft iedereen ze gekregen, anders moet je het snel even zeggen.
succes morgen!
Oud 03-06-2004, 18:03
Marie Jane
Marie Jane is offline
en de bronnen krijg je in kleur!!
Oud 03-06-2004, 19:03
freako
freako is offline
Marie Jane of iemand andres met de antwoorden van KKK... is er nog iemand online...

m8ijn eeuwige dank als iemand ze stuurt.. bij deze alvats bedankt

smits666@hotmail.com
Oud 03-06-2004, 19:55
Marie Jane
Marie Jane is offline
ik heb ze opgestuurd naar smits666@hotmail.com
Oud 03-06-2004, 20:32
freako
freako is offline
je bent een schat thnx
Oud 03-06-2004, 20:34
Balance
Balance is offline
pff, ik ben alles nu aan het lezen, maar sommige dingen zijn echt waanzinnig saai! Het is ook erg lastig om te weten wat men nou wel en niet belangrijk vindt
Oud 03-06-2004, 20:40
Sannetje
Sannetje is offline
Pffff, waarom denken ze dat wij een woordenschat groter dan een handwoordenboek hebben?
Oud 03-06-2004, 20:43
eeef
eeef is offline
ik weet alle denkwijzen enzo wel, weet alleen niet welke bij wie hoort...pff...t was toch nog meer dan ik dacht. Maar gelukkig heb ik van de lieve mensen hier én de samenvatting én de exameneisen gehad. Bedankt
Oud 03-06-2004, 20:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 03-06-2004 @ 21:40 :
Pffff, waarom denken ze dat wij een woordenschat groter dan een handwoordenboek hebben?
Idd.
Sommige zinnen moet ik 10x nalezen voordat ik uberhaupt snap wat er staat. En dan nog zitten er vaak woorden tussen die ik zou moeten opzoeken.
Oud 03-06-2004, 20:45
Marie Jane
Marie Jane is offline
ik heb het examen van vorig jaar bekeken en vond het helemaal niet moeilijk. terwijl ik daar de stof niet eens van gehad heb. volgens mij gaat het morgen best meevallen hoor! maar toch succes!
Oud 03-06-2004, 20:46
~Rubberducky~
~Rubberducky~ is offline
Ik heb al best lang geleden een samenvatting gemaakt van heel dat boekje en ik vond het toch best meevallen. Alleen het gedeelte van de camera obscura heb ik 5x door moeten lezen voordat ik het snapte.

Maar wij hebben ook al onze presentaties over kunstenaars uit dit boek moeten houden, dus de meesten ken je toch al dan, als je tenminste geluisterd hebt .

Volgens mij moet het zo wel allemaal lukken hoor....
Oud 03-06-2004, 20:47
~Rubberducky~
~Rubberducky~ is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 03-06-2004 @ 21:45 :
ik heb het examen van vorig jaar bekeken en vond het helemaal niet moeilijk. terwijl ik daar de stof niet eens van gehad heb. volgens mij gaat het morgen best meevallen hoor! maar toch succes!
Idd, wij hebben die ook gemaakt en die waren best te doen.
Oud 03-06-2004, 20:49
eeef
eeef is offline
ja idd, bij die van vorig jaar kon ik ook al best veel antwoorden invullen en toen had k nog niet eens geleerd. Daarbij komt kijken dat als ik voor mn praktijk examen een 5 heb (wat w'schijnlijk hoger is) dan mag ik morgen een 2,6 halen

toch nog een vak waar ik goed voor sta..
Oud 03-06-2004, 20:50
~Rubberducky~
~Rubberducky~ is offline
Weet je trouwens ook, je krijgt toch allemaal bronnen enzo en daar moet je bijna alles mee maken, dus als je de basisdingen toch kent zoals compositie en kleurgebruik enzo .
Oud 03-06-2004, 20:51
Marie Jane
Marie Jane is offline
Citaat:
~Rubberducky~ schreef op 03-06-2004 @ 21:46 :
Ik heb al best lang geleden een samenvatting gemaakt van heel dat boekje en ik vond het toch best meevallen. Alleen het gedeelte van de camera obscura heb ik 5x door moeten lezen voordat ik het snapte.

Volgens mij moet het zo wel allemaal lukken hoor....
over dat camera obscura gedeelte hebben wij een video gezien. toen snapte ik pas waar het over ging!
volgens mij ook!
Oud 03-06-2004, 20:52
~Rubberducky~
~Rubberducky~ is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 03-06-2004 @ 21:51 :
over dat camera obscura gedeelte hebben wij een video gezien. toen snapte ik pas waar het over ging!
volgens mij ook!
Ja, volgens mij snap ik het gebruik ervan nou nog steeds niet helemaal, maja, ik onthoud de functie wel haha..
Oud 03-06-2004, 20:53
Sannetje
Sannetje is offline
ik wil hier een 7,6 voor halen, maar vraag me af of dat gaat lukken...ik vind het echt zoooo vaag allemaal, het is zo omslachtig enzo. Maarja, op zich weet ik wel waar het over gaat...
Oud 03-06-2004, 20:54
Marie Jane
Marie Jane is offline
Citaat:
~Rubberducky~ schreef op 03-06-2004 @ 21:50 :
Weet je trouwens ook, je krijgt toch allemaal bronnen enzo en daar moet je bijna alles mee maken, dus als je de basisdingen toch kent zoals compositie en kleurgebruik enzo .
ja, veel vragen gaan over de bronnen, dat vind ik wel fijn, kun je gewoon kijken en vertellen wat je weet. niet zo moeilijk, want dat deden we bij onze schoolexamens ook altijd.
onze lerares had de laatste toets op schoolexamen niveau gemaakt, met vragen van jaren geleden uit een CE die wel goed aansloten volgens haar, en onze hele klas (oke, zes mensen) had tussen de 6,5 en 8,5. Ik vond hem echt makkelijk!
Oud 03-06-2004, 20:55
eeef
eeef is offline
jullie ook al zo'n kleine 'teken-klas'?
wij hebben ook maar 6 mensen, toch raar, tekenen is toch best leuk om te kiezen??
(en ik ben de enige EM'er bij ons op school met tekenen...)
Oud 03-06-2004, 20:57
Balance
Balance is offline
Oei, al die dingen die hier worden genoemd ken ik dus echt niet.

Wij hebben nooit toetsen gehad. Alleen in de 4e klas een paar, maar sommige toetsen mocht je thuis maken () en sommige toetsen mocht je in de klas maken terwijl je gewoon naast iemand zat. Dus ik schreef altijd alles letterlijk van mijn vriendin over.

Gelukkig heeft onze leraar een blad gemaakt waarop uitgelegd staat wat beeldaspecten enzo zijn, dus die ga ik zo eens door lezen.

Kan verder iemand mij die camera obscura uitleggen?
Ik snap dat er een gaatje in een donkere ruimte moest zitten en via dat gaatje werd alles (gespiegeld) aan de andere kant van de ruimte weergeven. Door er een lens in te doen werd dit beeld scherper gemaakt en door enkele spiegels oid werd het beeld opnieuw gespiegeld zodat het weer klopte.
Maar werd dit nou een afdruk of moet ik dit vergelijken met een dia-projectie? En klopt wat ik hiervoor zei eigenlijk allemaal wel?
Oud 03-06-2004, 20:59
Marie Jane
Marie Jane is offline
hoe kom je aan je school examen cijfer voor theorie als je nooit toetsen gemaakt hebt?
of telde de thuis-maak-toetsen mee?
iedereen een hoog cijfer dan!
Oud 03-06-2004, 21:00
eeef
eeef is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-06-2004 @ 21:57 :
Oei, al die dingen die hier worden genoemd ken ik dus echt niet.

Wij hebben nooit toetsen gehad. Alleen in de 4e klas een paar, maar sommige toetsen mocht je thuis maken () en sommige toetsen mocht je in de klas maken terwijl je gewoon naast iemand zat. Dus ik schreef altijd alles letterlijk van mijn vriendin over.

Gelukkig heeft onze leraar een blad gemaakt waarop uitgelegd staat wat beeldaspecten enzo zijn, dus die ga ik zo eens door lezen.

Ik snap dat er een gaatje in een donkere ruimte moest zitten en via dat gaatje werd alles (gespiegeld) aan de andere kant van de ruimte weergeven. Door er een lens in te doen werd dit beeld scherper gemaakt en door enkele spiegels oid werd het beeld opnieuw gespiegeld zodat het weer klopte.
Maar werd dit nou een afdruk of moet ik dit vergelijken met een dia-projectie? En klopt wat ik hiervoor zei eigenlijk allemaal wel?
lichtstralen door kleine opening. ze kruisen elkaar dan en verschijnen aan de andere kant. Dit moet worden opgevangen door een vlak scherm wordt een spiegelbeeldig beel van het object afgebeeld. Om het goed zichtbaar te maken: donkere kamer (camera obscura)
Oud 03-06-2004, 21:00
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:

volgens mij klopt het wat je zei. Ze projecteerden het beeld op het schilderdoek of op papier.
Het beeld is inderdaad een soort dia-projectie die vervolgens overgetrokken of -geschilderd werd.
Oud 03-06-2004, 21:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 03-06-2004 @ 21:59 :
hoe kom je aan je school examen cijfer voor theorie als je nooit toetsen gemaakt hebt?
of telde de thuis-maak-toetsen mee?
iedereen een hoog cijfer dan!
1x een scriptie gemaakt en 1x een mondeling gehad (over m'n scriptie)

dat is mijn ckv2 schoolexamen cijfer (en ik had 2x een 7,5 )
Oud 03-06-2004, 21:01
Balance
Balance is offline
Oke, bedankt voor de toelichtingen op dat camera obscura gedoe
Oud 03-06-2004, 21:02
~Rubberducky~
~Rubberducky~ is offline
Citaat:
Ja, zover ben ik dus ook, en dan moesten ze het weer ergens overtekenen ofzo??

Wij zitten trouwens met 15 mensjes.
Oud 03-06-2004, 21:02
Marie Jane
Marie Jane is offline
Citaat:

het werd een soort dia die ze op de muur projecteerde, zodat ze gewoon konde overtrekken, meestal voor de compositie
schilders wilden nooit het gebruik van CO toegeven, maar er zijn een aantal aanwijzingen hiervoor (iedereen opeens links, licht van een rare kant, stuk schilderij ander verdwijnpunt, heel veel schilderijen in dezelfde kamer, op een schilderij is er zelfs een stukje camera obscura te zien enz.)
Maar wat je zegt klopt volgens mij wel, al gebruikte ze dus niet altijd spiegels
Oud 03-06-2004, 21:03
Sannetje
Sannetje is offline
Hoe wordt jullie cijfer berekend?
bij ons zo:
schoolcijfer ckv2 + schoolcijfer ckv3 = 50%
centraal praktisch examen + centraal theoretisch examen = 50%
Oud 03-06-2004, 21:05
Marie Jane
Marie Jane is offline
bij ons heet het nog tekenen (voor het laatste jaar)
bij ons 25% theorie schoolexamens
25% praktijk school opdrachten
25% praktijd CE (licht, vlekken, affiche enz.)
en dus de toets morgen 25%
Oud 03-06-2004, 21:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 03-06-2004 @ 22:03 :
Hoe wordt jullie cijfer berekend?
bij ons zo:
schoolcijfer ckv2 + schoolcijfer ckv3 = 50%
centraal praktisch examen + centraal theoretisch examen = 50%
bij ons ook.
het CSE van morgen telt dus maar 25% mee
ik mag dan ook in theorie een 1 halen voor dat examen van morgen (in de praktijk niet, want m'n ouders zijn daar niet zo blij mee )
Oud 03-06-2004, 21:07
Marie Jane
Marie Jane is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-06-2004 @ 22:06 :
bij ons ook.
het CSE van morgen telt dus maar 25% mee
ik mag dan ook in theorie een 1 halen voor dat examen van morgen (in de praktijk niet, want m'n ouders zijn daar niet zo blij mee )
ik ook een 1, maar dan moet je het wel heel slecht maken (niet eigenlijk). dat is natuurlijk dom
Oud 03-06-2004, 21:08
eeef
eeef is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 03-06-2004 @ 22:05 :
bij ons ook,
wij hebben geen ckv2 of 3 ofzo...
Oud 03-06-2004, 21:11
~Rubberducky~
~Rubberducky~ is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 03-06-2004 @ 22:05 :
Bij ons ook zo ja.

Maar als de theorie van morgen 25% telt hè, en dat cpe ook 25%, nemen ze daar dan het gemiddelde van of hoe doen ze dat?
Oud 03-06-2004, 21:12
eeef
eeef is offline
maar ik ga nu nog ff serieus leren, en morgenochtend voreg ook nog
veel suc6 iedereen!!
Oud 03-06-2004, 21:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
~Rubberducky~ schreef op 03-06-2004 @ 22:11 :
Bij ons ook zo ja.

Maar als de theorie van morgen 25% telt hè, en dat cpe ook 25%, nemen ze daar dan het gemiddelde van of hoe doen ze dat?
Ja, het gemiddelde van die twee dat is je Centraal cijfer.
En het gemiddelde van je SE's is je Schoolexamen cijfer.
Schoolexamen + Centraal examen = eindcijfer.
Oud 03-06-2004, 21:28
Faery
Faery is offline
Mja, heb 't boek maar een keertje doorgelezen, dat moet genoeg zijn. Kan morgen toch een 1 halen (mits ik een 6 heb voor mn CPE, zal wel), hehe.

Regels voor berichten