Citaat:
Mr.Oizo schreef op 16-04-2004 @ 16:53 :
Joh, jij weet nog niet eens hoe het gegaan is. Kennelijk lees je ook niet goed. Makkelijk oordelen zo he. Lekker ook dat als jij het zou uitmaken en dan als argument zou gebruiken daarvoor dat je je vriend niet knap vindt. Lekker argument zeg… sjongejongejonge, het gaat er (zeker op lange termijn) niet om hoe je vriendin eruit ziet, maar om het innerlijk van het meisje. En ik kan je verzekeren: ik heb een leuke, lieve vriendin. Iemand die me vertrouwt en die ik ook vertrouw, geen zeikerdje die me elke dag wil zien, iemand die heel lief is maar ook wel een beetje lef heeft. Best wel een typetje voor mij.
OK ff explainen: Ik had al een keer met haar gezoend (nou ja, zij zoende mij meer), maar toen kende ik haar helemaal nog niet goed. Zij vond mij wel heel leuk en mijn vrienden hebben mij ook weken zitten te pushen. Nadat we die ene keer gezoend hadden wilde ik haar eerst beter leren kennen en vrienden blijven en dan zouden we zien. Na 2 weken veel geSMSt en geMSNt te hebben kende ik haar al goed en ik vond haar heel aardig, lief, eerlijk. Toen was het carnaval en ze zat zo ongeveer de hele tijd in mijn kop, ik dacht steeds aan haar. Met carnaval (waar mensen in Maastricht elkaar vaak “vinden” wat de liefde betreft, maja iemand daarboven uit omgeving Utrecht of een Hollander begrijpt dat uiteraard niet, die kan zich daar niets bij voorstellen) hebben we weer gezoend en zijn we iets begonnen.
Uiterlijk heeft er dus helemaal niet toe gedaan. Of het nou een knap meisje of een minder knap meisje is geweest toen we de eerste keer zoenden, ik wilde haar in alle gevallen toch eerst liever leren kennen. By the way, mijn vrienden zeggen ook dat ze niet aantrekkelijk is, terwijl die me toch wat gepusht hebben om iets met haar te beginnen. Maar goed, wat mijn vrienden zeggen doet er niet toe. En daarbij komt nog eens dat ik hiervoor nog NOOIT een relatie heb gehad en dat ik nogal onzeker op gebied van de liefde ben. Maar knap of niet: op dit moment voel ik me vrij goed bij deze relatie.
|
Maar er zit natuurlijk een groot verschil tussen aantrekkelijk en mooi. Ik vind heel veel mensen mooi om naar te kijken, om allemaal verschillende redenen, maar ik zou lang niet op ieder van hen verliefd kunnen worden. En ik word ook heus niet alleen verliefd op mensen die ik van het begin af aan mooi vind...
Het punt is natuurlijk dat je wél wilt dat je vriend je de mooiste en aantrekkelijkste van de wereld vindt (misschien niet puur technisch gezien, maar dan toch tenminste gevoelsmatig!).
Slackerbitch redeneert meer vanuit het oogpunt van je vriendin (en hoe zij zich zelf zou voelen als haar vriend over haar zou zeggen dat ze niet mooi was). En ik ben het volkomen met haar eens - dat wil je niet weten. Dat wil je echt niet weten. Het is vernederend en het doet pijn. En ik kan me goed voorstellen dat ze, zelfs al komt ze nooit op dit forum, het beslist niet leuk zou vinden dat jij zoiets over haar zegt. Je hoort achter haar te staan, niet haar achter haar rug om te beledigen (of ze nou wel mooi is of niet. Iemand lelijk noemen komt altijd hard aan en komt altijd gemeen over, ookal is het niet zo bedoeld).