![]() |
|||
Verwijderd
|
[QUOTE]nare man schreef op 07-04-2004 @ 18:06 :
Ik denk het wel. Iemand die geen goede zinnen kan formuleren op papier, zal waarschijnlijk in spreektaal ook geen prachtige volzinnen gebruiken. Er zijn geen prachtige volzinnen voor nodig om iemand fatsoenlijk op te voeden hoor ![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij vraagt meningen, hij geeft zijn mening. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-04-2004 om 09:50. |
![]() |
||
Citaat:
ik vraag me trouwens af waar je de tijd vandaan haalt om hier te gaan zitten forummen... hoef je niets in het huishouden te doen als je kind slaapt?
|
![]() |
[QUOTE]zus en zo schreef op 08-04-2004 @ 10:57 :
nee, mits je goede maatregelen neemt... ben je bijvoorbeeld naar ouderschapscursussen gegaan? ik vraag me trouwens af waar je de tijd vandaan haalt om hier te gaan zitten forummen... hoef je niets in het huishouden te doen als je kind slaapt? [/QUOTE neeh en ik ben ook voor me school bezig en nee hoezo moet dat dan? en mijn kind komt nx te kort |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
[QUOTE]chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 11:00 :
Citaat:
Maar over het algemeen hebben tienermoeders onvoldoende kennis en opvoedkundige vaardigheden. Tienermoeders leven vaker in een sociaal isolement door verslechterde familierelaties en kleinere vriendenkring (dat komt duidelijk in jouw verhaal naar voren). Opleiding en werk is moeilijk te combineren met de zorg voor het kind. (bij jou is dat dan minder begrijp ik, omdat jij alleen hoeft te leren en je kind hoeft te verzorgen, als jij ook nog werkte en het huishouden deed, had jij het een stuk moeilijker). Er is bij tienermoeders een spanning tussen enerzijds het ontwikkelen van een eigen identiteit en het volbrengen van ontwikkelingstaken en het aanvaarden van het moederschap. (ik kan me voorstellen dat je op je 15e nog niet echt weet wie je bent, iets dat niet echt positief is voor de opvoeding van het kind). Tienermoeders voelen zich vaak onveilig in hun rol als ouder. Tienermoeders zijn meestal niet zo responsief en sensitief t.o.v. hun kind. 60% van de tienermoeders en hun kinderen zijn onveilig gehecht. Dit is wat ik heb vernomen van mijn docenten op de universiteit. Zoals ik al zei, jij kan natuurlijk een uitzondering zijn, maar om de reden hierboven wordt tienermoeders wel vaak aangeraden b.v. een ouderschapscursus te volgen.
||
Citaat:
Nee dat denk ik niet, maar ik kan het me wel afvragen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat opvoedcursussen nooit kwaad kunnen (of juist wel, 't is maar hoe je het bekijkt en hoe zo'n cursus ingericht is ed), maar ik denk niet dat het standaard voor iedere tienermoeder onmisbaar is (net zo min als dat het voor iedere volwassenmoeder niet onmisbaar is). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() bovendien, heel veel ouders halen praktische informatie uit boekjes. Bijvoorbeeld wanneer je kan gaan beginnen met vaste voeding, wanneer je kan beginnen je kind zindelijk te krijgen, na hoeveel maanden een kind iets kan (wanneer een kind kan zien, dingen kan vastpakken, wanneer het begint te praten, te kruipen, te lopen) enz. Dat is gewoon informatie die je kunt gebruiken bij het opvoeden. Er bestaan bij mijn weten namelijk geen goede boekjes waarin staat hoe je moet opvoeden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat cursieve was misschien overbodig, als je daarop doelt met 'waarom moet jij me zo nodig verbeteren', daar geef ik je gelijk in. Maar dan nog vind ik jouw reactie ook overbodig. Als je op de rest van mijn post doelt, dan vind ik je reactie onzin: dat is gewoon mijn mening en die mag ik geven, lijkt me, net als jij de jouwe mag geven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
had ook 2 van die meidne in de klas op de mavo... 1tje vond het wel leuk zwanger zijn ze kon immers met school stoppen ![]() de ander is nauwelijks thuis geweest en is met vlag en wimpel geslaagd... en zorgt zelf voor dr zoontje.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
one tree hill øskar | 321 | 10-07-2005 18:17 | |
De Kantine |
tienermoeder chantyyy | 15 | 07-04-2004 11:14 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog Verwijderd | 52 | 19-11-2003 19:46 | |
Liefde & Relatie |
Tienermoeders? Kip-en-Eend | 98 | 10-07-2003 10:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
zwanger... nicole1987 | 250 | 25-05-2003 17:44 | |
De Kantine |
Wat vind je van zwangerschap onder jongeren ? Bikinie-meisje | 66 | 31-07-2002 13:26 |