Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 16:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
denise123 schreef op 18-05-2004 @ 17:10 :
Nou sorry hoor, maar iedereen is toch vrij om een eigen pakket keuze te maken??? Jij hebt toch waarschijnlijk ook niet voor vakken gekozen waar je heel slecht in bent?! Waarom zou wiskunde, en al die andere vakken die er wel toe doen wel belangrijk zijn, als je dat vak toch niet nodig hebt voor je vervolg opleiding??? Dan is je VWO diploma meer waard? of ben je dan het vwo meer waard?

Ik hoor altijd maar gezeik over een makkelijk pakket. En dat het zo wel erg makkelijk is enzo! Maar zeik niet zo... Let voortaan iets beter op voor je een keuze had moeten maken, dan had je ook zo'n "makkelijk" pakket kunnen kiezen!!!!
Ze zegt toch dat ze het met respect bedoeld?
Bovendien ben ik het met haar eens, wanneer dit een diploma waard was geweest. Alle vakken die FA doet zijn, behalve biologie, vakken uit het algemene deel en iedereen moet die dus doen in de nieuwe stijl. Dan kan ik me voorstellen dat je het lullig vindt dat iemand het profieldeel schijnbaar maar overslaat en jij dus nog 4 extra vakken hebt gemaakt, terwijl die ander niks extra's doet! Het gaat hier ook niet om makkelijke vakken. Het gaat om deelvakken: fa1, du1, gs1 en ma1. Dat zijn dus geen hele vakken en dáárom stellen ze weinig voor. Niet omdat ze makkelijk zouden zijn, want frans en duits kunnen net zo moeilijk of makkelijk voor iemand zijn als natuurkunde en wiskunde b.
Oud 18-05-2004, 17:26
gw
gw is offline
idd, ik bedoelde het niet als kritiek op dat jij dat gekozen hebt, maar het systeem is raar want alle vakken die jij hebt gekozen, heb ik verplicht moeten doen en bij deze vakken dus nog 7 of 8 in mn profiel moeten kiezen.

het is dus raar dat je op een staatsexamen alleen kunt slagen met vakken die je op school zowiezo moet doen, die dus eignelijk niet als volledige vakken worden voorzien, ik heb meer dan twee keer zoveel vakken als jij, en ik zit echt bijna aan het minimum. das toch raar?
Oud 18-05-2004, 19:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gw schreef op 18-05-2004 @ 18:26 :
het is dus raar dat je op een staatsexamen alleen kunt slagen met vakken die je op school zowiezo moet doen, die dus eignelijk niet als volledige vakken worden voorzien, ik heb meer dan twee keer zoveel vakken als jij, en ik zit echt bijna aan het minimum. das toch raar?
Ik zal je even uit die droom halen. Met die vakken waar FA dit jaar examen in doet krijg je GEEN vwo diploma (ook geen ander diploma). Hij heeft er alleen voor gekozen om dit jaar deze vakken te doen en volgend jaar de andere vakken van N&G + eventueel nog andere vakken die hij mist voor een volledig vwo diploma.
Oud 18-05-2004, 21:48
gw
gw is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-05-2004 @ 20:08 :
Ik zal je even uit die droom halen. Met die vakken waar FA dit jaar examen in doet krijg je GEEN vwo diploma (ook geen ander diploma). Hij heeft er alleen voor gekozen om dit jaar deze vakken te doen en volgend jaar de andere vakken van N&G + eventueel nog andere vakken die hij mist voor een volledig vwo diploma.

oooh okee dat verklaart een hoop! zou anders ook wel heel vreemd geweest zijn als het zo in elkaar zat bedankt voor je uitleg!
Oud 18-05-2004, 21:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hehe, ja, ik moet volgend jaar dus nog een profieldeel doen.

Nederlands en Engels heb ik al in 2002 gehaald, oude stijl.
Oud 19-05-2004, 02:58
swieks
swieks is offline
Heb je je po's al allemaal opgestuurd, fleet?
Advertentie

Regels voor berichten