Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2004, 19:37
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
ZiPPiT! schreef op 03-05-2004 @ 18:47 :
Wij gaan woensdag 12 mei naar Rome
(ja dat is bijna)

Weet iemand ook in welke kerken, behalve de st. Pieter, je een lange rok/lange mouwen aan moet?

(ons programma staat op www.wlg.nl/rome2004, daar staan ook alle kerken enzo.. )

Alvast bedankt!
Dit geldt voor alle kerken, maar ook voor bijvoorbeeld het Camposanto Teutonico. Je zou dus kunnen stellen dat het voor alle katholieke religieuze plaatsen geldt.

BTW, misschien moet je die komma even uit je URL halen....

Laatst gewijzigd op 03-05-2004 om 19:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 21:36
BrightEyes
BrightEyes is offline
Spannend Wij gaan morgen weg!! Om 1 uur smiddags, en om ongeveer 11 uur komen we aan in ons pension Ik heb er echt super veel zin in maar ben wel steeds bang dat ik dingen vergeet

Bedank voor jullie tips iig.. veel aan gehad

Tot over een week
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:48
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
kweet niet precies in welke kerken volgens mij moet je overal wel ongeveer je benen en je schouders bedekt hebben.

Have fun!
Oud 14-05-2004, 19:09
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Jonijntje schreef op 02-05-2004 @ 14:57 :
He ben 22 april teruggekomen van 2 weken Italie (uitwisseling). Heb 3 dagen Rome gedaan en dat was super. We zijn 1 nlse klas tegengekomen in musea Vaticani.
Iemand op 19-04 begin van de middag daar geweest? het was smorgens superdruk dsu zijn we smiddags gegaan want eerst rij van 3 uur, toen een van half uur! maar goed.
Of er dus iemand van forum zijn tegengekomen in Musea Vaticani twas een niet zo grote klas volges mij en mensen denk rond de 16-17jaar . Veeeeel eastpak tassen

ik mis Italie ontzettend en de Italianen ook!
Als er nog iemand gaat: bereid je voor op veel italiaanse jongens met matjes!!!! VRESELIJK LELIJK!!! marja... mode he...
ohja en grote zonnebrillen!

liefs
nouwja, de rij voor het vaticaans museum diewij hadden, die ging de hele muur rond, hij begon zowat op het plein van de st pieter. de lengte werd op anderhalve kilometer geschat.

Oud 15-05-2004, 20:53
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
haha, bij ons leek er ook geen einde te komen aan die rij, 1,5 uur of zo, en toen wij uit de musea kwamen stond er misschien een rij van 3 meter. Beetje jammer....

Wij beleefden daar ook nog bijna een waar avontuur...

Vanuit de sixtijnse kapel liep onze groep in aparte kolonnes alvast door naar de uitgang, de meeste liepen voor ons, alleen onze 2 leraren waren nog in de sixtijnse kapel, dus wij (vriendin + ik) vonden het wel eens tijd ook naar buiten te gaan, dus wij gingen vrolijk op pad. Kwamen we ineens in de Sint Pieter uit, terwijl we bij de uitgand naast de ingang hadden afgesproken, wij daar wachten tot onze leraren zouden komen, maar die kwamen maar niet. Wilde we terug naar de sixtijnse kapel, stond er een groot stopbord met een enge italiaan ernaast, tsja. Gelukkig kwamen we na nog een kwartier wachten een paar dappere leerlingen uit Nijmegen tegen en daar achteraan liepen wij langs het stopbord en de enge italiaan. Hij kwam heel eng op ons af en het duurde even voordat wij hem er van hadden overtuigd dat we toch echt naar onze groep toe moesten. Toen moesten we de halve vaticaanse musea weer door om bij de echte uitgang te komen, waar de rest van de groep al een half uur op ons wachtten. Maar stoer als wij (wilden) zijn, gaven we niet toe dat we verdwaald waren. Nee, wij vonden de Sixtijnse kapel gewoon errug interessant...
Oud 17-05-2004, 20:44
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Wat vonden jullie het leuks, mooist, spannendst, lekkerst in of aan Rome?
Oud 18-05-2004, 22:50
TheMain
TheMain is offline
Volgens mij heb ik al 'my story' gepost, maar hell, ik doe t nog eens.

Voor mij was Rome ongeveer the best time of my life. Heel de klas was zo'n beetje mn vriend/vriendin/goeie kennis. Geen irritante mensen oid.

Kijk nu nog steeds met plzier naar mijn (inmiddels enorme) fotocollectie. Iedereen die een digitale cam meehad heeft zn pics op één cd gezet, wederom een tip voor de Rome-gangers (hoewel dat nu misschien wat laat is).

-Spaanse Trappen waren geniaal, leuke mensen van allemaal andere landen (Dui, Nl, Ita, Canada, Oostenrijk: iig veel!). Italianen met gitaren!

-Colosseum had ik meer van verwacht.
Pantheon supermooi, de eerste keer dat k daar binnenkwam.. DAMN. *Shocked*

-Die bussen daar zijn lachen! Heb de hele week een OV-kaart gehad, errug handig. Soms wat druk, maar ach...

-Kon na de week geen pasta meer zien.

-Forum... wat saai, jammer dat er niks meer van overeind staat

Wijze raad: je kan je niet ultiem voorbereiden op je Rome-reis
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:37
EJT
EJT is offline
Ik ben ook in de meivakantie nog naar Rome geweest. Vertaalwedstrijd Latijn - Nederlands...was erg gaaf, helaas niks gewonnen (wat wil je ook: 527 meedingers, en de helft Italiaans )

Rome zelf had ik dit jaar al gezien met de Romereis, maar toch:

- collosseum: viel enorm tegen
- engelenburcht: blijft leuk, scriptie over gemaakt
- spaanse trappen: grappig, erg druk
- trevi fontijn: ook leuk
- sint pieter: véél trappen, maar wel gaaf
- vaticaanse musea: saai

En nog wel wat dingen...maarja, het was iig gezellig.
Oud 24-05-2004, 11:33
Femic
Femic is offline
klasgenootje van Carlitos hier sluit me helemaal bij hem aan! masterlijk! was echt helemaal geweldig!

Tip: ga elke avond naar de Spaanse Trappen!! erg gezellig!
Oud 31-05-2004, 19:27
Philemon
Philemon is offline
Hoeveel vrije tijd hadden jullie trouwens?
Wij gaan in de week voor de herfsvakantie en dan van woensdagavond t/m maandagavond.

Maar ik heb nu wel een beetje het gevoel dat wij ontzettend veel dingen verplicht moeten doen.. WE zijn nu al bezig met een Romegids (beetje vroeg toch?) en voor de rest vertelde onze lerares ons ook nog even dat wij elke avond toch wel om 11 uur (!!!) in ons hotel moeten zijn..
Oud 31-05-2004, 19:37
Femic
Femic is offline
Woensdagavond t/m maandagavond is wel kort! 5 dagen maar! maar goed. wij waren wel ook al 10 weken ofzo van tevoren bezig met voorbereidingen hoor, is ook wel nodig. Wij hadden altijd na het avondeten 'vrij' en 1x een hele middag erbij. Maar we zaten daar ook 8 dagen. Officieel moesten we 's avonds om half 11 in het hotel zijn, maar als je om 12 of 1 uur kwam was er niks aan de hand (ff zogenaamd boos ). we werden dus wel vrijgelaten, maar dat werkt wel het beste want niemand heeft er misbruik van gemaakt ofzo..
Oud 31-05-2004, 20:26
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Klinkt natuurlijk wel beetje vroeg als je om 11 uur terug moet zijn in het hotel, maar je hebt je slaap echt hard nodig. Dat had ik wel in ieder geval. Ik was echt elke dag gammeler. Ik was op en duur zelfs bijna blij dat ik naar bed kon.

Maar wij hadden elke dag tussen de middag een uur vrij om zelf ergens te gaan eten en zo. En om 5 uur tot het eten om half 7 waren we vrij, dan gingen we vaak even naar een internet cafe of zo. En de laaste dag hadden we op een museum na heel de dag vrij, dus toen hebben we alle leukste dingen nog een keer bezocht.
Oud 01-06-2004, 10:16
Femic
Femic is offline
Citaat:
FIEloSOOF schreef op 31-05-2004 @ 21:26 :
Maar wij hadden elke dag tussen de middag een uur vrij om zelf ergens te gaan eten en zo. En om 5 uur tot het eten om half 7 waren we vrij, dan gingen we vaak even naar een internet cafe of zo. En de laaste dag hadden we op een museum na heel de dag vrij, dus toen hebben we alle leukste dingen nog een keer bezocht.
fuck een internetcafe terwijl je in de stad der steden bent! maar wat deden jullie 's avonds dan? niet naar de Spaanse trappen geweest?!
Oud 01-06-2004, 11:40
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
we zijn eigenlijk ook maar een keer naar een internetcafe geweest

's avonds, ehm, 2 of 3 keer naar de spaanse trappen geweest en ook een paar keer naar de trevifontein, daar is het ook best gezellig 's avonds, en vooral heeeel lekker ijs.
Reageren

Regels voor berichten