Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 19:58
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 11-04-2004 @ 20:55 :
Hoe wil jij een patient daar anders karakteriseren dan 'gestoorde crimineel'?
In de Forensisch Psychiatrische Kliniek (FPK) in Assen worden alleen psychisch gestoorde misdadigers voorbereid op een terugkeer in de maatschappij? Het gaat alleen om mensen die een seksueel misdrijf op hun geweten hebben, of een geweldsdelict?
Oud 11-04-2004, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 11-04-2004 @ 20:55 :
Wat een overweldigende argumentatie!
Fleet admiral, open je eigen topic.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-04-2004 @ 20:58 :
In de Forensisch Psychiatrische Kliniek (FPK) in Assen worden alleen psychisch gestoorde misdadigers voorbereid op een terugkeer in de maatschappij? Het gaat alleen om mensen die een seksueel misdrijf op hun geweten hebben, of een geweldsdelict?
Jeps, dus niet mensen die je vrij rond wil hebben lopen!

Een forensisch-psychiatrische afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis is precies hetzelfde, alleen dan op kleinere schaal en als onderdeel van een psychiatrisch ziekenhuis. De in mijn citaat genoemde FPK Assen is (geloof ik) juist een zelfstandige FPK, i.t.t. de afdeling waarmee deze discussie begon.
Er zit dus geen verschil in de patiëntengroep die in een FPA of FPK wordt behandeld.

(Maar inderdaad, dit gaat wel erg offtopic. )
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:34
Nona
Nona is offline
Citaat:
Jadie schreef op 11-04-2004 @ 21:10 :
Fleet admiral, open je eigen topic.
En wil men nu stoppen Fleet Admiral aan te vallen? Elke thread gaat wel eens een beetje offtopic, daar hoef jij niet de ridder in te spelen.
Oud 11-04-2004, 20:37
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-04-2004 @ 21:34 :
[B]En wil men nu stoppen Fleet Admiral aan te vallen? Elke thread gaat wel eens een beetje offtopic, daar hoef jij niet de ridder in te spelen./B]
Rustig maar, ze heeft wel degelijk gelijk.

Dit topic ging over borderliners.
Nu zitten we in een discussie over forensisch-psychiatrische klinieken.

Dat *is* gewoon heel erg offtopic.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:52
Verwijderd
Nou, zal ik dan maar ff ontopic gaan

Zoals al eerder gezegd is is geen enkele borderliner hetzelfde. Er zijn geen 2 identieke borderliners, alleen soms wat dezelfde klachten, maar meer niet. Tis daarom erg moeilijk om te zeggen van je moet daar en daar op letten. Dat kan je haar het beste zelf vragen... En dat vind ze echt nie erg...

Ook hoor ik allerlei waarschuwingen tussen de regels door van 'weet waar je aan begint, want'. Ik vind het moeilijk om daar wat over te zeggen. Het is idd niet altijd even makkelijk om met zo iemand om te gaan, zeker als haar stemming opeens omslaat in iets anders, terwijl jij zoiets hebt van: eh... what happend?? :/
Ja, tis soms moeilijk, maar niet per definitie gelijk al niet te doen.

Borderliners worden vaak afgescheept als mensen waar je maar moeilijk een normale relatie mee kan hebben. Is wel beetje heel erg negatief denk je ook niet? Dat bij voorbaat al zeggen. Aangezien je ook nog borderline in verschillende mates kan hebben.

Maar om een lang verhaal kort te maken, zorg dat je met haar praat, veel praat Op die manier leer je haar een beetje beter kennen. Weet dat hoe hard je soms ook probeerd, je op sommige momenten niets goeds kan doen in haar ogen, maar dat ze dat ook niet express doet. Borderline is veel tegenstrijdigheden, dit willen en tegelijkertijd het andere willen.
Maar niet per definitie niet te doen

