Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2004, 13:45
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 23-04-2004 @ 12:24 :
hmm voor het gala dit jaar moet ik alleen nog een broek hebben
ik heb iig al een colbertje (dat ik normaal ook weleens aandoe) en schoenen (allstars,van "nette"schoenen houd ik niet,en ik vind allstars best kunnen onder een pak) en een witte nette blouse heb ik ook al.
het zoeken is dus nog naar een broek met licht streepmotief zoeken,maar dat moet opzich wel lukken.
All Stars onder een pak is echt not done.
Oud 25-04-2004, 13:54
Dolores
Dolores is offline
Ik heb vorig jaar een galajurk gekocht voor maar 20 euro. Dit jaar heb ik voor een gala een net pak gekocht, wat wel wat duurder was. Iets van 80 euro geloof k. Maar dat pak kan ik nog wel vaker aan, bij nette gelegenheden enzo, en dat doe ik toch sneller dan een jurk. Dus dit zal zn geld wel opbrengen. Galaschoenen heb ik overigens voor nog geen 20 euro gekocht bij de schoenenreus.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 25-04-2004 @ 14:45 :
Inderdaad, bij mijn gala was er ook een jongen met All Stars... echt fout
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 23:13
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
k heb schoene gekocht van Van Bommel.. (Neej niet de voetbalschoenen van die voetballer van P$V) en relaxed pak gekocht bij Suit Supply á 150 euro.. K wilde eerst huren maar als je het 3x draagt heb je het er al uit..
Oud 29-04-2004, 11:51
never mind
never mind is offline
Citaat:
Nuck schreef op 25-04-2004 @ 14:45 :
zwarte all stars zijn juist ontzettend cool onder een pak
Oud 29-04-2004, 14:14
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
never mind schreef op 29-04-2004 @ 12:51 :
Nee, absoluut niet.
Oud 29-04-2004, 14:21
_Moby_
_Moby_ is offline
al ruim voordat ik eindexamen deed had ik al een pak van mijn ouders gekregen van 250 euri, omdat we regelmatig ging uiteten. Dat pak heb ik dus ook op het gala aangedaan en doe ik dit jaar ook weer aan (ik mag mee als introducé met iemand )
Oud 29-04-2004, 14:28
Dory
Dory is offline
Citaat:
never mind schreef op 29-04-2004 @ 12:51 :
Vind het ook we cool eigenlijk
Oud 29-04-2004, 15:38
levi's
levi's is offline
Vind ik ook!

Heb vandaag gala, doe gympen eronder
is gewoon sportief! ziet er veel leuker uit...
Oud 29-04-2004, 15:47
Nuck
Nuck is offline
Jullie hebben het duidelijk niet begrepen
Oud 29-04-2004, 16:30
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Wij hadde vorig jaa rook van die figuren Mexjes onder je jurk.. We hebben er zelfs een heel artikel aan gewijd in de kanslozenkrant
Oud 29-04-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 29-04-2004 @ 16:47 :
Jullie hebben het duidelijk niet begrepen
Of jíj hebt het niet begrepen, dat kan ook nog.

Over smaak valt niet te twisten, weetjewel?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:19
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-04-2004 @ 18:13 :

Kom op zeg, het is een gala. Dan hoor je in avondkleding te gaan, dus een rokkostuum of smoking met bijpassende (nette!) schoenen. Dit is geen kwestie van smaak, je hebt het gewoon écht niet begrepen als je dan gympen aan gaat trekken.
Oud 29-04-2004, 17:28
Dree
Dree is offline
Zoiets moet je over het hele jaar verspreiden. afgelopen november heb ik een nieuwe jurk gekocht voor een dies in oktober. (zag toevallig een top jurk voor weinig geld) Ik heb nu alle tijd om er bijpassende assocoires bij te vinden.
Oud 29-04-2004, 17:28
finger_fish
finger_fish is offline
ik heb een jurk gekocht van 100 euro maarjah dat betaal ik normaal ook voor mijn andere gothicjurken.......mijn gala jurk is ook in gothstijl duss...... maarjah zijn me ouders niet zo heeeeel blij mee maarjah.... en na et gala kank em lkkr gewoon door de week aan......
Oud 29-04-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 29-04-2004 @ 18:19 :
Kom op zeg, het is een gala. Dan hoor je in avondkleding te gaan, dus een rokkostuum of smoking met bijpassende (nette!) schoenen. Dit is geen kwestie van smaak, je hebt het gewoon écht niet begrepen als je dan gympen aan gaat trekken.
En omdat iedereen vindt dat het niet mag, mag je geen All Stars onder een pak?

Slaafjes van de algemene opinie zijn jullie
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 13:54
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-04-2004 @ 23:02 :
En omdat iedereen vindt dat het niet mag, mag je geen All Stars onder een pak?

