Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 10:23
beuk
beuk is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 05-04-2004 @ 22:43 :
Wat een flauwe kul.... alle kleuren is wit... hoe je dat went of keert..... Je kan nooit zwart krijgen door kleuren te mengen... Hooguit een donkerbruin..
De genoemde kleurenmodellen bestaan wel degelijk. Natuurlijk zul je op aarde geen echt zwart aantreffen, simpelweg omdat er niet zoiets bestaat als een zwarte lichtbron.
Soms lijkt het alsof je zwart op tv ziet, maar dat zwart is net zo donker als het grijs dat je ziet als de tv uitstaat.
Projecteer je met een beamer een zwarte tekst op een witte muur, dan lijkt de tekst zwart. Toch blijft de muur wit.

Hoe je het ook wendt of keert, je bent aan het mierenneuken..

Beschouw je de kleur van een materiaal als de mate waarin licht van verschillende golflengtes wordt gereflecteerd, dan zal dit bij perfect zwart inderdaad nul zijn. Nul is echter óók gewoon een intensiteit, net zoals je een banksaldo van nul nog steeds als banksaldo beschouwt. Nul is gewoon een getal.

Puur zwart is iets theoretisch, wat wellicht alleen bij zwarte gaten voorkomt. In het dagelijks spreken bedoel je er simpelweg een kleur mee die zwart benadert. Een kleur is gewoon de naam die we een bepaalde samenstelling geven. Daarbij kies je een kleur die er dicht bij ligt. Natuurlijk zul je geen perfect zwarte dingen op aarde tegenkomen, echter, je zult ook geen perfect witte dingen tegenkomen, hooguit dingen die wit lijken. Als je je zo strict wilt uitdrukken als jij doet, zou dus alleen wit bestaan, en dat slechts in theorie. Hoe definieer je immers rood of blauw?

Als laatste zou ik willen zeggen dat je eerste opmerking, "Zwart is geen kleur, maar het ontbreken van kleur...", natuurlijk helemaal onzinnig is. Het "ontbreken van kleur"?
Oud 06-04-2004, 11:28
Teun
Teun is offline
Citaat:
Ridder schreef op 05-04-2004 @ 19:05 :
Ja, dat wist ik ook wel hoor, je hebt het wel tegen Ridder . Maar, waarom dragen de Nomaden in de woestijn dan zwart?

En, in het zelfde rijtje: Hoe verklaar jij, dat als je een fles cola in een lauwe theedoek legt, en in de brandende zon, deze alsnog koud wordt? [ja, het water verdampt en dat ontrekt de energie dus koud]
Die dragen zwart om overdag op te warmen om 's nachts, als het ijskoud wordt, een warmteschild te verkrijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:53
nehalennia
nehalennia is offline
Groen!!! maar dat is eigelijk altijd oke! en zwart natuurlijk. en daarna haast alle kleurtjes wel geloof ik. maar groen het meest!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:46
Dmnq
Dmnq is offline
vooral donkerrood, beige, gebroken wit, bruin en lichtgrijs - maar wel met stijl.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:26
funkypunk
funkypunk is offline
wat je wil dragen lijkt me he
of nee, natuurlijk, ik moet je gaan voorkauwen dat je de hele zomer in oranje moet gaan lopen en dat doe je dan ook braaf
Oud 07-04-2004, 10:33
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Zwart, wit en lichtroze. Mijn favoriete kledingkleuren.
Oud 07-04-2004, 10:46
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef op 06-04-2004 @ 11:23 :
Hoe je het ook wendt of keert, je bent aan het mierenneuken..

(...)

Als laatste zou ik willen zeggen dat je eerste opmerking, "Zwart is geen kleur, maar het ontbreken van kleur...", natuurlijk helemaal onzinnig is. Het "ontbreken van kleur"?
Ghehe, 0wned.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:05
annetjuh
annetjuh is offline
pink en green.
Ik hou van roze.
Het viel me laatst wel een beetje op dat mijn kleding de laatste tijd bijna altijd roze getint is.
But I don't give a F*ck
Reageren

Regels voor berichten