Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2005, 15:49
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-11-2005 @ 22:17 :
(Joey met de dode kalkoen op z'n hoofd- echt vreselijk slecht en flauw),
mwah misschien, maar als Monica dat ding op dr hoofd doet en voor Chandler gaat dansen met die bril is het toch wel weer erg grappig..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2005, 21:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 05-11-2005 @ 16:49 :
mwah misschien, maar als Monica dat ding op dr hoofd doet en voor Chandler gaat dansen met die bril is het toch wel weer erg grappig..
Nee.

Althans, ik vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 22:31
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-11-2005 @ 14:35 :
Joey en Phoebe heb ik altijd wat ongeloofwaardig gevonden, maar de rest zouden echt bestaande figuren kunnen zijn (hetzij dat ze een beetje uitvergroot zijn in de serie).
Wat is er dan zo ongeloofwaardig aan ze?
Oud 05-11-2005, 23:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 05-11-2005 @ 23:31 :
Wat is er dan zo ongeloofwaardig aan ze?
De absolute domheid van Joey. Als je zó dom bent als Joey (en hij werd steeds dommer naarmate de serie vorderde), kun je niet meer normaal functioneren in de samenleving. Ik zie een parallel met Eric Matthews uit de latere seizoenen van Boy meets World.

De absurdheid van het karakter van Phoebe. Een beetje raar, een beetje eigenzinnig, een beetje anders kan best. Maar zulke grote hoeveelheden wereldvreemdheid vond ik altijd erg over the top.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 11:34
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-11-2005 @ 14:35 :
Joey en Phoebe heb ik altijd wat ongeloofwaardig gevonden, maar de rest zouden echt bestaande figuren kunnen zijn (hetzij dat ze een beetje uitvergroot zijn in de serie).
En beschikkende over maximaal drie karaktertrekken.
Oud 06-11-2005, 11:56
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-11-2005 @ 22:17 :
Nee.

Althans, ik vond van niet.
OKee. Ik wel heel erg.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 13:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-11-2005 @ 12:34 :
En beschikkende over maximaal drie karaktertrekken.
Dan heb jij nooit echt goed gekeken.

Citaat:
WishfulDreaming schreef op 06-11-2005 @ 12:56 :
OKee. Ik wel heel erg.
Ik ben sowieso meer van de verbale humor.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 15:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-11-2005 @ 14:50 :
Dan heb jij nooit echt goed gekeken.
Ach kom op, je maakt mij niet wijs dat die gasten in Friends geloofwaardige personages met enige diepgang zijn. Is Phoebe ooit wel eens anders dan 'raar'? Is Joey ooit wel eens anders dan 'dom en macho'?

Niet dat het erg is, er zijn weinig sitcoms met realistische personages.
Oud 06-11-2005, 16:00
Vice
Vice is offline
Ach, je moet er maar van houden. Zelf houd ik helemaal niet van sitcoms.

Ben het verder wel met je eens.
Oud 07-11-2005, 00:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-11-2005 @ 16:05 :
Ach kom op, je maakt mij niet wijs dat die gasten in Friends geloofwaardige personages met enige diepgang zijn. Is Phoebe ooit wel eens anders dan 'raar'? Is Joey ooit wel eens anders dan 'dom en macho'?

Niet dat het erg is, er zijn weinig sitcoms met realistische personages.
Phoebe is erg serieus en 'normaal' als ze Mike ontmoet en met hem wil trouwen en kinderen krijgen, wat inging tegen haar eerdere ideeën.

Joey is oprecht, kwetsbaar en gevoelig als hij verliefd wordt op Rachel. Hij denkt niet meer aan andere vrouwen, hij is macho-af.

Ieder personage kent binnen 'Friends' een karakterboog. Sommigen meer dan anderen. Joey heel weinig, daarom kon hij een spin-off krijgen. Chandler bijvoorbeeld heel erg (wat deels het oorspronkelijke karakter heeft verpest voor mij).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 10:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-11-2005 @ 01:10 :
Phoebe is erg serieus en 'normaal' als ze Mike ontmoet en met hem wil trouwen en kinderen krijgen, wat inging tegen haar eerdere ideeën.

Joey is oprecht, kwetsbaar en gevoelig als hij verliefd wordt op Rachel. Hij denkt niet meer aan andere vrouwen, hij is macho-af.
Ja okee, dan doen ze iets anders. Maar een realistische overgang of een diepgaande karakterstudie is afwezig. Het blijven oppervlakkige types.

Nogmaals, zie dit niet als negatief commentaar op Friends want realistische personages moet je gewoon niet van een sitcom verwachten. Ik snap daarom trouwens ook helemaal niet hoe mensen met die gasten kunnen meeleven.
Oud 07-11-2005, 20:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-11-2005 @ 11:49 :
Ja okee, dan doen ze iets anders. Maar een realistische overgang of een diepgaande karakterstudie is afwezig. Het blijven oppervlakkige types.

Nogmaals, zie dit niet als negatief commentaar op Friends want realistische personages moet je gewoon niet van een sitcom verwachten. Ik snap daarom trouwens ook helemaal niet hoe mensen met die gasten kunnen meeleven.
Phoebe en Joey zijn dan ook -ondanks de kleine karakterverschuivingen die ik net noemde- de minst realistische personages, zoals ik al eerder zei. Maar Chandler bijvoorbeeld heeft wel meerdere kanten, lagen en karaktertrekken. Chandler maakt van alle personages ook de grootste karakterboog door volgens mij. Van grapjas die niet met vrouwen om kan gaan of niet wil settelen, tot getrouwde man die een kind wil adopteren. Aan de ene kant is Chandler altijd bezig mensen op een sarcastische manier commentaar te geven, aan de andere kant doet-ie dat alleen maar omdat hij daarmee zichzelf beschermt. "When my parents slit-up, I started to use humour as a defence mechanism." (The one without a ski trip).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 07-11-2005 @ 11:49 :
(...)

Ik snap daarom trouwens ook helemaal niet hoe mensen met die gasten kunnen meeleven.
Ik ook niet, maar dat is meer omdat ik het zouteloze Amerikaanse bagger vind. Als je dat anders ziet kun je je vast goed inleven in die personages, alhoewel ik me dan afvraag of je wel in het juiste land geboren bent.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 20:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2005 @ 21:34 :
Ik ook niet, maar dat is meer omdat ik het zouteloze Amerikaanse bagger vind. Als je dat anders ziet kun je je vast goed inleven in die personages, alhoewel ik me dan afvraag of je wel in het juiste land geboren bent.
Ik maak toch ook geen opmerkingen over jouw voorliefde voor Japanse tekenfilms wel? Of moet ik je nou een wannabe-Japanner noemen?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ook niet, maar dat is meer omdat ik het zouteloze Amerikaanse bagger vind.
Ik kan soms best lachen om Friends (zeker als ik het vergelijk met andere Amerikaanse sitcoms), maar meestal zap ik weg zodra Chandler zijn bek opentrekt.
Oud 07-11-2005, 22:07
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ben iedergeval niet de enige die daar zo over denkt.
Reageren

Regels voor berichten