Just talk to her

DD

oja.. ps

Geen enkele site op internet kan jou vertellen waar zij last van heeft.. Dat kan ze alleen zelf.. maar tis wel mooi om later wat info te vinden
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:57
Nona
Nona is offline
Citaat:
Divine Desire schreef op 11-04-2004 @ 21:52 :
Ook hoor ik allerlei waarschuwingen tussen de regels door van 'weet waar je aan begint, want'.
Je weet nooit waar je aan begint, dat is een relatie nu eenmaal. Je weet niet wat het wordt. Maar ik zou zeggen: houd jezelf, je vriend(in) en je relatie goed in de gaten, want dat kan wel eens wankelen als één van beiden niet altijd rationeel kan reageren. Maar ach, wie kan dat wel?
Oud 11-04-2004, 21:15
Eend
Eend is offline
Als ik dit topic nog zo doorleest, lijkt het net alsof mijn persoonlijkheidsstoornis als een eng groot vreselijk beest wordt aangezien, maar laat ik nu ook maar eens zeggen: Die vreselijke beesten hebben ook gevoelens!
Oud 11-04-2004, 21:16
Verwijderd
meissie... zo is het hoe het in het algemeen naar die groep toe wordt gekeken.....
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:20
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Eend schreef op 11-04-2004 @ 22:15 :
Als ik dit topic nog zo doorleest, lijkt het net alsof mijn persoonlijkheidsstoornis als een eng groot vreselijk beest wordt aangezien, maar laat ik nu ook maar eens zeggen: Die vreselijke beesten hebben ook gevoelens!
Dat is het hem net. Het is niet omdat iemand een persoonlijkheidsstoornis heeft, dat die daarom minder is dan alle 'normale' mensen. Ik vind dat een relatie goed mogelijk moet zijn, want iedereen heeft wel 'rare trekjes'.
Het verschil is nu gewoon dat er onderscheid moet gemaakt worden tussen gedrag door de stoornis en gedrag om het gedrag. Zoiets.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:25
Verwijderd
Wat ik niet snap...je begint toch geen relatie met iemand die je niet kent...? En als je iemand kent dan zul je toch ook wel een gedeelte van zijn of haar 'stoornis' hebben leren kennen en daar mee om leren gaan?

En ik denk dat iedereen met borderline anders is (is al vaker gezegd, maar goed), daarom kun je het, denk ik, het beste gewoon met de persoon in kwestie bespreken. Hij of zij zal het beste weten hoe het bij hem of haar tot uiting komt en aan informatie van die persoon heb je dus het meest, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:37
Eend
Eend is offline
Citaat:
Divine Desire schreef op 11-04-2004 @ 22:16 :
meissie... zo is het hoe het in het algemeen naar die groep toe wordt gekeken.....
het is ook niet boos bedoeld hoor

Het viel me gewoon op
Kvon het wel lollig: Pas op! Dat is een borderliner! Die zijn gevaarlijk!
Oud 11-04-2004, 21:50
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-04-2004 @ 22:25 :
Wat ik niet snap...je begint toch geen relatie met iemand die je niet kent...? En als je iemand kent dan zul je toch ook wel een gedeelte van zijn of haar 'stoornis' hebben leren kennen en daar mee om leren gaan?
Ja, dat vind ik ook maar raar, eigenlijk...

Misschien wel tips voor dingen wat ze nog niet heeft meegemaakt?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 11-04-2004 @ 22:37 :
het is ook niet boos bedoeld hoor

Het viel me gewoon op
Nee, dan is het goed
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 08:51
dead person
dead person is offline
Ik heb zelf, is mij gezegt dan in het ziekenhuis en Riagg dat ik Borderline in ontwikkeling heb..dat als ik zo doorgaat dat ik het helemaal kan ontwikkelen

Ik heb ook een relatie en wat ik weer heb is, dat mij vaak moet duidelijk worden gemaakt dat hij van mij houd, ik weet het wel door zijn gedrag en dingen wat hij doet, maar ik moet gewoon een bepaalde zekerheid hebben, en dat krijg ik alleen als ik het daadwerkelijk uit zijn mond hoor. Alleen het probleem is dat hij juist heel veel moeite heeft om het te zeggen, door slechte ervaringen geloof ik...ik zeg het ook niet vaak alleen meer op te momenten dat het echt zown speciaal moment is, en dan regaeert hij van 'nooo ze zegt het' enzow... Ik weet dat hij daar niet goed tegen kan maar toch elke keer kwets ik mezelf er weer mee.
Vaak ook de verschikkelijke stemmingswisselingen, het hoeft maar om een klein dingetje te gaan wat hij zegt en mijn stemming kan al gelijk helemaal naar beneden gaan omdat ik het me teveel aantrek, wat voor hem ook heel lastig is en dat hij het dan ook niet meer snapt..

iig om dit verhaal ff tot een conclusie te trekken is dat mensen met dit soort problemen het denk ik zoiezo moeilijker maken in een relatie en zoveel zekerheid nodig hebben om te weten dat je van haar/hem houd, het liefst via woorden ofzow en praat vaak met die gene over zijn/ haar gevoelens. Kan zijn dat het dan wellis uitloopt op een ruzie, maar is altijd beter dan dat je allebei met onzekerheid blijft lopen

okee bullshit story..
Oud 12-04-2004, 10:45
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Eend schreef op 11-04-2004 @ 22:37 :
*ziet bord met foto van Eend voor zich: "Hier waak ik. Betreden op eigen risico"... *
*sorry, kon het niet laten... *
Oud 12-04-2004, 21:00
pinokio
pinokio is offline
Mmm ik heb zelf ook sinds een maandje wat met een heeeeeeeeeeeel erg lieve meid die ook borderline heeft . Ik probeer d'r gewoon zo veel mogelijk mee te praten, maar tis en blijft wel lastig om het er over te hebben. Beschouw dr namelijk net als elk ander persoon: UNIEK.
En dat weet ze
Oud 13-04-2004, 00:20
Eend
Eend is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 12-04-2004 @ 11:45 :
*ziet bord met foto van Eend voor zich: "Hier waak ik. Betreden op eigen risico"... *
*sorry, kon het niet laten... *
ja!!!!!!!! Die ga ik maken
Oud 13-04-2004, 10:29
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
juno schreef op 09-04-2004 @ 22:59 :
Nooit zelf meegemaakt, maar wel iets over gehoord van mensen die het wel zelf hadden meegemaakt. Borderliners zijn niet erg stabiel. Ze slaan snel door, voelen alle emoties heel intens. Zowel liefde als haat, zowel blijdschap als verdriet. Ze kunnen vreselijk onzeker en onredelijk zijn, bang, jaloers. Ontroostbaar, niet voor rede vatbaar. En lief, zo lief. Ze aanbidden de grond waarop je loopt. In ruil daarvoor hebben ze wel je volledige aandacht en toewijding nodig.

Ze vreten je op. Als je daar tegen kunt, kan het heel fijn zijn. Als je ook ruimte voor jezelf weilt, vergeet het dan maar.
Klopt helemaal, alleen is heel intens eigenlijk extreem of zelfs ultra intens. Aan alle kanten. M'n vriendin heeft zeer waarschijnlijk borderliner, of iig een emotie regulatie stoornis. Het is aan de ene kant zwaar, aan de andere kant iig enorm dankbaar
Oud 13-04-2004, 10:38
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
Eend schreef op 11-04-2004 @ 22:15 :
Zeker. En bordeliners zijn juist geen vreselijke beesten, maar vaak erg lieve mensen die het zo schrijnend moeilijk hebben dat het voor mij iig amper over m'n hart te verkrijgen is iemand daar op af te rekenen. Ik moet maar accepteren dat ik regelmatig de volle laag krijg, soms tot slaan aan toe. Maar het is het meest gruwelijk voor de persoon zelf. Toch is het gigantisch intensief, slokt nagenoeg al mijn tijd en energie op, heb eigenlijk geen noemenswaardig leven buiten haar......Maar toch help ik haar. En als je jezelf vooralsnog behoorlijk geflopt acht is het toch een fijn gevoel eens iets goeds te doen waar iemand echt wat aan heeft.....

(En naar alle waarschijnlijkheid ben ik ook een geflipte Majoor die op deze manier met veel bezig is, behalve zichzelf )
Oud 14-04-2004, 15:23
aLackofColor
aLackofColor is offline
Hallo
ik heb een half jaartje terug een korte relatie gehad ,,
met een meisje die borderline heeft..
We praatten enorm veel..en vertelden elkaar alles
Alleen was het soms voor mij toch te lastig om er nou precies mee om te gaan, omdat ze enorm wisselend was.
De enige dag 'negeerde' ze me..omdat ze dan helemaal in zichzelf zat..
Uiteindleijk is het toch stuk gelopen..
maar we zijn nog goeie vriendinnen =)
ik denk dat ze meer aan me heeft vriendschappelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten