Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2004, 17:06
Verwijderd
Ik denk het wel. Iemand die geen goede zinnen kan formuleren op papier, zal waarschijnlijk in spreektaal ook geen prachtige volzinnen gebruiken. Bovendien is iemand van vijftien zelf nog niet uitontwikkeld. Hoe je het ook wendt of keert, iemand van vijftien is nog een klein meisje. Dat kindje kan dus nooit een volwassen opvoeding krijgen, omdat de kennis daarvoor eenvoudig niet bij de moeder aanwezig is. De moeder kan niet 'boven' het kind staan, zoals een leraar qua beheersing van de stof boven zijn leerlingen moet staan. Dat vind ik slecht. De kans dat dat kind een leerachterstand heeft als het naar school gaat acht ik groot.

Gepland een kind krijgen als je nog niet eens meerderjarig bent vind ik sowieso getuigen van krankzinnigheid. En over de situatie waarin iemand per ongeluk zwanger raakt en het besluit te houden en op te voeden en daarvoor studie en dergelijke opgeeft: ik weet niet of ik daar respect voor moet hebben of medelijden mee moet voelen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:13
Verwijderd
[QUOTE]nare man schreef op 07-04-2004 @ 18:06 :
Ik denk het wel. Iemand die geen goede zinnen kan formuleren op papier, zal waarschijnlijk in spreektaal ook geen prachtige volzinnen gebruiken.
Er zijn geen prachtige volzinnen voor nodig om iemand fatsoenlijk op te voeden hoor .
Citaat:
Bovendien is iemand van vijftien zelf nog niet uitontwikkeld. Hoe je het ook wendt of keert, iemand van vijftien is nog een klein meisje. Dat kindje kan dus nooit een volwassen opvoeding krijgen, omdat de kennis daarvoor eenvoudig niet bij de moeder aanwezig is. De moeder kan niet 'boven' het kind staan, zoals een leraar qua beheersing van de stof boven zijn leerlingen moet staan. Dat vind ik slecht. De kans dat dat kind een leerachterstand heeft als het naar school gaat acht ik groot.
Ik denk dat een vijftienjarige hoe dan ook 'boven' een baby staat qua kennis, en ook tegen de tijd dat het kind naar school gaat; zij is dan achttien of negentien, het kindje vier, nouja, dan weer je toch wel meer dan het kind. Maargoed, voor een opvoeding is geen echte algemene kennis nodig, maar alleen kennis over het opvoeden van kinderen. Gezien het feit dat ze hulp krijgt van de moeder van haar vriend zal daarbij haar leeftijd niet echt een rol spelen, ze kan immers van haar de basisdingen leren. Een hoogstaande gentleman zal haar kind er misschien niet mee worden, maar dat hoeft ook niet.

Citaat:
Gepland een kind krijgen als je nog niet eens meerderjarig bent vind ik sowieso getuigen van krankzinnigheid. En over de situatie waarin iemand per ongeluk zwanger raakt en het besluit te houden en op te voeden en daarvoor studie en dergelijke opgeeft: ik weet niet of ik daar respect voor moet hebben of medelijden mee moet voelen.
ts is voor zo ver ik heb begrepen het tweede overkomen maar ze geeft haar studie toch niet op? ze doet dit jaar gewoon eindexamen en daarna gaat ze mbo doen, zegt ze. Zo lang ze bij de moeder van haar vriend in woont moet dat toch heel goed mogelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 07-04-2004 @ 18:13 :
Er zijn geen prachtige volzinnen voor nodig om iemand fatsoenlijk op te voeden hoor
Ik chargeer natuurlijk een beetje maar in de kern denk ik wel dat ik gelijk heb. Je drukt als ouder toch een enorm stempel op je kind en als de ouder zelf al niet eens normaal Nederlands kan spellen, dan wordt het voor dat kind wel echt ontzettend moeilijk om zich daaraan te ontworstelen, als het nooit anders is gewend dan 'ik wordt'.

Citaat:
Ik denk dat een vijftienjarige hoe dan ook 'boven' een baby staat qua kennis, en ook tegen de tijd dat het kind naar school gaat; zij is dan achttien of negentien, het kindje vier, nouja, dan weer je toch wel meer dan het kind. Maargoed, voor een opvoeding is geen echte algemene kennis nodig, maar alleen kennis over het opvoeden van kinderen. Gezien het feit dat ze hulp krijgt van de moeder van haar vriend zal daarbij haar leeftijd niet echt een rol spelen, ze kan immers van haar de basisdingen leren. Een hoogstaande gentleman zal haar kind er misschien niet mee worden, maar dat hoeft ook niet.
Vooruit, daar heb je wel een punt. De ouders hoeven natuurlijk niet volledig de rol van de school over te nemen en als zij negentien is als haar kindje naar de basisschool gaat, is dat in principe oud genoeg. Ik spiegel het denk ik een beetje teveel aan mijn eigen situatie. Mijn ervaring is namelijk dat als je van de middelbare school afkomt je gewoon geen kont ervaring hebt, met niks. Sterker nog als je van de universiteit afkomt ben je nog maar een blaag, maar het is natuurlijk zo dat sommige mensen eerder de top van hun potentiëel hebben bereikt dan anderen (eufemisme ).

Citaat:

ts is voor zo ver ik heb begrepen het tweede overkomen maar ze geeft haar studie toch niet op? ze doet dit jaar gewoon eindexamen en daarna gaat ze mbo doen, zegt ze. Zo lang ze bij de moeder van haar vriend in woont moet dat toch heel goed mogelijk zijn.
OK, dan is het goed te doen ja. Ik ging er automatisch vanuit dat het wel weer zo'n heerlijke gebroken-gezinssituatie zou zijn (is in zekere zin ook wel zo als je ouders het contact met je verbreken, dat kind gaat later vragen stellen waarom het geen opa en oma heeft). Hopelijk dat ze het mbo dan ook afmaakt, want anders heb je je kind echt niets te bieden, als je later als dertigjarige volwassene een puberkind moet opvoeden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:23
Verwijderd
Mijn ouders spraken vroeger ook niet echt goed Nederlands, om over het schrijven maar te zwijgen. Ze spreken nog steeds in een vreselijk accent, en toch zijn mijn zus en ik daar helemaal aan voorbij gegaan. Allebei spreken we góed Nederlands, vrijwel geen accent en ook schrijven we goed Nederlands. Allemaal op school geleerd, en van veel lezen natuurlijk.

Kinderen zijn echt niet dom hoor, ze kunnen heel goed zelf dingen oppikken maar ook weer vergeten. Als een moeder 'ik vindt' schrijft, en het kind leert op school dat het niet kan op die manier, dan pikt het die goede manier écht wel op.

(maar dat heb je (=nare man) zelf ook wel door, denk ik )

en nu hopen dat er geen typfouten in dit stukje zitten...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind dat nare man ergens wel gelijk heeft. Ik denk niet dat het grote gevolgen zal hebben als een moeder geen goede zinnen kan formuleren oid, maar een kind zal het wel snel zo oppikken.
Mijn moeder bijvoorbeeld heeft ook niet echt een hoge opleiding gehad (huishoudschool) doordat ze het thuis niet breed hadden. Daarbij spraken ze bij haar thuis plat en dat heeft mijn moeder nog lang volgehouden. Ik dacht als kind dat 'piepers' en normaal Nederlands woord was en dat heeft een leraar er echt uit moeten rammen (bij wijze van spreken ). Verder kende mijn moeder echt géén moeilijke woorden en was mijn woordenschat dus heel erg beperkt.
Op de basisschool was dit zelfs zo te merken dat ik steeds onvoldoendes haalde voor begrijpend lezen. Maar dit wil verder niet zeggen dat mijn intelligentie hier veel minder van werd ofzo, ik heb nml daarna gewoon vwo gedaan. Ik had qua woordenschat wel veel in te halen en dat heeft ook even geduurd. Maar dit heb ik dus helemaal zelf moeten doen. Ik heb het in mijn opvoeding niet meegekregen en dit heb ik echt vaak moeten merken doordat ik veel dingen gewoon niet begreep en moeite had met moeilijke teksten.

Dus mijn conclusie: ik denk wel dat de taalgebruik en woordenschat van je ouders van invloed kunnen zijn op jouw ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:20
Verwijderd
Tuurlijk is het taalgebruik en de woordenschat van je ouders van invloed op de ontwikkeling van hun kind, maar er zijn (veel) meer dingen die daarbij een rol spelen. Maar wat heeft dat te maken met tienermoeders...? Ook lang niet alle volwassenen kunnen goed Nederlands ed...dat heeft weinig met het wel of niet tienermoeder zijn te maken, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:50
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 07-04-2004 @ 14:54 :
Ik vind het heel goed hoe je ermee omgaat, maar ff een vraagje:
Heb je geen spijt van het verbreken van het contact met je ouders?
nee echt niet had toch niet echt een band met ze en altijd ruzie
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:52
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-04-2004 @ 15:15 :
Vond je vriend dat niet erg moeilijk nu opeens weer? Ik bedoel: een kind krijgen is toch iets heel bijzonders. Iets waar je graag van hebt dat je beide ouders dit mee zullen meemaken. Mijn vader is nu een jaar overleden en ik word over iets meer dan een week 18 jaar, ik ga dit jaar (hoop ik) slagen voor mn havo, ik begin aan een nieuwe opleiding, ooit zal ik trouwen en kinderen krijgen. En bij dat alles is hij (iig fysiek) niet aanwezig. Ik heb het hier zelf wel eens moeilijk mee. Heeft hij dat niet? Ja, tuurlijk zou dat wel hebben gehad als hij later vader was geworden, maar zo plotseling enzo. Vaak in die tijden is het fijn als je ouders je steunen etc.
Dat lijkt me ook erg moeilijk bij jou, met de situatie waar jij in zit. Je kan wel zeggen: ik ben blij dat ik geen contact meer met ze heb, maar het moet toch wel pijn doen. Ik heb het contact met mijn vader ook verbroken op een gegeven moment, maar ik had het er nog regelmatig erg moeilijk mee.
jah hij heeft er ook nog wel moeilijk mee maar hij praat er nooit over en ik hebhet er ook wel moeilijk mee want ik heb ze vader nooit gekend
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:54
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2004 @ 15:55 :
Dat kind zal lekker succesvol worden in de samenleving, opgevoed door een moeder die niet eens Nederlands kan schrijven.
ben niet zo goed in typen haha
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:55
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2004 @ 18:06 :
Ik denk het wel. Iemand die geen goede zinnen kan formuleren op papier, zal waarschijnlijk in spreektaal ook geen prachtige volzinnen gebruiken. Bovendien is iemand van vijftien zelf nog niet uitontwikkeld. Hoe je het ook wendt of keert, iemand van vijftien is nog een klein meisje. Dat kindje kan dus nooit een volwassen opvoeding krijgen, omdat de kennis daarvoor eenvoudig niet bij de moeder aanwezig is. De moeder kan niet 'boven' het kind staan, zoals een leraar qua beheersing van de stof boven zijn leerlingen moet staan. Dat vind ik slecht. De kans dat dat kind een leerachterstand heeft als het naar school gaat acht ik groot.

dat vind jij
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:57
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 09:55 :
dat vind jij
Dat zegt hij toch ook?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:59
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 09:57 :
Dat zegt hij toch ook?
jah en ik ook en ik vind van niet maar goed
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:01
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 09:59 :
jah en ik ook en ik vind van niet maar goed
Je kunt het niet altijd overal met elkaar over eens zijn.

Jij vraagt meningen, hij geeft zijn mening.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:02
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 10:01 :
Je kunt het niet altijd overal met elkaar over eens zijn.

Jij vraagt meningen, hij geeft zijn mening.
jah geen problemen mee maar ik bedoel dat vind hij en ik vind dat niet
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:02
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 10:02 :
jah geen problemen mee maar ik bedoel dat vind hij en ik vind dat niet
Dat zei je net niet. En dat jij dat niet vindt, dat was denk ik ook zo al wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:04
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 10:02 :
Dat zei je net niet. En dat jij dat niet vindt, dat was denk ik ook zo al wel duidelijk.
haha ok dan is het goed!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:42
chantyyy
chantyyy is offline
maar heeft er hier iemand zelf ook al kinderen?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:45
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Het blijven kinderen die kinderen krijgen, denk ik. Zoals nare man al zei, die kinderen hebben vaak zelf nog niet de ontwikkeling gehad die ze kwalificeert als goede opvoeder.
Oud 08-04-2004, 09:47
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 08-04-2004 @ 10:45 :
Het blijven kinderen die kinderen krijgen, denk ik. Zoals nare man al zei, die kinderen hebben vaak zelf nog niet de ontwikkeling gehad die ze kwalificeert als goede opvoeder.
dus dat betekent dat ik me kind heb gehouden slecht ben en het verwaarloos?en geen toekomst kan bieden?

Laatst gewijzigd op 08-04-2004 om 09:50.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:57
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 10:47 :
dus dat betekent dat ik me kind heb gehouden slecht ben en het verwaarloos?en geen toekomst kan bieden?
nee, mits je goede maatregelen neemt... ben je bijvoorbeeld naar ouderschapscursussen gegaan?

ik vraag me trouwens af waar je de tijd vandaan haalt om hier te gaan zitten forummen... hoef je niets in het huishouden te doen als je kind slaapt?
Oud 08-04-2004, 10:00
chantyyy
chantyyy is offline
[QUOTE]zus en zo schreef op 08-04-2004 @ 10:57 :
nee, mits je goede maatregelen neemt... ben je bijvoorbeeld naar ouderschapscursussen gegaan?

ik vraag me trouwens af waar je de tijd vandaan haalt om hier te gaan zitten forummen... hoef je niets in het huishouden te doen als je kind slaapt?
[/QUOTE
neeh en ik ben ook voor me school bezig en nee hoezo moet dat dan? en mijn kind komt nx te kort
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:03
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 08-04-2004 @ 10:57 :
Heeft een ouderschapscursus altijd zin?

Citaat:
Denk jij dat alle ouders continu bezig zijn met kind opvoeden en het huishouden? Iedere ouder neemt toch wel eens wat tijd voor zichzelf?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:06
chantyyy
chantyyy is offline
en me schoonmoeder is aan het wandelen dus jah wat wil je
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:12
zus en zo
zus en zo is offline
[QUOTE]chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 11:00 :
Citaat:
neeh en ik ben ook voor me school bezig en nee hoezo moet dat dan? en mijn kind komt nx te kort
hoezo dat moet? in mijn studie heb ik vaak genoeg college gehad over tienermoeders, en het is een statistisch feit dat tienermoeders een risico vormen voor die kinderen. Natuurlijk kan jij net die uitzondering zijn...
Maar over het algemeen hebben tienermoeders onvoldoende kennis en opvoedkundige vaardigheden.
Tienermoeders leven vaker in een sociaal isolement door verslechterde familierelaties en kleinere vriendenkring (dat komt duidelijk in jouw verhaal naar voren).
Opleiding en werk is moeilijk te combineren met de zorg voor het kind. (bij jou is dat dan minder begrijp ik, omdat jij alleen hoeft te leren en je kind hoeft te verzorgen, als jij ook nog werkte en het huishouden deed, had jij het een stuk moeilijker).
Er is bij tienermoeders een spanning tussen enerzijds het ontwikkelen van een eigen identiteit en het volbrengen van ontwikkelingstaken en het aanvaarden van het moederschap. (ik kan me voorstellen dat je op je 15e nog niet echt weet wie je bent, iets dat niet echt positief is voor de opvoeding van het kind).
Tienermoeders voelen zich vaak onveilig in hun rol als ouder.
Tienermoeders zijn meestal niet zo responsief en sensitief t.o.v. hun kind.
60% van de tienermoeders en hun kinderen zijn onveilig gehecht.

Dit is wat ik heb vernomen van mijn docenten op de universiteit. Zoals ik al zei, jij kan natuurlijk een uitzondering zijn, maar om de reden hierboven wordt tienermoeders wel vaak aangeraden b.v. een ouderschapscursus te volgen.
Oud 08-04-2004, 10:13
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 11:03 :
Heeft een ouderschapscursus altijd zin?

Denk jij dat alle ouders continu bezig zijn met kind opvoeden en het huishouden? Iedere ouder neemt toch wel eens wat tijd voor zichzelf?
nee, niet altijd. Maar het kan wel, ook voor oudere moeders.

Nee dat denk ik niet, maar ik kan het me wel afvragen.
Oud 08-04-2004, 10:14
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 08-04-2004 @ 11:12 :
hoezo dat moet? in mijn studie heb ik vaak genoeg college gehad over tienermoeders, en het is een statistisch feit dat tienermoeders een risico vormen voor die kinderen. Natuurlijk kan jij net die uitzondering zijn...
Maar over het algemeen hebben tienermoeders onvoldoende kennis en opvoedkundige vaardigheden.
Tienermoeders leven vaker in een sociaal isolement door verslechterde familierelaties en kleinere vriendenkring (dat komt duidelijk in jouw verhaal naar voren).
Opleiding en werk is moeilijk te combineren met de zorg voor het kind. (bij jou is dat dan minder begrijp ik, omdat jij alleen hoeft te leren en je kind hoeft te verzorgen, als jij ook nog werkte en het huishouden deed, had jij het een stuk moeilijker).
Er is bij tienermoeders een spanning tussen enerzijds het ontwikkelen van een eigen identiteit en het volbrengen van ontwikkelingstaken en het aanvaarden van het moederschap. (ik kan me voorstellen dat je op je 15e nog niet echt weet wie je bent, iets dat niet echt positief is voor de opvoeding van het kind).

Dit is wat ik heb vernomen van mijn docenten op de universiteit. Zoals ik al zei, jij kan natuurlijk een uitzondering zijn, maar om de reden hierboven wordt tienermoeders wel vaak aangeraden b.v. een ouderschapscursus te volgen.
ik vind dat je je kind zelf moet kunnen opvoeden en niet uit een boekje
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:19
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 11:14 :
Maar je kunt wel informatie ed uit een boekje of uit de ervaring van anderen halen om je kind zelf op te voeden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:20
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 11:19 :
Maar je kunt wel informatie ed uit een boekje of uit de ervaring van anderen halen om je kind zelf op te voeden.
dat wel maar je moet het toch zelf doen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 08-04-2004 @ 11:12 :

Ik denk dat een aantal van die problemen ook mede ontstaat door het wantrouwen wat de maatschappij en de omgeving van tienermoeders in de kwaliteiten van tienermoeders hebben. Wanneer dit wantrouwen enz. er is bij volwassen moeders, zullen een aantal van die problemen net zo goed ontstaan.

Ik denk dat opvoedcursussen nooit kwaad kunnen (of juist wel, 't is maar hoe je het bekijkt en hoe zo'n cursus ingericht is ed), maar ik denk niet dat het standaard voor iedere tienermoeder onmisbaar is (net zo min als dat het voor iedere volwassenmoeder niet onmisbaar is).
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:23
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 11:20 :
dat wel maar je moet het toch zelf doen
Duh. Maar daarom kan je nog wel wat hebben aan zo'n cursus.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:26
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 11:23 :
Duh. Maar daarom kan je nog wel wat hebben aan zo'n cursus.
dat zal vast wel maar ik hoef het nie
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:36
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 11:14 :
wie heeft het hier over een boekje die informatie heb ik van Dr. Stams.

bovendien, heel veel ouders halen praktische informatie uit boekjes. Bijvoorbeeld wanneer je kan gaan beginnen met vaste voeding, wanneer je kan beginnen je kind zindelijk te krijgen, na hoeveel maanden een kind iets kan (wanneer een kind kan zien, dingen kan vastpakken, wanneer het begint te praten, te kruipen, te lopen) enz. Dat is gewoon informatie die je kunt gebruiken bij het opvoeden. Er bestaan bij mijn weten namelijk geen goede boekjes waarin staat hoe je moet opvoeden.
Oud 08-04-2004, 10:39
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 08-04-2004 @ 11:36 :
wie heeft het hier over een boekje die informatie heb ik van Dr. Stams.

bovendien, heel veel ouders halen praktische informatie uit boekjes. Bijvoorbeeld wanneer je kan gaan beginnen met vaste voeding, wanneer je kan beginnen je kind zindelijk te krijgen, na hoeveel maanden een kind iets kan (wanneer een kind kan zien, dingen kan vastpakken, wanneer het begint te praten, te kruipen, te lopen) enz. Dat is gewoon informatie die je kunt gebruiken bij het opvoeden. Er bestaan bij mijn weten namelijk geen goede boekjes waarin staat hoe je moet opvoeden.
ik heb ook wel zo boekje maar daar staat neit in hoe tieners hun kinderen moeten opvoeden
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:41
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 11:39 :
ik heb ook wel zo boekje maar daar staat neit in hoe tieners hun kinderen moeten opvoeden
die boekjes bestaan ook niet. (in ieder geval geen kwalitatieve)
Oud 08-04-2004, 11:00
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 08-04-2004 @ 11:41 :
die boekjes bestaan ook niet. (in ieder geval geen kwalitatieve)
gelukkig nie krijg je allemaal dezlefde opvoedingen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 09:20 :
Tuurlijk is het taalgebruik en de woordenschat van je ouders van invloed op de ontwikkeling van hun kind, maar er zijn (veel) meer dingen die daarbij een rol spelen. Maar wat heeft dat te maken met tienermoeders...? Ook lang niet alle volwassenen kunnen goed Nederlands ed...dat heeft weinig met het wel of niet tienermoeder zijn te maken, lijkt mij.
Ik zei alleen dat nare man ergens wel een punt heeft. En waarom moet jij me zo nodig verbeteren? Ik dacht dat ze dat op dit forum niet tollereerden? En hebben forumbazen niet een soort van voorbeeldfunctie hierin (sorry hoor, ik laat het zelf ook altijd, dus dan hoef ik het van een ander ook niet te pikken)?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:23
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-04-2004 @ 12:21 :
Ik zei alleen dat nare man ergens wel een punt heeft. En waarom moet jij me zo nodig verbeteren? Ik dacht dat ze dat op dit forum niet tollereerden? En hebben forumbazen niet een soort van voorbeeldfunctie hierin (sorry hoor, ik laat het zelf ook altijd, dus dan hoef ik het van een ander ook niet te pikken)?
geen ruzie hier
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-04-2004 @ 12:21 :
En jij bent geen forumbaas meer, dus dan reageer je maar gelijk zo?

Dat cursieve was misschien overbodig, als je daarop doelt met 'waarom moet jij me zo nodig verbeteren', daar geef ik je gelijk in. Maar dan nog vind ik jouw reactie ook overbodig. Als je op de rest van mijn post doelt, dan vind ik je reactie onzin: dat is gewoon mijn mening en die mag ik geven, lijkt me, net als jij de jouwe mag geven.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:28
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 12:25 :
En jij bent geen forumbaas meer, dus dan reageer je maar gelijk zo?

Dat cursieve was misschien overbodig, als je daarop doelt met 'waarom moet jij me zo nodig verbeteren', daar geef ik je gelijk in. Maar dan nog vind ik jouw reactie ook overbodig. Als je op de rest van mijn post doelt, dan vind ik je reactie onzin: dat is gewoon mijn mening en die mag ik geven, lijkt me, net als jij de jouwe mag geven.
geen ruzie jullie zijn allebij lief
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 12:28 :
geen ruzie jullie zijn allebij lief
Ik heb geen ruzie.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:30
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 12:29 :
Ik heb geen ruzie.
dan is het goed
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:33
Verwijderd
chantyyy, ik vind je grappig
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:35
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-04-2004 @ 12:33 :
chantyyy, ik vind je grappig
haha ok bedankt?!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:49
chantyyy
chantyyy is offline
hier nog meer tieners met kinderen?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:18
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 12:49 :
hier nog meer tieners met kinderen?
stil hierrr
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
chantyyy schreef op 08-04-2004 @ 13:18 :
stil hierrr
Houd daar ajb ff mee op ajb, als er mensen zijn, dan reageren ze wel, en als er niemand reageert, dan zijn ze er niet of ze hebben geen zin of behoefte om te reageren.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:35
Verwijderd
ik heb zelf geen kind maar ken wel iemand met een kind. Ze is 18, haar kind is 2. Ze trekt haar eigen plan en laat het kind door haar moeder opvoeden en kijkt alleen naar het kind om als ze daar toevallig zin in heeft. En dan heeft ze vervolgens ook nog het lef maar moeder uit te schelden voor kuthoer omdat ze haar kind zou stelen...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:57
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
maria schreef op 08-04-2004 @ 13:35 :
ik heb zelf geen kind maar ken wel iemand met een kind. Ze is 18, haar kind is 2. Ze trekt haar eigen plan en laat het kind door haar moeder opvoeden en kijkt alleen naar het kind om als ze daar toevallig zin in heeft. En dan heeft ze vervolgens ook nog het lef maar moeder uit te schelden voor kuthoer omdat ze haar kind zou stelen...
zo nou llkr dan dat zou ik dus nooit kunnen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:36
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 07-04-2004 @ 11:53 :
Ligt eraan hoe oud de tieners zijn en of ze 'volwassen' genoeg zijn om een kind op te voeden.

Ik ken een meisje van 14 die een dochtertje heeft, zij dumpt het kind altijd bij haar moeder en gaat lekker de stad in of lekker stappen. Kijk, dat vind ik dan weer onvolwassen gedrag.

Een ander meisje van 14 die ik ken heeft ook een dochtertje maar die neemt volledige verantwoordelijkheid. Ze gaat nog wel gewoon naar school, maar na schooltijd gaat ze gelijk naar huis en zorgt voor haar kind.
idd wat jij zegt vind ik ook
had ook 2 van die meidne in de klas op de mavo...
1tje vond het wel leuk zwanger zijn ze kon immers met school stoppen
de ander is nauwelijks thuis geweest en is met vlag en wimpel geslaagd...
en zorgt zelf voor dr zoontje..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:48
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 08-04-2004 @ 17:36 :
idd wat jij zegt vind ik ook
had ook 2 van die meidne in de klas op de mavo...
1tje vond het wel leuk zwanger zijn ze kon immers met school stoppen
de ander is nauwelijks thuis geweest en is met vlag en wimpel geslaagd...
en zorgt zelf voor dr zoontje..
ik probeer ook nog te slagen ben net gebeld door me school en moet super veel maken maat gelukkig zit ik ook daarvoor hier op de goede site verslageuh uitprinteuh!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten