Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ok. Beetje bij beetje komt je milder over dan je eerste post ![]()
||
![]() |
Citaat:
Een kind van een christelijk gezin in Nederland wordt toch ook christelijk opgevoed? Een kind van een islamitisch gezin in Iran wordt toch ook islamitisch opgevoed? Moeten we dat dan ook maar gaan verbieden? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Persoonlijk zou ik dat ook goed vinden, maar wegens de gevaren in de wereld is die staat noodzakelijk. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Arabische landen... |
![]() |
||
En als ik je dus goed begrijp zeg je het volgende:
Zoals in de Nederlandse grondwet staat dat Nederland een christeljk land is (jaja, ondanks seculariteit en blabla), zo is Israel een joodse staat. In beide landen zouden alle religies zich mogen uiten op allerlei wijzen als ze maar respect hebben voor elkaars riten en symbolen. Er mag echter geen georganiseerd clubje in Israel aanwezig zijn die zich overduidelijk profileren als een bekeringsclubje. Ik denk hierbij meteen aan Jehova's getuigen bijvoorbeeld. Nu is me echter 1 ding niet duidelijk: wat is hier verkeerd aan? Want zoals LaResistance ook al zei: Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Je wil dat een persoon een vrij wil heeft? Waarom stel je dan geen geloofsloze/multigeloofs scholen op, waar alle geloven in gelijke mate worden uitgelegd, slechts dan ga je richting een echte vrije wil. (Dit is in Nederland ook anders, voordat je met dat excuus komt, maar dat is geen argument om het in israel ook te doen). Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die lui hebben in een joodse staat gewoon niets te zoeken. (Maar nu moet ik echt gaan, krijg ruzie hier. Morgen verder.) |
![]() |
||
Citaat:
Hoe seculier is het dan eigenlijk?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
itt de protestantse christelijke feestdagen. er zijn genoeg anders religieuzen die hebben aangegeven gewoon te werken op de feestdagen, als zij maar vrij krijgen op hun eigen feestdagen. (wordt wel een geruzie: jammaaar.. dat geloof heeft 300 dagen feestdag en die van mij m aar 10 ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Als er niet vastgelegd wordt - politiek gezien - dat er een joodse staat is, is er geen joodse staat. lijkt me logisch.
|||
Citaat:
![]() En nog een: ![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
Ja, je scheid politiek niet omdat er een joodse staat moet zijn en er moet een joodse staat zijn omdat je politiek en religie niet scheid. Het feit dat men een joodse staat wil is het gevolg van het feit dat men politiek en religie niet scheid. Het is dus een drogreden.
||
Citaat:
Fleet zegt dat politiek en religie niet gescheiden moeten worden, want dat zou betekenen dat er geen joodse staat is. En hoewel Fleet graag zou willen dat politiek en religie gescheiden kunnen zijn, zegt hij dat dat niet mogelijk is waarin hij verwijst naar de Arabische buurlanden ~ in de veronderstelling dat deze buurlanden geen joden in de regio zullen accepteren. Hoezo is dat een drogreden? Het is het oorspronkelijke idee van zionisme: je moet je ergens kunnen vestigen, want elders wordt je vervolgd of gediscrimineerd vanwege je geloof; en kun je daar niks tegen doen aangezien je als jood steeds in de minderheid bent. In een joodse staat wordt (ondanks dat er mogelijkerwijze meer andersgelovigen wonen) in ieder geval vastgelegd dat het judaisme de heersende godsdienst is. Zo kun je ook een christelijke staat, een islamitische staat, etc.. oprichten. Het verschil hierin (met een joodse staat) zit m alleen gewoon in het feit dat christenen en moslims elders op de wereld "al genoeg een meerderheid vormen".
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
E.e.a. leidt mij tot de conclusie dat Israel geen rechtsstaat is en in elk geval niet de morele en juridische standaarden heeft die beschaafde landen horen te hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En leven in een joodse staat, tja, niemand is daartoe gedwongen. Zeker immigranten niet. Net zo goed als dat Nederland, Amerika en Italië christelijk zijn, en dat Iran en Saudi-Arabië islamitisch zijn, is Israël joods. Het is iemands vrije keuze om daar te gaan wonen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat was eerst: antisemitisme en daardoor de staat Israel of de (hang naar de) staat Israel en daardoor antisemitisme?
|||
![]() |
Citaat:
Zoals ik al zei, natuurlijk mag een christen iemand vriendschappelijk vragen om eens mee te gaan naar de kerk. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
In Nederland zijn ze er ook.
Uitgedost met davidsterren, van buiten ziet het er joods uit. Het zijn nep-joden: het zijn géén joden, het zijn christenen. Lees hier maar eens: http://www.shalomgemeente.nl/ Lees de pagina 'Evangelisatie'... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|