Slaafjes van de algemene opinie zijn jullie
Ik zeg niet dat je geen All Stars onder een pak aan mag doen, doe gerust wat je leuk lijkt, maar dan heb je het gala-idee niet begrepen. Maar goed, we zullen hier toch niet uitkomen denk ik

En slaafjes, dat sowieso
Oud 30-04-2004, 14:33
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-04-2004 @ 18:13 :

Er zijn dingen die origineel cq. apart zijn en er zijn dingen die niet gepast zijn

Een van deze dingen is: bij een 'echt' gala kom je in passend outfit en helaas vallen All Stars daar niet onder.

Wat dat betreft ben ik het eens met Nuck
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 17:08
Dory
Dory is offline
Citaat:
Nuck schreef op 29-04-2004 @ 18:19 :
Het is ook niet fijn om nette schoenen aan te doen als dat helemaal niet bij je past. Ik vind van die gladde, leren schoenen trouwens uberlelijk bij jongens. Ik bedoel, ze kunnen hun hele leven nog wel 'volwassen' kleren dragen, toch? Daarom heb ik ook zo'n hekel aan meisjes met quasi-mantelpakjes en pumps eronder... doe dat als je 40 bent ofzo
Maar goed geen kritiek hoor, vind alleen dat je wel erg overspannen reageert omdat iemand toevallig niet dezelfde standaarden heeft als jij...
Oud 30-04-2004, 17:29
never mind
never mind is offline
Citaat:
Nuck schreef op 29-04-2004 @ 15:14 :
Nee, absoluut niet.
het is en blijft een mening

en waarom passen allstars niet bij een gala? Wat ís een gala? waar haal jij het idee vandaan dat een gala perse net moet zijn? Ik vind een mooi zwart pak met een beetje slordige das of gewoon een kolletje of een blousje mooier met all stars dan met van die viezelakschoenen. Bah Bah Bah. Zker bij een niet-net-type zal ik van die nette schoenen verschikkuluk vinden.

Het hele idee van het gala is (volgens mij, en ik denk dat ik er niet ver vanaf zit) je mooi aankleden. Wat jij 'mooi' vind moet je zelf bepalen. Ik vind het vrij sneu als je übernette schoenen aantrekt omdat het zo hoort, ookal vind ze je niet mooi.

Laatst gewijzigd op 30-04-2004 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 18:31
Nuck
Nuck is offline
Ik blijf erbij dat jullie dan niet het idee van een gala begrijpen.
Oud 30-04-2004, 18:36
Verwijderd
Jammer dit. Het laat maar weer zien dat er altijd mensen zijn die nodeloos tegen dingen aan willen trappen. Een gala is een gala, als je daar niet heen wilt in galaoutfit moet je wegblijven. Het is ook echt niet stoer om je in andere kleren op een gala te begeven, dat is naar mijn mening net zo kansloos als naar Sensation White gaan met bewust een zwarte outfit, of op de EO-jongerendag bewust bezopen en stoned rondlopen met een '666'-shirt.

Allstars onder een pak dragen kun je best doen, maar dan is het in principe dus geen gala meer. Maar dat zal wel aan de leeftijd liggen, pubers willen graag tegen dat soort tradities aanschoppen. Maar dat gaat met de jaren wel over (hoop ik - anders geef ik je weinig kans in het leven).
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 20:03
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Nuck schreef op 30-04-2004 @ 19:31 :
Ik blijf erbij dat jullie dan niet het idee van een gala begrijpen.
Laat ze...bij de gala's die jij gaat bezoeken kom je deze mensen en al die anderen die het niet begrepen hebben toch nooit tegen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 20:29
never mind
never mind is offline
gek dat sommige mensen toch zoveel waarde blijfen hechten aan een begrip waarvan de inhoud hen is aangeleerd...
man, leer eens kritisch kijken en sta open voor anderen mensen/ideeën. Verwijt andere mensen niet meteen "het niet te begrijpen" (dat is wel erg makkelijk), ik heb het idee dat júllie iets niet begrijpen.

nare man: ach, dan puber ik maar. Daar ben ik immers 17 voor.
Oud 30-04-2004, 20:54
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
never mind schreef op 30-04-2004 @ 21:29 :
gek dat sommige mensen toch zoveel waarde blijfen hechten aan een begrip waarvan de inhoud hen is aangeleerd...
man, leer eens kritisch kijken en sta open voor anderen mensen/ideeën. Verwijt andere mensen niet meteen "het niet te begrijpen" (dat is wel erg makkelijk), ik heb het idee dat júllie iets niet begrijpen.

nare man: ach, dan puber ik maar. Daar ben ik immers 17 voor.
1 woord: mores. Niet iedereen hoeft zich te gedragen naar een produkt van de jaren '60.

En de zin 'het niet begrijpen' is in deze context niet letterlijk bedoeld...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 20:59
never mind
never mind is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 30-04-2004 @ 21:54 :
1 woord: mores. Niet iedereen hoeft zich te gedragen naar een produkt van de jaren '60.

En de zin 'het niet begrijpen' is in deze context niet letterlijk bedoeld...
??

product van de jaren 60...? ik volg deze discussie gewoon en geef mijn eigen mening?

Hoe is "het niet begrijpen" dan bedoelt? Kán je dat überhaupt figuurlijk opvatten? Je begrijpt iets of je begrijpt iets niet.
Oud 30-04-2004, 21:16
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
never mind schreef op 30-04-2004 @ 21:59 :
??

product van de jaren 60...?
Als jij van essentiele maatshappelijke processen van de vorige eeuw niet op de hoogte bent, in casu de jaren '60, dan heeft deze discussie niet heel veel zin...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 21:19
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
never mind schreef op 30-04-2004 @ 21:59 :
Hoe is "het niet begrijpen" dan bedoelt? Kán je dat überhaupt figuurlijk opvatten?
In bepaalde kringen wel ja...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 22:01
Boozle
Boozle is offline
0 euri, ik heb niet eens examen vorig jaar al gehad.
En vorig jaar kon ik niet naar het gala, want uitgerekend toen vertrokken we richting Italie.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 17:41
never mind
never mind is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 30-04-2004 @ 22:16 :
Als jij van essentiele maatshappelijke processen van de vorige eeuw niet op de hoogte bent, in casu de jaren '60, dan heeft deze discussie niet heel veel zin...
ik vind dit eigenlijk wat meer een filosofische discussie dan een discussie over over de essentiele maatschappelijke processen van de vorige eeuw. Daarom kon ik het ook niet echt plaatsen. Ik heb namelijk geen mening gevormd omdat mijn vader in zijn puberjaren ook zo dacht, ik heb een mening gevormd door zélf logisch na te denken en te redeneren. Trouwens vanwaar al die moeilijke woorden schat?

Citaat:
Kadaver schreef op 30-04-2004 @ 22:19 :
In bepaalde kringen wel ja...
oehoee... OSM lol, daar ben ik dol op
Oud 09-05-2004, 13:19
suikerprinses
suikerprinses is offline
eerste gala:

schoenen 80
ketting 120
top 60
rok 40

tweede gala

catsuit 115
ketting (lenen)
schoenen (van de vorige keer)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Eaglewing schreef op 30-04-2004 @ 15:33 :
Er zijn dingen die origineel cq. apart zijn en er zijn dingen die niet gepast zijn

Een van deze dingen is: bij een 'echt' gala kom je in passend outfit en helaas vallen All Stars daar niet onder.

Wat dat betreft ben ik het eens met Nuck
Begrijp me niet verkeerd, op een gala zou ik geen allstars aandoen - ik heb ze niet eens, dus wat dat betreft. Ik begrijp zelf ook wel dat het 'not done' is. Maar om nou meteen iedereen te veroordelen die wél allstars onder een pak aandoet - ik vind het zoals gezegd wel grappig
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 11:59
Dory
Dory is offline
Citaat:
never mind schreef op 30-04-2004 @ 21:29 :

Ja, inderdaad. Ik vind het inderdaad ene beetje lomp om All Stars of iets afwijkends aan te doen alleen om het afwijken zelf, maar nette schoenen voor iemand bij wie dat gewoon niet past staat toch een stuk lomper vind ik dan.

Je moet ook niet altijd overal bij willen horen.... MAARGOED daar gaat dit topic idd niet over
Oud 10-05-2004, 14:43
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik had er niet zoveel geld voro over als sommige mensen hier..

jurk: 27 euro
sjaal-achtig iets: 12 euro
schoenen: 40 euro
ketting+oorbellen : 7 euro.

dus: 86 euro in totaal ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 14:52
cyntha
cyntha is offline
Mijn rok was 20 euro, topje 15 euro, schoenen 40, sieraden had ik nog liggen. Dus in totaal 75 euro, vind ik wel netjes.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:52
Mindfields
Mindfields is offline
Ik heb ergens een zwarte jurk van 40E, hij is best leuk eigenlijk, maar ik heb een hekel aan gala's vanwege de schoenen
Oud 12-05-2004, 18:13
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik ga ook mee met Nuck en nare man. Een gala is een gala. Dat betekent dat je als man in een rokkostuum komt, met nette schoenen en als dame met een lange jurk, hoge hakken, handschoenen, etc. Als je je zo niet wilt kleden heb je niet begrepen wat een gala is. Dat heeft niets maken met smaak, en alles met een perceptie van hoe je je hoort gedragen. Dat kun je niet leuk vinden, prima. Maar dan moet je gewoon weg blijven van gala's.

On topic: ik heb 1 rokkostuum en dat kostte me € 195.
Reageren

Regels voor berichten