Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Hoe acht jij de slaginskans van een langere afstandsrelatie?
Is goed mogelijk.. (als je er beide maar voor gaat en vertrouwen in elkaar hebt) 124 79.49%
Uitgesloten, het is gewoon niet mogelijk om met iemand die je niet elke dag kan zien een relatie op te bouwen.. 9 5.77%
Ik zou het echt niet weten.. 13 8.33%
Overig.. (+ uitleg, graag) 10 6.41%
Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2006, 15:04
Jisdul
Jisdul is offline
Wow,,

Ik kom uit Schagen (vlakbij Alkmaar) en ik heb een vriend in Limburg, susteren! 249 km wonen we bij elkaar vandaag, en dat is flink wat, al zeg ik het zelf. We hebben nu bijna 5 maanden en het gaat prima. we zien elkaar bijna iedere week en dan ook meestal een aantal dagen achter elkaar. Hij komt nu alleen vaker naar mij dan andersom, omdat hij al OV heeft en ik nog niet.. Maar eind dit jaar gaat het anders worden omdat we het allebei erg druk gaan krijgen met school,werk,stage en hij met zijn voetballen (hij voetbalt op hoog niveau) en dat betekend dat wij elkaar minder zullen gaan zien, maar ik ben niet bang dat het niet zou lukken. Wij hebben alle vertrouwen in onze relatie!

Ik denk dat een afstandsrelatie nog wel beter werkt (voor mij tenminste) dan dat je bij elkaar om de hoek woont, want dan ben je geneigt om elkaar bijna elke dag te zien en dan wordt het zo'n gewoonte en ga je je gauw ergeren aan dingen die er niet eens zijn, dan loopt het op de klippen..

Maar dat is mijn mening
Oud 14-07-2006, 16:09
Athlon
Athlon is offline
Ik heb met mijn ex-vriendin 3 jaar lang een relatie gehad. Ze woonde in zuid-limburg, en ik in Wageningen.

Gelukkig had ik net een auto, toen we wat kregen, dus was het goed te doen.
Ik kwam heel af en toe door de weeks wel eens langs, wat een kleine 2 uur rijden was...
Zij had geen auto toendertijd, en kwam eens per maand met de trein hierheen een weekend. Meestal was ik dus inde weekenden daar.

Ik vond dat wel prima toen. De doordeweekse dagen heb je lekker tijd voor jezelf, en in de weekenden tijd voor elkaar. Maar dat was toen... haha.
Het is uitgegaan wegens andere redenen dan afstand, want dat was voor ons beiden geen enkel probleem. Zie mijn oudere topic over dat mijn relatie voorbij was. Heb toen zeer veel steun van de mensen hier gehad allemaal.

Mijn nieuwe vriendin woont een klein half uurtje rijden hier vandaan, dus haar kan ik op doordeweekse dagen ook lekker vaak zien als we willen.

Maar kortom; een lange afstandsrelatie werkt prima, zolang je er beiden maar veel energie insteekt.
Oud 14-07-2006, 16:17
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Leuke up.
Oud 14-07-2006, 17:14
Nyawa
Ik krijg binnenkort wel een langere afstandsrelatie omdat ik in Groningen ga studeren en mijn vriend thuis blijft wonen. We wonen nu bij elkaar in de straat, dus het zal nu wel even wennen worden, maar gelukkig is 't maar een uurtje met de trein en heeft hij OV en straks ook een rijbewijs. Ik voorzie geen problemen; we hebben er allebei vertrouwen in en tja, een uur treinen van elkaar kun je eigenlijk niet eens een langeafstandsrelatie noemen. Als ik naar Maastricht was gegaan o.i.d had ik wel twijfels gehad, vooral omdat het tussen de ex van mijn vriend en hem is uitgegaan juist omdat zij 300 km verderop woonde. Ik denk dat zo'n relatie op zich wel mogelijk is, maar dan moet je wel echt een hele sterke relatie hebben.
Oud 14-07-2006, 17:30
fractuur
fractuur is offline
omg wat een up.

Ik vertrek binnen nu en een half jaar naar Amsterdam, en dat betekent een half uur reistijd. Het wordt allemaal wat minder spontaan, maar drukke agenda's hadden we toch al. Het is volgens mijn prima te overleven.
Oud 14-07-2006, 17:43
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 14-07-2006 @ 18:30 :
omg wat een up.
Oud 16-07-2006, 16:51
VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Opzicht is het best wel mogelijk.
Ik heb d'r ook net een achter de rug. Alleen moet je er wel erg veel voor over hebben. Veel reizen en je ziet elkaar dan ook een stuk minder.
En tjah, als er dan iemand anders is die je ook wel heel erg leuk vind, en die woont dichterbij... Dan ga j denk ik wel nadenken over wat nou handiger is (net zoals ik dus) en waar je het meest aan hebt.
Oud 17-07-2006, 10:41
Fainne
Fainne is offline
Mijn vriendje woont zo'n 2,5 uur bij me vandaan, soms wreed lastig met geld en elkaar missen, maar of we het er voor over hebben, zeker, daar twijfelen we niet aan
Oud 17-07-2006, 20:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Lange afstandsrelaties kunnen zeker slagen. Zolang je er samen voor gaat, gek op elkaar bent en in elkaar gelooft moet de afstand geen probleem zijn.
Toch heb ik liever een vriendin die zo kort mogelijk bij me woont. Als er eens iets is of zo, ben ik dan zo bij haar. Het komt misschien ook omdat ik geen auto heb en de reistijd langer wordt als ze ver van me vandaan woont. Niet dat ik er dan voor wil gaan, maar het maakt het wel misschien iets complexer.
Oud 17-07-2006, 21:21
ilse
ilse is offline
Citaat:
Fainne schreef op 17-07-2006 @ 11:41 :
Mijn vriendje woont zo'n 2,5 uur bij me vandaan, soms wreed lastig met geld en elkaar missen, maar of we het er voor over hebben, zeker, daar twijfelen we niet aan
precies t zelfde hier..
Oud 18-07-2006, 10:11
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 14-07-2006 @ 17:17 :
Leuke up.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten